Chociaż pierwsze przesłanki o Leonart Pilder 125 były już w 2013 roku, to jednak dopiero w 2016 trafia on na polskie ulice. Ten motocykl technicznie jest bardzo zbliżony do modelu Daytona. Natomiast moim zdaniem mocno różni się stylem. Model Daytona to linia retro z nutką nowoczesności, natomiast Pilder ma odwrotnie, to ultra nowoczesna linia z nutką retro-klasyki.
Co tu dużo pisać, motocykl jest piękny, ściąga na siebie uwagę, jest ekscentryczny. O motocyklach tego rodzaju, nie mówi się w kontekście danych technicznych. Nikt się nie zastanawia czy to ma dobre hamulce czy precyzyjną ramę kołyskową. To po prostu ma być na najwyższym poziomie i wygląda na to, że tak właśnie jest. W motocyklach tego pokroju ocenia się smaczki designu. A tych jest cała masa. Można dostrzec np. pojedynczy wahacz. Jest to chyba jedyna 125-tka, która ma coś takiego – wykluczając skutery, które z natury posiadają zintegrowany silnik z kołem. Widzimy też chlapacz wyprowadzony z osi koła, a nie z ramy. Fragment ogromnej opony między zadupkiem a chlapaczem jest odsłonięty. Jest to chyba jedyna 125-tka z oponą o szerokości 210. W przeciwieństwie do Daytony, Pilder otrzymał wahacz i amortyzator monoshock skrzętnie ukryty pod siedzeniem. Poza tym mamy bardzo wąską kierownicę i nisko położone siedzenie. W oko wpada także minimalistyczne oświetlenie tyłu. Aż dziw, że otrzymał europejską homologację, przecież rowery mają większe światło. Do całości jakoś tylko tak nie pasuje mi przednie światło. Jest po prostu zwykłe, normalne.
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 11 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 14.96 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 145 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.076 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | A kto by się tym przejmował?! |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | Gaźnik |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | 4 (DOHC) |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
Skrzynia biegów | Manualna 6 biegowa |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Cieczą |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | |
Prędkość maksymalna licznikowa | 120 |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | 90 |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 120/70 R18 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 210/50 R17 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
adam
Ja pierdziele dodalibyscie bardziej popularne motocykle ktorych brakuje w katalogu a nie jakies pierdopardy ……
Artur
Adam nie każdy chce jeździć motocyklem takim jak wszyscy inni. Ja mam skuter 125 – bardzo popularny model, używam go na co dzień, ale właśnie rozglądam się za czymś ciekawszym na weekendowe przejażdżki.
Gucio
Spalanie będzie na poziomie motocykli Derbi DRD Senda, Mulhacen lub Terra 125 – ten sam 15 konny silnik konstrukcji Piaggio z 6-biegową skrzynią – między 3 a 4 litry na setkę. To znaczy to będzie spalanie realne, bo producent to może podać dowolnie niskie nierealne do uzyskania.
abc
Obawiam się, że opisaliście prototyp, a wersja produkcyjna jest bardziej zachowawcza. Chyba pojedynczy wahacz nie dostał jednak homologacji. Zresztą zajrzyjcie na fejsa polskiego dystrybutora.
nkt
chcialbym sie dowiedziec dlaczeko ten motocykl jest identyczny z jawa M15 wyruznia je tylko lusterka i przednie ledowe swiatlo w jawie dziekuje
bsw
Zapewne z tego samego powodu Jawa 350 OHC jest niemal identyczna jak Romet Classic 400…
Matmati
Miałeś na myśli chyba Junaka M15 😀
emeryt
Mnie się podoba. Czy można jeszcze gdzieś kupić nowy leonart daytona lub pilder z silnikiem piagio ?
Matmati
Sam szukam nawet z rocznika 2017 brałbym w ciemno… ale niestety nie widzę nigdzie. Jest dostępny JUNAK M15. Wygląd identyczny niestety cena i osiągi już nie te same.