Kymco New Downtown to najfajniejszy skuter na jakim miałem kiedykolwiek w życiu przyjemność jeździć. Jest absolutnie fantastyczny pod każdym względem. Kupując taki sprzęt poczujesz się modnie, luksusowo i bogato. Taki sprzęt nie kupuje się po to aby trochę „polatać” a następnie przesiąść się na coś większego. New Downtown zostanie w twoim garażu na dłużej. Nawet jeżeli zdecydujesz się zrobić prawo jazdy kat A, nawet jeżeli kupisz sobie „lytrowego Gixera”, ten Kymciak i tak zostanie w twoim garażu, właśnie po to by w pogodną niedzielę pojechać nad jeziorko z kobietą, zrelaksować się jazdą i powiewem wiaterku jaki da się odczuć w kasku typu jet.
Downtown, zwany potocznie Donatanem, ma całą masę smaczków, które stawiają go na najwyższej półce. Mamy wtrysk, ABS, chłodzenie cieczą, przepiękne światła typu „engel eyes”, duży kufer, dużą kanapę i fajne zegary. W kufrze zmieścimy pełny kask i jeta, wystarczy miejsca aby wcisnąć tam jeszcze 2 plażowe ręczniki i krem do opalania. Technologicznie, to także najwyższa półka. Nic tu nie ma prawa skrzypieć, czy się rozkręcać. Mimo iż kręcimy silnik aż do 9 tys obrotów, to nie wyczułem żadnych drgań. Hamulce są znakomite, a przyspieszenie pozwala bez stresu przecinać drogę szybkiego ruchu i to w szczycie. Prędkość maksymalna także jest zadowalająca. 90km/h to dla Donatana bułka z masłem. W dwie osoby polecimy nawet 100km/h a w pojedynkę trochę ponad 110. To jasne, że przy takich prędkościach możemy realizować, najdłuższe nawet, wycieczki zabierając ze sobą pannę. Planując dłuższą trasę proponuję nabyć wyższą szybę od firmy Puig, Givi lub Kappa.
Z drobiazgów które mnie urzekły to światło w kufrze, regulacja odległości klamek do manetki i informacja o średnim spalaniu. Wskaźnik poziomu paliwa jest precyzyjny, na desce znajdziemy też kontrolki informujące o tym że pora wymienić olej, a także o tym że coś zaczyna nieprawidłowo działać w silniku. Dzięki kontrolce „check engine” możemy w porę reagować na ewentualne problemy. Tu naprawdę nie ma się do czego przyczepić. Takie detale jak precyzja obszycia kanapy, spasowanie plastików, czy też sposób w jaki poprowadzone są przewody elektryczne, przekonują mnie że ten sprzęt został wykonany z największą starannością. Aż dziw bierze że z takiego niezbyt uroczego miejsca jak to może wyjechać coś tak pięknego. Korzystając z Google Maps zwiedziłem sobie okolicę fabryki Kymco w Tajwanie z której to wyjechał ten sprzęt zanim trafił do mnie.
Przyznacie że design New Downtowna zasługuje na pochwałę? Najbardziej czarujące są światła, zarówno przednie jak i tylne. Przód przypomina mi trochę skupiony wzrok drapieżnego ptaka który w oddali dojrzał właśnie swoją ofiarę. Tył także budzi skojarzenia, tym razem widzę w nim luksusową limuzyną prezydenta Obamy. Natomiast zegary tworzą przyjemny nastrój wieczorem. Wpędzą cie w poczucie nostalgii. Po ciężkim dniu pracy Kymco New Downtown będzie pobudzał obszary twojego mózgu odpowiedzialne za rejestrowanie przyjemności i nagród.
Czy jest wart swojej wysokiej ceny? Tak, mimo iż kosztuje aż 18 600, to nadal jest tańszy od takich sprzętów jak Honda Forza czy Yamaha X-Max, tymczasem jakością wcale od nich nie odstaje.
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 11 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 14.96 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 164 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.067 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | 2.8 |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | Wtrysk |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | 4 |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
Skrzynia biegów | Automatyczna |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Cieczą |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | Tak |
Prędkość maksymalna licznikowa | 115 |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | 90 |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | 810 |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 670 |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | 2265 |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 120/80 R14 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 150/70 R13 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
Dawid Parus
https://www.google.pl/maps/@22.6522453,120.3102173,3a,75y,222.09h,96.19t/data=!3m6!1e1!3m4!1srvCCS8pK3k3ydHefKud6wQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl
Polecam też rzucić okiem zaplecze fabryki :), ciekawa sceneria.
JC
Skoro ma moc 11,03 kW to na kat. B nie pojeździsz tym cudem 🙂
Dawid Parus
Oczywiście ma 11kw, wbiłem 15 koni i kalkulator policzył ten przecinek. Poprawiłem.
Boriacki
Czy jest ktoś w kraju, kto posiada new Downtowna i chce się podzielić uwagami z użytkowania tego skutera?
Stivo
zakupiłem ten sprzęt 2 miesiące temu. zrobiłem nim kilkaset kilometrów i przyznam, że rzeczywiście jest wart każdej złotówki tzn. wykonanie, prowadzenie tego skutera, wygodna pozycja, abs i wiele innych sprawiają, że warto go kupić.
Mario
Dobry skuter do jazdy w mieście jak i poza nim, mam go jeszcze na dotarciu spalanie przy 80km/h wynosi 3l komputer pokazuje 3.4,jeżdżę na razie solo.
Przy wzroście 1.86 i przy wadze 110 kg. Polecam dobry skuter szkoda że koszt zakupu duży.
PZ
Hej Mario, a czy jesteś w stanie na tym skuterze wyciągnąć nogi do przodu czy tylko pozycja krzesełkowa przy Twoim wzroście jest możliwa. Pytam, bo sam mam 192 cm i zastanawiam się czy się zmieszczę
jas13
Z przednich podpór skorzystasz tylko jak masz max 175cm wzrostu, powyżej tylko krzesełkowa, no chyba, że lubisz nienaturalny kąt zgięcia kolana i haczenie o kierownicę. Przy 192cm sprawdź osobiście, bo na starym Downtown miejsce było, na New Downtown jest ciaśniej.
Mario
Musisz sprawdzić,jak dla mnie akurat
Artur
Witam. Kupiony!!! Zrobione 330km na razie. Przed zakupem testowalem nowa Yamaszke Xmax i Honde Forze…na pierwszej siedzi sie jak na nocniku chociaz z wygladu fajna, druga w/g mnie dla mlodszych uzytkownikow (mam 44lata) kierownica jakos nisko, siedzac ba forzie mialem wrazenie ze dla pasazera brak juz miejsca…Kymko kupilem i na razie bez uwag…jezdzi, rwie sie do szybszej jazdy, trzeba sie pilnowac zeby na docieraniu nie przedobrzyc, miejsca duzo siedzi sie jak na fotelu…dla pasazera jest tyle.miejsca co na kanapie w salonie. polecam!
2000belus
Oczywiście, że jest..
Czart
Odbieram skuter z salonu w przyszłym tygodniu, Nie omieszkam podzielić się wrażeniami. 🙂
Tom
I jakie wrażenia po kilku miesiącach?
Piotr
Witam
03.2017 zakupiłem „stary model” DOWNTOWN 125 rocznik 2016 (super cena 14 900 – z KUFREM GIVI!!! – > zniechęciła mnie do NEW DOWNTOWN-a)
– do dzis 13.01.2018 zrobiłem 10 tyś.
Wrażenia – komfort, użyteczność, ergonomia, BEZAWARYJNOŚĆ (pojemny kufer i schowek pod siedzeniem) -> bez problemu chowam kask i kurtkę i … jest jeszcze sporo miejsca na wożenie przydasi….
zwiadowca88
Nic nie rdzewieje ? Jak ze spalaniem przy normalnej turystycznej jeździe ?
Tomek
Miałem przyjemność przymierzyć się do skutera i odbyć jazdę próbną. Mam 2 metry wzrostu i… jest naprawdę spoko. Maksymalnie skręconą kierownicą nie dotykam kolan. Od kolan do schowków mam jeszcze z 10 cm. Jazda super, poza zawirowaniami na kasku, ale to kwestia dokupienia opcjonalnej szyby i powinno być lepiej. Dla porównania podjechał do Yamahy przymierzyć się do X-Maxa – zdecydowanie mniejsza kanapa dla pasażera, odległość od kolan do plastików podobna, natomiast skręcenie mocno kierownicą powoduje uderzenie w kolano. Odpuściłem. Zostaje Kymco 🙂
2000belus
Odbieram po weekendzie we Wrocławiu.. Musi się zebrać pogoda z dniem wolnym. Mam do domu 180 km.Czy ktoś miałby jakieś sugestie w temacie docierania i pierwszej trasy..? 2000belus@gmail.com Z góry dzięki.HB
2000belus
Ten pojazd nie ma 15 – tu koni.. W świadectwie homologacji i w dowodzie rejestracyjnym jest 9,8 KW. Więc skąd te dane.. ? Wysokość kanapy 810 mm dotyczy wersji 350.., 125 posiada wysokość 775mm.
jas13
Prawdopodobnie ze strony importera firmy MotorLand.
Na stronie włoskiego importera Kymco jest podane 10,8kW czyli 14,7KM.
Parametry o których piszesz są podane dla X-town
2000belus
Mam w ręce dowód rejestracyjny..Podalem powyżej maila.. Jak ktoś nie wierzy niech sie odezwie ..zobaczy na własne oczy..
jas13
Jak już wspomniałem pytaj w firmie MotorLand, czyli u importera, które dane są właściwe, czy te na świadectwie homologacji, czy na ich stronie. Dane umieszczane przez zarówno tutaj, jak i przez portale typu ścigacz, jednoślad.pl, itp., zazwyczaj pochodzą od producenta lub importera.
zorro
Mam downtowna w starej budzie 2015 rok w dowodzie pisze 11kw czyli 14.95KM .
zorro
No to jeszcze coś skrobnę w 2 lata nakręciłem ponad 19 tyś. km jak na razie sprzęt bezawaryjny mogę tylko polecić. Jestem z Rybnika serwis słabiutko podejrzewam że gdzie indziej podobnie,dobrze że mam znajomego co się zna na takich sprzętach pozdr..Fazii.
Frrr
którego dilera polecacie?
Piotr
Kupiłem donatana z przebiegiem 3 tys. km. Sprzęt fajny. Mam 190 cm wzrostu i nie jestem lichej postury. Na motorze się mieszczę spokojnie. Gabaryty motoru jak dla mnie na plus. Z minusów to brak zamykanego schowka przy kierownicy. Trzeba pamiętać o zabieraniu telefonu. Na trasie motor rozpędziłem do ok. 115 km/h. Przy prędkości 85-90 km/h mam spalanie wg. komputera 3,1 l/100 km.
zwiadowca88
Rzeczywiste spalanie na stacji potwierdza spalanie przez komputer ?
Anonim
Mam pytania do posiadaczy.Jak przednia szyba i owiewki chronią przed wiatrem i deszczem ? Czy kanapa i zawieszenie jest na tyle komfortowe, aby zrobić trasę 150 km bez robienia przerwy ? czy da się wyprzedzić wszystkie Tiry na drodze szybkiego ruchu ?
Anonim
Tez kupiłem dwa miesiące temu i niestety wprowadzają w błąd jeśli chodzi o moc reklamują się ze ma 15 km i miedzy innymi dlatego go wybrałem a okazuje się że ma zaledwie 13,3 km. nawet importer tego nie wie dopiero go uświadomiłem. A serwis kymco to masakra nie wiem jak jest w innych markach.
Anonim
13,3KM ma x-town, downtown powinien mieć koło 15KM, natomiast papiery dostarczane z motocyklem to czasem stek bzdur
Kkk
Witam wszystkich posiadaczy Kymco New Downtown 125. Skuter kupiony w 2020r. Jest po pierwszym przeglądzie. Jestem z niego bardzo zadowolony. Cena jakość biorąc pod uwagę japońską konkurencję. Przed zakupem testowałem Yamaha x-max 125, skuter który jak na tą klasę wyróżnia się osiągami, lider w tej klasie, ale nie tylko osiągi się liczą także cena, jakość. Dane techniczne jakie podaje Motor-Land Kymco New Downtown 125 to 14,3 KM / 9000 obr. W dowodzie rejestracyjnym wpisane skuter ma 9,8 KW. Na ramie skutera w dolnej części jest tabliczka producenta na której jest wybite 9,8 KW czyli wszystko się zgadza. Sam silnik może i ma 15 KM jak podaje sprzedawca ale liczy się to co jest na kole czyli 13,3 KM. Według wzoru matematyki gdy przeliczymy dane producenta, moment obrotowy pomnożymy przez obroty na min i podzielimy przez współczynnik = 14,1 KM. Skąd taka różnica danych? Klient który kupuje skuter za trochę mniej jak 20 000 zł chciałby za tą kasę… Kymco musi dorównać jakoś japońskiej konkurencji. Ciekawe jak na hamowni. Podsumowując skuter Kymco New Downtown 125 godny polecenia.
jas13
Przy obecnej cenie raczej skłaniałbym się do X-max lub Forzy.
Z Pulsarem S dostałem instrukcje obsługi, w której na okładce był wprawdzie Pulsar S, ale w środku informacje i dane dotyczące innego modelu. Ważne jest nie to co nabzgra importer, tylko to co masz na tabliczkach i w homologacji, a z marketingowego punktu widzenia lepiej się sprzedaje 15KM niż 13,3KM. Zresztą wątpię, aby którykolwiek z klientów MotorLandu zwracał skuter z uwagi na niezgodność zapisów instrukcji z rzeczywistością.
Rafał
Opinia po 4 latach użytkowania New Downtowna 125 (rocznik 2017)
Skuter jest bardzo, ale to bardzo wygodny. Kanapa jest poprowadzona nisko, co sprawia, że także osoby o niższym wzroście – poniżej 170 cm, nie będą czuły dyskomfortu. Do tego jest bardzo miękka – tu porównuję do Xmaxa Yamahy, który ma dużo twardszą kanapę. W Kymco zrobienie trasy np. 250 km nie ma problemu, gdzie Yamahą dupka już boli. Pozycja za kierownica też jest wygodniejsza, jest więcej miejsca na nogi, nawet osoby o wzroście powyżej 180 cm mogą liczyć na wyciągnięcie nóg do przodu, Xmax aż tyle miejsca nie ma.
Wsiadanie na skuter jest w Kymco wygodniejsze za sprawą dość szerokiego obniżenia, buty moto bywają dość spore, masywne, dlatego w Downtownie wsiada się na niego wygodniej niż w Yamaszce.
Osłona przed wiatrem jest bardzo dobra, przy czym polegam dokupić większą szybę. ja dokupiłem od GIVI i ma to swoje plusy, ale tez są minusy. Plusy – nic nie wieje, jest cicho, nie ma szumu wiatru (słychać bardziej silnik niż wiatr). Najważniejszy plus dużej szyby – nie budzą się ciuchy w czasie jazdy w deszczu – jak jedziesz za samochodem to normalne że auto podnosi wilgoć z brudnej drogi i po chwili masz całą kurtę do prania. Jak założysz szybę to jesteś suchy, ale MINUS – nie ma wycieraczki więc widoczność jest pogorszona – w skrajnych sytuacjach muszę się zatrzymywać co kilkanaście km i wycierać szybę. Nie pomaga nałożenie chemii w postaci tzw. niewidocznej wycieraczki – woda faktycznie spływa, ale załamuje się na końcu szyby i ścieka na dół po wewn. stronie. Efekt ten sam. MINUSEM dużej szyby jest też widoczny spadek prędkości max. – ja ledwo wyciągam 95-100 km/h, z fabryczną było 115.
Spalanie o mnie – średnie z 20 tys. km – 3.5 litra na 100. Do pracy mam 23km, z czego 20 km to trasa, 3 km miasto.
Awarie przez 4 lata: tylko jedna, na skutek awarii termostatu silnik zaczął się grzać, wyskakiwał raz na jakiś czas check engine. Zbagatelizowałem sprawę i po kilkuset km poszła uszczelka pod głowicą. Wydaje się wieć, że to nie wina samego sprzętu, ale w dużej mierze sam przyczyniłem się do awarii. Termostat to koszt 120 zł – wymienić można samemu, ale jak przegapisz lub zrobisz coś niefachowo to koszt uszczelki pod głowicą (plus inne części, materiały i robocizna) – 1.900 zł. Po wymianie mam już nalatane łącznie 27.000km i chodzi jak złoto.
MINUSEM Downtowna – ale to chyba wszystkich skuterów – jest z pewnością mało dostępny serwis, części nie problem, zamówisz to są na drugi dzień. Ale znaleźć szybko fachowca dzisiaj niełatwo, wszędzie trzeba czekać po kilka tygodni (Wrocław).
MINUSEM Downtowna są też światła mijania – jazda w nocy poza terenem zabudowanym z prędkością powyżej 50-60km/h jest niebezpieczna, światła drogowe to już inna historia, są baaardzo dobre i świetnie oświetlają drogę. Dlatego w nocy wypracowałem technikę jazdy polegającą na zwalnianiu w momencie gdy mijam pojazdy i musze użyć świateł mijania, a przyśpieszał po przełączeniu na drogowe. Yamaha Xmax (rocznik 2019) z ledami jeśli chodzi o światła mijania to bije Kymco na głowę, widać wszystko na 150m do przodu, za to światła drogowe nie robią już żadnej różnicy.
Minusem Kymkacza są też plastiki i jakość ich spasowania, co wpływa na ich trwałość i żywotność. U mnie po 4 latach, pomimo że nie miałem żadnej wywrotki, 4 plastiki są pęknięte (w miejscach totalnie nie narażonych na jakieś uszkodzenia, po porostu chyba od wibracji. Najgorsze jest to, że od złego spasowania notorycznie otwiera mi się w trakcie jazdy klapka wlewu paliwa (od wiatru), co jest irytujące i nie ma jak tego naprawić. Ale – jak to mówi mój kolega – plastiki nie jeżdżą, a mechanika. A mechanicznie Downtown nie odstaje od skuterów japońskich w niczym.
Obsługa codzienna jest łatwa, wiele rzeczy można zrobić samemu, wymiana oleju czy płynu przekładniowego jest banalnie prosta. Do tego super czytelna instrukcja obsługi i sprawiają, że skuter jest przyjazny użytkownikowi.
Ogólnie bardzo polecam, stosunek jakość do ceny jest w tym przypadku bardzo dobry.