Skuter o wdzięcznej nazwie „Lubię II”, czy KYMCO LIKE II, produkowany jest w Azji. Firma Kwang Yang Motor Company, powstała w 1963r jako podmiot kooperacyjny z Honda Corporation, i na początku produkowała pojazdy tej marki. Obecnie produkuje i rozwija własne konstrukcje pod własnym logo, ale nadal produkuje części dla Hondy. Zresztą o jakości Kymco nie trzeba się w Polsce rozwodzić, to znana nie od dziś marka na naszym rynku.
Wracając jednak do naszego skutera, jak wiadomo ostatnio bardzo modne są motocykle w stylu retro, a już włoska stylistyka podbija chyba serca wszystkich. Nie dziwi więc fakt że, za design niektórych Kymco odpowiedzialny jest Włoch Massimo Zaniboni, nie inaczej jest w przypadku Kymco Like II. Oprócz liftingu zależało producentowi na poprawie właściwości jezdnych i mimo że skuter przypomina poprzednią generację został technicznie gruntownie przeprojektowany.
Przede wszystkim Kymco Like II, dostał zmodernizowany czterozaworowy silnik zasilany wtryskiem, dzięki temu 125 cm3 pojemności oferuje 11,56 KM, co przy wadze 115 kg wróży bardzo fajne przyspieszenia. Smaczku temu skuterowi dodaje też bak na paliwo, jego umieszczenie w dolnej części kołyskowej ramy daje nam nisko położony środek ciężkości, a to świetnie wpłynie na łatwość prowadzenia motocykla. Oczywiście jak na pojazd spełniający normę EURO IV otrzymujemy układ hamulcowy CBS w standardzie w bonusie rozszerzony o ABS (Anti-lock Braking System), ten drugi to w tym przypadku układ produkcji firmy Bosch.
W modelu Like II otrzymujemy już pełne oświetlenie LED, cyfrowy wyświetlacz w kokpicie oraz gniazdo USB do ładowania urządzeń mobilnych, umieszczone w schowku pod kierownicą. Pod siedzeniem znajdziemy nie za duży schowek, który mieści jak widać na obrazku kask typu jet i parę rękawiczek, ale jego pojemnością martwić się nie musimy gdyż KYMCO dokłada w cenie pojazdu tylny kufer centralny w kolorze nadwozia.
Prawie bym zapomniał o jednej, nie rzucającej w oczy, rzeczy, ten skuter ma podwójne amortyzatory z tyłu, to raczej rzadko spotykane rozwiązanie w małych skuterach miejskich. Ale rozwiązanie to skutecznie poprawi nam komfort podróżowania po polskich dziurawych drogach.
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 8.5 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 11.56 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 115 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.074 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | Wtrysk |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | 4 |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
Skrzynia biegów | Automatyczna |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Powietrzem |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | |
Prędkość maksymalna licznikowa | |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | 790 |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 690 |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | 1935 |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 110/70 R12 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 130/70 R12 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
rawla
Prawie 12 kM, waga 115kg stosunek mocy do masy motocykla 0.074. wreszcie coś sensownego. Można? można. I jak widać nie musi to kosztować nie wiadomo ile.
Evi
Nie zgadzają się do końca dane techniczne z podanymi na Kymco.pl. Przede wszystkim tam widnieje moc 9.6 KM i waga nieco wyższa. Poza tym skąd informacja o opcjonalnym układzie ABS?
Cena znośna, taniej np. od markowego Piaggio Liberty 125 o podobnej stylistyce. Powinien się dobrze sprzedawać.
Beniamin Mucha
Te informacje mam z oficjalnej informacji prasowej dostarczonej przez importera…
http://www.motocykle125.pl/wp-content/uploads/2018/04/press-realase-side-2.pdf
182cm
Witam. Mam 182cm. Like nie za mały dla mnie? Pzdt
Anonim
Mam 184 i nóg nie ciągnę po ziemi 😉
Sebastian - Blue Moon vlog
Na niemieckiej stronie kymco.de podana moc to 11,6KM przy 8500obr/min. Masa 128kg.
ed
Pewnie na polski rynek trafia stary silnik. 🙁
Anonim
Tamte liczby dotyczą starszego silnika.
Langer
Tańszy do Piaggio, ale i tak znacznie droższy od wizualnie zbliżonego (a przy tym większego gabarytowo) Junaka Vintage 125. Podobne w stylu Barton Primo oraz Zipp LaVissa w tym porównaniu pomijam – występują w niższej lidze (koła 10” i mniejsza długość).
Sebastian - Blue Moon vlog
Jest jeszcze Keeway Zahara który też jest retro.Od dłuższego czasu czaję się na retro lub na Vespę. Mam problem bo stara Vespa et4 125 Max licznikowe osiąga 100 km/h a najlepsza dynamikę ma od 60 do 80 km /h . To jest mój punk odniesienia. Kymco ma jakość wykonania na najwyższym poziomie – widziałem wczoraj w Niemczech mówię o tym nowym modelu. Ale cena moim zdaniem trochę za wysoka. Barton to znów kopia prawie idealna Vespy Lx za wyjątkiem krawata z PX modelu. Naprawdę coś jest takiego w tych Vespach że przy wzroście 183 cm normalnie i wygodnie można jechać i kierownica nie dotyka przy skręcie kolan. Nie widziałem tylko Keewaya który wydaje mi się że ma osiągi porównywalne z Vespa Et 4 . Widziałem tyko film na YT . Chętnie przejechałbym się tymi skuterami. Aha i na końcu pomijana nowość Rometa model Valentine to na dziś najładniejszy skuter retro moim zdaniem. Taka Vespa 946 dla ubogich ( bez urazy , też pisze o sobie ) ale co z tego skoro Vmax wedlug testu miesieczniku MOTOCYKL to 90km/h. Wiec albo Vespa et4 używana stara za 3500 zł albo ….. ? No właśnie co ?? Na koniec chce Wam powiedzieć że ten Kymco w Niemczech z systemem Noodoe kosztuje więcej o 500€ I jest tylko w kolorze Niebieskim z metalikiem. Czy warto ?
wena2k432
Osobiście, w przeciwieństwie do motocykli, nie jestem strasznym miłośnikiem skuterów retro. Jednak ten nowy Like niewątpliwie ma coś w sobie i powinien znaleźć odbiorców. Myślę tylko, że szkoda, że obecnie Kymco nie oferuje u nas modelu People GT 125, który miał fajną cenę, 15KM, był chłodzony cieczą i miał koła 16″.
jas13
Cena GT125 była na poziomie SH125, a Honda to troszkę lepszy pomysł. GT125 wypadł z rynku, bo nie miał wzięcia. U nas na skutery z dużymi kołami, małym kufrem i krzesełkową pozycją nie ma zbytu.
wena2k432
Wtedy kiedy GT125 był oferowany w Polsce jego cena była jednak niższa od SH125 (o ile dobrze pamiętam co najmniej o 2tys.). Aczkolwiek patrząc na obecne ceny na stronach niemieckich, to faktycznie są one porównywalne. Z tego co widzę Kymco w różnych krajach oferuje różne modele, więc może masz rację i zbyt nie był taki duży. Rozumiem to oczywiści, ale i tak uważam, że dla nas to strata. Szczególnie jeśli spojrzymy na motocykle, z których Kymco w Polsce wycofało się całkowicie (mi bardzo podoba się Spade, chociaż to 150 więc musiałbym mieć już co najmniej A2).
Piterkowiec
Od siebie dodam że wśród retro skuterow jest jeszcze Sym Fiddle produkcji tajwańskiej. Sam nim jeżdżę od ponad 2 lat , w tym czasie robiąc 8000 KM, i oprócz oleju i filtra wymieniałam tylko rolki wariatora. W mojej opinii naprawdę bezawaryjny sprzęt. Pewnie z Kymco jest podobnie bo to ta sama półka.
2000belus
KM to ..koń mechaniczny.. Jak widać nie jest oczywiste dla niektórych..