Kymco to skuter, bardzo mocno bazujący na technologiach od Hondy. To dobrze, a nawet bardzo dobrze! Jako jeden z niewielu modeli, które możemy umieścić zarówno w kategorii markowe jak i chińskie (chociaż produkowany w Tajwanie). Początkowo skuter znany był pod nazwą Agility, jednak niedawno, z okazji wprowadzonych zmian, otrzymał suffix City.
Już sama nazwa zdradza, przeznaczenie tego motocykla to jazda w mieście, i faktycznie w mieście jest mu najlepiej. W tym modelu, 9-konny silnik 4T, pracuje przede wszystkim na godziwe przyspieszenie. Smukła sylwetka pozwala swobodnie przeciskać się między samochodami w korku. Na plus pracują także 16 calowe koła, które dobrze wybierają nierówności. Mamy także do dyspozycji świetne tarczowe hamulce do których doprowadzany jest płyn hydrauliczny w wężykach ze stalowym oplotem. No i naprawdę solidna konstrukcja całości, z dbałością o detale.
Nasz Kymco trochę gorzej radzi sobie poza miastem, bowiem trudno jest mu się rozpędzić do prędkości 100km/h, aby przy tym nie zostać wyprzedzonym. Na minus przemawia tutaj średnie spalanie, wbrew temu co podaje producent, plasuje się na poziomie 3L/100 i więcej. Konkurenci z tą mocą, często mieszczą się w 2,5L. Mamy też niewielką przednią szybkę, która powiedzmy to sobie szczerze, szału nie robi. Zawiedzeni będziemy także próbując umieścić w schowku tradycyjny kask, bowiem mieści się w nim tylko kask typu Jet, pozbawiony osłony szczęki. Te wady mogą spowodować, że poza sezonem odechce nam się wsiadać na nasze dwa kółka.
Film
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 6.5 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 8.84 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 125 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.052 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | 3.2 |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | |
Skrzynia biegów | Automatyczna |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Powietrzem |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | |
Prędkość maksymalna licznikowa | 105 |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | 90 |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 740 |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 100/80 R16 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 120/80 R16 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
Pirus
Na głównym zdjęciu na pewno nie jest Agility City 125. City 125 to pojazd chłodzony powietrzem natomiast ten na zdjęciu ma wyraźnie pompę płynu chłodzącego. Jak już coś robić to porządnie 😉
SebasDG
Czy warto zamowic Kymco Agility bo mi sie podoba i czy jest czarny
Anonim
Nie warto jak jest czarny chyba że się podoba…
Dawid Parus
Racja! … jak coś robić to porządnie 🙂 … poprawione. Dzięki Pirus!
Krakow
Co do V-max to serynie przy wzroście 190 i wadze okolice 100kg wraz z szybą Kappa, nie ma możliwości pojechać szybciej niż 90km/h licznikowe oczywiście to jest w okolicach 85 na GPS, do tej pory jedynym mankamentem są bezpieczniki szklane których w razie problemów nie kupisz na stacji benzynowej na szczęście można sobie przerobić na normalne bezpieczniki „samochodowe”. Przednia lampa to badziewie nadające się tylko do jazdy po dobrze oświetlonych drogach pojemność baku to tak naprawdę okolice 5,25 litra co daje dość częste wizyty na stacji przy spalaniu rzędu 3+ litra, lusterka zbyt blisko siebie, jeżeli ktoś ma trochę szersze barki widzisz swoje łokcie. Seryjne opony spisują się tylko przyzwoicie nie mogę się doczekać aż będą zużyte wtedy kupię coś mniej niebezpiecznego.
Krakow
Co do V-max 105 to kierujący musi ważyć poniżej 85 kg nie mieć zainstalowanej szyby akcesoryjnej przykleić się głową do kierownicy mieć tylko litr paliwa w baku wiatr za sobą i cierpieć na chroniczny skurcz barków. I nadal mówimy tu o prędkości licznikowej co do GPS przekłamania licznika to zakres 5 do nawet 15 km/h przy wyższych prędkościach. Z tzw górki poszedł licznikowe 115 ale silnik myślałem że zaraz mnie wyprzedzi no i hałas na pewno przekraczał 86db które podaje producent.
ALE jest to wg mnie NAJLEPSZY sprzęt na MIASTO z wszystkich 125-ek dostępnych na rynku.
Kaz
Chyba testowales ten sprzet za pieniądze i wystawiasz opinie slodzicie i oglupiacie ludzi nie tylko z kymko pewnie to samo mówisz o wszystkich skuterach .Radzę nie słuchajcie tych bajerantow za kasę, zapytajcie kogoś ktury się męczy z tym sprzętem i przeklina tego co wystawił mu opinie to tak zwani naciagacze biorą kasę za klamanie i śmieją się z nas.
Krakow
A zapomniałbym jeżeli kierowca jest wysoki to nie przeszkadza kiepsko wyprofilowane siedzisko, jeżeli masz 175 lub mniej można zauważyć efekt ześlizgującego się zadka np przy hamowaniu. Jeżeli ktoś jest w miarę uzdolniony manualnie i ma do tego warunki techniczno garażowe, może sobie „podbić” siedzisko poświęcając na to jakieś „30 Gołot” dla mniej kumatych to około 60min i kilka dyszek na materiały
Parys
Kupiłem go z przebiegiem 6tys km. Ma drgania przy ruszaniu i wibracje powyżej 60km. Zawiodłem się na jakości tego sprzętu. Raczej nie polecam!
Anonim
A zrobiłeś porządny serwis po zakupie?
Gucio
Bądźmy precyzyjni w jednostkach czasu – [jedna gołota], to początkowo było 95 sekund, później jednak nastąpiła zmiana i ostatecznie [jedna gołota] wynosi równe 53 sekundy.
Pawelmonte
Witam,namawiam znajomego na ten sprzęcik ale co z serwisem-trwalością-cenami obsługi?Mój chińczyk jakoś daje radę(retero7) ale muszę się trochę pobawić co 3tyś.km(przegląd-regulacje).Napisz czy polecasz z czystym sumieniem czy jednak nie…Dzięki,Pawel.
Krakow
Na miasto polecam jak najbardziej, jest po prostu bezczelnie zwinny. Po 2k km nic jeszcze sie nawet nie poluzowało. Serwis w Wawie jest prze….nie drogi, w Krakowie płacę 100 – 120 max. Częstotliwość przeglądów to olej 300-1000-2000 i dalej co 2 tyś, w przekładni na początku 2 razy później co 5 tyś reg zaw przy 2 – 4- 8 12 tyś, filtr co 2 tyś, no i układ ham trzeba sprawdzać co 1 tyś km niestety nie pamiętam dokładnie co ile musisz być na przeglądzie gwarancyjnym ale na pewno 300 1000 i 2000 później trzeba zerknąć w rozpiskę serwisówki. A później prawie wszystko można samemu zrobić nawet pod blokiem na ulicy.
art
Wymieniał ktoś cylinder na 152ccm? Odczuwalne są efekty?
Wątpię aby GY6 w wersji 125ccm w Agility City miał 9,5KM jak podaje producent. Te silniki niczym się nie różnią od tych montowanych w chińskich markach, które mają ok. 7,5KM, wszystkie części są z nimi wymienne.
Zresztą jechałem skuterem Honda SH Mode 125, który ma 8,4KM i był ciut szybszy od niby mocniejszego mojego Agility City 125, tzn do 60km/h radził sobie jak Kymco, ale powyżej znacznie lepiej.
qbek10
Agility City 125 ma dwa duże koła Agility +16 tylne ma mniejsze przez to to ma większy bagażnik. Czy ktoś powie mi który ma lepsze własności jezdne bo rozumiem że bebechy ma takie same. Jest jeszcze lekka różnica w kształcie osłon. Czy lepsza jest jazda na dwóch dużych równych kołach czy na tylnym mniejszym.
Leszek
W sierpniu 2015 kupiłem sobie ten skuter. Generalnie jestem zadowolony z uwagi na cenę 5800 brutto. Jednak w moim przypadku miałem sporo różnych przygód i mam kilka uwag 😉
1. Rozkręcily się stery w dłuższej trasie. Zapewne to problem przy niedokladnym składaniu ale ledwo wróciłem.
2. Zepsuło się ładowanie. Ponoć wypadł jakiś kabel, ale skutera nie miałem kilka dni.
3. Cały czas rozwala się zamek kufra. Kilka większych wybojow i rozlatuje się zamek po drodze. Jak nikt nie rozjedzie to jeszcze go złoże 😉 Problemem w Kymco może być reklamacja. Ostatnio za bardzo nie chcieli mi uznać. Mówili że to może było wlamanie itd.
4. Dużą wada jest to ze bagażnik pod siedzeniem otwiera się angażując dwie ręce w przypadku wykorzystywania skutera w codziennym załatwianiu spraw. U mnie skuter jest zakupiony na firmę wiec dużo jeżdżę. Do tego zakupy. W jednej ręce trzymam siatki i druga otwieram – nie ma odbijania. Poradziłem sobie z tym sam 😉 w zamku zamomtowlaem sprezyne. Także po przekreceniu kluczyka kanapa podskakuje na jakieś 1,5 centymetra co wystarczy aby otworzyć kanapę jedna ręką. Duża ulga ale zrozumie to osoba która jak ja wykorzystuje skuter do pracy i zakupów.
5. Absolutna porażka jest spalanie. Nawet 4,5. Mam 2 metry wzrostu i ok 115 kg wiec to na pewno ma wpływ ale 4,5? Np wycieczka na ok 50 wglab lasów puszczy knyszynskiej i mogę mieć problem aby wrócić do stacji paliwowe.
6. Schowek pod kierownica jest dobrym pomysłem ale nie wiem co tam schować 😉
7. Ogromny plus za gniazdo zapalniczki do ładowarki.
8. Kolejnym ogromnym minusem są stopki dla pasażera. To jakieś dorobki 3 centeymetowego plastiku. Żona po około 30 minutach jazdy ma dość. Nie wiem czemu e jednej wersji Agility są tradycyjne stopki a tu nie ma i co gorsza dokupić się nie da 🙁
Anonim
Posiadam nowe agiliti city 125 skuter super polecam ale servis autoryzowany to wielka lipa ceny z kosmosu 320 za przegląd i nic nie robią wymiana oleju nie jest tyle warta szkoda pieniedzy !!! ( 3 godziny czekalem na wymiane bo niby tyle roboty bylo i niby go skrecali wielka lipa )
Anonim
To znaczy że nie ma co serwisowa
C
Kazimierz .
Mam kymko 125 byłem na dwóch przegladach na pierwszym zglaszalem że drga przy ruszaniu ,słychać na wyższych obrotach jakby coś było w tłumiki plisowane usłyszałem od serwisanta że tak ma być, drugi przegląd wszystko to samo tylko z tym ruszaniem gorzej serwisant- że się dotrze na trzeci przegląd nie pojechałem bo przecholowalem ok.300 km pojechalem żeby mi coś poradził na to szarpanie ,przejechał się usłyszałem wszystko co zglaszalem na gwarancji głośna praca drgania przy ruszaniu – po gwarancji przyznał mi rację .
Dawid
Nurtowała mnie zawsze ta pojemność baku i w końcu to sprawdziłem. Paliwo spalone do zera potem wlałem 0.5 litra i przejechałem 3 km do najbliższej stacji i tam zaskoczenie bo weszło 7.31 l pod korek.
mario
w skuterze kupionym jako nowy przy 14 620 km rozlecialo sie lozysko na walku rozrzadu jest nierozbieralne trzeba wymienic caly walek po rozebraniu okazalo sie ze szumi lozysko na wale korbowym tez nierozbieralne,dostepne w komplecie z walem korbowym,takze czesci uszczelki i demontaz silnika kosztowaly mnie 1920 zl.masakra nie polecam,stara mzka przejechalem 30 tys i walu nie ruszalem tragedia nie polecam
Tomek
Coś kręcisz bo łożyska na wale są jak najbardziej rozbieralne i się je wymienia i na wałku tak samo ktoś Cię zrobił w jajo albo nie masz tego skutera.
Tomek
Bzdura wałek jak najbardziej rozbieralny wał korbowy też rozbieralny jeśli łożysko na korbowodzie jest ok to łożyska na wale się wymienia. Ni jak nie ma się twoja opinia bo wiem że miałeś gówno a nie ten skuter
TADEUSZ
CZY KYMCO AGILITY 125 CM WYKONANY Z BLACHY CZY PLASTIKU
e46
Skutery Agility, to tak naprawdę ciut lepsze chinole za dużo większa kasę. Są produkowane dla Kymco przez podwykonawcę chińskiego Changzhou (czy jakoś tak). Pierwsze wypusty były jeszcze Tajwańskie i faktycznie były one lepszej jakości. Szczerze, to nie widzę sensu wydawania na ten skuter prawie 10 tyś.
TADEUSZ
PISZESZ ŻE SERWIS TO WIELKA LIPA ,TO LEPIEJ SAMEMU WYMIENIĆ SAMEMU OLEJ W SILNIKU ODKRĘCIĆ ŚRUBKĘ OD SPODU ,SPUŚCIĆ OLEJ ,WYMIENIĆ FILTR NALAĆ NOWY OLEJ I TO BĘDZIE KOSZTOWAŁO 50 ZŁ.A NIE PŁACIĆ W SERWISIE PONAD 300 ZŁ
Anonim
I DALEJ TAKIE SĄ TAJWAŃSKIE I KOOPERACJI HONDY
Tom
Mi pali od3.6 do 4litra zależy od jazdy ni więcej ni mniej a sprawdzałem cały czas od kupna mówię o gaźniku, nic nie serwisowałem do 15000tyś
wojtek
mam ten skuter od nowosci,jestem mechanikiem,duzo usterek sie pojawia,bardzo sztywne i twarde zawieszenie,zapomnij o niesfaltowych drogach,twarda kanapa az dupa boli dalem do tapicera dolozyl gabki i obszyl i da sie jezdzic spalanie przy mojej spokojnej jezdzie w trasie nad morze przy 60 km/h [to najlepsza szybkosc i obroty dla niego 2,4 litra po miescie srednio 3,2
Tomek
Dziadostwo nie żaden skuter bierze olej po przebiegu 10 tyś na 500 km pół litra każdy jeden nie wiem co tu tak zachwalać. Zawieszenie sztywne jak kamień mały bak pali jak smok. Przyśpieszenie i prędkość max jak na 50 nawet nie bo yamaha areox seria na zmienionym wydechu tylko sprężynach i rolkach kymco nie ma żadnego startu. Po prostu teraz chińczyk za ogromną kasę.
Anonim
Pierwszy właściciel od nowości, czy nowy nabytek?
tomek
Skuter mam od wujka odkupiłem z przebiegiem 4500km
Anonim
Kymco standardowo ma ciężkie rolki. Jeżdżony zero-jeden będzie palić dużo, a pałowany na zimny będzie brać olej. Jak ma mniej niż 2 lata i przeglądy robione w ASO, to można reklamować.
Jotek
Rok temu kupiłem z 2016 z przebiegiem 9000km, przejechałem bezawaryjnie 2500km.
Pali naprawdę mało jak na gaźnikowca, nie wiem skąd te narzekania w komentarzu powyżej. Wychodzi mi 3l/100km. Jeżdżę normalnie, po małym miasteczku, czasami po trasie. Wiadomo że nie odkręcam manetki przy ruszaniu do końca i nie cisnę 90km/h, bo wtedy pewnie by pociągnął jak każdy gaźnikowiec 2x tyle. Najbardziej ekonomiczna prędkość to ok.60km/h – w terenie zabudowanym to chyba i tak za dużo. Oleju nie bierze wcale.
Sporą wadą jest umieszczenie bagu pod siedzeniem, ale jest dosyć duży ponad 7l – ponad 200km. Jak przypnę torby do siedzenia, to muszę je odpinać na stacji, żeby zatankować. Kanapa mała niewygodna dla wysokich osób.
Z mojej historii eksploatacji:
Kupiłem szybę z mocowaniem – 500zł, sam wymieniłem klocki i płyn hamulcowy – grosze jakieś, tanie częsci, gaźnik mi wyregulował mechanik od kosiarek, całe 70zł 🙂 – duża różnica. Wymiana oleju silnikowego i przekładniowego, banał można samemu. Wymieniłem żarówkę przednią, kupa roboty, musiałem rozbierać cały przód. Problem mam tylko z oponami, bo chinki spękały, a serwis nie ma, są jakieś Pirelli czasami, ale ogólnie trudno kupić.
jas13
Problem w tym, że 60km/h dało się pociągnąć KAC 50cc 2T przy spalaniu 3-3,5l/100km. Pewnie trzeba jak to w Kymco pobawić się z rolkami.
Bak pod kanapą to norma w tym typie skutera, spójrz na Vespę, Hondę SH (przed 2018), Piaggio Liberty, Suzuki Address, Yamaha Xenter, wszystkie mają tak samo.
Kanapę zawsze KAC miał do bani, w 50cc dodatkowo miała spadek na kierownice. Dużo wygodniejszą kanapę ma People, ale MotorLand nie chce People sprowadzać, najbliżej można kupić w Czechach lub Niemczech.
Tomek
W życiu ci nie uwierzę że ten silnik nie brał oleju wcale nie pleć nawet takich bzdur
Anonim
A może Twój jest po prostu zajechany