Kymco Agility 16+ 125 to z jednej strony kontynuacja bardzo udanego modelu City, a z drugiej strony jest też pewną odmianą, która wprowadza trochę sportowego zacięcia. Zwykle gdy coś jest usportowione, traci na praktyczności – mieliście kiedyś twarde zawieszenie w osobówce? Ja miałem, i na naszych polskich drogach okazywało się to mało sensowne. Jednak w 16+ ten sportowy duch nie objawia się pogorszeniem praktyczności, wręcz przeciwnie. Ten skuter jest jeszcze praktyczniejszy od City.
W pierwszej kolejności plus za wlew paliwa w przednim panelu. Nie trzeba chyba nikogo przekonywać, że to wygodniejsze niż lanie do zbiornika pod siedzeniem. Bywa że podczas tankowania, uronimy kropelkę, a przez to, np schowana w bagażniku kurtka, „przechodzi” zapachem benzyny. Poza tym możemy podczas tankowania leniwie siedzieć na kanapie i gapić się na innych. Skoro już jesteśmy przy bagażniku to warto wspomnieć, że nie mieści się tam pełny kask, ale tu Kymco daje wyjście. Wraz ze skuterem, w cenie, otrzymujemy tylny kufer do którego zmieścimy kask i jeszcze kilka drobiazgów. Natomiast przedni schowek jest symboliczny, wystarczy zaledwie by włożyć tam telefon i ładowarkę podłączoną do gniazdka 12v.
Praktyczności dodaje także duża szyba, którą także dostajemy w cenie. Będziecie ją całować za to jak chroni w deszczowy lub chłodny dzień. Ja już nie raz wróciłem do domu przemoczony do gaci, albo przemarznięty na kość. Aby dojść do siebie po takiej pogodzie, zwykle biorę gorącą kąpiel. Więc doceniam to jak dużo daje szyba – ale duża szyba, bo małe są beznadziejne, powodują wirowanie powietrza w okolicy kasku.
Z technicznego punktu widzenia warto wspomnieć, że Agility 16+, chociaż bardzo podobny do modelu City, to jednak jest to zupełnie nowa konstrukcja – zaprojektowana od początku. Silnik ma o pół konia mniej niż City, ale jego charakterystyka pracy w całym zakresie obrotów, jest lepsza. Jest nawet deczko żwawszy. Plastiki są jak przystało na Kymco dobrze wykonane i spasowane. Mamy też ledowe oświetlenie.
Jeżeli chodzi o właściwości jezdne, to prowadzi się przyjemnie, bardzo pewnie, budzi zaufanie. Agility 16+ bardzo dobrze hamuje i świetnie kładzie się w zakrętach. Ma bardzo dobre opony. Jedyne do czego mógłbym się przyczepić, to to że przy dużych prędkościach, przednie zawieszenie średnio wybiera nierówności. Jednak biorąc pod uwagę jego główne przeznaczenie – czyli miasto – możemy to wybaczyć. Jego prędkość maksymalna to 100 km/h, bez szyby, z szybą pojedziemy 90. Prędkość przelotowa właściwie jest taka sama, bo mając manetkę rozkręconą do oporu, nie czujemy aby silnik był zarzynany. Skutery tym się różnią od biegówek, że są odporne na maksymalne otwarcie przepustnicy. Na forach da się wyczytać, że niektórzy rezygnują z serwisów, a co za tym idzie z gwarancji, bo przez to zyskują kilka stówek na ewentualne uszkodzenia, które nie przytrafiają się zbyt często. Nie zachęcam do tego, jednak to udowadnia że ludzie ufają marce. O solidności przekonuje mnie też to że ten model wykorzystują dostawcy pizzy, którzy nienawidzą swej roboty i wyżywają się na sprzęcie. To dobrze, że w czasach gdy sporo markowych sprzętów obniża jakość, by powalczyć o rynek zdominowany przez chińczyków, to Kymco nadal trzyma formę podtrzymując opinię o dobrych sprzętach.
W 16+ mamy też więcej lakierowanych elementów, w tym także kufer tylny, co naprawdę dobrze komponuje. Mamy płaską podłogę, mamy haczyk na wożenie zakupów i kanapę, od której twój tyłek nie dostanie hemoroidów, bo wykonana jest z materiału, który pozwala oddychać skórze. Śmigając w upalny dzień nie pociłem się. Pasażer dostał otwierane podnóżki – to to czego zabrakło w City.
Podsumowując Kymco Agility 16+ został kolejnym argumentem w twierdzeniu, że ten producent buduje fajne, ultra praktyczne i trwałe skutery. To musi mieć swoją cenę i … i ma, chociaż nie jest ona z kosmosu. Porównywalny sprzęt, np Junak 806 kosztuje o ok 1300zł mniej, ale warto wspomnieć, że w tej cenie nie dostaniemy kufra, kasku i szyby, a te rzeczy, kupione u markowych producentów, kosztują właśnie około 1000zł.
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 6.62 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 9 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 131 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.051 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | 2,5 |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | Gaźnik |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
Skrzynia biegów | Automatyczna |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Powietrzem + wentylator |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | |
Prędkość maksymalna licznikowa | 100 |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | 90 |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | 760 |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 760 |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | 2080 |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 100/80 R16 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 120/80 R14 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
adam
Miałem nowego vitality z tajwanu 7 tys i sie zarowka nawet nie spalila gdyby nie przepisy na 125 jezdzil bym do dzis ale slyszalem ze kymco przenioslo produkcje do chin co pogorszylo jakos gdzies czytalem ze z agilitem byly juz jakies problemy ale nie pamietam dokladnie gdzie
rot
Dziękuję za obiecany test.
Jak Zipp Quantum R-max wypada w porównaniu z tym Kymco? Mam ponad 1,9m wzrostu, Twoim zdaniem, który jest większy i wygodniejszy? I jak z jakością Kymco faktycznie lepsze czy jakość porównywalna?
Dawid Parus
Porównywać te sprzęty to trochę jakby porównywać fiata pandę z renault espace, to są trochę inne sprzęty. Zippem się polansujesz, a na Kymco będziesz niezauważony w ruchu ulicznym. Kymco dopiero z bliska nabiera klasy w oczach obserwatorów.
Natomiast dynamika i zwinność w Kymko ze względu na wymiary jest dużo lepsza.
Mamy tu też różne kanapy. W zippie jest kanapa dzielona, dwu poziomowa, co sprawia że w zasadzie tylko w jednym miejscu możesz zająć miejsce. W Kymco też jest niewielkie przetłoczenie, ale jeżeli ścierpną ci nogi zawsze możesz się wspiąć tyłkiem wyżej i rozprostować nogi. W QR MAX-ie tego nie zrobisz.
Jakość plastików zdecydowanie na plus Kymco. Zipp posiada niedoróbki w plastikach widoczne gołym okiem.
RadiX
Witam czy pojawi sie test Kymco Agility 16+ na wtrysku z hamulcami cbs?