Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

KTM Duke 125

Dodaj do porównania
KTM Duke 125

KTM Duke 125 to rywal Yamahy MT125, który charakteryzuje się podobnymi osiągami, ceną oraz stylem typu „Naked”. Ten austriacki, mały wariat, zbudowany jest na doświadczeniach zdobytych w Rajdach Dakar. Przykładem mogą być ogromne tarcze hamulcowe i 4 tłoczkowe zaciski od Brembo. Redakcja magazynu Ścigacz, porównuje ten motocykl do skalpela w rękach chirurga, jest bowiem niezwykle zwinny i dynamiczny. Chłodzony cieczą, 4 zaworowy silnik rozwija moc 15 km. Prędkość maksymalna to 110 km/h, zaś spalanie zaczyna się od 2,5 litra na setkę i to jest bardzo dobry wynik. Większość rywali oscyluje bliżej 3 litrów.
Dla wielu ta sylwetka to najpiękniejsze co można spotkać w kategorii 125 naked. Projektantom przyświecał właśnie ten cel aby ten motocykl podobał się młodzieży. Jego oferta skierowana jest do młodocianych Europejczyków posiadających prawo jazdy kat A1. Trudno jest zastąpić KTM’a czymkolwiek innym. Wygodny, piękny, zwinny, szybki. Jedyną wadą jest cena. Za grubo ponad 17 tys, fakt, faktem, można mieć dużo fajniejsze motorki, ale już nie w kategorii 125. Z drugiej strony kto bogatemu zabroni?! Zapraszamy do śledzenia świetnego motovloga LucZyn. Luczyn jeździ takim właśnie KTM’em i robi niezły fun.

Film


Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
11
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
14.96
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
132
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.083
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
2,5
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 6 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna licznikowa
110
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
95
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
800
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
110/70 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
150/60 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Share This Post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.

REKLAMA

10 komentarzy

  1. Urząd skarbowy zabroni bogatemu xD

    Reply
  2. Przeczytałem, że tu usuwa się komentarz za krytykę błędów ortograficznych. To znaczy, że to forum jest azylem dla nieuków? Przecież jeśli nikt im nie będzie zwracał uwagi, to nadal będą pisać jak analfabeci! Czy to jest celem Administratora? Tak, ten komentarz można usunąć, ale proszę go sobie wziąć do serca: polszczyzna i tak w rozsypce, więc chociaż zero tolerancji dla byków ortograficznych!

    Reply
  3. Lessmore, kijem Wisły nie cofniesz … napij się kawy i relaksuj się jazdą na moto zamiast charytatywnie udzielać porad z języka polskiego. Życie jest za krótkie żeby tracić czas na gamoni, którzy na końcu uznają że to ty jesteś debilem – bo obnażasz ich słabości. Wydaje mi się że autorom strony zależy na tym by wpis o KTM duke nie zmienił się wpisem na temat jakości dzisiejszego języka polskiego – i chociaż dałem się wmanewrować w taką dyskusję, to mimo wszystko to popieram.

    Reply
  4. Panowie, na forum sobie pogadajcie o tym, nie tu. Mam świadomość że we wpisach jak i w komentarzach jest mnóstwo błędów, jednak ujemny budżet tej strony nie pozwala na zatrudnianie korekty. Lessmore, jak chcesz to zapraszam, możesz korygować nasze teksty. Dostaniesz login i hasło i będziesz jechał post za postem jak to lubisz. Dopiero gdy teksty będą czyste pod względem ortografii i stylistyki będzie można z czystym sumieniem krytykować komentujących. A nie, że przygania kocioł garnkowi. Koniec tematu.

    Reply
    • Beka

      Reply
  5. Witam,

    Chciałbym się zapytać co bardziej polecacie KTM Duke 125 czy może właśnie Yamahe MT 125? Jeśli możecie podać również jakieś argumenty byłbym wdzięczny.
    Motor chciałbym kupić z salonu a z tego co już widzę to yamaha z ABS jest droższa ale za to ma lepsze parametry.
    Proszę o pomoc.

    Z góry dzięki wielkie.

    Reply
    • Na takie pytanie nikt Ci nie odpowie. My opisujemy to co wiemy w naszych artykułach. Dzielimy się własnymi spostrzeżeniami i wiedzą.
      Prostej recepty nikt Ci nie poda bo to musi być Twoja decyzja, nie nasza.
      Moja rada jest zawsze taka sama: Motocykl kupuje się sercem, nie rozumem (choć pewna doza racjonalności jest zalecana).
      Jak wsiądziesz na motocykl i być może przejedziesz się to wtedy zrozumiesz „To Ten” i żaden inny. Tak to działa.

      Reply
    • Na temat Yamahy się wypowiem, ponieważ miałem podobny dylemat i wybrałem Duka. Powód był prosty – więcej miejsca dla pasażera. Jestem w takcie robienia prawka na A, sporo sie wyjeździłem na Gladiusie i dla mnie taki sprzęt jest po prostu zbyt mocny. Szukałem spokojnego motocykla do jazdy po mieście i weekendowych wypadów za miasto. KTM mnie nie rozczarował – super sie zbiera jak na 125, hamulce są na prawdę dobre, nie zamula i świetnie sie prowadzi. Bez problemu startuje nim z lewego pasa i nie spowalniam kierowcy, który jedzie za mną, a ten nie siedzi mi na ogonie 🙂 Wad jak na razie nie znalazłem. Kupiłem nowy, końcówkę rocznika i tutaj przestrzegam kupowania używanych, sprowadzanych – większość z nich to złom po szlifie z pęknięta ramą – są wręcz niebezpieczne. Lepiej dołożyć i kupić salonowy, wtedy wiedz co masz.

      Reply
      • Dzięki za info . Wytrzymałem się z zakupem ale do końca lutego chce juz mieć jakąś maszynę w garażu. Też chcę w tym roku zrobić prawo jazdy na motor więc nie chcę kupować czegoś za duża kasę jeśli ma to być motor na rok lub dwa więc chyba wybiorę KTM z 2016 a później już yamaha mt-09 😉

        Reply
  6. Wie ktoś jaka jest szerokość tego motora, czy części są drogie, ile tysięcy można na nim zrobić tak realnie?

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>