Przeglądając ogłoszenia dostępnych w Polsce motocykli z tego modelu, możemy zauważyć jak sprzedawcy prześcigają się w informowaniu nas o tym, że kupujemy motocykl niemieckiej marki na podzespołach Suzuki czy Sachsa. Kreidler cieszy się bardzo dobrą opinią w Polsce, przecież to Niemiecki pojazd !. Spotkałem się nawet ze stwierdzeniem że Niemcy to jednak potrafią produkować motocykle a my nie.
Prawdy jednak dowiadujemy się bardzo szybko, wystarczy wejść na stronę internetową firmy Jinan Qingqi Motorcycle Co.,Ltd.. Jest tam w dziale Off-Road pokazany model o oznaczeniu QM125GY-2B który do złudzenia porzypomina rzeczonego kreidlera. Co więcej Qingqi w galerii zamieszcza zdjęcia tego motocykla z oznaczeniami Kreidler. Można by przypuszczać że Qingqi produkuje ten model tylko dla Kreidlera. Nic bardziej mylnego, motocykl dostępny jest też np. w Wielkiej Brytanii pod nazwą Sinnis Apache 125.
W stwierdzeniach o podzespołach Suzuki czy Sachsa jest jednak ziarnko prawdy. Qingqi jako jedna z pierwszych Chińskich fabryk produkowała części dla Japończyków i dzięki temu oferuje dobrą jakość.
W opisywanym modelu znajdziemy również kopię silnika znanego z modelu Suzuki DR 125, generujący 11,4KM. Silnik zasilany jest Japońskim gaźnikiem marki Mikuni. Plotki głoszą, że Qingqi nadal produkuje silniki dla Suzuki, ale nie zostało to nigdy potwierdzone przez Suzuki. Suzuki prędzej przyznaje się do współpracy z Loncinem (produkcja silnika do BMW GS650F) czy Hyosungiem (silnik SV650).
Za zatrzymanie motocykla ważącego 131kg odpowiadają hamulce tarczowe. Na przednim kole mamy zacisk dwutłoczkowy, na tylnym mamy zacisk pojedynczy. Zawieszenie motocykla daje bardzo dobry feedback jak rownież dobrze tłumi nierówności nawierzchni. W Niemczech motocykl oferowany jest na oponach Heidenau, a nie na chińskich „plastikach”. Przy zakupie tego motocykla koniecznie trzeba sprawdzić czy nie jest zablokowany, większość 125-tek tej marki jest blokowana do 80km/h, bo taki limit prędkości dla prawa jazdy A1 obowiązywał do niedawna w Niemczech.
Motocykl byłby godny polecenia , gdyby był tańszy, nowy kosztuje około 10tyś. zł a w tej cenie możemy przecież kupić nowego Japończyka. Cena zapewne wynika z marży niemieckiej firmy posiadającej prawa do marki Kreidler.
Sama marka Kreidler ma bardzo podobną historię do naszego Rometa, Alfred Kreidler produkował rowery, później motorowery, aż w końcu,w latach 80-tych zbankrutował. Prawa do marki zostały sprzedane innej firmie która to sprowadza motocykle z Chin.
zdjęcia: http://sinnismotorcycles.com/ http://en.qingqi.com.cn/
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 8.38 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 11.4 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 131 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.064 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | 3,1 |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | Gaźnik |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | 4 (DOHC) |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
Skrzynia biegów | Manualna 5 biegowa |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Powietrzem |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | |
Prędkość maksymalna licznikowa | 101 |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | 85 |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | 870 |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 830 |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 110/70 R17 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 130/70 R17 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
Dewo
hmm. Ciekawe moto. Jechałem za takim po autostradzie jakieś 40km. Leciał przede mną 115-120km/h. A chwile z górki wyskoczyło mi 134 ale licznik pewnie przekłamuje mi o jakieś 5km/h . Optycznie wyglądał na większy. Zjechałem za nim ale z pod świateł moja 69 konna toyota nie dała rady. Czy ktoś się orientuje jak z trwałością tej maszyny? Chętnie przesiądę się ze skuterka na coś takiego , tylko nie w tej cenie !
Beniamin Mucha
Z podobnym silnikiem w Polsce oferowany jest Keeway rks/rkv oraz TX.
Możesz też zainteresować się Rometem Z-One. To jest nowość ale osiągi powinne mieć podobne.
ARBA
Beniamin świetny opis. O to moto właśnie mi chodziło. Widać że włożyłeś w to sporo pracy i poszukiwań, naprawdę jestem pod wrażeniem. Również życzę wszystkiego dobrego w Nowym Roku.
Bengal
mój leci 130 może licznik przekręcać ale jednak 130 km/h
Wiktor
Ja kupiłem takiego za 2700
Anonim
Mam takiego silnik jest nie do rozwalenia latam nim wy terenie i dobrze sobie radzi ma nawet moc
Dewo
Dzięki Beniamin za propozycje. Myślę o czymś w miarę nowym ale raczej z rynku wtórnego. I tak trochę poszperałem. Romet Z-One fajna maszynka ale rozmiarami nie powala choć na filmiku z str. jednoślad zachwalają że moto wygląda na ćwiartkę to ja to oglądając stwierdziłbym co innego (chyba że testował go ktoś bardzo wyrośnięty) no i te cienkie opony. Podobnie RKS/RKV choć tu ukłon w str. rozmiaru opon. TX wygląda na większego ale jeszcze nie widzę ich na rynku wtórnym a ja jako młody gniewny 😉 skłaniam się raczej na coś typu supermoto. Wrazie w. da się nim przelecieć nawet przez przeorane pole i jest mało wrażliwe na zdarzenia typu gleba. Kreidler mało popularny ale trochę polatałem po zagranicznych forach i można by było wywnioskować że mankamentów praktycznie nie ma. Ciekawostką jest japoński gaznik bez możliwości regulacji i nie znalazłem postu żeby kogoś zawiódł mimo sporych przebiegów. Jest jeszcze Derbi Terra ale na rynku jest ich mniej niż Kreidler Supermoto DD. Jeszcze poszperam i coś napewno wybiorę. A przy okazji Wszystkiego Najlepszego W Nowym Roku.
ARBA
Dewo jeśli wybierzesz Kreidlera to napisze co dostaniesz. I tak gaźnik faktycznie jest bezobsługowy i powinien chodzić bezawaryjnie przez cały przebieg motocykla ale ma jedną przypadłość a mianowicie jeśli będziesz chciał pojeździć po placu przez kilkanaście minut bez odkręcania manetki to mieszanka staje się za bogata i zaczyna go dławić. Nie jest to żadna wada i dotyczy większości moto na gaźniku. Wystarczy przejechać normalnie parę kilometrów i problem znika. A teraz co dobrego , amortyzatory upside-down -świetnie się prowadzi , hamulce przód-tył tarcze + przewody w stalowym oplocie – niewielkie naciśnięcie manetki lub stopki powoduje natychmiastową reakcję. W moim turystyku żeby zablokować tylne koło trzeba użyć trochę siły a tu nieraz zdarzyło mi się wejść w zakręt ślizgiem jak nagle pojawiła mi sie przeszkoda. Fajny stosunek mocy do wagi – nieźle przyspiesza ale nie ma co się oszukiwać puszkom o mocy 100 KM nie dasz rady, to tylko 125ccm. Oponki orginalne dają radę na różnych nawierzchniach (nawet przez przeorane pole). Pomaga też spory prześwit. Czytelny licznik i obrotomierz (w wyższym zakresie obrotów oszukuje) na plus wskaźnik zapiętego biegu i czytelne kontrolki. Moim zdaniem do supermoto więcej nie potrzeba. Kanapa umieszczona bardzo wysoko , sam mam 180cm i nie bardzo widzę na nim osobę np. 165cm. Bardzo przyjemny basowy pomruk z wydechu ale ma też minus- szybko koroduje, w tej chwili po 7000km jest ściągnięty do malowania (w środku katalizator) . Silnik i skrzynia bez zarzutu ale silnik trochę oleju pobiera i jako mechanik z 25letnim doświadczeniem nie uważam tego za wadę – nikłe ilości. Pali od przysłowiowego tyknięcia zimny-ciepły. Sprawdziłem luzy zaworowe po 4 tys – nie wymagały reg. tak że spokojnie można sparawdzać co 8tyś. Beniamin świetnie określił prędkość przelotową (najprzyjemniejsza jazda 85-90). No i wady – moto przychodzi w paczce więc bezwzględnie wypada sprawdzić śrubki. Nam się zaczęło odkręcać to i owo np. popuściły się klemy z akumulatora co skutkowało brakiem możliwości odpalenia (tylko rozrusznik brak kopki) jak i poleciała gdzieś śrubka osłony rury wydechowej itp. uważam to za niewielkie mankamenty. W tej chwili po spr. całego moto jest spokój. No i najgorsze – znalezienie dobrego egzemplarza w dobrej cenie. Ja szukałem ponad pół roku. Na początku miała być waraderka ale cenowo odleciała tak daleko że podziękowałem. A Kreidlerka kupiłem rocznego poniżej połowy ceny nowego z przebiegiem 3000km z tym że bezpośrednio od niemca. Życzę powodzenia w poszukiwaniach.
Szycha
A jaki Luz ustawiłeś ? Bo sprawdził bym moje zawory
Szycha
Bo mój mąż 100 leci nwm może już sfatygowany
ARBA
0.10 ssący i wydech to samo.
ARBA
Zapomniałem dopisać amortyzator tylny monoshock spokojnie ustawisz go pod siebie. Jakość moim zdaniem nie odbiega od chińskich moto z wyższej półki ale do Japończyka mu trochę brakuje. Myślę że można pokładać nadzieję w niemieckiej kontroli jakości. Coś więcej będę mógł napisać jak moto będzię miało powyżej 25000km. Bo na razie ma lekko ponad 7000km. To tyle.
lukasz
Dzień dobry.
Czy wiecie może gdzie mogę zakupić owiewki do tego modelu (sklep lub strona www)? Kupiłem używanego i trochę są już styrane owiewki, chce je wymienić na nowe.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
ARBA
Tu masz wszystko http://www.quad-company.de/kreidler-supermoto-enduro-125-verkleidung-ersatzteile ale polecam jeszcze przejrzeć e-baya części tańsze i używane a jeszcze lepiej mieć kogoś w niemczech. jest jeszcze mozliwośc jak masz blisko do czech tam to moto jest sprzedawane u dilerów pod nazwą yuki i przypuszczam że tam będzie taniej niż w niemczech.
Bengal
Witam chciałbym się zapytać jaki jest gaźnik w tym motocyklu
ARBA
jeśli chodzi ci o markę to MIKUNI made in japan
ARBA
choć w zasadzie zastanawiam się czemu pytasz skoro masz taką maszynę ?. byliśmy na zlocie gwiaździstym w częstochowie i żeby nie pobłądzić doczepiliśmy się grupy krakowskiej już pod samą częstochową , nieźle poganiali nawet 120km/h – kreidler dał radę grupa nie uciekła i doprowadziła nas na same błonia – trochę 125 było ale kreidlera nie spotkaliśmy żadnego. ogólnie przeleciał ok 200km za jednym zamachem bez najmniejszego problemu.
J3T
Mam z 2011 roku, 15k przebiegu i dopiero teraz robie remont. Jestem troche duży na ten motocykl ale jak się skule to jedzie te 110km/h. Brzmi bardzo fajnie, po paru godzinach jazdy zaczynają plecy boleć. Mogę doczepić się do plastkików bo nie są zbyt zadawalające ale jak ktoś po ulicy na spokojnie będzie jeździł to ok, nie jak ja po lesie, łąkach, ulichach, deszczu śniegu itp
edmund
gdzie kupowac czesci do motocykle supermoto125 enduro125??
ARBA
a co potrzebujesz bo jesli chodzi o eksploatacje to problemu nie ma np. ja kupuje w intermotors. gorzej z plastikami i innymi manelami , tu trzeba troche poszperać. tu masz serwisówke i cześci http://www.luzeiro.com.pt/downloads/Kreidler/SUPERMOTO%20125/ może po nr. katalogowym lepiej ci będzie szukać.
ARBA
witam wszystkich zapaleńców. ponieważ maszynce pykło 10000km to myślę że już coś można napisać. a więc jak pisałem wcześniej kreidler został zakupiony z przebiegiem 3 tyś km więc w rękach mojego syna zrobił pięknych i bezawaryjnych 7 tyś. nie licząc wymiany akumulatora który po prostu padł. da się wtedy odpalić go na popych ale i tak nie da się nim jechać gdyż nie wejdzie na obroty. pisałem wcześniej że silnik delikatnie pobiera olej, jeździł wtedy na castrolu pełen syntetyk 10w-40. postanowiłem przy następnej wymianie wymienić na motul 7100 10w-40 też pełen syntetyk i jak ręką odjął od wymiany do wymiany 4000km bez dolewki. przy 8tyś km rozciekł się amor centralny tył. zamówiłem przez internet i po dwóch tyg. był. cena dość spora bo wraz z przesyłką ok 300zł. zawory sprawdzane przy 6tyś nie wymagały regulacji następnie przy 10tyś delikatnie popuściłem ssący ale jak bym nie regulował też było by dobrze. łańcuch doszedł do połowy naciągu tak że spokojnie jeszcze na minimum 8tyś wystarczy. klocki i tarcze o dziwo brak śladów zużycia. dzięki pomysłowi beniamina ( dzięki ci beniamin za tą stronę twoje pomysły i pomysły przebywających tu internautów ) bardzo szybko i tanio zregenerowałem ślizgacze łańcucha. po 4 latach eksploatacji rama i podzespoły bez śladów korozji mimo iż motocykl przez cały sezon od kwietnia do listopada stoi pod chmurką przykryty niezbyt szczelnym pokrowcem. natomiast kompletny wydech lakierowałem co 2 lata farbą żaroodporną w sprayu za 18zł. po 3 latach jedynym mankamentem który mnie zirytował to nieprawidłowo działający obrotomierz który po ok. godzinie jazdy już pokazywał jak należy. no i cóż syn dorósł i motocykl został sprzedany. kupił go pierwszy klient który po niego przyjechał i życzę mu równie udanego użytkowania i radości z jazdy jakie dał nam. czy kupiłbym go ponownie? za tą cenę za jaką kupiłem i w takim stanie, bez wahania. no i zostaje z wami i nie uciekam z tego portalu bo wiele recenzji i wpisów jest bardzo interesujących. w tej chwili za rewelację uważam benelli 500 trk. za tą cenę z katalogu uważam że jest super. jeszcze raz wszystkiego najlepszego i milionów odwiedzających.
Beniamin Mucha
Dzięki za miłe słowo, i podzielenie się opinią. Teraz już kreildera nie trzeba importować, wreszcie i Romet ma go w swojej ofercie (CRS 125 FI).
Pomysł z paskiem rozrządu na ślizgu też mi ktoś kiedyś podpowiedział, ale widzę że go trochę rozpropagowałem dzięki tej stronie.
Ja trzymam kciuki za markę Benelli w Polsce, bo my Polacy to dziwny naród jesteśmy, jakiś chyba zakompleksiony bo tylko by nam Japonia w głowie była.
Muszę się przyznać że testowany BN 251 tak mnie przekonał do siebie, że zamówiłem go dla siebie (śledziłem ten model już od premiery w 2015).
Mój Keeway Cruiser sprzedany do Wrześni.
Arba, dobrze że nie znikasz, za niedługo pojawi się dodatkowy przycisk „250+” więc może i dla Ciebie coś ciekawego tam się znajdzie. Planujemy na razie kilka artykułów na rok, bo jednak chcemy głównie ciągnąć dalej 125-tki i nie rozmieniać się na drobne, ale czasem coś ciekawego wpadnie w oko to można coś napisać.
Stan
Jest na allegro nowy Kreidler Dice SM 125 PRO za 8000 złotych. Jeśli wierzyć tłumaczeniom z niemieckiego, to pojazd sprzedawany w 2018r. ma nowy silnik o mocy 15 KM.
Za kasę jaką ten gostek sprzedaje, to cena wydaje się być bardzo atrakcyjna.
https://allegro.pl/ogloszenie/nowy-motocykl-kreidler-dice-sm-125-pro-supermoto-7556608186
Beniamin Mucha
To jest ten sam motocykl co Romet CRS 125 EFI. Pochodzi z tej samej fabryki, ma tylko inne malowanie.
Stan
Silnik też ten Kreidler ma ten sam co Romet?
Beniamin Mucha
Ten sam. Klon – kopia silnika Suzuki GN 125 (ten sam co w Keeway TXM.
kampi
czy ktoś podałby mi wymiary amortyzatora ? do kreidler 125 supermoto ? moze znajdę mocniejszy amortyzator na allegro czy cos ?:) bo we 2 jak jedziemy to schodzi za nisko i „drze” po oponie tłumik…
Bartek
Witam. Jestem posiadaczem ramy od kreidler 125 czy próbował ktoś włożyć większy silnik? Pozdrawiam
Sa lub Sa500
Jak w swoim spalilem silnik to się przez chwilę nad 250 zastanawiałem, rozstawy na śruby byly chyba te same to myślę że by wlazł. Tylko po co Ci ta modyfikacja, masz A? Czy latasz tylko po polach?