Kreidler Street 125 to niemiecki motocykl zbudowany na bazie doświadczeń z całego wieku. Firma Kraidler powstała w 1903 roku, miała wzloty i upadki aż w końcu zbankrutowała w 1982. Następnie została przejęta i nadal produkowano motocykle pod tą marką. Kraidler zasłynął w Niemczech głównie za sprawą modelu Flory, który przypomina trochę naszego polskiego Rometa Kadeta z przełomu lat 80-tych i 90-tych. Dziś pod logiem Kraidler, które nigdy nie splamiło się słabą jakością, nadal sprzedaje się jednoślady ale głównie są to rowery.
Kreidler Street 125 jest bardzo ciekawą propozycją na motocykl 125, a już na pewno unikatową. To jednocześnie wada i zaleta. Ostatnie egzemplarze zdaje się zeszły z linii produkcyjnej na początku 2012 roku. Niewiele z nich da się odszukać na naszym polskim rynku wtórnym. Każdy handlarz wie, że aby dobrze sprzedać motocykl, ten musi się błyszczeć i nie mieć zarysowań. Tymczasem na rynku wtórnym pojawiają się egzemplarze które mają zbitą lampę, lub są przetarte. Dlaczego handlarz nie wymienił zniszczonego elementu i nie podbił ceny o kilka stówek? Dlatego, że trudno ją dostać. W polskich sklepach internetowych można nabyć co najwyżej klocki hamulcowe, koło zębate i … ramkę pod rejestrację. Natomiast jeżeli nie boisz się ebay’a, lub masz wujka w Niemczech, ten na pewno pomoże Ci wyszukać części.
Street’a można pochwalić za niezły wygląd (szczególnie wersja z pługiem), amortyzatory upside-down, szerokie opony oraz za ogromne tarcze hamulcowe. Wersja DD, która oznacza double disc, posiada dwie tarcze hamulcowe. To wydaje się być aż za dużo na tę pojemność, ale za to wygląda zajefajnie. Na cyferblacie znajdziemy także informację o tym, który bieg jest aktualnie zapięty. Dla początkujących motocyklistów to bardzo ważna informacja.
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 8.4 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 11.42 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 159 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.053 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | Gaźnik |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | 2 |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
Skrzynia biegów | Manualna 5 biegowa |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Powietrzem |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | |
Prędkość maksymalna licznikowa | |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | 790 |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 110/70 R17 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 140/70 R17 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
ARBA
Panie Dawidzie a gdzie jest Kreidler Supermoto 125 DD. Zresztą produkowany do tej pory ? Na temat Supermoto parę ciekawych rzeczy mógłbym napisać.
Beniamin Mucha
Podasz mi pierwszy trzy znaki numeru VIN? Mam podejrzenie że Kreidler to to samo co dostępny w UK i USA Sinnis (Blade?).
Silnik masz na pewno K157FMI (kopię silnika suzuki GN 125).
Anonim
Słuszne podejrzenia Beniaminie, to również CPI GSR 125, Sachs Roadster QM125-2D, Qingqi Sport QM125-2D i wszystko co ma QM125-2D w nazwie. Silnik to kopia Suzuki GN 125
ARBA
Tak dokładnie. Jednostka napędowa . produkowana w Chinach ale montowana również w Suzuki DR. Sprawdziłem fabryka kooperuje z suzuki która ma tam udziały.
Beniamin Mucha
Czyli pierwszych znaków VINu nie podasz? twoja tajemnica czy jak?
Ok, na moje to jest: Jinan Qingqi Motorcycle Co., Ltd
To czy Qingqi jeszcze współpracuje z Suzuki to rzecz nie pewna. Na pewno kiedyś kooperowała.
Natomiast co do tego kreidlera to cały jest chiński, tak samo jak nasze romety…
ARBA
Jeśli cię to usatysfakcjonuje to mam identyczne zdanie i również uważam że moto przychodzi w paczce z chin i tylko jest montowany w D jak również w innych krajach europy zachodniej pod innymi nazwami i tam dość popularne. Sinnis ( nie Blade ) a akurat Apache. I również uważam że jest to coś w stylu ” Niemiecki Romet „. Co nie zmienia faktu że świetnie się tym jeździ, jest tanie i w miarę się spisuje. Co do vin trochę cierpliwości . Po prostu jestem bardzo daleko od domu i nie mam jak sprawdzić. Za kilka dni wrócę i podam jeśli po tym komentarzu będzie ci do do czegoś jeszcze potrzebne. Choć myślę że sprawa jest wyjaśniona.
ARBA
No to Benek jak jeszcze ci to do czegoś potrzebne to podaję WK1XOO1XV. Narka.
Pueblo
Jeśli jest kłopot z częściami to polecam angielskiego e-baya. Szukać części (lub całych maszyn) do Sinnis Stealth. To ta sama maszyna z inną nazwą na rynek brytyjski. Pozdrawiam.
mirkar13
Posiadam skuter Kreidler Martinique 125 z 2011 r. Poszukuję do niego silnika 250 cm, czy może ktoś wie, gdzie mam szukać ? Pozdrawiam. Miro
Sa
Kupiłem, wspaniałe moto, rocznik 2010 a lepiej wyglądał niż mój 2 letni chińczyk. Plastiki, wielkość kompletnie inna liga w porównaniu do tych wszystkich tanich chinoli, łańcuch się nie rozciąga, gabaryty ma jak rasowy naked, brzmienie, wydech z kwasówki. Nie, nie ma co porównywać do innych. Silnik kopia suzuki GN, zrywny, ale nie szybki. Biegi wchodzą 1000 razy lepiej jak w Junaczkach i Rometach. Jak to możliwe że to jest chińska fabryka? Wymieniłem olej i filtr, zobaczymy co to da. Mam wyciek z jednej lagi, nieduży, ale jednak. Może ktoś coś podpowie jak to naprawić
Przemysław
Widzę że to taki keeway rkv tylko że wyższy i bardziej klasyczny, no i centralny amor z tyłu. W keewayu też skrzynia pracuje super, chyba to cecha wspólna dla wszystkich klonów tego silnika. Zawieszenie z przodu wygląda jakby żywcem wzięte z rkv. Jeśli z lagi cieknie to pewnie uszczelniacz poszedł. Pewnie za jakieś 30-40 zł da się kupić komplet na obie lagi.
jas13
Ale to jest Chińczyk pełną gębą, dokładnie Qingqi QM125-2D, rama ta sama co w modelu Qingqi QM200-2D.
Nawet na stronie producenta w galerii QM200-2D widać zdjęcia 125-ki.
Marka Kreidler jest własnością firmy Cycle Union, czyli podobnie jak u nas Junak jest własnością Almotu. Cycle Union sprzedawał taniochę typu skuter Wilga 50cc pod marką Rex, lepsze jakościowo motocykle jak QM125 pod marką Kreidler.
Sa
Zmierzyłem dzisiaj swojego Gps-em. 107 km/h wg GPS.
Przemysław
Jak na ten silnik i masę kreidlera to bardzo dobry wynik.
Sa
Też się zdziwiłem o 10 więcej od poprzedniego. Już z tą prędkością spoko się jechało, chyba lubię zapier…..