Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

Keeway Superlight 125

Dodaj do porównania
Keeway Superlight 125

Keeway Superlight 125 to czołg pancerny, tymczasem nazwa sugeruje, że to jest super lekki motocykl – to chyba celowa kontrowersja. Porównując z dużymi chopperami to jest lekki, ale w klasie 125 wcale się nie wyróżnia. A gdy do tej wagi dodamy standardową moc jaką osiąga, wyjdzie na to że nawet najwięksi zapaleńcy, ogarnięci motocyklizmem nie będą mieć przyjemności z jazdy Keeway’em w trasie, ze względu na TIR-y, poruszające się z prędkością bliską 90km/h, które będą wisieć nam na ogonie. Keeway Superlight 125 ma spory problem by jechać powyżej 80km/h. A gdy dokupimy wszystkie możliwe akcesoria, to do wyścigu, będziemy mogli stanąć z Lamborghini … ale Trattori. Wersja na wtrysku wcale nie jest żwawsza.

Nie podoba mi się podwójna rura, która sugeruje, że mamy do czynienia z 2-cylindrowym silnikiem. To niestety jest marketingowa podpucha, która nie poprawia osiągów, za to dodaje zbędne kilogramy. Nie lubię takiej ściemy. Co z tego, że jest ładna, kiedy jej praktyczność jest zerowa? Przynajmniej w miarę dobrze brzmi.

Mimo wałka wyrównoważającego, w górnych partiach obrotów silnik generuje wibracje. W testowym modelu, przewód od włącznika światła stop został nieprawidłowo zapięty trytytką, przez co przykleił się do tłumika i przypalił. To raczej problem egzemplarza a nie modelu, ale warto po zakupie popatrzeć tu i tam czy wszystko dobrze poskładane.

Jednak chyba najgorsza w tym motocyklu jest obsługa kierunkowskazów. Dramat! Pomijam już że obsługuje się je inaczej niż w klasycznych motocyklach. Zamiast jednego przełącznika zespolonego, mamy dwa. Jeden po lewej drugi po prawej. Jako programista który często tworzy interfejsy dla użytkownika, mogę powiedzieć że takie rozwiązanie jest intuicyjne. Ale jeżeli po roku śmigania, postanowimy iść na prawo jazdy kat A, to będziemy skręcając w prawo kręcić rozrusznikiem, a w lewo, trąbić. To jest jednak pikuś. Da się do tego przyzwyczaić, tak jak da się przyzwyczaić do jazdy z automatyczną skrzynią biegów. Najgorsze jest to że te przyciski, są bardzo głębokie, a przy tym nie posiadają charakterystycznego kliku, przez co nie mamy pewności czy włączyliśmy kierunek czy nie. Z pomocą powinna przyjść kontrolka, ale ta niestety jest słabo widoczna. Trzeba mocno skupiać wzrok i stosunkowo długo się w nią wpatrywać żeby mieć pewność czy kierunek jest włączony. To powodowało że podczas testu, często w ostatniej chwili dostrzegałem hamujący przede mną samochód. A hamulec, też szału nie robi. Pomyślałem że skoro ma tak wielkie nadkola, to będzie fajnie chronił silnik przez brudem. Niestety, pierwsza kałuża i silnik zarzygany błotem :/.

Nie wiem co miało by mnie przekonać abym go kupił. To niezwykłe, bo jest on bardzo podobny do Zinga II, ma wiele wspólnych elementów, oba są podobnie wygodne, jednak Zinga pokochałem, a Superlighta tylko polubiłem.

Ale wiecie co? Te wszystkie wady absolutnie nie mają znaczenia. Bo ten motocykl nie kupuje się umysłem, a sercem. Dlaczego? Bo jest brutalnie piękny (oksymoron?). Ten motocykl ściągał kolegów z pracy, którzy podchodzili i z błyskiem w oku i namaszczeniem dotykali chromów. Szczególnie podobał się kolegom w wieku 30-40 lat. Duża kanapa, duża kiera, szerokie laczki i ogromne nadkola, chociaż wykonane z plastiku, to z pewnością są uwodzicielskie. Dosiadając go zabraknie ci tylko długiej brody gogli i otwartego kasku. To nie ty nim nie pojeździsz, on będzie cie woził. Keeway Superlight 125 zmusza cie do powolnej jazdy. Charakterystyka pracy silnika najwięcej frajdy daje w okolicy 75-80 km/h. Więcej za bardzo nie chce jechać. Gdy się położyłem na zbiorniku wycisnąłem 100km/h. Ale V-max oceniam na ok 90. Gałka zmiany biegów jest tak daleko od podnóżka że zmiana biegów jest możliwa tylko przy wachlowaniu całą nogą. Zajmuje to tyle czasu co w Starze 66. Naprawdę ma to swój urok. To jest najbardziej powolna 125-tka jaką miałem okazję pojeździć, ale wiecie co? Wcale się tym nie stresowałem, wręcz przeciwnie, po ciężkim dniu w pracy, wracając do domu odpoczywałem na nim. Zamiast z zaciśniętą szczęką schodzić do zakrętu jak na ścigu, tutaj wciskasz sobie hamulec i powolnie skręcasz – bo tak i już! Szerokość opon jest tak duża, że da się usłyszeć jak ten motocykl leniwie się toczy po asfalcie – swoisty szum. Nawet podwójny dźwięk klaksonu jest „ciężarowy”. Jeżeli kręcą cie tłuste choppery, to Superlight jest dla Ciebie. Wybaczysz mu wszystko bo on ma swój charakter – to będzie twój ukochany mały słonik. A problem kierunkowskazów rozwiążesz kupując za parę groszy przekaźnik z dodatkowym brzęczkiem.

Film

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
7.8
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
10.61
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
134
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.058
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
2.5
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Gaźnik
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (OHV)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna licznikowa
100
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
80
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
730
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
800
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2260
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
110/90 R16
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/90 R15
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Share This Post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.

REKLAMA

181 komentarzy

  1. przeglądając opinie o tym motocyklu w necie napotkałem (co mnie zdziwiło) zdjęcie wersji gdzie zamiast matowego wykończenia był chrom.. m.in w video recenzjach na YT.

    Czy ktoś coś wie na ten temat ? Czy to jakaś opcja dostępna za dopłatą czy co ? 😉

    Reply
    • kupiłem i .jeżdżam… po 500 kilometrach postanowiłem mu dołożyć, i bez problemu wkręcił się do 105 km/h….

      Reply
      • co zrobiłeś że tyle wyciąga

        Reply
        • Przy 185/87kg 95 km/h pojedzie. Jak się schylisz i wyglądasz jak debil to 105 pojedziesz xD

          Reply
      • Ale ściema

        Reply
      • Witam a co zrobiłes w keewaya że leciał nawet 105km/h

        Reply
        • Panowie licznikowa spokojnie, bez nerwów. Z górki, z wiatrem w plecy, kierownikiem leżącym na baku i silnikiem wyjącym wściekle, wszystko jest możliwe 😉

          Reply
    • Wersje w chromie były produkowaned do 2012 r . Nawet teraz w necie są na aukcjach….Ale jeśli zadzwonisz to ci powiedzą że mają mat 🙂 .pozdro.

      Reply
    • Jak ktoś coś chce więcej wyciągnąć z silnika to Benda Fox 125

      Zdaje się Romet też już ma coś bliźniaczo podobnego

      https://www.bendamotorcycles.com/en/file/3/fox-125cc

      Reply
  2. Na forum „Klubu chińskich motocykli ” jest długi , (ponad 20 stron) wątek o tym modelu. Użytkownicy w odróżnieniu od tego co tu napisano, bardzo chwalą ten motocykl.Będę się powtarzał , ale jak ktoś chce szybko jeździć to nie kupuje 125 cm i nie kupuje choppera. A jakie to nie fatalne moce są osiągane z przeciętnej , jednocylindrowej 125-ki 4T?

    Reply
  3. Tytus,

    Chyba faktycznie za ostro pojechałem po tym modelu. Porównując do 10 konnych Junaków, 12 koni w Superlight’cie wygląda przyzwoicie. Mimo to, moim zdaniem to stosunek mocy do wagi decyduje o przyjemności z jazdy. Ten na poziomie 0.5, 0.6 to jednak za mało. Stosunek na poziomie 0.8 – 0.9 daje ogromną różnicę. Zbierasz się na światłach ze wszystkimi, polecisz max 120 i to jest to czego oczekuje od 125-tki.

    Reply
    • to ile w końcu jest koni? W tabeli wyżej podane jest 10.61 KM (7.8 kW)

      Reply
    • Mój leci 115km/h. Model z 2015r. Ja sam ważę 105kg a on daje radę…jestem pod wielkim wrażeniem tej 125tki. Zacząłem go już troszkę tuningować wizualnie i strasznie mnie to wkręciło. Może kiedyś wrzucę gdzieś fotki i sami ocenicie moją pracę. Póki co mam jeszcze parę pomysłów na tego czarnego rumaka i jestem w trakcie ich realizacji:) Wszystkim tym co się nad nim zastanawiają czy kupić czy nie…ja zdecydowanie Polecam! Cena za niego nie jest jakaś za wysoka i idealnie nadaje się na przeróbki pod właściciela:)

      Reply
    • Poczytaj o stosunku mocy do masy na prawko na kategorię B. Jak chcesz mieć większą to już nie na to prawko, wtedy się mija to z kupnem 125-tki. Przepis dopuszcza 15KM ale który silnik 125cm2 tyle wyciągnie bez turbin czy bezpośrednich wtrysków paliwa. Motocykl waży 144kg, gdyby miał 14.4 KM to spełniał by dokładnie górną granicę na kategorię B stosunku mocy do masy która wynosi 0.1 i nie mylić masy motocykla z masą motocyklisty plus motocykla i jest to jednoznaczne aby nie trzeba było ważyć każdego na drodze przy pierwszej kontroli

      Reply
      • Ustawa mówi o stosunku mocy do masy 0,1 ale nie w KM a w kW. A to zmienia dopuszczalną masę motocykla. 15KM to około 11 kW.

        Reply
    • Niestety przepisy na kategorię B nawet cie do tego wyniku nie zbliżą bo stosunek mocy do wagi to 0.1 KW/kg

      pojemność silnika nie większa niż 125 cm3. Dotyczy to wszystkich typów motocykli, w tym skuterów;
      moc silnika nie większa niż 11 kW, czyli ok. 15 KM. Warto na to uważać, bo dwusuwowe motocykle 125 cm3 mogą osiągać nawet dwukrotnie większą moc i wymagają uprawnień na motocykl;
      stosunek mocy do masy własnej motocykla nie większy niż 0,1 kW/kg. Oznacza to, że motocykl musi ważyć przynajmniej 110 kg, by mógł być w nim wykorzystany silnik o maksymalnej dopuszczalnej mocy.

      Reply
  4. Drogi Autorze, nie wiem skąd wytrzasnąłeś Vmax 80 km/h. Mój Superlight ciągnął już 90 km/h pod górę, więc na „równym” spoko pójdzie 100.

    Reply
    • Michał, dzięki za info. Poprawiam. Mam nadzieję że nie koloryzujesz 🙂

      Reply
    • Pomaga wymiana wszystkich żarówek na led . Dostaje dużego kopa i prędkość 10km więcej. Polecam.

      Reply
  5. @Michał , mozliwe że licznikowo ten monstrulanie ciężki i słaby nawet jak na 125 chiński cruiser osiągnął 90 k/h przy tej masie, silniku o 2 zaworach i tak niskiej mocy to realne 80 km/h to max. Miłaem okazję porównać ten chiński motocykl notaben bardzo ładny (wykonanie i jakość materiałów już niestety nie najlepsza) z moim 15 konnym koreańskim Daelimem VC 125F Custom (130 kg 11kW/15km 4 zawory DOCH) i wierz mi keeway naprawdę jest strasznym mułem. Przelotowa prędkosć rzedu 70 km/h to dla niego już kres możliwości i męczenie silnika. Pozdrawioam!

    Reply
    • Moim zdaniem osoby które nie jeździły tym motorkiem nie powinny zabierać głosu. Jestem posiadaczem tego modelu i daje on dużo frajdy.
      Co do tak tu szeroko omawianych prędkości.
      Prędkość przelotowa to 80km/godz (bez żadnego katowania silniczek przy tej prędkości ładnie pracuje)
      Prędkość max. po równym 100km/godz (z małej górki nawet 105 🙂
      Jeszcze dodam że ważę nie najmniej bo 103kg.
      Oczywiście ze po roku eksploatowania mocy zaczyna brakować , ale kupiłem go po to aby małymi kroczkami przesiadać się na coraz większe pojemności.
      Pozdrawiam wszystkich bikerów .

      Reply
      • Też ważę trochę ponad 100kg.
        Prędkości z tego co napisałeś ok. dla mnie.
        A jak jedzie kiedy wieje na nas. W moim regionie Zachodniopomorskie silne wiatry są bardzo częste.
        Mam tylko Ogarka 202 50cc i jak wieje to jest walka z wiatrem.Osiągam wtedy 30-40km/h.

        Reply
      • Tez jezdze nim drugi sezon – masz racje w tym co piszesz

        Reply
      • Zgadzam się ja też jestem posiadaczem tego motocykla i jestem bardzo zadowolony 100 km/h bez problemu ale frajda z jazdy jest 70-80 km/h i to wystarczy problem jest tylko przy starcie ale to tylko kwestia przyzwyczajenia po mieście jest to zajebisty motocykl jeżdziłem na harleyu inna bajka. W trasę może nie koniecznie ale po mieście super

        Reply
    • Witam czy ktoś wie gdzie mogę zamówić nowy zbiornik paliwa do keeway superlight 125?

      Reply
  6. Na stronie producenta jest zapis, że prędkość maksymalna wynosi 80 km. Więc ile w rzeczywistości ten motorek może osiągać maksymalnie i przelotowo???
    I ile pali bo widełki jak patrze na stronach też są szerokie???? Pytam bo zastanawiam się nad kupnem. Z góry dziękuje za odpowiedź.

    Reply
    • Chyba dopóki sam nie wsiądziesz z GPS’em przed sobą, nigdy nie poznasz prawdy co do V-max. Jedno jest pewne, to co napisał Easy Rider, realna prędkość przelotowa mocnej 15-konnej 125-tki to 80-90 km/h. Słabsze jednostki, będą ten przedział miały niższy. To też zależy od wagi. Porównaj sobie parametr który określa stosunek mocy do masy.

      Reply
      • @Dawid Parus, dokładnie stosunku mocy do masy nie oszukasz. Naprawdę ładny Superlight przy bardzo dużej masie, kołach o małej średnicy i dość grubych oponach oraz słabym silniku o bardzo już przestarzałej konstrukcji OHV, nie poradzi sobie z prędkościami 90-100km/h nawet maksymalnie katując silnik i tu chwała dla producenta że podaje prawdziwe dane dotyczące prędkościaksymalnej czyli 80 km/ h a nie sztucznie zawyża do „magicznych komercyjnie” 100.. Kupując 125 brałem pod uwagę także Superlighta i dalej twierdzę że to fajna maszyna. Wybrałem Daelima VC 125f ADVANCE ( nie mylić z bardziej powszechnym cieższym i słabszym modelu VS) rocznik 96 ze względu nie wiele mniejsze wymiary nostalgiczny minimalistyczny chopperowaty wygląd, koła 18 i 16 doskonałą jakość wykonania-współpraca z Hondą i przedaż motocykla w jej salonach i przede wszystkim ze względu na doskonały silnik konstrukcji hondy o mocy pełnych 15 koni i doskonałej pracy- 4 zawory DOHC (który niestety w kolejnych modelach zredukowano do 9kW- nie mam pojęcia dlaczego) i właśnie możliwości jazdy z prędkością przelotową bez obciążania silnika rzędu 90-95 km/h pomiar GPS i maksymalnej 120km/h-możliwość wyprzedzenia TIR-a I tak poza tematem dlaczego nie ma mojego modelu w katalogu motocykli na tej stronie. Uważam jednak że Superlight to mimo wszystko dobry wybór-wiem bo jeździłem! Pozdrawiam! LWP.

        Reply
        • Mam ten motocykl drugi sezon 100leciałem na trasie Łazienkowskiej z górki ale pod górkę spoko 95 również kupiłem go by nauczyć się jażdzić przed kupnem większej mocy .Nikt jeszcze nie poruszał kwesti prowadzeni .Przyjemnie się go prowadzi i co ważne jak się ruszaj na zakrętach jest stabilny więc niema problemu utrzymania go mimo wagi 134kg

          Reply
        • Ja ważę ponad 108kg i spokojnie po prostej jeżdżę tym motocyklem 90km/h a z lekkiej górki 100km/h udało się nawet ze trzy razy 105km/h. Niech się wypowiadają raczej Ci którzy nim jeżdżą. Oczywiście chodzi mi o silnik na wtrysku.

          Reply
          • Na wtrysku muł straszny. Też o tym gdzieś już czytałem.
            Mój leci 120 a nawet kilka razy 130.
            Sam się zastanawiam czy tam nie siedzi większy silnik bo kopara wszystkim opada jak jadę.

          • Czytałem gdzieś na francuskim forum, że ten Keeway występuje też z cylindrem 200, i podobno niektóre modele 125 mają zamontowane te większe garnki, co by tłumaczyło lepsze osiągi niektórych egzemplarzy. Jak jeszcze serwisowałem czajna sprzęty, to często trafiały się fabryczne skutery, np. Bartona 50ccm, a miały montowane większe cylindry fi44, albo partia Junaków 901 z fabrycznymi silnikami 72 ccm, czy skutery Moto-Magnus Modo z kpl silnikami 80ccm, a w papierach to były 50-tki.

          • @klient, na rynki azjatyckie, Ameryki Południowej i chyba hiszpański KSL był oferowane z silnikami 125cc, 150cc i 200cc.

  7. Dzięki za odpowiedzi.

    Reply
  8. Panowie,

    bezsprzecznie 15 KM przy 130 kg to lepiej, niż 12 KM przy 145 kg. Powtarzam jednak, że w mojej ocenie Superlight porusza się całkiem sprawnie i żwawo. Vmax nie wiedzieć czemu podawana jest 80 km/h, gdy np. na hiszpańskiej stronie 100 km/h. Oczywiście jazda non-stop z Vmax jest bez sensu, bo oznacza obciążanie silnika.

    Kłopot, który widzę, to stawianie 20. letniego Daelim’a w jednym szeregu z Keewayem rocznik 2014 – tym bardziej, że kolega sam przytomnie zauważył, że w kolejnych latach silnik Koreańczyka został „osłabiony”, czyli ograniczono mu obroty.

    Jeśli ktoś chce moto, dla którego V podróżna, to 100 km/h – niech robi prawko kat. A i szuka 250 ccm co najmniej. Dla każdej 125-tki 100 km/h stanowi wyzwanie na dłuższą metę.

    Pozdrowienia!

    Reply
  9. @Michał: 18 letniego Daelima z „Superlightem” który konstrukcyjnie i silnikowo jest zdecydowanie młodszy od „Superlighta” Daelim ma bardzo nowoczesny nawet jak na obecne czasy silnik HONDY, 4 zaworowy w systemie DOHC, Keeway 2 zaworowy popularny chiński silnik w tanim i dającym duże wibracje systemie OHV.. Ograniczenie mocy w kolejnym modelu: Daelimie VS wynika nie z ograniczenia obrotów-byłby to nonsens totalny z technicznego punktu widzenia- tylko ze zmiany silnika z DOHC na SOHC.. 80 km/h godzinę podaje producent na swoeje stronie.. 100km/h to hiszpański chwyt marketingowy.
    Pozdrawiam!

    Reply
    • Zgodnie z danymi producenta (angielskojęzyczna strona) KSL ma wałek wyrównoważający redukujący wibracje, więc chyba nie tradycyjny ohv

      Reply
  10. @Michał: technicznie Keeway Superlight rocznik 2014 jest wiele „starszy” niż Daelim VC rocznik 1996.. Dlatego wiek nie ma tu nic do rzeczy..

    Tak jak napisałem jestem szczery i piszę jak jest naprawdę z osiągami Superlighta (mam też pewne zastrzeżenia co do jakości wykonania i użytych materiałów) sam chciałem go kupić. Ale w dalszym ciągu uważam że to piękny i stylowy motocykl-jednak nie bęe koloryzował co do jego osiągów bo i po co?

    Pozdrawiam!

    Reply
  11. @Michał: podsumowując Twój zarzut co do różnicy wieku porównywanych motocykli:
    Porównujemy bardzo nowoczesny silnik i podzespoły Hondy z końca lat 90-tych czyli Daelima z podróbką- (bez jakiejkolwiek licencji) japońskich jednostek i podzespołów z lat 70-tych czyli Superlighta.. Dlatego to Daelim nie Keeway jest tu nowszym motocyklem..
    Ja wbrew pozorom bardzo chwalę „Superlighta”, cały mój zarzut co do tego pięknego chińczyka dotyczy tylko jego osiągów, które są chyba praktycznie najniższe w klasie 125. Porównanie z moim Daelimem ( nie jest to mój jedyny motocykl, ale jedyny w pojemności 125) aby wskazać że w tej klasie „przerost formy nad treścią” jest absolutnie naganne. Pozdrawiam!

    Reply
  12. @EasyRider: będę się jednak upierał odnośnie bezsensu porównywania obydwu motocykli. Zauważ proszę, że mówimy z jednej strony o motocyklu nowym fabrycznie, z drugiej zaś o 20. letniej maszynie – używanej, z niemałym przebiegiem (Koreańczyk płakał, jak sprzedawał, ale nie tylko do kościoła w niedzielę raczej nim jeździł).

    Silnik Koreańczyka może i jest bardziej zaawansowany technicznie, ale jest to silnik stary w sensie motogodzin jakie wypracował. W Keeway’u mam fabrycznie nowy silnik oparty na udanej jednostce napędowej Hondy CG (a więc także jest to konstrukcja Hondy). Tani system OHV bywa także chwalony, o czym nie wolno zapominać – m.in. za niższe wymagania w zakresie kultury serwisu. Wibracje faktycznie występują, ale da się jeździć. Co do braku albo istnienia licencji, to wybacz proszę, ale wiedzy żadnej nie mamy, więc nie rób z tego zarzutu.

    Na koniec krótko o fetyszyzowanych danych technicznych. Jeśli obniżenie mocy Daelima nie nastąpiło poprzez obniżenie obrotów maksymalnych, to owa zmiana na SOHC musiała pociągnąć za sobą obniżenie momentu obrotowego. Fizyki nie oszukamy, moc to iloczyn momentu i obrotów (w pewnym uproszczeniu, ale taka jest istota problemu).

    Poszukując motocykla bardzo chciałem mieć Hondę Varadero 125, która jest wychwalana m.in. i na tym blogu. Jechałem tym motocyklem i jakie było moje zdziwienie, gdy wsiadlem na Superlighta. Keeway ma przyspieszenie nie zgorsze od rzeczonej Hondy. Wskazując tylko moc i stosunek mocy do masy fałszujemy rzeczywistość. Honda ma maks. moment na poziomie 10Nm przy wadze 187 kg – co oznacza, że na każdy kg przypada 0,053 Nm. Superlight charakteryzuje się następującymi parametrami: maks. moment 8,9 Nm przy wadze 145 kg – na każdy kg przypada 0,061 Nm. Różnica to 15% na korzyść Keeway’a, do tego maks. moment dostępny jest przy 7500 obr., a w Hondzie maksymalną wartość momentu mamy przy 8500 obrotów. Waga Daelima, którą podajesz każe mi sądzić, że motocykl ten może mieć wskaźniki lepsze niż Superlight – ale tutaj nawet nie chcę polemizować, ponieważ nie taki jest mój cel. Wskazuję jedynie, że Keeway nie jest na szarym końcu stawki w segmencie 125.

    I, już naprawdę na koniec, odnośnie Vmax Superlight. Taka ciekawostka: w manualu mam 80 km/h i 94 km/h. W homologacji natomiast 90 km/h. Gdy nadejdzie wiosna, z ciekawości dokonam pomiaru przy pomocy GPS, ponieważ zaczyna mnie to intrygować – nie rozumiem polityki Keeway’a w tej materii.

    Pozdrowienia!

    Reply
  13. @Michał Daelima kupiłem jako używkę w salonie Kawasaki (sic!) poza krajem ponad 5 lata temu. Motocykl od nowości był w Polsce -sprzedawała go Honda w swoich salonach i tam też go serwisuję. Ma przebieg 28 000 km, i jest w doskonałej formie technicznej, biorąc pod uwagę jakość montażu i użytych elementów jest to inna liga niż Keeway.. Mam też hondę rebel jednak nie jest to 125 tylko 400 i jakość wykonania w niczym nie lepsza od Daelima.. Co do osiagów Daelima to stosunek mocy do masy jest miażdżący 11kW/129kg do 8,9kW/145kg
    Wydajność silnika 4 zaworowego w systemie DOHC jest wyższa niż 2 zaworowego OHV-konstrukcyjnie te jednostki dzieli ponad 20-lat..
    Mam możliwość przetestowania prędkości KS125 na GPS- rzecz jasna aby pomiar był obiektywny za jego kierownicą siądzie właściciel-a właściwie właścicielka.. 😀 Gdy pogoda będzie naprawde dobra dokonam pomiaru. Pozdrawiam!

    Reply
  14. Czytam tak te wasze komentarze i chcąc nie chcąc muszę coś dodać. Keeway a zasadzie Qianjiang to tak naprawdę mercedes wśród chińczyków. Porównując jakość wykonania z Senke Rometa czy Zongshenem Junaka to keeway jest klasą samą w sobie. Co do prędkości maksymalnej…wiadomo że stosunku mocy do masy nie oszukasz, ale dobrze dotarty keeway na prostej osiągnie realne 95km/h (100k/hm licznikowe), sam nie wierzyłem ale miałem okazję „gonić” kolegę moją 250-tką keewaya.

    Reply
  15. Witam. Moja opinia na temat Keeway Superlight 125 jako użytkownika. W zeszłym roku kupiłem Superlight’a 125. Przejechałem nim na razie około 3500km i szczerze sobie chwalę. Warto pamiętać dywagując na temat maksymalnych osiągów jakich jesteśmy gabarytów (waga, wzrost). Prędkość max, którą osiągnąłem to 105km/h (mierzona GPS – na liczniku miał 115 :)), bez szału, ale na spokojne wyprzedzenie ciężarówki lub innych maruderów wystarcza (mając naturalnie odpowiednią ilość miejsca). Zaznaczam, że jestem niskiego wzrostu, bez zbytniej nadwagi :). W sezonie robię nim około 90km dziennie – podróżując do pracy zamiast samochodem. Nie ukrywam, że decydując się rok temu na zakup trudno było o opinie na jego temat. Skusił mnie wygląd i fakt, że kupując nowy ma na niego gwarancję. Dotychczas nie musiałem korzystać z serwisu (poza przeglądem okresowym ). Zaryzykowałem i nie jak na razie żałuję.

    Chciałbym poznać opinie innych użytkowników.

    Reply
  16. W przedostatnim zdaniu wyraziłem się niejasno. Miałem na myśli: Zaryzykowałem i jak na razie nie żałuję 🙂

    Reply
  17. Już wolę kupić honde shadow 125.
    Ładniejszy, mocniejszy i te 120km/h spokojnie pojedzie, a jak przestawić zębatki to i 130km/h.
    100km/h max to jednak w trasie za mało, chyba że będziemy się ciągnąć za wszystkimi ciężarówkami i czerpać przyjemność z wdychania ich spalin.

    Reply
  18. No i to jest właśnie ten problem.
    Jeśli ma być tanio, to będzie tani silnik o małej mocy, wszystko co mocniejsze będzie droższe.
    Jakby każdy producent montował w motocyklach klasy 125 silniki V2 o mocy 15 koni to nikt nie mógłby kupić takiego nowego motocykla poniżej10 000 PLN. Wiadomo, takim choperkiem jeździ się głównie 70-80 km/h ale mając możliwość na chwilę przyspieszyć do 120 km/h i nie męczyć silnika jadąc 90-100 km/h decydujemy się jednak w podobnej cenie (Keeway Superlight 125 teraz kosztuje 7500 PLN) kupić używany z dobrym silnikiem. Osobiście podoba mi się wygląd i wymiary fizyczne tego Keewaya ale jego prędkość max, nawet te 90 km/h to prędkość przelotowa np. Hondy Shadow 125.
    Podobna sytuacja jak z Junakami M11 i M16. Piękne motocykle a wsadzone takie słabe silniki. Z pewnością wielu klientów z tego powodu ich nie kupi.

    Reply
  19. Bzdury niektorzy piszo

    Kupilem sprawdzilem i jest super
    Jestem w fazie docierania silnika i powiem ze motorem jezdzi sie w zasadzie jak autem jesli chodzi o przyspieszenie i predkosci ekonomiczne czyli 100 i 110 bez problemu na autostradzie leci przy obrotach 8000
    A wszystkich haterow ze slaby hinczyk itp co nigdy nie jezdzili na 125 to serdecznie pozdrawiam
    Ps. Ok 2,5 litra na 100 bierze

    Reply
  20. Czy wersja sprzedawana teraz (2015 rok) jest jeszcze słabsza od tej opisywanej tutaj?

    Typ silnika:1 cylinder, 4 suw, 2 zawory chłodzony powietrzem
    Moc maksymalna:10,6 KM
    Prędkość maksymalna:80km/h

    Reply
  21. Ja kupiłem superlight. 2015 jak narazie 105 mierzone GPS ale to nie był jeszcze. Szczyt możliwości jeszccze trochę wyciągnie

    Reply
  22. Chyba nie jest slabsza tira idzie wyprzedzic a jak wiadomo one 95km/h sie tylko rozpedzaja mysle ze po dotarciu fajnie bedzie lecial bo 100 leci przy 8k obrotow a zapas jeszcze jest

    Reply
  23. Zakupiłem ten motocykl dwa tygodnie temu. Maszyna o wyrazistej stylistyce choppera. Nawet osoby, które nigdy nie spojrzałyby na chiński motocykl przecierały oczy ze zdziwienia. Odgłos silnika również nie każe się wstydzić właścicielowi. Motocykl wart swojej ceny (jak dotąd) 🙂

    ps. dziś miedzy deszczem a śniegiem udało się wyskoczyć na motocyklu w drogę. Na postoju ludzie robili sobie zdjęcia przy motorze. To chyba najlepsza reklama tego motocykla.

    Reply
  24. Skąd w opisie jest 3,5 litra na 100? Jak do tej pory mam średnią na poziomie 2.2l/100km. Podajesz nie prawdę, nawet w dokumentacji jest spalanie na poziomie 2,5l.
    Pozdrawiam

    Reply
  25. Poprawiłem specyfikację techniczną, dzięki za info. Trochę też zmieniłem opis, potraktowałem go mniej surowo coby nie zrażać nadto potencjalnych nabywców.

    Reply
  26. @Dawid Parus moc maksymalna Keewaya Superlighta to 7,8kW czyli ok 10,6 kM nie 12.. !

    Teraz do Panów „bajarzy”: rozumiem że pierwszy mo;tocykl kupuje się sercem nie rozumem i zawsze pierwszy jest najlepszy i idealny. Ale, ważący 145 kg ten „cruiser” napędzany 10 konnym silnikiem o bardzo stareńkiej konstrukcji (2 zawory, gaźnik i w systemie OHV!) nie rozpędzi tego motocykla do prędkości rzędu 100 km/h-fizyki się nie oszuka.. Producent podaje prędkość podkreślmy: MAKSYMALNĄ 80km/h i są to dane prawdziwe. Bajarze piszący o lataniu z prędkością 100-110 km/h -przy pomiarze GPS , proszę o nazwijmy to „umiar.” Jakiś gość pisał już tutaj o zależności masa/moc a możliwości motocykla- porównał nowoczesny 4 zaworowy silnik 15 konny z 10 konnym Keewayem- fakt może trochę za bardzo poleciał po tym motocyklu, ale miał rację co do jego osiągów.
    Panowie, jeżdżę VT600 i dla tego motocykla 130 km/h podróżne to już wyczyn jeśli teren się wznosi. Wśród znajomych są 2 keewaye Superlighty jeden w jakiejś innej wersji (?) -chromowany z gmolami i szybą, drugi w opisanej tutaj „crusier” oba motocykle mają te same dość małe koła coś chyba 15 cali -nie da się tym utrzymać w trasie realnych 90 km/h (nie mam na myśli licznikowych gdzie przekłamania sięgają 20 km/h). Panowie ładny całkiem ten chińczyk jest ale po co kit wciskać?
    LWG!

    Reply
    • vt600 waży około 200kg na sucho, czyli jakieś 220kg z płynami i ma 40 dychawicznych kucy, więc ciężko żeby jechała. Cruisery służą do toczenia się, a nie jazdy do odcinki i szlifowaniu kolan.

      Reply
    • K5h potwierdzam 100 kmh wyciaga. Nikt nir sciemnia. Faktow nie oszukasz. Lepiej sprobuj sam.

      Reply
  27. Co do prędkości to ja bym określił że do 90km/h to on dochodzi. Jazda z prędkością 80km/h jest przyjemna i nie żyłuje silnika. Przy tej prędkości pozostaje pewien zapas mocy w silniku. Po dotarciu zrobię bardziej wiarygodne pomiary.

    Co do podwójnej rury to nie do końca się zgodzę. Taki zabieg poprawia pozbywanie się spalin nie trzeba dodatkowo dziurawić tłumika żeby trochę poprawić osiągi silnika. Sumaryczny wylot z tłumika ma więc dwa razy większy przekrój w stosunku do standardowego tłumika.

    Reply
  28. Nofaktem jest ze kazdy mowi ze nie brzmi jak 125cc a poki co to kazdy sie oglada bo sylwetka superlighta jest naprawde zacna …zreszta jak pojdziemy do salonu i porownamy do innych 125 to faktycznie przy keewayu wygladaja one jak male motorowerki

    Reply
  29. 1) Zacznijmy od tego, że nawet usunięcie rury nie poprawia osiągów tego silnika bo objętość spalin silnika 125 bez problemu mieści się w rurze o tej średnicy. Zwiększanie średnicy tłumika, stosuje się głównie w turbodoładowanych jednostkach, bo tam objętość spalin mocno wzrasta. A tu? Jedyny efekt jaki możemy uzyskać, to szybsze wkręcanie się na obroty na biegu jałowym. 2) Nawet gdyby była taka możliwość, zwiększenia mocy, to aby faktycznie poprawić przelot, rura musiała by być od początku do końca większej średnicy (łącznie z kanałem wylotowym w cylindrze). Tymczasem kolanko ma standardową średnicę więc te dwie rury to naprawdę tylko bajer naśladujący duże choppery. Taki trochę kompleks 😛

    Reply
  30. @Dawid Parus dokładnie, rozdzielenie wydechu na dwa tłumiki poprzez rozdzielacz na końcu jednego kolanka powoduje jedynie wzrost masy motocykla i pogorszenie osiągów. Pseudo podwójny układ wydechowy nie ma też wpływu na dźwięk, co najwyżej więcej części może się telepać od wibracji..
    Tym bardziej że i naprawdę dużych pojemnościach wprowadza się jeden wydech, przy nawet kilku kolektorach.. zmniejsza to masę. Dobrym przykładem jest tu w klasie 125 jedyna produkowana teraz „V-ka” czyli Hyosung..
    @dr.benzoesan nie przesadzaj jego rozmiary poza szerokimi oponami (ale za to o trochę „skuterowej” średnicy kół) nie są specjalnie większe od innych motocykli tej klasy i nie mam tu na myśli tylko shadow125 czy Daystara.. „Pompują” go głównie błotniki. Inne 125 nie wyglądają przy nim jak „motorowery”, nie przesadzajmy.. Tym bardziej że mam znajomych którzy takimi pojemnościami jeżdżą, a ostatnio 125 zakupiłem dla syna (Daelim Roadwin).
    Pozdrawiam!

    Reply
    • Tłumiki na tej samej zasadzie rozdziela wiele modeli. Jest to spowodowane europejskimi przepisami o 125ccm. Normalnie KSL jest produkowany z v-ką 200cc, i producentowi chodziło o zachowanie design-u w 125. V-ka w 125cc kosztuje więcej, a klient nie chce płacić dużo za „made in china”, a nikt nie będzie produkować poniżej ceny sprzedaży, żeby zadowolić ego niektórych Polaków.

      Reply
  31. ciekawe teorie… 125cc to maly silnik do malych motorow …a male motory sa dla niskich ludzi …zeby sie dobrze nisko siedzialo to i kola musza byc mniejsze wiec dywagacje na temat jego rozmiarow i porownywanie do wiekszych motocykli sa troche dziwne i niepowazne …przy niskim wzroscie i malej wadze jest mniejszy opor powietrza i mniejsze obciazenie nosne wiec i „szybciej” jedziemy wiec wmawianie komus ze sie motor nie rozpedzi do 100kmh jest smiechu warte bo rozpedza sie nie motor tylko motor z kierowca i to dopiero tworzy calosc …jeszcze raz powtorze keeway superlight jest dla ludzi ponizej 170cm wzrosu …wysokie osoby beda wygladaly na nim pokracznie i przy tak malej mocy tworzac żagiel swoim cialem wazac do tego np 90kg plus wszystkie dodatkowe akcesoria udusic mozna przeciez silnik a potem narzekajo ze taki czy sraki hehe …a dla niskiej osoby super sprawa i wielkie zadowolenie …pozdrawiam

    Reply
    • @dr.benzoesan: wft? Większość motocykli 125 i sporo o większej pojemności ma koła w rozmiarze 16/17 tył 17/18 przód.. keeway ma 15..

      Reszty nie będę nawet komentował bo na trzeźwo tego nie rozgryziesz.. masakra.

      Reply
  32. @wombat: jestem niski i lekki motocykl jest dla mnie szyty jak na miare i ma super osiagi …tylko o to mi chodzilo i tylko o superlighcie tu jest mowa …jak bym mial 190cm wzrostu i 90kg wagi to bym na 125cc nawet nie popatrzyl …a zgryzliwosci o trzezwosci i nierozumieniu przemilcze pozdrawiam

    Reply
  33. Dwa tygodnie temu nabylem rowniez nowego Superlighta 125. Jestem osoba w srednim wieku i posiadam prawo jazdy B. Uwazam ze jest to fajny tani motocykl bez rewelacyjnych osiagow. (Dopowiem ze bylo mnie stac takze na Yamahe za 18 tys.)Nie ma co krytykowac osobistych wyborow ludzi. Prosze wyobrazcie sobie faceta po czterdziestce na jakies szlifierce 125 ccm ktora „pyrka” jak mlynek do kawy i ciagnie troche ponad 100 km/h.

    Reply
    • no wlasnie i tu masz racje mlodziez kupuje motory dla pokazowek iszalenstw a dojzali dla frajdy z jazdy i wycieczek a czy nawet te 90-95 km/h nie wystarczy -pozdrawiam rozsadnych -60 latek

      Reply
  34. Od kilku dni jestem posiadaczem Superlighta. Mimo ponad 60-ki na karku jest to mój pierwszy motocykl. Jak mi się spodoba może w przyszłości będzie większy. Mam kilka pytań dotyczących mojego K23. – mam problem z rozruchem zimnego silnika, muszę ładne kilka razy startować rozrusznikiem żeby silnik odpalił, czy to jest uroda tego motoru? – producent podaje że przy docieraniu w pierwszym etapie nie wolno przekraczać 45km/h na 5 biegu Przecież jest to prawie niemożliwe, Czy jest dopuszczalne zwiększenie prędkości, poza tym chyba lepiej byłoby żeby był podany zalecany zakres obrotów silnika na poszczególnych biegach

    Reply
    • Zajrzyj też na forum Klubu Chińskich Motocykli. Niedawno koledzy przerabiali ten i inne tematy związane z nowo nabytymi KSL.

      Reply
    • Osobiscie ze wzgledu na ograniczenia czasowe udalo mi sie przejechac dopiero 30 km. Ale zapala bardzo dobrze (z uwzglednieniem ssania ustawionego do polowy przy rozruchu na chwile przy zimnym silniku). Moze to wina swiecy ktora zalecono mi zaraz w chwili zakupu wymienic.
      Co do docierania to wydaje mi rowniez ze spelnienie warunkow producenta co do predkosci na 5 biegu sa nietrafione.

      Reply
  35. Czytam komentarze i oczom nie dowierzam. Małe koła, 90 km/h nie utrzyma. Jasne, na samych felgach zasuwa, kiepsko pokonuje nierówności 🙂
    Nie wiem, jak Wy, ale ja na felgi założyłem opony. I im grubszy kapeć, tym lepiej bierze nierówności – lepiej niż większy rozmiar felgi plus cienki kapeć.

    Reply
  36. Witam,

    Śmigam KSLem 125 od dwóch miesięcy i jestem bardzo zadowolony! Poruszam się głównie po mieście i pokonuję trasę do pracy około 40km w obie strony. Co do osiągów, tak jak piszecie wyżej, nie są imponujące, ale 80-90km/h w zupełności wystarcza. Jest bardzo wygodny i jazda na nim sprawia dużo frajdy. Ktoś kto zaczyna przygodę z większymi motocyklami, zdecydowanie polecam!

    Reply
  37. @Piotr pisałem jak jest Keeway SL ma koła o skuterowej średnicy i oponach o standardowej szerokości w klasie 125. Dlatego wygląda to trochę komicznie.. 16 cali z przodu to mają skutery klasy 50-125cc a nie motocykle klasy chopper. To taka honda monkey w klasie chopper.

    Reply
    • wombat: w skuterach standard to są koła w rozmiarze między 10″ a 13″, koła 15-16″ to spotkasz w kilku modelach Liberty, People, itp.

      Reply
    • Harley Davidson Softail Slim ma z przodu i z tyłu koła 16″, a KSL jest właśnie wariacją na temat H-D

      Reply
  38. Ło Bosze. Artykuł chory i mija się z prawdą. Uwaga! Motocykle nie są dla zakompleksionych informatyków o wadze 130kg+. Mój Superlajcik bez problemów na trasie śmiga 100, 110km/h. Tyle, że trzeba mu paru bardzo drobnych modyfikacji. Zyskuje ok 3KM (jedźcie do serwisu, a jak koleś zrobi duże oczy to więcej tam z niczym nie jedźcie!). to naprawdę nie jest trudne! Drgania?? Pokaż mi kolego 125-kę która nie „drga” przy silniku prostej klasycznej konstrukcji? Wtrysk? hahaha w 125 to jak strzelanie z armaty do muchy!Wtrysk to minimum 1000-1500zł w cenie, pod warunkiem że nie dotyczy to innych elementów silnika, które wtedy również wymagają zmiany. Czyli generalnie inny silnik, taki siuper dla misia sprzed kompa i cena 7500+ ok 3000 zeta. Bez sensu!!! Jak kogoś przerasta PROSTA regulacja super prostego gaźnika, to pozostaje mu rower lub samochód nóweczka z salonu i ew. nr telefonu do gościa od lawety. Ewentualnie jakiś dobry serwis jeśli chce jednoślada. Aktualnie to nie problem taki jak 20-30 lat temu. Mam leciwą szadołke na dłuższe trasy i superlajta na miasto i krótkie wypady i jest super! Czasem żona nim jeździ i wstydu nie ma. Kupić i jeździć! Rewelacyjny sprzęt w tej klasie cenowej.Jakość wykonania? Postaw przy nim jakiegokolwiek Rometa lub Junaka. Śmiech na sali! Klasa superlajta o jedną wyżej (piszę o wersji 2015)

    Reply
    • zgadzam się z kolegą w 100%. Też posiadam rocznik 2015 i jest czadowy. Jeżdżę nim na zloty i wprawia ludzi w zachwyt i osłupienie zarazem, bo wyglądem nie przypomina pojemności 125!!! Pozdrawiam wszystkich posiadaczy superlighta 125!!!

      Reply
  39. heh troche pojeździłem dotarłem i co? …wszystkie plastiki brzęczą jak wściekłe (błotniki napieprzają i stalowe wsporniki co brzęczy jak rejestracja w aucie przy tubie basowej na maxa) wszystkie plastiki chromowane bzyczą jak pszczoły pierwszy bieg przy wrzucaniu jebnie czasem że uojejku a luz w dalszym czasie wchodzi w 50% (ciężko go wyczuć) …światło mijania świeci bardzo przyzwoicie za to długie świeci wszędzie tylko nie na drogę
    …cały czas podtrzymuję zdanie o tym że ładnie brzmi tylko że tłumik po 1200km zaczął rdzewieć jak rozpłakana rudowłosa …ogólnie polecam na 70% …serwis keewaya (romet) ma generalnie wszystko w dupie czyli kup pan i nie wracaj ale serwisy rób za 250zł a my Panu olej wymienimy i śrubki sprawdzimy czy się nie odkręcają …serwis 0/10 (po rozmowie z osobą generalnie odpowiadającą za serwis w polsce marki keeway możemy dowiedzieć się że połowy części nie mają -mogą wysłać ale może nie pasować)

    Reply
  40. Co do wielkości kół to nie jest tak źle, zobaczcie na to:http://www.jednoslady.sklep.pl//p13,hyosung-st7-deluxe.html

    Reply
    • Witam. Kupiłem rok temu, mam przejechane 7750km, motorek jeździ fajnie. Mam pytanie czasami robi się miękki pedały tylnego hamulca co by wskazywało na zapowietrzenie układy hydraulicznego hamulca tylnego, jak w tym motorku odpowietrzyć ten hamulec samemu, jest tam jakaś pompa hydrauliczna czy można to robić na wyłączonym zapłonie itp itd?. Dziękuje za info i pozdrawiam

      Reply
      • Odpowietrz środkowy tłoczek w zacisku PRZEDNIEGO hamulca.

        Reply
  41. Witam!

    Mam pytanie,czy silnik w Superlight ma wałek wyrównoważający? Podobno rożnica jest dość spora podczas jazdy,a i na trwałości konstrukcji to się może odbijac. Czy lepiej dołożyć do np Junaka M11 (wziałbym i Junaka 131,ale mam 187cm wzrostu i jest mi za mały)? Mam troche mętlik,bo w sklepie gdzie sa obie marki sprzedawca bardziej doradzał Keewaya,twierdząc ze jest od Junaka lepiej wykonany. Ten sam sprzedawca nie umiał mi odpowiedziec co do wspomnianego wałka,więc sam nie wiem,czy mówił prawde,czy chciał mi wcisnąć towar,który się gorzej sprzedaje (Keeway był na stanie,Junaka brak). Gdzie ewentualnie w Poznaniu i okolicach jest godny zaufania sklep i serwis?
    Z góry dziekuję za pomoc.

    Reply
  42. Junak M11 kosztuje ponad 9 tys. złotych! Jeśli na to cię stać, to lepiej dołożyć kilka stówek i kupić Junaka M20. Ma większą pojemność i zdecydowanie więcej mocy. A i przyjemność w czasie jazdy jest bez porównania większa. A tak, prawie wszyscy cię wyprzedzają jak jedziesz 125-ką, szczególnie za miastem daje się odczuć niską moc i małą prędkość.
    Nie mogę tego zrozumieć że drągale, chłopy co mają po 2 metry wzrostu i grubo ponad 100 kilo wagi, oglądają się za takimi popierdółkami o poj. 125 i mocy niespełna 11 koników. Toż to masochizm w czasie jazdy w czystej postaci:)).

    Reply
    • Powiem krótko 😉 jeżdżę 3 lata benzerem texasem 125 mam 205 cm wzrostu i wagę ok. 105kg. Jak to mówią dupy nie urywa, Teraz niedawno kupiłem Keewaya, różnica ogromna, dziwne jest to że ciężko bo ciężko ale dociąga do tych 100 km/h na innym liczniku, standardowy wywaliłem od razu. Gdy coś się kocha to nawet i cyrkowym motorkiem się będzie jeździć 😉

      Reply
  43. @Stan – Pojemność inna niż 125 nie wchodzi w grę ze względu na brak uprawnień. Chyba nie podejrzewasz nikogo o to, że mogąc w pełni legalnie poruszać się motocyklem o dowolnej pojemności silnika na upartego będzie szukał 125, żeby się wlec za tirami i autobusami? Ważę trochę ponad 80 kilogramów, ale ze wzrostem nic nie zrobię, taki się urodziłem. Zapytałem nie dlatego, że jestem masochistą, ale 125cm3 to dla mnie jest przynajmniej na razie jedyna możliwość zakosztowania jazdy motocyklem. Kilkanaście lat temu jeździłem 10 konną 125 2T i było super, 4T przy tej samej mocy robi aż taką różnicę, że się nie da prawie jeździć? Aż mi się nie chce wierzyć.

    Reply
    • Bo 2t miałeś co drugi takt zapłon a w 4t co czwarty więc tak jakbyś stracił połowę taktów z zapłonem a więc i połowę mocy. Nowoczesne silniki nadrabiają to nieco jednak bardziej wyrafinowanym elektronicznym zapłonem i wtryskiem paliwa. Oczywiście nie spotkałem się jeszcze w motocyklu typu 125cm2 z wielopunktowym wtryskiem czy turbiną

      Reply
      • O rany ale bzdura!

        Reply
  44. Nie pisałem tego postu bezpośrednio do Ciebie tylko ogólnie. Ale byli tu tacy, którzy mieli 2 metry wzrostu i 150 kg wagi! I pytali się jaką 125-kę byśmy dla niego polecali:))).
    Jeśli nie jesteś starym dziadkiem (co mu się już nie chce robić kat. A), kup sobie tymczasowo jakiegoś Benyco BR 125 za 3700, lub Benyco DarkStar 125 i zrób sobie kat. motocyklową. Wtedy będziesz miał w czym wybierać. Inaczej kupisz sobie takiego Junaka M11 za ponad 9 tys. i będziesz miał wrażenie zmarnowanych pieniędzy, bo osiągi 125-tek pozostawiają wiele do życzenia i szybko ci będzie brakować mocy, jak twoja subiektywna radość z zakupu nowego motorka minie.

    Reply
  45. I jeszcze do tego się odniosę: -„Chyba nie podejrzewasz nikogo o to, że mogąc w pełni legalnie poruszać się motocyklem o dowolnej pojemności silnika na upartego będzie szukał 125, żeby się wlec za tirami i autobusami?”
    Nie, nie podejrzewam. Tylko wielu ludzi nie stać na motocykle o większej pojemności niż 125, bo to wiąże się z wydatkami powyżej 10 tys. złotych. A o używanych 20-letnich japoniach mi nie gadajcie. Dlatego jeśli nie ma się tego co się chce, to się lubi co się ma:)). Pozdr.

    Reply
  46. A ja na swoim jeżdżę 105km/h po drugim przeglądzie…przydałoby się więcej mocy, ale jak kolega wspomniał ” jak się niema to co się lubi to się lubi to się ma” 🙂 Ważę 100 kg i pod długie wzniesienie na 5 biegu się męczy, ale po zredukowaniu na 4 leci…

    Reply
  47. Keeway Supelight w Azji i Ameryce Południowej występuje z silnikiem 200cc, wersja 125cc jest głównie po rynek europejski. Czepianie się wagi jest chore, Rebel 125 147kg, Aquila 170kg, Shadow 150-160kg (zależnie od źródła), cruiser to sporo żelaza, a to musi ważyć. KSL jest wzorowany na H-D, stąd kierunki, mocowanie tablicy. Wersja 200cc jest V-ką, a w 125cc wydech ma udawać wydech V-ki. Wibracje są i w H-D i ludzie płacą grubą kasę za to mrowienie.

    Reply
  48. Troszkę się niektórzy rozpędzili pisząc o Superlight na podstawie oposieści dziwnych treści, a więc do rzeczy posiadam Superlight’a do 4-miesięcy i po dotarciu silnika spokojnie rozpędzam się do 95 – 105 km na godzinę w zależności od pogody, wiatru itd. dodam tylko że ważę nie mało, bo 103kg. Prędkość przelotowa , moim zdaniem to 80km na godzinę . Ogólnie jestem z niego zadowolony choć faktycznie mocy mogło by być trochę więcej jednak dla obeznania się ze jazdą na motorze i nauki – idealny. Osobiście traktuję swoją maszynę jako pierwszy etap przygody z motoryzacją jednośladową 🙂
    Pozdrawiam wszystkich i do zobaczenia na drodze.

    Reply
  49. Dzień dobry! Mam 180 wzrostu. Czy pasuje do mnie ten Keeway?

    Reply
    • Pola, czyli dziewczyna, czy kobieta? 🙂 Bo jeśli kobieta, to na każdym motorze będzie Ci ładnie 🙂 A jeśli facet, to 180cm uważam jako górną granicę na ten motorek. Ja mam 178cm i jest OK 🙂

      Reply
  50. Od wiosny posiadam ten motorek i miło się rozczarowałem 🙂 Pali jakieś 2,5l/100km , przy dużych prędkościach nie odczuwam żadnych wibracji . Przez ten rok przejechałem nim 6 000 km , byłem w Istebnej , Raciborzu , Oświęcimiu , Rudach Śl. , od tak często w wolnym czasie sobie śmigałem . Osiągana prędkość często przekraczała 100km/h , a i z powodu nowych dla mnie tras założyłem do niego nawigację . Kilkukrotnie prędkość chwilowa w nawigacji wskazywała (przy odpowiednich warunkach na trasie) …119,120km/h , licznik wskazywał to samo . Przyznam , że jest nieco mułowaty , przy dużej prędkości niczym już nie zaskakuje . Gdybym miał wybrać kupiłbym go jeszcze raz , tym bardziej , że widząc co wyrabiają w WORD-ach nie zdecydowałbym się na zdawanie prawka kat. A . Pozdrawiam

    Reply
  51. Kupiłem wczoraj KSLa z 2012 roku , przejechane 3100km. Maszyna bardzo ładnie zrobiona wersja cała ubrana i nie matowa tylko błyszcząca. Wrażenia z jazdy suuuuper. Świetnie wyważony masywny długi. Prędkość jaką osiągnołem na autostradzie to 120 licznikowe, biegi 1i2 są dosyć krótkie , od trójki czuć moc a na 4 i 5 motor się rozpędza. Nie tak jak w junakach że piątka to nadbieg. Dlatego motor raczej na przejażdżki a nie na zatłoczone miasto. Biegi wchodzą twardo ale pewnie. Motor raczej nie lubi obrotów ponad 8000 , lubi spokojny start i tak przyśpiesza. Natomiast przelotowa to 85 km/h. Tak jak pisałem da się jechać dużo więcej ale to rzeźnia. Pozdrawiam.

    Reply
  52. Witam. Na allegro jest kilka aukcji z keeweyem superlight. Nie na wszystkich mają podawaną moc 10KM. Czy to zależy od braku wiedzy sprzedających, czy od faktu, że nie każdy superlight ma tą samą ilość koni? Proszę o pomoc.

    Reply
    • Ty nie patrz co wypisują sprzedający. Oni w ogromnej większości podają lepsze parametry techniczne niż w rzeczywistości zarówno mocy silnika jak i prędkości maksymalnej, żeby lepiej wyglądało, nawet w porównaniu z konkurencją.

      Reply
  53. Fajny motorek mam jeżdżę i sobie chwalę, ale…
    Serwis i zaopatrzenie w części – porażka. Sklepy sprzedające ten model na pytanie o części nabierają wody w usta, podobnie jak z Kymco Zing 125, to właściwie ten sam motor. Szukałem ośki koła przedniego i do dziś nie znalazłem oryginału. Jeśli ktoś ma dojścia do części będę wdzięczny za info.
    Ale motorek jest super sprawia frajdę podczas jazdy.

    Reply
  54. No i kupiłem Superlighta 🙂
    Dopiero załatwiłem blachy i OC, więc przygodę zaczynam w weekend 😉 Ale pierwsze 6km przejechane wydają się być obiecującym początkiem współżycia z tym motorkiem 🙂
    Niepokoi mnie tylko opinia na temat dostępności części, oraz dziwny metaliczny dźwięk, który wydobywa się spod obudowy silnika koło skrzyni biegów. Ów dźwięk słychać, gdy schodzą obroty silnika nawet na biegu jałowym, czyli podczas zwykłego przegazowania. Sprzedawca twierdzi, że to w tym modelu standard i :”trybka się dotrą podczas eksploatacji”. Nie wiem co mam o tym myśleć. Macie jakąś wiedzę w tym temacie?

    Reply
    • Napisz skąd jesteś. Może ktoś w twojej okolicy ma takiego to możesz porównać dzwięk.
      Kilkunastu użytkowników KSL (Keeway Super Light) mamy też na forum Klubu Chińskich Motocykli.

      Reply
  55. U mnie metaliczne dźwięki są na wysokich obrotach i tak jak by z wałka wyrównażającego. Nie ma to na nic wpływu , serwis twierdzi że te silniki tak mają.

    Reply
  56. Dla wszystjich kombinujących ze zwiększeniem mocy to mogę powiedzieć że polecam wywalenie katalizatora natomiast nie polecam wymiany dysz w gaźniku bo motocykl słabnie! Zębatek też nie kombinowałem bo raczej chodzi o to żeby był żwawy niż szybki i mulasty.

    Reply
  57. Witam ponownie.
    Zatankowałem KSL i zostawiłem na noc w garażu. Następnego dnia rano okazało się, że całe paliwo opuściło zbiornik, ponieważ fabrycznie była podwinięta uszczelka przy czujniku paliwa. Serwis przyjechał w 2 godziny i na następny dzień usterka była usunięta. Niestety 12 litrów paliwa poszło w glebę…
    Jestem z woj,. małopolskiego 🙂

    Reply
  58. mam super lighta od wiosny i jestem zadowolona tylko brakuje mi prędkośći 80khto mało wącham dym z tir co mągłabym zrobić by zwiększyć w nim obroty oraz większe osiągi

    Reply
    • Może zmiana zębatki na większą. Spadnie moc ale v-max wzrośnie 🙂

      Reply
  59. Proszę użytkowników tego modelu o informację na temat przebiegu jaki macie oraz czy mieliście jakieś usterki? Sam posiadam skuter marki kymco agility 50 20tys przebiegu i nic się z nim nie dzieje. Czy w przypadku keewaya mogę liczyć na podobną bezawaryjność?

    Reply
  60. Mój przyjaciel ma KSL-a i jedzi bez awaryjnie, z ma ponad 20tyś. km nakręcone. W pierwszych matowych KSL-ach (rocznik 2015) występowała często wada baku. Po jakimś czasie zaczynał on cieknąć. Romet (impoter Keewaya) część baków wymienił, a część pokleił specjalną żywicą.
    Właściciele modeli z 2016 nie zgłaszali problemów z bakiem.

    Reply
  61. Polecam poszukac odpowiedzi na forum chinskich motocykli jest tam chyba z 50 albo lepiej posiadaczy Ksla

    Reply
  62. Moi drodzy mam pytanie. Jak (którędy) wyciągnąć akumulator z Keeway Superlight 125?? Mam go dopiero od wiosny i nie miałem potrzeby aby wyciągać. Teraz zima za rogiem i pasuje wyciągnąć 😉

    Reply
  63. Też nie wyciągałem.ale stawiam.na zdięcie kanapy : )

    Reply
  64. Otworzyć boczną osłonę po lewej stronie, potem 2 nakrętki M10 i odchodzi metalowa blaszka z jakimś elektronicznym czymś:) Potem powoli wysunąć akumulator, odkręcić klemy (moim zdaniem lepiej krzyżakiem, ale kluczem też można). Ot cała filozofia 🙂 pozdrawiam:)

    Reply
    • Super ten motor,szkoda że Keeway nie sprzedaje u nas również wersji 200cc.

      Reply
      • A kto kupi wersje 200cc za +/- 10-12tys. pln?

        Reply
        • eee, za 12 tysi. to Keeway oferował w Czechach 250 w układzie V.
          Więc 200cc nie powinien aż tyle więcej kosztować od 125cc, szczególnie że koszt produkcji silnika jest taki sam. O kilka milimetrów szerszy tłok nie podraża produkcji.

          Reply
          • Teoretycznie masz rację, praktycznie nowy KSL kosztuje 8500, więc jak doliczysz około 1000-1500 wyjdzie 10tysi. To nie jest tylko kwestia tłoka i cylindra, dochodzi większa głowica, chłodnica oleju, tylko że KSL-a 200 nie ma w ofercie nikt w EU. Szkoda, że ta 250-ka jest w ofercie na rynek słowacki, a importer jej do Polski nie ściągnie. Tak samo szkoda, że nie ma u nas Benelli BN 251 czy BN 302, mimo, że to ten sam właściciel ;(

  65. Pytanie może głupie, ale musze zadać, czy tym motorem można jeździć w dwie osoby?

    Reply
    • Mam go dopiero od listopada, w dwie osoby jechałem 2 razy
      (90kg+54 kg), krótkie trasy (bo jeszcze się uczę) ale jakiejś dużej różnicy nie zauważyłem, na prostej spokojnie wyciąga te 80/h (więcej się bałem bo dopiero początkuje), pod górkę też sobie dobrze radzi, na 3 biegu z dwoma osobami nawet przyspiesza :). Trzeba go dobrze wyczuć aby wiedzieć na co go stać, z każdą kolejną przejażdżką czerpie większa satysfakcję :). Ostatnio wybrałem się (samotnie) wokół Jeziora Żywieckiego, jadąc od strony Tresnej przez górę bułgarowską w Żywcu, na 4 biegu u podnórza góry miałem 80/h na szczycie na tym samym biegu miałem 70/h. Trochę obala to te mity że 125 pod górkę nie daje rady. Myślę że jak trochę jeszcze pojeżdżę, lepiej wyczuje ten motorek wyciągnę z niego więcej. Na prostej drodze jechałem 105/h – nie na pełnym gazie. Brak doświadczenia i strach nakazał mi spasować i dalej go nie 'żyłowałem”. Podsumowując nie żałuje zakupu, miałem podobne wątpliwości co jazdy w dwie osoby przed zakupem.

      Pozdrawiam

      Reply
  66. Zrobiłem pętle beskidzką (Koniaków, Istebna, Wisła, Szczyrk …) w dwie osoby – dał radę 🙂

    Reply
  67. Ciekawie wyglada moto Black Ster 250cc Keeway.
    Wiadomo cos kiedy zawita do Polski?
    Pozdrawiam

    Reply
    • Niszy 250 każdy importer się boi.
      Motorek kosztuje z 12-14tysięcy, to każdy woli „nieśmiertelną” Japonię z co najmniej 600cc bo dzwięk. Nie ma nas wielu na Keewayu 250. Ale jakbyś koniecznie chciał kupić to w Czechach się da. Z częściami tam też nie ma problemu, ostatnio zamawiałem pompę hamulca i przyszła po 12dniach, ale dało się zamówić.

      Reply
      • Beniamin, a czy orientujesz się (co za pytanie 🙂 gdzie jest produkowany Keeway Black Ster 250cc?
        Pozdrawiam,

        Reply
  68. Dziekuje.
    Mogli by sprzedawac tez moto w roznych pojemnoscich 150,200cc i black ster .
    My bajkerzy bysmy sobie dobrali moto do swoich wymagan.Dobre jest to ze jest b.durzy wybur moto
    125 np dla poczatkujacych bajkerow aby sie uczyli bezpiecznej jazdy.A bezpieczenstw na drodze
    jest pierwsze.Ja szkoe sie na 50cc.
    I w przyszlosci marzy mi sie moto 250 do spokojnej jazdy.Widzialem black ster na YouTube-malo pali.Bardzo ladny motorek.Pozdrawiam bezpiecznej jazdy.

    Reply
    • Tak jak wspomniał Beniamin, 250 jest fajną pojemnością, tylko kupując ją musisz mieć świadomość, że z odsprzedażą może być trudno i spadek wartości spory, więc jest to zakup więcej niż na 1 sezon. O ile nówka wśród nówek ma słabą konkurencję, to jako używka żadnych szans z GS-em czy CBF lub GSF.

      Reply
  69. Witam. Na 49 urodziny kupiłem sobie taki motorek. Nie jest nowy. 2011 rok 15 tysięcy przebiegu. Wygląda jak nowy bo poprzednik chyba o niego dbał. Co do prędkości to bez molestowania manetki gazu jadę sobie tak spokojnie 80 ( prędkość potwierdzona nawigacją) Nie jest mułowaty, fajnie przyśpiesza i nie wyje obrotami jak nowy romet z salonu którego kupiłem synowi. Podsumowując 6 lat i przebieg to poza wyłącznikiem stopu przód (LUDZIE GDZIE KUPIĆ TĄ MAŁĄ SZAJBKĘ ??) nic się nie dzieje.Pozdrawiam z pomorskiego.

    Reply
  70. Dawid, jaki silnik i jaki wtrysk? Widzę że owtryskowali jednak hondę CG, co się chyba nikomu innemu nie udało (jeszcze?). Co do kierunkowskazów, to że nie klikają, to wina rozwoju, ja miałem Keeway Cruisera z 2007 z takim samym rozwiązaniem, tylko że jeszcze była mechaniczna zapadka, po prostu przycisk zostawał wciśnięty i potem się go „wyciskało”. Natomiast ta zapadka u mnie co około 20 tyś. km się wyrabiała i trzeba była wymieniać cały zespół przełączników. Keeway zamienił więc mechanikę na elektronikę, na plus dla klienta i faktycznie część użytkowników montuje brzęczyk. Co do samego rozwiązania włącznika kierunkowskazów to pochodzi ono z …. Harleya Dawidsona. I tam nie ma zapadek również…
    Nie wiem co z tą prędkością, zapytam kumpla co ma już ponad 30tysi nalatane na seryjnym Superlighcie, z tego co pamiętam to musiałem ostro za nim gonić moją 250tką, ale na pewno on ją docierał że tak powiem dynamicznie…

    Reply
  71. Takie pytanko. Jak pozbyć się katalizatora z układu wydechowego w KSL ?
    I mała sugestia dla posiadaczy KSL. Lampa przednia ma fabrycznie montowaną „zwykłą” żarówkę i to świeci jako tako. Ja wymieniłem żarówkę na halogenowy zamiennik H6 BA20D i jest super. Sprawa prosta jak drut wyjmujemy starą zwykłą a zakładamy nową halogenową. % minut zabawy a efekt zacny.

    Reply
    • Witaj Bartłomiej. Ja również mam dylemat w swoim KSL, co zrobić z przednią lampą. Myślałem żeby wymienić całą lampę na inną halogenową albo ledową, ale ciężko znaleźć żeby mocowanie lampy pasowało. Mam pytanie: czy ta żarówka H6 nie topi Ci szkła? Halogen wytwarza więcej ciepła od zwykłej żarówki.

      Reply
      • Miałem halogen na BA20D w Keeway Cruiserze 250. Lampa wytrzymała dwa lata codziennej jazdy, szkło się nie stopiło, odbłyśnik też nie. Natomiast od temperatury skruszyło się mocowanie lampy do ramy. Musiałem to kleić i kombinować. W końcu kupiłem inną lampę na allegro.

        Reply
        • Dzięki za info. Spróbuję z tym halogenem. A możesz podpowiedzieć jaka inna lampa z halogenem lub ledem by pasowała do KSL ?

          Reply
  72. Info dla posiadaczy KSL. Wywalcie z filtra powietrza plastikową przegrodę z trzema otworkami zostawiając tylko jedną siatkę i siatki z filtrem bąbkowym. Iglica w gazniku maksymalnie w górę. Teraz bardzo szybko osiąga fabryczne 80 i trochę dalej, ale to moim zdaniem za wysokie obroty. Zmieniam zębatkę w silniku na większą. Wiem że da radę bo po zabawie z filtrem powietrza i iglicą bardzo mu się poprawiło. Dodam że mam zamontowaną oryginalną szybę z dodatkowym deflektorem sakwy i kufer ważę prawie 90 kg i mimo tych ” obciążeń” siły teraz mu nie brakuje.

    Reply
    • Mój z tą przegrodą w filtrze i z iglicą na środkowy położeniu leciał 110-115 po prostym. Wyjęcie tej przegrody z filtra jak również założenie filtra stożkowego powodowało że silnik przerywał na większych obrotach, a podniesienie iglicy wyżej sprawiało wrażenie że silnik chodzi lepiej ale Vmax było tylko 105. Kilku dni temu zmieniłem gaźnik na PZ-30 z pompką przyspieszenia i powiem że jest rewelacja. Od startu jest odczuwalna większa moc, można ruszyć z miejsca na 2 biegu w 2 osoby. Nie wiek jak jest V max bo jeszcze nie próbowałem, ale bez względu jaka by nie była to nie powrócę do starego gaźnika PZ-26. Podjazdy które do tej pory pokonywałem na 3 biegu teraz bez problemu pokonuje na 4 biegu.

      Reply
    • Co do zmiany zębatki to wydaje mi się że nic się poprawi chyba że przy jeździe z góry. Zauważ że silnik na 5 biegu nie osiąga max obrotów bo jest poprostu za słaby. Zmiana zębatki spowoduje, że będzie miał jeszcze ciężej i obroty będą jeszcze mniejsze. Pod górkę może być nieciekawie.

      Reply
  73. W jakimś artykule chyba hiszpańskim była wzmianka, że pierwszy Zing miał nawet silnik zgodny z KSL.
    Natomiast w kwestii wycofania się Kymco z produkcji Zinga to model ma chyba 15 lat i aby z sukcesem gonić konkurencje, musieliby zrobić mocniejszy facelift. Kymco zasadniczo jest zorientowane na skutery, troszkę w atv i utv, natomiast motocykle są takim lekkim dodatkiem do oferty. U nas sprzedaż Zinga szła na tyle kiepsko, że podejrzewam iż importer i tak wycofałby ten model z rynku.

    Reply
  74. Witam mam KSL od 2 tyg. spoko sprawa tylko ktoś powie w jakiej pozycji jest ssanie bo instrukcja ma niewyrazny obrazek jak mam w pozycji środkowej to przy przyspieszeniu przerywa a w górnym położeniu ok.

    Reply
    • W dolnym położeniu ssanie jest wyłączone a w górnym włączone, chyba że masz jakiś inny gaźnik niż PZ-26.

      Reply
    • Wymagana jest regulacja gaźnika, miałem ten sam problem. Dodam,że po wizycie w serwisie, którego przerosła regulacja gaźnika, rozkręciłem i wyregulowałem go przy piwku w garażu.

      Reply
  75. Czesc ziomale.
    Benjamin wiesz moze czy mozna zamienic na wiekszy cylek temu pieknemu czoperkowi.
    Mam na mysli 175cc.Czy sa orginalne czesci i ciekawe jak silnikbedzie pracowal po takiej zmianie.
    Super motocykl.

    Reply
    • Klony Hondy CG mają dwa skoki tłoka inne dla 125/150 i inne dla 175/200.
      125tkę da się tuningować na 150cc, bo skok tłoka jest taki sam.
      Gdyby teraz do 125 tki wsadzić tłok i cylinder 175 to tak naprawde uzyskasz 163cc bo skok tłoka pozostaje niezmienny.
      Dodatkowo każda zmiana pojemności na większa niż 125 cc jest traktowana jako jazda bez uprawnień. Równie dobrze możesz kupić 500cc i jeździć nią na kategorii B, konsekwencje prawne będą takie same…czyli brak odpowiedzialności ubezpieczalni za powstałe szkody (idące nieraz w miliony), mandat za jazdę bez uprawnień 500zł można pominąć.

      No chyba że masz kat.A, wtedy trzeba zmienić w papierach pojemność i już.

      Reply
  76. Dziękuję,ciekawe ile zyskal by na osiagach 'Slonik’ z cylindrem 150.
    Moze osiagnol by p.przelotowa ,solidne 90km//h

    Reply
  77. Ja jeżdżę nim już trzeci rok i przejechane prawie 10 tysięcy i nie narzekam jeżdżę spokojnie 80 robiłem trasy po 130 km dziennie i spala mi okolo 2.5 /100km

    Reply
  78. Też mam Superlighta rocznik 2015 już od roku, kupiłem go jako używany, praktycznie jeszcze na gwarancji i również nie mogę narzekać. Dałem za niego 4000 i w tej cenie z japończyków można dostać jedynie hondę rebel lub suzuki maraudera i to ok 20 letnie egzemplarze niewiadomego pochodzenia. Osiągi mają o kilka km lepsze a gabarytowo są mniejsze co przy moim wzroście 182 cm ma duże znaczenie. 125 o odczuwalnie lepszych osiągach z z silnikiem V i większych gabarytach mają już jakieś astronomiczne ceny. Np sfatygowana honda schadow z lat 90 kosztuje więcej niż nowy superlight. Co do osiągów to nie przesadzajmy, nie są gorsze od większości 125, szczególnie chińskich. Przelotowa prędkość spokojnie 80 km/h , max gps pokazał mi 104 km. Licznik przekłamuje 5-10 km na plus. Dodam tylko że mam 80 kg 182 cm i w motorze zamontowaną szybę, oparcie plus duży skórzany kufer na 2 kaski co daje dodatkowy opór. Zresztą jeżeli komuś zależy głównie na prędkości nie kupuje chopera, a tym bardziej 125 cm.
    Co do zalet to chyba gabaryty, wygląd , trwałość (mój motor ma ponad 10 tys. km i poza wymianami oleju i naciągiem łańcucha nic nie było przy nim robione (pierwszy właściciel zaliczył wszystkie możliwe przeglądy gwarancyjne i w książce serwisowej nie ma napraw gwarancyjnych, ja naciągałem łańcuch i wymieniłem olej). Prowadzi się łatwo i pewnie, pozycja wygodna nawet w trasie ok 100 km. Seryjne opony kendy nie są tragiczne (niestety większość chińczyków ma opony robione chyba z plastiku). Niskie spalanie ( ciężko przekroczyć 3 l/100 km)
    Co do wad to brak wyświetlacza biegów (poprzednio miałem ogara 125 i nawet w tak budżetowym sprzęcie wskaźnik był) i kiepskie przełączniki kierunkowskazów. Nie chodzi nawet o rozwiązanie z dwoma oddzielnymi przełącznikami, bo do tego łatwo się przyzwyczaić a o brak wyczuwalnego „kliku” co w połączeniu z dość słabym podświetleniem kontrolek powoduję że w słoneczny dzień nie wiadomo czy kierunek jest włączony. Specyficznie działa też dźwignia zmiany biegów z racji konstrukcji.
    Do tych mankamentów można się jednak przyzwyczaić a kierunki poprawi pewnie sugerowane gdzieś wyżej zamontowanie dźwiękowego sygnalizatora. Uniwersalny wskaźnik biegów też można zamontować.
    Reasumując całkiem niezły sprzęt do spokojnej jazdy po mieście lub wycieczek bocznymi drogami i zdziwienie ludzi że to tylko 125-ka bezcenne 🙂

    Reply
  79. 1witam serdecznie. Zastanawiam się nad zakupem tego modelu, ale nie bedzo podoba mi się dźwięk tłumika. I tu się rodzi moje pytanie, czy można założyć w nim tłumiki z junaka M11 cafe? Czy efekt będzie taki sam, bądź może zbliżony? No i najważniejsze czy tym zabiegiem nie popsuje osiągów.
    Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź.

    Reply
  80. Kupiłem nowego w 2017r. za 7000pln. Cena trochę za wysoka ,uważam, ale ….
    zrobiłem nim ponad 4200 km w ciągu sezonu.Nic mi się nie zepsuło, oprócz rozciągniętego łańcucha. Oczywiście, po naciągnięciu, jest ok.
    Nigdy wcześniej motoru nie miałem, tylko same skutery i motorowery ale te narzekania i pytania odnośnie prędkości są po prostu nie poważne. To tylko 125-ka. Co nie którzy mówią nawet że to skuter.Jak ktoś chce jeździć szybciej, to niech szuka 250-ki (takim jeździłem ,ale nie miałem) bo 120km/h to już spokojnie pojedzie.
    Jak ktoś chce jeździć a nie wariować to ten motorek jest naprawdę fajny. Wszystkie mankamenty były już opisane, ale to naprawdę nic w porównaniu ze starymi maszynami z okresu PRL-u. Polecam tę maszynkę, używaną z małym przebiegiem (jednak to Azjata) bo nowy, jest trochę za drogi. Jak zresztą, wszystkie te z Azji.
    Do „Chetos ”
    Nie jestem ekspertem ale tłumiki to możesz zakładać jakie chcesz, aby nie przekroczyły 94dB hałasu. Efekt ,każdy musi ocenić sam.
    W Keewayu też możesz wywiercić otwory, lub całkiem usunąć te zaślepki na końcach tłumika.

    Reply
  81. Operator rozumię, że moto masz już na wtrysku? Też rozglądam się za moto. Na celowniku mam junaka m12 vintage, Junaka m11 cafe – niesamowite ale nie można ich dostać w żadnym sklepie- a także tego superlighta. Oczywiście mam na myśli już z euro4. Nie chce na gaźniku. Jutro podzwonię po sklepach i popytam. Biorę co będzie 🙂

    Reply
  82. Rozmawiałem z pewną Panią, która poinformowała mnie, że w wersji na 2018 rok junak m12 vintage będzie miał na tylnym kole tarczę. Do tej pory (dla nie wtajemniczonych) był hamulec bębnowy mechaniczny. Zerknąłem i faktycznie na stronie junaka w specyfikacji o tym wspominają. Chyba poczekam jeszcze tych kilka tygodni. Jednak nadal zastanawiam się czy brać m12 vintage czy m11 cafe. Chciałbym oba 🙂 Muszę coś wybrać. Nie wiem co będzie lepsze. Zastanawiam się jedynie nad silnikiem. W m12 jest jeden cylinder a m11 dwa cylindry. Hmmm..co lepsze głównie na miasto?
    Dzięki Langer za cynk 🙂 Pozdrawiam.

    Reply
  83. Od którego roku wszedł wtrysk?, czy warto dołożyć, czy gaźnik wybrać?

    Reply
  84. Od roku produkcji 2017 obowiązuje ( m. in. w motocyklach 125 ccm) norma Euro4, która wprawdzie nie wymusza stosowania wtrysku, ale której nie każdy gaźnik jest w stanie spełnić. Dlatego seryjnie najczęściej stosuje się wtrysk.
    Motocykle z Euro3, które nie zostały zarejestrowane do końca r. 2016 albo
    – nie mogą już być zarejestrowane, albo
    – powinny być zarejestrowane najpóźniej do końca 2018 r.( o ile miały dokument tzw. KPP).

    Reply
    • Langer- czy warto rozbierać kasy do wtrysku, czy kupić gaźnik?

      Reply
  85. Pytanie staje się coraz bardziej retoryczne: już raczej nie kupisz nic nowego z gaźnikiem, trzeci rok z rzędu motocykle 125 ccm dostępne jako nowe wyposażone są we wtrysk. Wszystko ma wady jak i zalety, dyskusji było dużo, nie ma co się powtarzać. Przeczytaj np. ten artykuł:
    http://www.motocykle125.pl/zmiany-w-przepisach-unii-europejskiej-czyli-co-nas-czeka-w-2017/

    Reply
  86. Nowy rieju marathon jest na gaźniku.

    Reply
    • Owszem, ale jest to wyjątek potwierdzający regułę.

      Reply
  87. No niestety jest jeden mały ,ale problem ,przy 40K km rozebrałem silnik w moim KSL-u ,żeby przejrzeć środek i wymienić łożyska . Okazało się nigdzie nie można dostać uszczelek do w/w i trzeba będzie wyklepać .

    Reply
    • I jaki problem ? Z dobrego klingierytu będą lepsze jak oryginalne.

      Reply
    • Jakich uszczelek brak?? Najczęściej sprzedawany silnik… Od k125, junaka 122

      Reply
  88. Chyba chodzi o Keeway Superlight. Kiedyś też nie mogłem dostać kpl. cały silnik.

    Reply
  89. Dla zainteresowanych.
    Od kwietnia 2017r. natłukłem nim 16 000 km i (odpukać) nic mi się w nim nie zepsuło.
    W moim egzemplarzu, chyba był jakiś słaby łańcuch bo ciągle musiałem go naciągać. Teraz przyszła pora na jego wymianę.
    Motorek rozpędza się do 105 km/h licznikowo, na gaźniku. Pomiar z GPS-a zawsze będzie inny niż na liczniku , nawet w samochodzie. Można to potwierdzić jadąc z prędkością GPS u policjantów drogówki. 🙂
    Mam 180 cm wzrostu ,ponad 95 kg wagi , dwa kufry boczne i centralny 60l i szyba większa od . Opór powietrza jest więc znaczny. Dziennie w ciągu kilku godzin (zależało mi na czasie) zrobiłem nim 300 km z dwoma przystankami ,20min i 15min. Dawałem w rurę ile się dało i … nic się nie stało . No był jeden minus.Tyłek mnie bolał jak diabli. Siedzenie w nim jest wygodne ale moim zdanie do 70 km bo po tym dystansie zaczyna boleć d…a i powinna być przerwa.
    A może ja mam zepsuty tyłek? Spalanie ,80km/h – 2.5l powyżej 80 wzrasta do 3l. Ja jeżdżę nim między 80 a 90 km/h spalanie mam wtedy 2,7l na 100km.
    Powietrze w przednim kole około 2,1 atm , tylne 2,2 atm. Jak napompuje się więcej w przednim kole to robi się mniej ”komfortowo”.
    Zrywny nie jest ale to nie jest ścigacz.
    Części zamienne? Po co? Nic się nie psuje a gdyby nawet to wystarczy pomierzyć uszkodzoną część i dobrać w sklepie lub mechanika.
    Najbardziej wnerwiające są te p….e kierunkowskazy ale mimo to lubię nim jeździć.
    Zdrowia życzę.

    Reply
    • Patent z włącznikami kierunków lewy na lewej manetce, prawy na prawej manetce, to rozwiązanie przeniesione żywcem z H-D FatBoy.

      Reply
    • Pod tyłek można zakupić poduszkę żelową (MW Moto na przykład) powinno być mniej obciążająco dla „siedzenia”

      Reply
    • napisz mi proszę jak pompujesz koła, bo na kilku stacjach obok mnie (Warszawa Kabaty), nie ma tak krótkiej nasadki, aby weszła na wentyl. Pisząc inaczej: przestrzeń między końcem wentyla a felgą jest tak mała, że nawet krótkie nakładki z wężyka (do pompowania) nie chcą się dać nasadzić. Jak to u siebie ogarnąłeś?

      Reply
  90. Czy w modelu 2019r były jakieś zmiany?
    Jak z awaryjnością modeli z wtryskiem?

    Reply
  91. Wskaźnik kierunkowskazów łatwo przerobić. Wystarczą dwie diodki 12v i sprawny elektryk. W moto-landzie mi przerobili za 80 zł. Teraz czytelność jest wzorowa i mam oddzielnie diodke do każdego kierunku.Diodki są podklejone pod licznikiem.

    Reply
  92. rozsadny komentarz tego motorka jesli moge to dodam tylko tyle ze lustereczka mozna zmienic na takie w ksztalcie rombu -maja dluzsze ramiona i zwiekszaja pole widzenia -koszt okolo 30 zl druga sprawa to mozna nim nawet dalej jezdzic -osobiscie w 1 dzien spokojnie przejechalem 430 km w jeden dzien na spokojnie w 9 godz oczywiscie robilem pauzy co do kierunkowskazow to racja taki brzeczyk to terz zaden koszt -okolo 40 zl max -motorek jest super i bezawaryjny do spokojnej jazdy wycieczkowej – pozdrawiam wszystkich uzytkownikow keewaya

    Reply
    • Pomaga bardzo dużo wymiana żarówek na led. Dostaje od razu dużo więcej mocy wzrasta prędkość. . Szczerze polecam.

      Reply
  93. 1200km przejechane i takie spostrzeżenia:

    1. prędkość przelotowa to raczej 70-75km/h (i tak są spore wibracje)
    2. prędkość max to 95km/h (lekko z górki, bez wiatru, przytulony do zbiornika paliwa)
    3. od 80-85km/h, aby się rozpędzić, trzeba być cierpliwym, bo na 5-tym biegu słabo się zbiera
    4. Waga 81kg, 191cm wzrostu – siedzi się wygodnie i jak w artykule, aby zmienić bieg, trzeba wysunąć trochę nogę poza podnóżek

    Pomimo małej dynamiki motocykla, polecam – jest frajda jadąc dostojnie. I faktycznie ludzie się oglądają na Superlighta 🙂

    Słowo podsumowania? Kupiłbym go ponownie

    Reply
    • Zrobiłem tym motorkiem ponad 25000km i jak dotąd, wszystko działa bez problemów.
      Ważę prawie 100 kg i na GPS jedzie mi max 95km/h.
      Kufry boczne (jeden pełen narzędzi na wszelki wypadek ~8kg).Kufer centralny 60l. Tak największy jaki znalazłem za 100-e.Prawie zawsze coś w nich jest . No i bagażnik(samoróbka) metalowy. Zapomniałem, jest jeszcze szyba.
      Kiedy kupiłem ten motorek jeździłem bez dodatków i po dotarciu jechał mi maksymalnie, dokładnie tyle samo.
      Drgania o których wspomniałeś są wynikiem złego ustawienia luzu zaworów.W upalne dni lepiej ustawić je trochę większe.Nie będzie się tak grzał. Przerabiałem to.
      Prędkość max też Ci wzrośnie . Zaręczam że bez kładzenia się na zbiorniku paliwa i na równej (bez pochyleń) drodze.
      Motorek jest w pytę ! 😉

      Reply
  94. Co myślicie o zmianie zębatki zdawczej na 16z, czy silnik będzie mniej obciążony przy wyższych obotach, może 5 bieg będzie lepiej wykorzystany? Na v-Max, i przyspieszeniu mi nie zależy, bardziej na płynności jazdy.

    Reply
    • Kombinuj i opisz tutaj, spostrzeżenia.

      Reply
  95. Co do v-max: musi starczyć – niech ci za mną się martwią.
    Co do wypadów za miasto: o godz. 6 rano wyjechałem z okolic Zakopanego a o godz. 19 byłem w Gdańsku (oczywiście omijając autostrady i tym podobne ekspresówki).
    Śmiga?
    Śmiga!
    Pozdrawiam
    Dawid

    Reply
    • Gratulacje. Kolejny który udowadnia że się da.
      To proste, każdym motocyklem się da, trzeba tylko chcieć.

      Reply
      • Szlak Latarni Morskich. 6 dni, 1600km, 13 latarń. Można 🙂

        Reply
        • Pewnie że można. Ograniczenia są tylko w głowie (głównie tych co się nie odważyli). Ten co na małej pojemności pojechał na wyprawę wie czego potrzebuje.

          Reply
          • No, mocy. Ograniczenia są tylko w głowie, racja, więc jakbym miał takie ograniczenia to bym prawka nie zrobił.

          • @Sa, prawko kat. A to tylko papierek, pozwalający na wybór dowolnej pojemności. Jak robiłem prawko to 125 też wymagało jednej z kat. typu A.
            Na razie 125 mi wystarcza, a nawet jak czasem nie wystarcza, to nie mam czasu, na wymianę motocykla, może za rok czy dwa.

          • No tak tylko papierek, powiem nawet że nie uczy się niczego na tym kursie, dla mnie to zdawanie u nas to patologia, no ale trzeba mieć żeby legalnie śmigać i mieć spokojną głowę. Tylko tyle i aż tyle. Teraz jas13, ty masz kategorię i nie masz motocykla tylko rower z silnikiem? Co Ty stary? Jeździłeś już na jakimś większym moto?

          • @Sa, zależy jakie OSK się wybiera, ja wybrałem takie gdzie uczyli jeździć, a nie zdać egzamin, takie gdzie miałem do dyspozycji kilka motocykli i mogłem jeździć nimi zamiennie, gdzie szkolili instruktorzy doskonalenia techniki jazdy.
            W sumie może mój motocykl to wg zakompleksionych ludzi rower z silnikiem, ale to był mój świadomy wybór dostosowany do potrzeb i nie miał być lekarstwem na kompleksy. Zresztą rozważałem również KSL-a, ale nie znalazłem w dobrej cenie.
            Beny popraw mnie jeśli się mylę, ale chyba kolega Mnich z KCM mając prawko ujeżdżał głównie 125 (aktualnie chyba ma Terre) i to chyba na długie wyprawy

          • Wg maksymy, iż najważniejsze to gdzie lub z kim, a nie czym.
            http://mnich777.blogspot.com/p/sprzet.html
            Oprócz użytego sprzętu, po prawej stronie jest cały kalendarz wypraw.

  96. No ja swoich poglądów nie zmienie, ale chciałbym przeprosić jak kogoś uraziłem, nie miałem intencji takich.

    Reply
  97. Mam moto od roku, przejechane 4 tys, usterki (oprócz kierunków i lusterek) raczej eksploatacyjne : naciągnięcie łańcucha, naciągnięcie linki sprzęgła; aha dziwne stukniecie przy kierownicy podczas jazdy przez progi zwalniające lub w sytuacji jakiś nierówność gdzie widelec idze w dół- serwisant stwierdził że ten typ tak ma.
    Generalnie polecam. 176 cm, waga 103, lat 41

    Reply
    • Jak to jest z wagą tego moto ? W golmach na YouTube mówią że ociężały ponad 160 kg a w danych jest 134 kg czyli o 10 kg mniej od k-lighta czy M12 .

      Reply
  98. Mam problem z nierówną pracą silnika na niskich obrotach w Keeway superlight 125, silnik na wtrysku. Potrafi skakać na luzie nawet do 4-5 tyś obrotów i wracać na 2-3 tyś. Może ktoś się już z tym spotkał i zna rozwiązanie?. Dodam że świeca nowa i wykręcona koloru jak powinno być oraz linka od gazu nie rusza przepustnicą.

    Reply
    • 1. Uszkodzone pierścienie tłokowe
      2. Nieszczelnosc przepustnicy

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>