Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

Keeway RKS 125 Euro 4

Dodaj do porównania
Keeway RKS 125 Euro 4

Keeway RKS 125 solidnie odrobił lekcje, ale ja też. Być może pamiętasz poprzedni opis który tu widniał od roku 2014. Napisałem o tym motocyklu, że jest nudny i szary oraz że niczym się nie wyróżnia. Od 2017 roku Keeway RKS 125 otrzymał cały zestaw ulepszeń. Ponieważ zmienił się wyłączny importer, bez problemu otrzymałem go na testy i mogłem nim pojeździć.

I tak, na największą uwagę zasługuje wtrysk, dzięki niemu silnik pracuje równo, nabrał też elastyczności. Nie mam wykresu z hamowni, ale wyczuwam rosnący moment obrotowy aż do 9 tys obr/min. Uwielbiam takie motocykle, które zachęcają do „grzania”. Jadąc nim rano o 7 do pracy, wybudzisz się z letargu. Maksymalnie pociśniemy ok 100, kładąc się na zbiorniku, 115, a przy tym nie odczujemy absolutnie żadnych drgań.

Druga rzecz za którą chcę go pochwalić to tarczowe hamulce z tyłu (oraz CBS). Poprzednia wersja posiadała bęben. Już pomijając to które rozwiązanie lepiej hamuje (bo są tacy co mówią że różnica żadna), to ten tarczowy przede wszystkim fajnie wygląda. Uważam że w motocyklach typu naked czy sport, tarczowy hamulec nadaje odpowiedniego charakteru. Wersja, którą otrzymałem, posiadała zaciski pomalowane na złoto. Na złoto? Taka wiocha? Wcale nie wiocha, okazuje się że z czerwonym kolorem „nadwozia”, bardzo fajnie te zaciski komponują. Ciekawostką jest to że producent na swojej stronie mimo wszystko pokazuje zdjęcia z hamulcem bębnowym.

Trzecia rzecz, która go wyróżnia z pośród innych motocykli to cena. Porównajmy go np do Junaka RS 125, który oferuje podobną jakość wykonania i podobne osiągi. Wygrywa RKS, jest tańszy, zarówno od wersji na wtrysku, jak i od wersji na gaźniku(!), a do tego posiada przewagę w postaci tarczowego hamulca. Czy to przesądza o kupnie? Nie koniecznie, chodzi jeszcze o rozmiar.

Keeway RKS 125 to stosunkowo mały motocykl. Chociaż jest większy niż brat bliźniak, Keeway RKV 125, to jednak ja przy wzroście 183-184, nadal czułem niedosyt. Przesuwając swoje 4 litery do tyłu, prawie zmieściłem kolana pod zbiornikiem – prawie :/. Dedykował bym ten motocykl raczej osobom o wzroście do 180cm.

Design? Jest ok. Moim zdaniem posiada ładniejszą lampę od RKV, bardziej zadziorną, model EURO 4 odzyskał także pług. Motocykl jest ładny ale mnie nadal nie „porywa”. Jednak to rzecz gustu.

Czy Keeway RKS posiada wady? Ja się nie doszukałem. Wszystko pracuje ultra precyzyjnie. Skrzynia biegów, hamulce, czy też wyświetlacz aktualnego biegu, jest na najwyższym poziomie. Kanapa jest miękka, zawieszenie tylnego koła także. Przód trochę podskakuje przy dużych prędkościach, ale jest ok. Czy opony są do zmiany? I tak i nie. Na rozgrzanym asfalcie ten motocykl wzbudza zaufanie, chętnie składa w zakrętach, ale na mokrym, podczas redukcji biegu przed zakrętem, tylne koło mi się lekko ślizgnęło. Trochę zwątpiłem. Plastiki? Super, nic ci się nie odkręci. Choroby wieku dziecięcego? Nie znalazłem w necie nic interesującego.

Ah! Przepraszam, jest jedna wada 😉 … Według badań wykonanych przez Anglików, ptaki najchętniej srają na czerwone pojazdy (18%). To by się zgadzało, mój egzemplarz (czerwony) regularnie był atakowany. W ciągu 2 tygodni, 4 razy czyściłem kanapę lub zbiornik.

Film przedstawiający wersję na gaźniku

Film przedstawiający wersję na wtrysku

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
8.4
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
11.42
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
121
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.069
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
3
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (OHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna licznikowa
115
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
80
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
760
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
780
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2040
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
90/90 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
110/80 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Share This Post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.

REKLAMA

146 komentarzy

  1. Jakość o niebo lepsza niż o 1 tyś tańszych Junaków o Rometach nie wspomnę…

    Reply
  2. Witam

    Na co dzień mam do czynienia z Rometami, Junakami, Zippami itp. i od niedawna też z Keewayami. Siedzę w tym od 7 lat jako serwisant.
    Gdy zobaczyłem pierwszego RKS-a (nadal z „pługiem”!), to zachorowałem na niego od razu. Odcień tej niby „nudnej szarości”, wykonanie, materiały, dbałość o szczegóły, zegary, praca silnika, komfort jazdy, w skrócie-JAKOŚĆ. Dla mnie ten pojazd to całkiem inna liga, niż te 3 pierwsze marki…
    Romety, Junaki, Zippy 125 mają te same silniki (156FMI), tutaj jest całkiem inny silnik na podciśnieniowym gaźniku. Opony marki Kenda, akumulator Yuasa. W czym jest gorszy Keeway, że śmie kosztować mniej niż Romet Division 125? Czy warto zapłacić 500 zł mniej za lepszy wyświetlacz, silnik i wykonanie? Moim zdaniem warto byłoby zapłacić nawet 500 zł więcej za pojazd, który powstał przy współpracy z Włoskim Benelli. Ten motocykl w niczym nie przypomina reszty podobnych do siebie „chińczyków”.
    Co do autora tego tekstu, mam nadzieję że będzie Pan miał okazję bezpośrednio porównać na żywo ten pojazd z innymi „chińczykami”. Proszę mi wierzyć, że tamte przy tym „nie wyglądają”.
    Gdy przeczytałem ten artykuł, skoczyło mi ciśnienie… Dla mnie jest po prostu nieobiektywny!

    Reply
    • Proszę zauważyć,że to Keeway kupił Benelli,a nie odwrotnie i dlatego Benelli nie jest już Włoski. Co do jakości Keewaya to zgodzę się że jest lepsza od większości znanych nam Chińczyków, mam 8-letniego Keewaya. Wiadomo też że „romet rometowi nie równy”, bo motocykle w obrębie jednej „naklejki” mogą pochodzić z różnych fabryk.
      Ba, czasem nawet ten sam model produkowany jest przez dwie różne fabryki. Keeway postawił na solidne budowanie marki i to samo na siebie zapracuje.
      Oznaczenie silnika 156FMI mówi tylko tyle że silnik jest motocyklowy, jednocylidrowy, o średnicy tłoka 56mm, chłodzony powietrzem, o pojemności 125cc. Nie zdziwiłbym się gdyby RKS miał również silnik 156FMI/157FMI ale w wersji OHC.

      Reply
  3. Tak ma OHC, jak np. Romet Soft Chopper, czy Junak 121, ale to całkiem inna konstrukcja.

    Reply
    • Inna konstrukcja bo ten silnik to K157FMI-2B. Kopia silnika SOHC z Suzuki GN, z wałkiem wyrównoważającym.
      Silniki z serii K, są dosyć popularne w Chinach, oczywiście nie tak bardzo jak klony Hondy CG, ale jednak montowane w wielu pojazdach.

      Reply
  4. W jakich latach ten silnik stosowało Suzuki?
    Czy jest nowocześniejszy i lepszy od tego montowanego w Soft Chopper?
    I to samo pytanie odnośnie silnika z Rometa Zetki i innych najpopularniejszych chińskich 125-tek (SK125).

    Reply
    • O silnikach z Chin to trzeba by osobny artykuł pisać. Może jest to jakaś myśl. Ale tak w skrócie:
      156FMI/157FMI OHV (na popychaczach) to klon hondy CG. K156FMI/K157FMI OHC (z łańcuszkiem rozrządu) to klon suzuki gn125. 157FMI OHC to klon hondy cb. 154FMI OHC to klon Yamahy ybr. Wszystkie te silniki występują w wielu kombinacjach i odmianach np. 4-ro lub 5-cio tarczowe sprzęgło, wałek wyrównoważający lub jego brak, chłodzenie oleju itp. Te silniki nie zawsze są kopią jeden do jednego, często ewoluowały. Który lepszy trudno powiedzieć, na pewno ten K157FMI powinien mieć filtr oleju. Pozostałe tego nie mają. Choć w Benyco BR 125 widziałem „nową odmianę silnika 156FMI OHV” który podejrzewam o posiadanie filtra oleju. Mamy dostać BR 125 na testy, wtedy sprawdzę czy to nie atrapa, bo ciężko mi sobie wyobrazić taką konstrukcję.

      Reply
      • To jest niestety atrapa.

        Reply
  5. OK, ale w jakich latach te 4 silniki montowała w Honda, Yamaha i Suzuki?

    Ten z Keewaya wydaje mi się być nowocześniejszy, stąd takie pytanie.

    K157FMI ma filtr oleju.
    SK125 ma odśrodkowy .

    Reply
    • Nie ma czegoś takiego jak SK125, jest SK156FMI, co w tym przypadku oznacza producenta dango silnika, może być ZS – Zongshen, może byc JS-Jianshe, może być KW-Keeway, SK-senke itd.
      Kiedy te silniki były montowane w oryginałach? W latach produkcji danych motocykli. YBR jest produkowana do o dziś, Honda CG do 2005?.
      I uwierz mi jeżeli Japonia wprowadzała zmiany to i chińczycy je wprowadzali, a niektóre konstrukcje sa nawet lepiej pomyślane niż oryginały.
      A czemu uważasz że jest nowocześniejszy?
      Tutaj masz linkę do kiepskiego zdjęcia (nie umiem na szybko znaleźć lepszego) z pokrywami silnika, i wyobraź sobie że one wszystkie są zamienne i pasują do silnika 156FMI.

      wydawało by się że każdy silnik jest inny 🙂

      Reply
  6. Ponieważ jest OHC, ma wałek wyrównoważający, bardziej skomplikowany gaźnik (podciśnieniowy) i filter oleju no i stosuje go Keeway, który jest lepszą i droższą marką. Pracuje ciszej i nie generuje takich drgań jak 156FMI zwany nieraz „wibratorkiem”. Stąd miałem takie odczucia:) W jakich latach Suzuki go montowało? Suzuki gn 125 produkują od roku 82 do dziś, ale ten silnik jest kopią tego z 82r czy nowszej wersji?

    Reply
    • Nie mam pojęcia Luka. Do silnika nie wejdę, ale jak pisałem „Oni” kopiują i rozwijają się na bieżąco. Przypuszczam że jeżeli Suzuki coś zmienia to oni od razu to kopiują. Zresztą mają już własnych wyszkolonych inżynierów to i własne zmiany wprowadzają.

      Reply
  7. Witam
    Zakupiłem keeway rks i chcem się dowiedzieć czy są jakieś blokady w tym moto?Bardzo proszę o odpowiedź jak najszybciej.

    Reply
  8. Witam Michale. I co dowiedziales sie cos o tych blokadach ? Jak motor ? Pytam bo tez mysle nad zakupem . Czy sa w nim wibracje czy ma walek wyrownazajacy . Czy jest w nim filtr oleju ? Dziekuje z gory za odp. Pozdrawiam

    Reply
    • Wydaje mi się ze bezsensowne było by blokowanie 125tki, do 11KM, gdy ustawa dopuszcza 15KM. Więc nie sądzę żeby gdzieś były blokady. To nie skuter który musi być blokowany do 45kmh. Z punktu widzenia Keewaya lepiej by było gdyby oferował mocniejszy silnik…
      Na pewno w tym motocyklu gdzieś jest katalizator, po którego wycięciu motocykl dostanie może konika więcej, natomiast gdy Państwo Polskie zacznie mocniej kontrolować spaliny to pojawią się problemy, bo katalizatora już nie wstawimy i pozostanie kupno nowego tłumika…
      Te silniki da się tuningować, ale to chyba też nie warta skórka za wyprawkę, polerowanie dolotów, sportowe wałki rozrządu z suzuki GN/GS 125 itd. To już wyższa mechanika…a nie jakaś zaślepka gumowa na gaźniku…
      Motocykl ten ma wałek wyrównoważający.

      Reply
      • W sprawie blokady. Mam od miesiąca ten motocykl i stwierdzam, że na biegach 1-3 idzie jak burza, na 4 już znacznie słabiej a na 5 przyspieszenia praktycznie zero. Co ciekawe na biegu nr 4 można pojechać szybciej niż na 5. Osobiście mam wrażenie, że przy wyższych prędkościach motocykla staje się słabszy (uwzględniam oczywiście opór powietrza). Dla przykładu na 3 biegu wyciągam max 80 km/h, na 4 biegu 95 km/h a na 5 biegu ok. 94 km/h..

        Reply
  9. Witam ponownie co może się dziać z Keeway rks 125 gdy nie chce wejść na obroty

    Reply
  10. Witam
    Czy ktoś jest mi w stanie powiedzieć jaki jest zamiennik świecy w tej kosiarce?
    Dobiłem na oryginalnej B7RC do 8k i chyba pora ją wymienić, tyle że nie mam pojęcia na co, a tutaj nawet wujek google nie pomogł (no może poza jednym linkiem… ale nie wiem jak go traktować -> http://www.manualguru.com/global-machinery-company/rl501a/users-manual/page-4)

    Reply
    • Odpowiem sobie sam i zostawię dla potomności… odpowiednik z NGK to DR8ES-L

      Reply
  11. Witam. Motorek naprawdę super. Mam go pół roku zrobiłem 1500 km. Jazda miejska 10/10. Trasa 8/10 – brakuje trochę mocy. Do 85 rozbuja się sprawnie ale max to 97km/h. Pięta Achillesowa to SERWIS a właściwie jego brak.
    Części niedostępne nawet do wykonania pierwszego przeglądu.. Przedstawiciele Rometu nic sobie z tego nie robią- pomyłka. Następny zakup = sprawdź serwis.

    Reply
    • Hej
      Proponuję oddać motor do „normalnego” mechanika, serwisy niestety w większości przypadków są kiepskie, mój RKS mający w chwili obecnej nabite 8,5kkm po regulacji zaworów i gaźnika wyciąga na płaskim 115km/h (ważę niewiele poniżej 70kg).
      Co do części to rada jak powyżej, mój zaliczył małą glebę i dostępność rzeczy typu lusterka, migacze itd nie była żadnym problemem.
      Jedyne do czego ja się mogę przyczepić to brak instrukcji serwisowej, gdzie będą podane choćby luzy na zaworach…

      Reply
  12. Panowie posiada ktos intrukcje obslugi do rks-a?

    Dzisiaj zakupuilem takowy motorek jednak nie mam instrukcji, chcialbym sie dowiedziec gdzie dolewac olej, co ile go zmieniac, czy ma to byc jakis specjalny olej wogole troche poczytac.

    Reply
    • Jeżeli chodzi o sprawy silnikowe to spokojnie możesz korzystać z instrukcji obsługi od Suzuki GN125.
      Olej? Motocyklowy 10w40, marka dowolna, ważne żeby był to olej motocyklowy (choć i tutaj są różne szkoły).

      Reply
  13. No wlasnie nawet do gn nie moglem znalezc… A wlasnie sa tu jakies blokady w gazniuku czy gdzie kolwiek?

    Reply
  14. Ten kto pisał ten artykuł to chyba nigdy nie widział tego motoru!!!!!Moja żona która jest totalnym laikiem podczas oglądania w salonie motocykli zauważyła że jakość Keewaya w odróżnieniu od konkurencji takiej jak marki Romet,Junak,Zip jest dużo wyższa i to nawet w porównaniu do modeli co kosztują więcej niż RKS.Sam osobiście zastanawiałem się nad kupnem nowego czy używanego ale stwierdziłem że ciężko kupić dobrą używkę więc kupiłem nowy.Pierwszym typem co do kupna był Junak RS 125.Po obejrzeniu recenzji i opinii użytkowników byłem na niego zdecydowany.Więc udałem się do sklepu w celu kupna i kupiłem ale RKS 125, nie sądzę że Junak RS 125 jest gorszy ale po oględzinach uznałem że RKS wydaje się być solidniejszy.Jakość wykonania,zegary czym dłużej oglądałem tym coraz bardziej mi się podobał.A porównując go do Junaka 122 i Rometa ZK 125 to autor tego artykułu przesadził i to dosadnie to są dwa inne Światy!!!!!!CYTUJE AUTORA „nudny i szary kolor to chyba nie przypadek” Ja mam w kolorze Czarnym i to chyba jest przypadek bo wzbudza ona zainteresowanie na ulicy.Motorek naprawdę warty swojej ceny,wrażenia po pierwszej przejażdżce i to jak silnik chodzi naprawdę super byłem bardzo pozytywnie zaskoczony, a już paroma motorami o pojemności 125 jeździłem których cena za nowy jest przynajmniej dwa razy wyższa.

    Reply
  15. Prosze o dodanie do katalogu keeway tx 125

    Reply
    • Adam ja też postulowałem o wrzucenie na forum pewnego motocykla ale bezskutecznie i nie mam pojęcia jakie są zasady dorzucania tutaj sprzętów. Nawet wysłałem e maila ze specyfikacją i zdjęciem. W pewnym momencie myślałem że moderatorzy mają w tym jakiś plan no ale mam nadzieję że się mylę.

      Reply
  16. ARBA ja tez pisałem meila i jestem zaskoczony bo zero reakcji a przecież to nie jakiś wynalazek wyprodukowany w 3 egzemplarzach strona powinna słuchać użytkowników !!!!!

    Reply
  17. Panowie, żaden mail do mnie nie dotarł.
    Strona jest prowadzona hobbistycznie i praktycznie w czynie społecznym. Wybaczcie, ale zebranie wiarygodnych danych do opisu trochę zajmuje czasu. A tego przed świętami jest bardzo mało. A jak mam coś opisywać to chcę zbadać temat dogłębnie, a nie skopiować to co nam przysyła importer.

    Zarówno ja jak i Dawid pracujemy oprócz prowadzenia tej strony na pełnych etatatch. I chcemy aby tak pozostało. Chcemy być maksymalnie niezależni.

    Za TX-a wezmę się po nowym roku. Muszę poczytać w innych krajach czy tam też jakość się pogorszyła, czy tylko u nas…

    Reply
  18. Witam!
    Mam mały problem z Keeway rks 125.
    Silnik 4t.Od niedawna słychać zawory,są rozregulowane i nie wiem jak odpowiednio je ustawić szczeliniomierzem. Drugi problem polega że na zimnym silniku nie chce się wkręcić na obroty.Jak pochodzi z 5min to się wkręca bez problemu.
    Bardzo proszę o odpowiedź.Z góry dziękuję.

    Reply
    • Jeżeli nigdy nie regulowałeś zaworów to lepiej zapłać mechanikowi za ich regulację. Nie powinno być to droższe niż 50zl. Jak będziesz miał szczęście to cię mechanik nauczy i będzie z górki. Co do nie wchodzenia na wysokie obroty na zimnym silniku to w okresie jesienno zimowym można podkręcić obroty biegu jałowego. Z drugiej strony to że silnik motocyklowy powinno się zagrzać przed jazdą jest normalne. Jadąc na wysokich obrotach na niedogrzanym silniku możemy mu mocno zaszkodzić.

      Reply
  19. mój tx tez musi się rozgrzać zanim wejdzie na obroty podejrzewam że tak ma być a co do zaworów to nie mam pojęcia

    Reply
  20. Czy ktoś wie jak to jest z dostępnością i cenami części do tego Keeway-a? Czy jest on droższy w utrzymaniu od np. Junaka 123/125rs?

    Reply
  21. Dzwoniłem dziś do jednego z salonów Keeway’a i dowiedziałem się, że za jakieś 2-3 tygodnie będą dysponować nowszą wersją (pewnie wyprodukowaną w 2016 roku), w której mają być poprawione plastiki i lepsza wiązka elektryczna.

    Ktoś wie coś więcej na ten temat? Może jakieś zdjęcia. Sprzedawca wspominał coś o ładniejszym pługu pod silnikiem.

    LWG.

    Reply
  22. Na angielskiej stronie Keeway’a jest trochę informacji: http://www.keewaymotor.co.uk/new-bike-detail/?slug=Keeway-RKS-Sport-2016

    Reply
    • Z tego opisu wynika, że silnik ma wtrysk

      Reply
  23. POSIADAM ROMETA ZETKE 125 OHV PO PARU MIESIACACH MAM 13 JUZ TYS KILOMETRÓW -ŻARÓWKA SIE Z TYŁU TYLKO PRZEPALIŁA RESZTA OK.CO DO KEEWEJA I INNYCH 125 CCM KOSZTUJACYCH O 2 TYS WIĘCEJ CZY JAK HONA VARADERO 3 RAZY WIECEJ NIZ NOWY ROMET PISZE TO TO SIE NIE! POWTARZAM NIE! OPŁACA! PREDKOSC WSZYSTKICH 125 PODOBNA JEST (OKOLICE 100 KM/H) TRWAŁOSĆ TEZ RÓZNICA TO WYGLAD MOTOCYKLI I NAZWA MARKI.
    VARADERO 125 CENA OD 6000 DO 13 TYS ZŁ SIC! NIC NIE USPRAWIEDLIWIA VARADERO I TA CENE W PORÓWNANIU DO NP NOWEGO ROMETA ZA …..4 TYS ZŁ !NOWEGO A PRĘDKOSC TEZ W OKOLICACH 100KM/H-REALNIE! MIERZONE GPS! SAM TAKIEGO POSIADAM ROMET ZETKA! 125 TEZ NIEZAWODNY 70-100 TYS KM PRZEBIEGU-ZADEN PROBLEM! SPALANIE MNIEJSZE NIZ VARADERO A PREDKOŚĆ ROMETA MNIEJSZA O 10 KM/H W PORÓWNANIU DO VARADERO A CENA VARADERO 3 RAZY WIEKSZA NIZ NOWEGO ROMETA! ZABIEG MARKETINGOWY! NIC NIE USPRAWIEDLIWIA W TYM MOTOCYKLU WYSOKIEJ CENY–>NIC! ZA 12 TYS ZŁ ZROBISZ CZŁOWIEKU PRAWO JAZDY KAT A I JESZCZE ZOSTANIE CI NA PORZADNY MOTOCYKL NP 800CCM W DOBRYM STANIE KUPISZ! ALBO JAK DOBRZE POSZUKASZ KUPISZ ZA 13 TYS ZŁ BMW 1150 GS ZA 12-13 TYS ZŁ!A NIE LECIWA VARADERO 125 KATOWANA POD CZERWONE POLE!ABY OSIAGNAC TE 110 KM/H! ZASTANÓWCIE SIE CZY WARTO ZA 125 CCM UZYWKE WYDAWAC KUPE KASY!!!!!!

    Reply
    • Czy mógłbyś ze swojej łaski nie krzyczeć

      Reply
    • Prowadzisz kanał na yt, nie jezdziles na niczym innym, a tak zachwalasz najgorsE badziewie

      Reply
      • Ok, muszę więc opowiedzieć ci Moją Historię:
        Otóż zaczynałem od legendarnej WSK, która notorycznie sie psuła, miałem do niej sentyment i kochałem ją, ale w końcu sprzedałem.
        Póżniej miałem równie legendarną CZ-kę, w której nawet kartery musiałem w końcu wymienić, bo łożyska wyrobiły mocowania…
        I stanałem przed takim samym dylematem jak większość z naszych czytelników, używana Japonia czy nowy Chińczyk…
        Kupiłem nowego Rometa Z125 (Senke) za którego dałem 3000zł, zrobiłem nim ponad 18tyś.km i na naprawy wydałem 97zł w przeciągu trzech lat.
        Zachorowałem na Choppera, i kupiłem Keewaya Cruisera którym zrobiłem 35tyś.km (w tym trasę do Włoch) wydając na naprawy 855zł przez 5 lat (moduł zapłonowy, cewki zapłonowe, świece, przewody, czunik położenia wału i przełącznik zespolony przy prawej manetce).
        Za kasę którą przeznaczyłem na Keewaya mogłem kupić ponad 20 letni motocykl kawasaki, w którym do wymiany było wszystko począwszy od opon, a na świecach kończąć. Dodatkowo motocykl 20letni nosił ślady użytkowania, a mój Cruiser nie.

        Pisać dalej?

        Od ponad 8 lat czytuje aktywnie fora dotyczące Chińskich motocykli, i nie są to fora tylko Polskie. Czytam fora chińskie dla Chińczyków, chińskie dla obcokrajowców, fora amerykańskie, hiszpańskie a do niedawna także duńskie. Wiem ile ludzie tymi sprzętami przejeżdżają i jakie koszty utrzymania czy napraw mają.

        Mam znajomego który przejechał 50tyś. z Chin do Wielkiej Brytanii i z powrotem, bez żadnej awarii. Znam Amerykania który motocyklem Qinqi zrobił 60tyś. km bez awarii. Znam osobiście Bartka („Mnich”) który Rometami objechał Europę. O Chińczykach którzy biją rekordy guinesa w podróżach po własym kraju nie wspomnę.

        A na koniec jeszcze wiem kto dla jakiej marki Japońskiej czy Europejskiej produkuje motocykle czy silniki w Chinach. Na codzień pracuję w branży automotive, znam się na normach jakościowych dla branży samochodowej a nawet kolejnictwa.
        I dlatego uważam,że mam odpowiednie doświadczenie aby opiniować chińskie motocykle.

        Więc jeżeli chcesz podważyć moją wiarygodność proszę zrób to konstruktywnie.
        Bo na razie wyraziłeś swoją opinię, nie popierając żadnym doświadczeniem w tej branży.

        Osobiście uważam że gdyby tylko Chińczycy przestali polegać na importerach i rozwinęli własną sieć serwisów, lub przynajmniej je akredytowali to zmusiliby Japończyków do zaprzestania zdzierania z nas pieniędzy (bo klient chce zapłacić za hondę sporo, bo gdyby zapłacił mało prestiż marki by spadł).

        Reply
        • Koniecznie musimy wprowadzić lajki na naszą stronę. Dawid czytasz to? Da radę?
          Langer łapka w górę.

          Reply
  24. aha lepsze spasowanie plastików w keewey powoduje że cena jest 2 razy tyle co nowy romet to ja dziekuje.Wole w domu „spasować „czy „dopasowac” sobie porzadnie plastiki za cene 4 tys zł a nie 8 tys.

    Reply
    • RKS kosztuje 6 tys. nie 8. Lepsze plastiki to nie tylko spasowanie, ale i wykonanie. Do tego silnik z wałkiem, lepsze światła czy wskaźniki i ogólny wygląd motocykla. RKS to po prostu mały współczesny motorek (z jednym zgrzytem w postaci tylnego hamulca), który wyglądem nie ustępuje japońskim 125-tkom. Romety za 4 tys. _moim_ zdaniem wyglądają dużo mniej atrakcyjnie, natomiast modele, które mi się podobają Romet sprzedaje w cenie 5,5 – 8 tys., więc tak samo jak Keeway RKS/RKV.
      Dobrze, że mamy wybór i każdy może sobie wybrać taki motocykl, jakiego potrzebuje i jaki mu się podoba.
      LWG.

      Reply
  25. jestem posiadaczem keeway tx 125. Motorek spisuje się od prawie dwóch lat bezproblemowo. Naprawdę polecam wszystkim. Kupiłem bo nie chciałem brać używki i nie zawiodłem się.

    Reply
  26. nada sie ten motek dla kogos o wzroscie 180cm ??

    Reply
    • Jak najbardziej, ja mam 180 wzrostu i 85kg – jak dla mnie leży idealnie;)

      Reply
      • dzieki 🙂

        Reply
  27. Reply
  28. Witam kupiłem ten sprzęt dwa tygodnie temu mam już 400km. i naprawdę daje rade jak na tak tanią propozycję. Wiadomo, że na dotarciu nie cisnę do odcięcia ale nawet na krótkiej zmianie biegów i niskich obrotach świetnie radzi sobie po mieście jak do tej pory polecam. Jak będzie dotarty dam info co do osiągów.

    Reply
  29. Kupiłem ten sprzęt w maju 2016 – na gwarancji po 300km został wymienionyu gaźnik (śrubka od regulowania mieszanki powietrze/paliwo nie regulowała nic) teraz mam 2500km. Czyli można powiedzieć że moto dopiero się dotarło. Osiągi? max 100km/h wg gps (licznik przekłamuje o 10km/h w górę) z górki z wiatrem licznikowa raz miałem 120km/h. Awaryjność? Poza wadą fabryczną gaźnika wymienionego na gwarancji nic się nie zepsuło do tej pory. Wady? Zdecydowanie fabryczne opony, po pierwsze jak tylko asfalt jest wilgotny to naprawdę nie trudno o ślizg zwłaszcza przedniej opony po drugie to rozmiar tych opon. Przednie 90/90 – 17 nie ma prawie zmieników, jedynie Dunlop D404 za ponad 400zł o wyglądzie pasującym jedynie do WSK, tył trochę lepiej bo bardziej standardowy rozmiar 110/80 – 17 i tu już jest wybór np MICHELIN Pilot Street za 270zł. Kolejną wadą są nietypowe klamki, złamała mi się prawa od hamulca i w centrali rometa tekiej nie mają, napisali do producenta i czekamy, zamienników niestety też nie ma w internecie – trzeba by całe mocowanie zmieniać razem ze zbiorniczkiem wyrównawczym płynu hamulcowego…i na ten moment to chyba tyle. Zalety – 1. Dzik na miasto, nie ma szczeliny w którą bym nie wjechał, mega zwrotny, start też niczego sobie tak do 70 km/h także można ustawiać się na światłach przed autami. 2 Wydech też fajnie brzmi po wyjęciu zwężki (3 śrubki) i wielu jest zdziwionych po dzwięku że to tylko 125. 3 Wzbudza zainteresowanie na ulicy – głowy się odwracają 😉 co ciekawsi zagajają rozmowę zachwalając wygląd motocykla. 4 Spalanie max 3 litry przy ganianiu wskazówki obrotomierza na czerwone pole przy 10 tys obr/min (ten silnik lubi wysokie obroty ale w średnich też fajnie jedzie). Czy polecam zakup tego motocykla? Do miasta jak najbardziej TAK, Na trasy ogólnie 125 nikomu nie polecam, bo wtedy manetkę gazu trzeba traktować jak tempomat – odwijasz do końca i trzymasz przez 10 KM po czym doganiasz tira, wyczekujesz górki żeby go sprawnie wyprzedzi, wyprzedzasz a potem wjazd pod stromą górkę jeszcze z wiatrem w twarz i? No właśnie nasza przelotowa z licznikowych 102 zmienia się w 92 i tira mamy na dupie – nic przyjemnego.

    Reply
    • Masz tam dętkowe? Czy bezdętkowe?
      Dętkowa Heidenau K63 90/90-17 49 S TT po 200zł chodzi.

      Reply
      • Wydaje mi się że obie są dętkowe, wentyl u dołu ma taką charakterystyczną wąską śrubkę, jak w rowerze.

        Reply
  30. Witam.
    Czy mógł by mi ktoś opisać jak wygląda harmonogram serwisowy Keeweya
    (co ile km robic przeglądy aby nie stracić gwarancji)?

    Reply
    • Zajrzyj do książki gwarancyjnej i instrukcji obsługi, ewentualnie wyślij mail do importera.

      Reply
  31. Zwróciłem się z pytaniem na forum bo chciałem uzyskać konkretną odpowiedz a nie ”Zajrzyj do książki gwarancyjnej i instrukcji obsługi, ewentualnie wyślij mail do importera.”
    Równie dobrze mogłeś napisać wygoogluj to sobie…
    Sądziłem że znajdą się osoby z doświadczeniem lub z możliwością sprawdzenia co ile km należy robić przeglądy gwarancyjne.

    Reply
    • Szanowny Kolego, to nie my decydujemy o interwałach serwisowych tylko importer/producent i tą informację zawiera książka gwarancyjna lub/i instrukcja obsługi. Jeśli chcesz utrzymać gwarancję wszystkie przeglądy musisz robić w ASO, a po każdym przeglądzie mechanik wpisuje w książkę po jakim przebiegu lub kiedy należy kolejny przegląd wykonać.
      Jeśli będziesz przeglądy wykonywać wg porad użytkowników forum, a nie zaleceń aso, to przy zgłoszeniu naprawy gwarancyjnej importer Twoją reklamację wyśmieje.

      Reply
  32. jas13 dobrze Ci napisał.Skoro masz książkę gwarancyjną to masz również podane częstotliwości przeglądów.Nikt nie ma pewności czy do różnych modeli bądź roczników nie było zmian odnośnie przebiegów między serwisowych

    Reply
  33. Nadal funkcjonują dwie strony internetowe byłego i obecnego przedstawiciela Keeway na Polskę. Ciekawe jak to wygląda w temacie gwarancji, tj. czy Romet będzie gwarantem na sprzęty sprzedane przez jego dealerów mimo, że już nie jest przedstawicielem Keeway na Polskę, a Motorland tylko na nowe modele z wtryskiem, czy z przejęciem przedstawicielstwa nowy importer przejął również obowiązki gwarancyjne?

    Reply
    • Nie, gwarancje poprzednich egzemplarzy realizuje nadal Romet.

      Reply
  34. Po teście mocno poprawiłem opis tego motocykla. W pełni na to zasługiwał, to jest fajny motocykl.

    Reply
    • Warto jeszcze dodać że ma fajny materiał na kanapie. Szybko wysycha, nie ma na nim kropelek.

      Reply
  35. Witam, mam pytanie odnośnie najlepszych opon do tego motorka. Cena nie gra roli. Czy ktoś już może interesował się tym tematem ??

    Reply
  36. RKS występuje też w wersji sport. Z tyłu ma centralny amortyzator i inną deskę rozdzielczą

    Reply
  37. Jak docierać taką maszynę i na co zwrócić uwagę przy przechowywaniu pod chmurką pod pokrowcem?

    Reply
    • Docieranie? Temat rzeka, od docierania „na motomana” do docierania wg. instrukcji obsługi.
      Ja radzę wypośrodkować z uwzględnieniem częstszej wymiany oleju na początku.
      Co do chmurki, to proponuję zabezpieczyć ramę przed korozją, są pewnie specyfiki dedykowane, ale jeżeli chcesz tanio to po każdym myciu motocykla, elementy ramy spryskaj kokpit sprayem do desek rozdzielczych w samochodach. Używam tego od lat, i mi się sprawdza.

      Reply
  38. Nie wiem jak silnik, ale konstrukcja (rama) wygląda jak w Bartonie N125, więc nie ma co oczekiwać cudów. Mocowania zbiornika do ramy oraz boczków wyglądają tak samo, akumulator i wiszące kable również to samo, więc za tą kasę to sorry. Bliżej mu do tajwanu czy japoni? proszę was.

    Reply
    • W odróżnieniu od większości chińczyków w których silnik to prostacki klon Hondy – tutaj jest bardziej dopracowany klon Suzuki GN. M.in. jest on wyposażony w papierowy filtr oleju dzięki czemu można mieć większe resursy.

      Reply
    • Marketowego Bartona porównujesz do RKSa?! Nie jestem fanatykiem chińszczyzny, ale wierz mi, między tymi modelami jest znaczna różnica na korzyść Keewaya. Do Bartona N mozesz porównywać, np. Rometa K.

      Reply
  39. Co myślicie o nowym RKS Sport 😀 ?

    Reply
    • W zasadzie nie taki nowym bo ten model jest produkowany od dawna. Tylko u nas go wcześniej nie było. Moim zdaniem to bardzo fajne moto. Widziałem filmik gdzie jego starsza wersja była porównywana do benelli bn125 i wcale źle przy nim nie wypadała. Ponoć bardzo komfortowy motocykl i przyjemny w prowadzeniu. Jeśli rzeczywiście będzie kosztował 7200 to będzie to bardzo dobry moto w tych pieniądzach. Jednak nowy rkv ma kosztować 8000 a ma sporo ulepszeń względem rks. Ma szersze opony, lepsze hamulce i zawieszenie, a dodatkowo w nowej wersji sporo zyskał na wyglądzie. Choć ponoć rks jest wygodniejszy dla wyższych osób i ma centralny amortyzator z tyłu. Keeway teraz będzie miał sporo 125 i każdy znajdzie coś dla siebie.

      Reply
  40. Dziś odebrałem rks sport, z uwagi na brak doświadczenia i temperaturę w okolicy 5 stopni pojeździłem tylko 50km. Jak na moto za 7200 prezentuje się moim zdaniem świetnie, monoshock z tyłu, filtr oleju, wyświetlacz zapiętego biegu, kontrolka luzu, gniazdo usb. Mam tylko nadzieję, że ominie mnie problem wadliwego wtrysku o którymś wcześniej ktoś pisał, ale rano odpalił na zimno bez problemów i ładnie trzymał obroty. Pozdrawiam

    Reply
    • Problem występuje w pierwszych modelach na wtrysku i to nie w każdym. Nie zdziwię się jak w nowych już ta usterka nie będzie występować. U mnie w rkv z 2017 póki co nic się zbytnio nie dzieje ale to dopiero 1450 km przejechane. Miłego nawijania kilometrów i pamiętaj by go na początku nie katować. Niech się porządnie silnik dotrze by bezawaryjnie cię wozić.

      Reply
      • Na 5 biegu nie przekraczałem 55-60km/h a manetka nie więcej niż do połowy, jedyne co mnie zastanawia to pierwsza wymiana oleju, sprzedawca zaprasza na pierwszy przegląd gwarancyjny pomiędzy 500 a 1000km, czy to nie za późno?

        Reply
        • W silniku RKS’a (kopia Suzuki) jest papierowy filtr oleju zatem w odróżnieniu od większości chińczyków (kopie Honda/Yamaha) resursy są 2x dłuższe.

          Reply
      • Cześć, czy jezeli moj RKS na wtrysku z roku 2017, potrafi na zimnym silniku 2-3 razy zgasnąć na zimnym silniku, a po rozgrzaniu jest OK, to moge zakładać wadliwy wtrysk?

        Reply
        • Raczej szukałbym przyczyny w zaworach lub głowicy. Przynajmniej takie bywały najczęstsze usterki w tych silnikach choć tylko w pojedyńczych egzemplażach. Przynajmniej takie informacje mam od serwisu w którym robię przeglądy swojego rkv.

          Reply
  41. Ja byłem z rkv przy 500. Ten silnik ma filtr oleju więc to nie problem ale polecam raczej przy 500. Ja przez pierwsze 200 km do 55-60, potem do 70 aż do przeglądu. Po przeglądzie do 80 plus od czasu do czasu go przeganiałem na chwile do 90-100. Po 1000 km już na spokojnie mogłem jeździć te 85-90 a i czasami uda mi się go do 105-110 przegonić ale nie na długo. Po 2 przeglądzie czyli około 2,5-3 tys km powinien już być w pełni dotarty. Nawet serwisant powiedział mi że po 1 przeglądzie na spokojnie te 80 można jeździć.

    Reply
  42. Witam.
    Zakupiłem na początku tego roku RKS,a z 2017r. Postanowiłem że podzielę się opinią o nim po pierwszym przeglądzie 1000 km. Jest to mój pierwszy motocykl „biegowy”, wcześniej miałem tylko skuter 50 ale to dawno i nie prawda. Pierwsze co od razu można zauważyć to mocno średnie hamulce z przodu. Nawet wciskając dosyć mocno klamkę nie będzie szału. Co do skrzyni biegów, do ok 400 km występowała pewna przypadłość polegająca na braku możliwości wbicia 1 biegu przy zatrzymaniu na skrzyżowaniu. Zdarzyło mi się tak tylko parę razy, a rozwiązaniem okazało się jeszcze raz puścić i przytrzymać sprzęgło. Plusów sprzętu jest o wiele więcej. Jakość wykonania i spasowanie elementów jest na wysokim poziomie. Nic nie skrzypi, plastiki solidne, wszystko ładnie spasowane. Zegary to jeden z najlepszych elementów tego motocykla. Wskaźnik biegów chyba jeden z najlepszych dla początkujących. Nie ma problemu ze zorientowaniem się na jakim biegu jedziemy. Elektroniczna część wyświetlacza jak i wszystkie wskaźniki super widoczne nawet w ostrym słońcu. Motocykl świetnie się prowadzi, nie ma problemu ze składaniem się w zakręcie jak i ze zwrotnością przy niskich prędkościach. Mam 181 cm wzrostu i przy założeniu jeansów motocyklowych mieszczę się w nim „na styk”. Po przeglądzie gwarancyjnym nie stwierdzono żadnych usterek. Łańcuch wiele się nie wyciągnął (minimalnie) więc jest w miarę dobry. Zwiększono luzy zaworowe (teraz słychać jak cicho cykają) wcześniej nie słyszałem. Po wymianie oleju na motul 5100 motocykl ma więcej werwy. Prędkość maksymalna sprawdzona po serwisie 105 km/h. Może poszedłby jeszcze ze 2 km/h ale skończyła mi się prosta ;). Przy docieraniu nie przekraczałem 6 tys obrotów i 75 km/h. Biegi chodzą idealnie, żadnych problemów.

    Pozdrawiam. LWG

    Reply
    • Ps.
      Serwis motocykla wykonany w Moto Centrum Błaszki. Mechanik był fachowy, można było potem z nim pogadać o sprzęcie i dowiedzieć się co-nieco. Polecam ich, sprzedają Keewaye, Benelli, Junaki i Kymco.

      Reply
  43. Witam. Mam problem z RKS z 2017 roku na wtrysku, przebieg 3000. Jak jest zimny to traci moc i przy naciśnięciu sprzęgła gaśnie ale nie za każdym razem ,jak ciepły to wszystko jest w porządku. Co to może być ? dzięki z góry

    Reply
    • Sprawdź czy wszystkie przewody i przekaźniki czy są dobrze podpięte, szczególnie te pod kanapą. Niektóre egzemplarze mają problem z głowicą który właśnie daje takie problemy. Ewentualnie wymaga regulacji zaworów.
      Mam rkv z 2017 roku z tym samym silnikiem tylko inaczej zestrojonym i na początku miał podobne problemy ale serwis zaradził przy pierwszym przeglądzie. Teraz mam 3700 km i zero problemów z gaśnięciem po wciśnięciu sprzęgła. Z mocą u mnie nigdy nie było problemów.

      Reply
    • U mnie też była to kwestia zaworów 🙂 Szczególnie, że podobno poszła (nie wiem kiedy, ale nie chodzi mi, że w tym roku;) do serwisów nowa instrukcja regulacji tych zaworów, nieco inna niż na początku. Nie wszystkie serwisy to ogarniają i się do tego stosują. Warto poprosić, żeby to zweryfikowali.

      Dodatkowo wyszło, że akurat trafiła mi się głowica z niedomykającymi się zaworami i po prostu została wymieniona na gwarancji.

      Reply
  44. Witam.
    Keeway RKS 2019 problem.Na początku zaświeciła się kontrolka silnika i obroty spadały podczas jazdy.Nasępnie falowanie obrotów na biegu jałowym, kontrolka silnika zapala się i gaśnie.Na tą chwilę motocykl już nie odpala.Jestem umówiony na serwis Ale muszę czekać jeszcze dwa tygodnie. Może ktoś podpowie co to może być? Motocykl ma przejechanie 1500km.
    Pozdrawiam.

    Reply
  45. Mam problem z keewayem rks 2019r kupiłem go przy przebiegu 4700, jest na wtrysku. Problem polega na tym że wolne obroty na luzie często utrzymują się na poziomie 4tys zamiast 1500-2000 co może być przyczyną

    Reply
    • Fałszywe powietrze?

      Reply
      • W którym miejscu szukać?

        Reply
  46. Mam RKS sport z 2019. U mnie podobnie jak u Marty była wada głowicy i zaworów. Silnik sam gasł nie miał pełnej mocy falowały obroty.
    Po wymianie silnik chodzi idealnie.
    Aktualnie 4000 tys przebiegu.
    Spalanie minimalne jakie udało mi się osiągnąć to 2.3 niecałe. Maksymalne jakie zanotowałem to 2.7.
    Biegi, spasowanie elementów, plastiki, oświetlenie wszystko bardzo dobrze wygląda i równie dobrze działa.
    Łańcuch się nie wyciąga. Fabryczne opony przy mokrej nawierzchni i deszczu spisują się bardzo dobrze. Hamulce tarczowe działają jak należy. Nic się nie odkręca nie trzeszczy i nie odpada. Ja mogę świadomie polecić ten model.

    Reply
  47. Nagle po nocy wyskoczył mi check engine i motocykl gaśnie przy odcięciu zapłonu i ma problemy z odpalaniem, nie da się jeździć. Pomocy!

    Reply
    • Do serwisu się z tymi problemami zgłaszałeś? Pisałeś że twój rks to model 2019 więc na gwarancji jeszcze powinien być, chyba że osoba od której go kupiłeś nie robiła przeglądów. Przez internet po jednym zdaniu nie da się zdiagnozować usterki.

      Reply
      • Problem wygląda tak:
        Następnego dnia gdy motocykl był zimny odpaliłem i jadę zaświeciła się kontrolka silnika ale pracowało wszytko normalnie, później podczas jazdy jak się nagrzał zaczął przerywać i później gasnąć i pojawiały się problemy z odpalaniem, ledwo do domu wróciłem

        Reply
        • Może zalewa go jak jest nagrzany. Jak wygląda świeca? Przydałoby się sprawdzić jakie błędy wywala komputer. Może to być też problem z zaworami bo też się w tym silniku zdarzały. Przez internet to takie wróżenie z fusów.

          Reply
          • Świeca jest dosyć mocno okopcona , wydaje mi się że czuć paliwo w spalinach , dzwoniłem do serwisu i mówią że prawdopodobnie trzeba ustawić zawory ale chcą za tą operację z wpieciem pod komputer 250zl

          • To drogo za to ustawianie zaworów sobie liczą u ciebie. Mnie to tyle będzie kosztował pewnie przegląd z ustawianiem zaworów a robią na nim o wiele więcej rzeczy niż samo ustawianie zaworów i podłączenie się pod komputer.

  48. Na czym polegal problem z zaworami w tym modelu?

    Reply
    • Ponoć trafiają się wadliwe głowice a i ponoć zawory się w tych silnikach jakoś inaczej ustawia a niektórzy mechanicy się nie stosują do tego i później są problemy. Ktoś tu na stronie już o tym pisał. Wystarczy prześledzić temat o rks i rkv by się wszystkiego dowiedzieć. U mnie rkv z rocznika 2017 z przebiegiem prawie 5,5 tys km i problemów brak. Ostatnią usterkę przy nim miałem chyba przy przebiegu poniżej 2 tys i to nie związaną w ogóle z silnikiem. Tak to tylko tankuje oraz smaruje i naciągam w razie potrzeby łańcuch.

      Reply
  49. Dzisiaj podpiąłem motorek do komputera i pokazał takie błędy:
    P2300- Cewka zapłonowa A, obieg pierwotny – obwód niski.
    P0261- Wtryskiwacz cylindra 1 – niski sygnał
    P0118-Czujnik temp. czynnika chłodzącego silnik – wysoki sygnał wejściowy
    Jak się do tego odnieść?

    Reply
  50. Zrobiliśmy z kumplem wypad z Łodzi do Władysławowa – ja Keewayem RKS, kolega Junakiem Racerem. Mój pojazd jest mocniejszy, ale tylko na papierze – w rzeczywistości kolega pomimo zamontowanych sakw, wyprzedzał mnie bez problemu, chociaż jechałem na maxa. Po powrocie do Łodzi licznik Junaka wskazywał 840km (zgodnie z mapami googla), zaś wskaźnik Keewaya aż 960km. Keeway też mocno zawyża prędkość. Jest za to jest ciut większy i co dla mnie istotne, można dołożyć mu stelaż na kufer. RKS dysponuje też lepszym reflektorem, który mimo zasilania żarówką HS1, daje w nocy lepsze światło w trybie mijania, niż diody Racera. Oba sprzęty dobrze przyspieszają, osiągając pięciocyfrowe ilości obrotów na minutę. Mój motocykl zaminusował też spalaniem, ale to z mojej winy gdyż sporą część trasy pokonałem na czwartym biegu z maksymalnie otwartą przepustnicą. Piąty bieg jest przy wyższych prędkościach bezużyteczny i dlatego rozważam skrócenie przełożenia przy następnym serwisie.

    Reply
    • U mnie w keeway rkv 5 jest w pełni użyteczna. Na trasie nie wyobrażałbym sobie jazdy 100 km/h na 4 bo to pewnie okolice 10 tys obr/min. Po co tak silnik męczyć. Na 5 u mnie to niecałe 9 tys obr/min i silnik to bez problemów znosi nawet przez dłuższy czas. Na papierze rkv ma mniejszą moc niż rks mimo że to identyczny silnik. Ze spalaniem spokojnie mieszczę się poniżej 2,5 l na 100 km. Ciekawe że u ciebie w rks licznik tak bardzo zawyża, u mnie przekłamuje może o 5-6 km/h.

      Reply
      • Na czwartym biegu przy 10 tysiącach jadę 115km/h wg licznika, a według map Googla to było chyba 96 (już nie pamiętam dokładnie). Po wrzuceniu piątki motocykl zwalnia – czuć niedobór momentu. Piąty bieg staje się użyteczny dopiero gdy się położę na zbiorniku – wtedy w sprzyjających warunkach można przekroczyć realne 100km/h.

        Reply
      • Rkv przy 50km/h zawyża o 6km/h.
        Gdy na liczniku jest 100km/h to według map Google jest to faktycznie 88km/h.
        Sprawdzane wielokrotnie .
        I to jest prawie max.

        Reply
        • A przebieg też Ci zawyża?

          Reply
        • U mnie przy 100 na liczniku jest jakieś 94-95 wg gps. Przy 105-106 jes około 100 a maksymalnie na prostej dałem radę 114 licznikowe co dało okolice 108 wg gps. W większości przypadków te 105-106 licznikowe to maksymalna prędkość ale ja nigdy się nie kładę na bak. Mapą Google nie ufam jeśli chodzi o prędkość. Jakoś tak dziwnie tą prędkość wyliczają.

          Reply
          • Sprawdź jeszcze raz. Gdzieś masz błąd w pomiarach.

          • Tak, to się zgadza, też w Kraidlerze (ten sam silnik) miałem tak samo, no może licznik skakał do 120, ale GPS pokazywał 107. Teraz mam inny problem w Hondzie, pokazuje 70, a GPS 80 🙂 jaki ten świat przewrotny

          • A i jeszcze jedno, Przemek ile jeszcze będziesz zamulał na tym Keeway’u? Nie sądzisz że pora na prawko?

          • Kiedy uznam że 125 to za mało to zrobię prawko. Jak na razie na moje potrzeby wystarcza.
            Krn-et wszystko u mnie jest dobrze. Na trasie to ja wyprzedzam tiry a nie one mnie i nie trwa to długo. Jakby było tak jak ty piszesz to tiry siedziałyby mi na dupie a nawet wyprzedzały mnie.

          • Prawko nie determinuje pojemności jaką się jeździ, raczej jest to efekt kalkulacji ekonomicznej 🙂

  51. Też. Więcej niż 10%. Nowy krf kolegi też dokładnie tak zawyża prędkość i przebieg.
    Więc to normalne , nie ma co się martwić.

    Reply
    • Ja gdy moim japoncem jadę licznikowe 100 km/h to wszelkie GPSy pokazują 96 km/h. Podobnie mam w aucie (też japan). Natomiast gdy kiedyś ujezdzałem Fiaty, to u nich licznik zawyżał dużo więcej, nawet do 12 km/h.

      Reply
  52. Mam RKS Sport z 2019 roku. Przy przebiegu 3800 km dopadły mnie problemy z silnikiem… check, brak mocy, gaśnięcie i problemy z rozruchem. Obawiałem się że przyczyną jest felerna głowica ale okazało się, że winny jest czujnik temperatury. Czujnik wymieniony na gwarancji i wszystko w porządku. Pierdoła za 75 zł … Trochę mnie zawiódł mój Keeway

    Reply
    • U mnie jest podobnie czy to tez może być ten czujnik? Po regulacji zaworów odzyskał dawna moc, świetnie przyspiesza ale po 3000 km zaczął gasnąc (sporadycznie )na luzie. Sprzęgło, zmiana biegu zapala się check engine, gaśnie ,pompa podaje paliwo i bez problemu odpala z rozrusznika.Zaczęło mnie to denerwować i na trasie jest niebezpiecznie. Zmieniam bieg na krzyżowce, gaz a tu silnik nie pracuje i panika.

      Reply
      • Coś więcej wiadomo? U mnie podobnie jak u kolegi Kos221. Moc jest, ale jak jest zimny to po wrzuceniu na luz potrafi zgasnąć, na wolnych obrotach też. Po wyjęciu kluczyka i włożeniu kręci i po chwili odpala i jest ok. Średnio co 5-10km.

        Reply
  53. Przemysław , cieszy mnie to 😉 a nawet bawi 🙂

    Reply
    • A ja nie potwierdzam teorii Przemysława.
      Nie raz już ze znajomymi sprawdzaliśmy prędkości w czasie wycieczek i te sprzęty Przemysława odstają znacznie od RKF.
      RKF jest mocniejszy o 2 konie a i tak nie daje rady na tyle co Przemysław opisuje swojego RKV.
      Bo to RKF ledwo wyprzedza tira , a już o prędkości przelotowej 100 nie ma co myśleć. Jest to ledwo 90 w porywach do 96. W RKV sprawdzone prędkości są o kilka kilometrów niższe.
      I to nie jeden model a cztery takie czasem razem z nami jeżdżą.
      Więc albo Przemysław ma jakiś wyjątkowy egzemplarz 🙂
      Albo 11 koni to więcej niż 13 😉
      Lub najlepsza metodą tuningu jest błąd licznika 😉
      Lub Przemysław lubi trochę pokolorować rzeczywistość 😉

      Reply
      • Widziałem parę razy rkf i faktycznie jest szybszy od rkv. Te 2 konie widać szczególnie przy podjazdach pod wzniesienia i przy silnym wietrze. Rkv wtedy dostaje już zadyszki i czasami pomaga tylko jazda na 4.

        Może mój został lepiej dotarty na początku, może jestem o wiele lżejszy od twoich znajomych. To tylko 125 więc tu dużo rzeczy wpływa na osiągi.

        Reply
  54. Koledzy bez ironii, Przemyslawa teorie potwierdzam, a do Krn-et, też potwierdzam, Krf zawyża przy 100 o 12, a im dalej tym więcej, widać to na filmach uzytkownikow owego sprzetu. Ale to już inne motory i inne silniki i nawet inne epoki chociaż jeżdżą podobnie (patrz przyspieszenie i prędkości). Co do Krf w tej cenie co jest teraz to bym się oczywiście nie skusił. Ale jak ktoś zaczyna i ma hajs i jest liliputem, lub jeszcze nie ma wymaganego wieku do A to można brać. Wyższy osobnik RkR. Nie dziękować.

    Reply
    • Dla wysokiego osobnika praktycznie nie ma znaczenia czy to RKR czy CBR600RR i na tym i na tym ciasno, cebra ostrzej daje w kręgosłup i kolana.

      Reply
  55. Właśnie w grupie odstaje gdy tak jak napisałeś wiatr lub podjazd . To trzeba znowu na nich czekać.

    Reply
  56. @Kos221 chiński start/stop hahahah

    Reply
  57. Jak za te pieniądze to moze być. Przejechane 13 tys. w tym 500 km nad morze i Bieszczady z namiotem, tylko ostatnio to gasniecie na luzie ostatnio się pojawiło. Koszt czujnika 40 zł -sprobuje, może pomoże. Spalanie super 2,5 l .Do podróżowania po Polsce przy predkosci 90 -100 km/h wyśmienity. Po zakupie odrazu wymieniłem łańcuch na porządny RK i zebatke przednią wymieniłem o jeden ząbek więcej. Biegi stały się dłuższe i silnik nabrał elastyczności. Na długie wypady super.

    Reply
    • pomogło?

      Reply
      • Tak, wymieniłem czujnik temperatury silnika i jest super, po przejechaniu 2 tys. ani razu nie zgasł. U mnie problem był na rozgrzanym silniku, na długich wypadach. Na początek radzę przeregulować zawory, 0,1 mm na obydwa zawory. U mnie serwisy tak ustawiały, ze jezdzilem praktycznie na podpartych zaworach-słaba moc, gasł i problem z odpaleniem,kopresja uciekała z cylindra. W koncu sam sie nauczylem regulować i motocykl jezdzi lepiej niz jak byl nowy. Olałem gwarancje i sam sobie wszystko robie przy silniku. Po 10 tys, gasniecie i winą okazał sie ten czujnik temperatury. Teraz jest ok. koszt 40 zł

        Reply
  58. I potwierdzam prędkościomierz oszukuje, zawyza prędkość, u mnie o 10 km/h w górę przez co źle nalicza dystans całkowity na liczniku. Robiąc 500 km realne u mnie jest 590. Sprawdzalem to z paroma motocyklami. Przez to tez inaczej wygląda spalanie. W mieście do 3 l, na trasie 2,2-2,5 u mnie tak to wyglada po przejechaniu 13 tysięcy kilometrów realnych, bo na liczniku mam zawyżone 15340…

    Reply
  59. Z tym zawyzaniem predkosci myslalem, ze u mnie tylko oszukuje. W serwisie usłyszałem, chińczyki tak mają. Z tego co widze i słyszę faktycznie tak jest. Może to chwyt marketingowy (niskie spalanie) .Tankuje pod korek 12,5 litra, na liczniku 590km-spalanie wychodzi 2.1 Tylko realnie mam przejechane 500 km czyli spalanie wychodzi 2,5 wtedy rzeczywiste.

    Reply
  60. Mam pytanie: mam prawko kat A, jeżdzę na skuterze 50 cm, czy poza obszarem zabudowanym mogę jechać.

    Szybciej 60 km nie oglądając się za siebie, czy czasem zamną nie jadą pany policjanci.

    Reply
    • Zasadniczo motorower zgodnie z zapisami PoRD to pojazd o poj. do 50cc i prędkości ograniczonej do 45km/h. Więc Policja może się czepnąć, ale zazwyczaj poza zabudowanym rzadko polują na motorowery, zresztą motorower jadący 60km/h mniej blokuje ruch. A jeżeli już to pod co zakwalifikują 50cc jadący ponad 45km/h, ponieważ zgodnie kodeksem motocykl to pojazd o pojemności powyżej 51cc?

      Reply
      • W PRD nie ma nic na temat pojemności motocykla.
        45)
        motocykl – pojazd samochodowy dwukołowy kategorii L3e albo dwukołowy z bocznym wózkiem kategorii L4e, albo trójkołowy kategorii L5e o symetrycznym rozmieszczeniu kół, spełniający kryteria klasyfikacji dla pojazdów odpowiednio dla kategorii L3e albo L4e, albo L5e, o których mowa w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 168/2013 z dnia 15 stycznia 2013 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów dwu- lub trzykołowych oraz czterokołowców (Dz. Urz. UE L 60 z 02.03.2013, str. 52, z późn. zm.);

        Reply
        • Dobrze, że przytoczyłeś, no to jeszcze zmienili. Ale jest zapis „pojazd samochodowy”, motorower nie jest nawet pojazdem silnikowym, a co dopiero
          pojazdem samochodowym

          Reply
          • Jak sam chodzi to samochodowy. Taki anachronizm . Samochód i auto nie jest w prawie tym samym.

  61. Kupiłem kymyco G-ding 300, przebieg 22000 km na wtrysku, wymieniłem olej i dolałem 30 mil na 1 litr oleju motor-life uszlachetniacz do silników zmniejsza tarcie. Czy dobrze zrobiłem nie zaszkodzę tym preparatem.

    Reply
  62. Moim rks-em jechałem najszybciej 122km/h
    licznikowe z wiatrem.
    Bez wiatru w plecy 115 a pod wiatr 100-110.
    Licznik zawyża dokładnie o 10% .
    Regulacja zaworów też ma znaczenie 0,80 na ssącym i wydechowym to nie jest najlepszy pomysł,na wydechowym powinno być więcej,ja mam ponad 0,10 chyba nawet 0,15.

    Reply
    • Raczej osiągi szału nie robia, licznikowo to można w Japan podawać, tam nie ma takiego chorego przekłamania, w China tylko GPS, co komu daje 122 jak to może być 90. Swoją drogą po co Ci ta prędkość maksymalna, użytku z niej nie zrobisz.

      Reply
      • Sa, bez przesady. 120/90 to już należy oczekiwać wymiany licznika jak
        jest na gwarancji .
        Według PN-92/S-95020
        100 jadąc- może licznik max pokazać 114.
        Według 77/433/EWG podobnie.
        Moja nowa Japonia przy 100 pokazuje 106.
        Rocznik 77 i 90 pokazuje prędkość dokładnie .
        +/- 1.

        Reply
  63. Zapytaj się ustawodawców, dlaczego pozwolili kierowcom posiadającym samochodowe prawko na dosiadanie motocykli 125 ccm. Już odpowiadam: po to, by zamiast korkować miasta autami przesiedli się na jednoślady i poruszali się nimi po ulicach z prędkościami w miastach dozwolonymi, czyli 50, a coraz częściej 30 km/godzinę. I tylko po to. Każdy ma też prawo do do poruszania się poza miastem na ,,125” ale jeśli osiągi takiego pojazdu są dla niego osobiście zbyt słabe, może bez przeszkód zrobić prawko kat A. No i do woli zap..rdalać motocyklami o większej pojemności. Aż do utraty prawka albo (czego nikomu nie życzę) bliskiego spotkania np. z drzewem. A że tak się dzieje mamy dowody codziennie.

    Reply
    • A kto powiedział że większa pojemność jest do zap…? Skąd te stereotypy się biorą?

      Reply
      • Bo sam radzisz by ze 125 przesiadać się na mocniejsze chociaż dla większości ludzi osiągi 10-konnych motocykli są co najmniej wystarczające. Nie wciskaj ludziom tego, czego absolutnie nie potrzebują.

        Reply
        • Wątpię, w gronie znajomych Ci którzy jeszcze mają 125 lub mieli zawsze narzekali że to muly straszne, poza spalaniem to ciężko szukać pozytywów.

          Reply
        • Chociaż przez tą wypowiedź mi chodziło bardziej o to że ciężko się tym wyprzedza i przyspiesza, a osiągnięcie jakieś zadawalajacej prędkości trwa tygodniami i jest to zabawa dla ludzi raczej małego wzrostu.

          Reply
          • Motocykle w zasadzie to nie jest zabawa dla ludzi słusznego wzrostu, raczej średniego, ale zawsze można pokombinować z kanapą, podnóżkami, podniesieniem kierownicy, itd.

          • No to racja, trzeba dobrze szukać, no na pewno w klasie 125 o to ciezko, chociaz są nawet skrajnosci Versus 1000 za duży, bo często po mieście latam, a poza tym nie lubię turystykow, ja to naked’iarz jestem.

    • Aktualnie na kat. B ten statystyczny obywatel może kupić np. Piaggio MP300/500 lub podobnego twora i gnać więcej niż standardową 125.

      Reply
      • O proszę, nawet nie wiedziałem, faktycznie to jest jakaś opcja tylko ja bym nie wydał tyle na skuter i raczej skutera też bym nie chciał, chociaż przyznam że opcja jest. W wersji 500 możne być nawet dobra jak się w dwójkę jeździ. 300 to mało dla dwóch. No Jasiek, widzisz jak potrafisz Sa500 zaskoczyć.

        Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>