W 2017 roku Keeway zaprezentował model Keeway TX 125 Adventure. Motocykl wzbudził wiele nadziei na solidnego turystyka w rozsądnej cenie. Czekaliśmy więc na produkcję seryjną, czekaliśmy, i czekaliśmy…. i….. jak już porzuciliśmy wszelkie nadzieje, to Keeway zaprezentował kolejną nowość. Tym razem pod nowo powołaną, marką premium, MBP pojawił się model T125. Turystyk z przeznaczeniem do jazdy poza drogami utwardzonymi.
Symboliczna owiewka nie ochroni przed deszczem ani przed wiatrem. Te mankament nie ma jednak żadnego znaczenia w trasach, na których nowy turystyk MBP będzie się czuł najlepiej. Podczas jazdy polnymi drogami nie jedziemy na tyle szybko, żeby szyba chroniła przed chłodem. Pomyślano tutaj jednak o ochronie amortyzatorów przed błotem. Gładź amortyzatorów została przykryta gumą, co przedłuży żywotność uszczelniaczy zawieszenia. Przedni „dziub” będzie chronił jeźdźca przed błotem rzucanym przez przednie koło, pług pod ramą ochroni silnik przed nadmiernym zabrudzeniem, a konstrukcja błotnika powinna też ochronić chłodnicę przed uderzeniem kamieni.
Przednie koło ma aż 19 cali, co zapowiada wyśmienite pokonywanie nierówności. Szprychowane koła świetnie poradzą sobie w terenie przez dodatkową sprężystość. Koła szprychowane łatwiej też naprawić i wycentrować. Dużo trudniej je wyczyścić…
Jak na motocykl z przeznaczeniem w teren na pierwszy montaż poszły kostkowe opony. Nie ma tutaj mowy o oponach crossover -łączących cechy opon terenowych i szosowych. Ten motocykl jest nastawiony na teren. Oczywiście posiada homolagcję drogową i można nim jeździć też po gładkich asfaltowych nawierzchniach, jednak wtedy trzeba będzie uważać na niską przyczepność. MBP T125 nie posiada też układu ABS, w opinii ludzi lubujących się w jeździe terenowej układ ten bardziej przeszkadza, niż pomaga.
Na sucho motocykl waży 135kg, co w połączeniu z 15 konnym silnikiem daje nam bardzo dynamiczny motocykl. Do tego wszystkiego dostajemy wszystko mający zestaw wskaźników.
Standardowo mamy oczywiście wskaźnik poziomy paliwa, obrotomierz i prędkościomierz. Jak na 125 przystało, nie zapomniano o początkujących motocyklistach i mamy też wskaźnik wbitego biegu. W gratisie dostajemy też zegarek – to akurat kwestia dyskusyjna, bo szczęśliwi, a za takich uważam motocyklistów, czasu nie liczą.
Ogólnie Keeway wprowadzając markę MBP, mocno mnie zaskoczył ilością 125tek w ofercie, czy się przyjmie w Polsce, nie wiem.
Dopóki motocykle nie pojawią się w sklepach, nie będę też wiedział, kto je produkuje. Mam jednak nadzieję, że Keeway będzie zapewniać jakość na dotychczasowym poziomie. Duże pojemności MBP produkowane są przez Gaokin, to dobra fabryka produkująca dla koncernów międzynarodowych.
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 11 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 14.96 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 147 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.075 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | Wtrysk |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | 4 (DOHC) |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
Skrzynia biegów | Manualna 6 biegowa |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Cieczą |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | Tak |
Prędkość maksymalna licznikowa | |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | 835 |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 900 |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | 2110 |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 90/90 R19 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 110/90 R17 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
Anonim
Wygląda jak zubożona wersja starego TX 125.
Modelu Adventure nawet nie przypomina.
bsw
To prawda. Tamten czekał na mocniejszy silnik i się nie doczekał…
https://www.motocykle125.pl/lista-prawo-jazdy-b/keeway-tx-125-adventure-adt/