Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

Keeway MBP NR125X

Dodaj do porównania
Keeway MBP NR125X

Kilka ostatnich lat nie obfitowało w nowości w segmencie 125, wydawało się, że rynek się stabilizuje, aż tu nagle w końcówce 2022 roku…. worek z nowościami w tej klasie się rozwiązał i rozsypało się sporo nowych propozycji. Dla mnie największym zaskoczeniem było to, że Keeway powołał do życia własną markę premium MBP i zaproponował 13 modeli. Większość z nich to 125-tki, ale pokazano również motocykle o pojemności 500cc, 650cc, a nawet 1100cc.

Opisywany przeze mnie model MBP NR125X to uterenowiona wersja modelu MBP NR125. Oba motocykle napędza 15-konny, czterozaworowy silnik z wtryskiem Delphi. Dostaniemy więc maksymalną moc, którą dopuszcza prawo do prowadzenia na kategorii prawa jazdy B oraz A1. Maksymalny moment obrotowy na poziomie 11,5 Nm motocykl uzyskuje przy 6500 obrotów na minutę. Oznacza to, że nie trzeba będzie go przesadnie wysoko kręcić, aby utrzymać rozsądną prędkość. Producent obiecuje też prędkość maksymalną na poziomie 110km, co oznacza że teoretycznie w trasie będzie można spokojnie te 95 km/h utrzymać. Prędkość taka jest wystarczająca, aby swobodnie uciekać Tirowi, a sześciobiegowa skrzynia biegów wypłynie korzystanie na niskie zużycie paliwa.

Wersja oznaczona jako X, wyposażona jest w szprychowane koła. Koła takie są bardziej wytrzymałe podczas jazdy w terenie, szprychy dodatkowo amortyzują. Felgi szprychowane łatwiej jest również prostować, są też mniej podatne na pęknięcia. Jak na wersję terenową przystało, na pierwszy montaż  motocykl otrzymał opony typu crossover. Opony takie mają kostkowany bieżnik utrudniający zakopanie się w luźnej nawierzchni polnych dróg. Jednocześnie rozmiar „kostek” jest odpowiedni do utrzymania średniej przyczepności na asfalcie. Jedyną niekonsekwencją jest zastosowanie w tej wersji motocykla amortyzatorów up-side-down. Motocykl, który jeździ często poza asfaltem, narażony jest na zabrudzenie błotem. Amortyzatory up-side-down bardziej będą więc narażone na zabrudzenia, co może w konsekwencji doprowadzić do szybszego zużycia się uszczelniaczy. Motocykle konstrukcyjnie przewidziane do podróży z dala od dróg asfaltowych wyposaża się w gumy na amortyzatorach, właśnie w celu ochrony uszczelniaczy.

Motocykl, tak samo, jak bliźniaczy NR125 utrzymany jest w stylu Neo-retro. Linia motocykla wraz z okrągłą lampą z przodu jest klasyczna. Jednocześnie motocykl jest już wyposażony w nowoczesne rozwiązania. Mamy więc pełne oświetlenie LED, wspomniane już amortyzatory up-side-down, a także układ hamulcowy z dwukanałowym ABS-em. To ostatnie rozwiązanie szczególnie docenimy przy hamowaniu na  śliskich powierzchniach, szczególnie że seryjnie montowane opony CST nie są oponami z wyższej półki.

Tak samo, jak model NR125, wersja X nie posiada bagażnika w standardzie, jednak uchwyty widoczne pod kanapą mogą bardzo dobrze służyć do przymocowania rolki bagażowej. Za resorowanie tylnego koła odpowiada oczywiście amortyzator typu monoshock. Rozwiązanie takie oprócz efektu wizualnego zwiększa stabilność tylnego koła w zakrętach.

Na uwagę zasługuje też informacja od producenta, że motocykl wyposażony jest w system umożliwiający sparowanie motocykla z telefonem komórkowym. System ten,  o nazwie GPS Motwi M-link, zapewnia podgląd aktualnej pozycji motocykla, zapis tras, korzystanie z czatu(?)  i inne niewymienione na stronie producenta funkcjonalności.

Dla mnie Keeway zawsze był wyznacznikiem bardzo dobrego stosunku jakości do ceny, teraz wprowadza markę premium. Ceny dla polskiego rynku na razie nie są znane, ale obserwując inflację oraz kurs dolara nie raczej nadziei na dobrą cenę. Dodatkowo ceny chińskich motocykli niebezpiecznie zbliżają się do cen motocykli japońskich. Pożyjemy zobaczymy – rynek bardzo szybko zweryfikuje marże importerów.

 

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
11
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
14.96
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
155
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.071
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
4 (DOHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 6 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna licznikowa
Prędkość maksymalna GPS
110
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
790
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
780
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2023
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
100/80 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/70 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Share This Post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Związany z produkcją dla motoryzacji od 2007 r. Na co dzień pracuje jako kierownik zakładu produkcyjnego. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

7 komentarzy

  1. Dziwne te nowości. Jakieś takie ubogie, prześwity duże, korpus jakiś mały. Dużo lepszy był Keeway RKF for me, chociaż ja się bujam w klasykach i nakedach, chociaż że przeraźliwie mały. Nie rozumiem trendu i raczej nic narazie ciekawego cały czas nie ma. Z wyższych pojemności Honda pozamiatała wszystkich.

    Reply
  2. Sa, pomyśl logicznie.
    Ty chciałbyś żeby 125 tka była większa, miała szersze opony itd.
    Oraz żeby była w miarę cenowo.
    Teraz pomyśl.
    Ten motorek jest mały a waży 155 kg.
    Dlaczego. Bo jest wyprodukowany z taniego materiału ( gównolitu) .
    Z takiego materiału motocykl który by Ciebie zadowolił ważyłby 190 kg.
    Obniżyć masę i zbudować motocykl z lepszych materiałów to są koszty.
    Przykład cb125r 118kg. Ale cena 22000 rocznik produkcji 2022.
    Więc albo gównolit i ciężki, mały ale cena jeszcze do zaakceptowania.
    Albo dobre materiały i lżejszy, większy ale cena kosmos.
    Myślę że tak około 27-30 tys na Twoją wymarzoną 125 z chin trzeba by mieć.

    Reply
    • Z tą wagą to tak nie do końca cb125r może i 118kg, ale na sucho, na mokro 130kg. Zresztą wolę jak motocykl troszkę waży, mniej go nosi na trasie.

      Reply
      • jas13 126kg na mokro.
        Ciężki na szerokich oponach o małej mocy motocykl. Lepiej się prowadzi.
        Widać że jesteś mistrzem prostej 😉

        Reply
        • nic o szerokich oponach nie wspominałem (to Sa), ale lekki 125 na trasie strasznie nosi, w podobnych warunkach 650-ka była stabilna.
          Na zakrętach 125-ka to w ogóle jak marzenie z jednego w drugi sama wchodzi, ale na prostej jak tir z przeciwka szybko minie, to mocno wciąga.

          Reply
  3. Dlatego zrobiłem prawko i używka.

    Reply
  4. I chwała tobie za to. Więc po co zaglądasz na tę stronę ?

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>