Nie powiem żebym był totalnie zaskoczony pojawieniem się tego modelu na Polskim rynku, ogólnie rzecz biorąc jeżeli coś w klasie 125cc pojawia się na rynku brytyjskim to moim zdaniem raczej na pewno pojawi się w Polsce.
Zdziwiłem się jednak dlaczego ten motocykl wprowadził akurat Almot, – przecież robią sobie sami konkurencję tym motocyklem – sprzedają przecież też Zontesy, i wydawało by się że model G1 Spoke jest godnym konkurentem modelu SC. Ale czy na pewno?
Zerknijmy więc na to co oferuje nam Hanway SC 125.
Na pierwszy rzut oka ,kolejny motocykl w stylu Scrambler których już widzieliśmy dziesiątki, ale… popatrzcie na to:
Tak, to jest kolorowy wyświetlacz LED! I co ciekawe nawet producent motocykla, którego stronę znajdziecie tutaj –>wersja chińska<–, oraz –>wersja angielska<– nie chwali się takim bajerem. Zresztą w Wielkiej Brytanii też takiego wyświetlacza nie mają :-).
Kolejną ładną rzeczą w tym motocykli jest tylna opona o szerokości 140mm, taka opona zdecydowanie poprawia wygląd motocykla, co przy jego długości ponad 2 metrów może dawać złudzenie większej maszyny. Za duże opony przy zachowaniu niskiej masy należy się duży plus – choć opony mogliby dać markowe…
Motocykl ma też adekwatne do ceny zawieszenie. Przedni widelec up-side-down i centralny amortyzator – monoshock z tyłu, zadbają o komfortowe pokonywanie nierówności. Na uwagę zasługuje także duża tarcza hamulcowa z przodu, ma ona 300mm średnicy. Niestety oferowany motocykl nie posiada ABS, jedynie CBS.
Jednostka napędowa, chłodzona cieczą, generuje pełne 15KM, czyli maks co można mieć aby legalnie jeździć motocyklem na prawie jazdy B, lub kategorii A1. Taka moc przy masie własnej motocykla wynoszącej 149 kg zwiastuje nam naprawdę „wściekły” motocykl. Brytyjczycy twierdzą ze da się nim wyciągnąć 77mil na godzinę, czyli prawie124km/h. I tutaj już widzę banan na twarzy potencjalnych właścicieli. To chyba pierwszy chińczyk w tej klasie pojemnościowej który może tutaj rzucić rękawicę hondzie.
Motocykl z aspiracjami na podbicie rynku , z niemałą ceną, musi mieć już oświetlenie w technologii LED, nie inaczej jest z tym modelem. Przód, tył i kierunkowskazy są na LEDach.
Nie zabrakło też takiego „drobiazgu” jak gniazdo USB do ładowania urządzeń. Spostrzegawcze oko dostrzeże jeszcze naklejkę z napisem „Design by Italy” niestety nikt nie pochwalił się jaki artysta narysował ten motocykl.
Cena jak za 125tkę nie jest niska, przy najbliższej okazji jak będę miał okazję go podotykać to powiem wam jak wygląda jakość wykonania – choć sądząc po recenzjach brytyjskich spodziewać się należy bardzo dobrej jakości.
I wszystko pięknie i ładnie, ale ja mam, od lat, jedne i te same obawy….
Czy nie będzie to piękny, mocny, unikatowy „rodzynek” do którego za pięć czy dziesięć lat nie będzie się dało kupić części?
Znamy takie przypadki, i choć w moim odczuciu Junak dosyć dobrze przykłada się do opieki posprzedażowej to jednak obawa pozostaje. Z drugiej strony motocykle produkcji Hanway są sprzedawane w Europie we Francji, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Hiszpanii, Portugalii, Belgii oraz Holandii, więc jakaś szansa jest że tam części będą dostępne.
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 11.03 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 15 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 149 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.074 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | Wtrysk |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | 4 |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
Skrzynia biegów | Manualna 6 biegowa |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Cieczą |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | Tak |
Prędkość maksymalna licznikowa | 123 |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | 780 |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 790 |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | 2025 |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 110/70 R17 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 140/70 R17 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
Sa lub Sa500
Mniejszych nie mieli? 124? ok eksperymentalnie, z żaglem na plecach. No ok, ma te 15 koni i inne „wściekłe bajery” ale czy to jest moto dla dorosłego faceta? No właśnie
Beniamin Mucha
Notorycznie mylisz portale. Ten portal jak jego nazwa wskazuje jest dedykowana motocyklom 125cc.
To że, czasem pokazujemy 250-300 to dlatego że to rozsądny kompromis do używania w mieście dla kogoś kto chce zrobić prawko i nadal tanio dojeżdżać do pracy.
Pozdrawiam serdecznie
rawla
A kto to jest „dorosły facet’? Chłopie, Ty na prawdę zaliczyłeś totalny odjazd.
Anonim
@rawla . Dorosły ? Twoim zdaniem chyba ten który czyta książki Ziemkiewicza ?
rawla
Ależ uwiera tobie ten Ziemkiewicz – zupełnie jak cos na pewnej części ciała ha, ha, ha.
Max
Ceny widzę rosną niesamowicie. K125 już jest za 7,5 koła. Czekam na moto które będzie przede wszystkim zaprojektowane funkcjonalnie. Np tu błotnik przedniego koła to jakaś pomyłka. Simson miał to rozwiązane idealnie a i miał taki ficzer jak np pełna osłona łańcucha.
Anonim
Błotnik jak błotnik – tylko troszkę krótszy górą niż w ETZ. Co do osłony łańcucha – to kiedyś łańcuchy były drogie i niedostępne. Teraz co 10tys. kupuje się nowy…
A co do ceny… wszystko drożeje po cichu. W 2015 roku K125 kosztował poniżej 4tys. Ale UE i C0vid zrobiły swoje…
Anonim
osłona łańcucha była z MZ
Fan125
Jak jeździsz czymś większym to sobie jeździj. Przestań się śmiać z ludzi którzy mają 125ccm bo uważam że motocyklistą jest każdy kto porusza się jednośladem z silnikiem. Znam ludzi którzy są fanami pojemności 125 i mają prawko A. I choć troszkę głupio napisałeś to pozdrawiam Cię w taki sam sposób jak na trasie motocyklista motocyklistę
Zbigniew
Ja jestem bardzo dojrzałym kierowcą i po przejechaniu ponad 500km.na tym motorze stwierdzam że ten kto nie jeździł na nim niech się nie wypowiada…bo nie wie co mówi…Tutaj czuje SIĘ te 15 koni.Po pełnym dotarciu będzie Jeszcze lepiej…To było by na tyle…
Sa lub Sa500
Ty tak na serio?
jas13
@Sa, a skąd wiesz, że nie czuć tych 15 kucy, jechałeś tym Junakiem?
Sa lub Sa500
Nawet jeździłem takim co ma 56 koni.
jas13
To ostry tuning 125-ki zrobiłeś, że aż 56 kucy wyciągnąłeś.
Sa lub Sa500
Prawda 😉
Sa lub Sa500
No czuć ta różnice, ale to nie zmienia faktu że i tak się nie opłaca i poza tym śmiesznie się wygląda. Ty by było chyba tyle.
Anonim
@Zbigniew jakie inne motocykle 15KM Pan posiadał ?
Sa lub Sa500
Znalazłem lepszego rodzynka Tuano za 25 tys :DD Można zrobić motor 125 w cenie 500? Można :DDDDDDDDDDDD
Marek
każda strona musi mieć swojego trolla.
motocykle125.pl również takiego mają.
Gościa, który wchodzi na stronę o motocyklach 125 po to żeby wyśmiać motocykle 125.
W sumie kibice realu też czasem wchodzą na strony kibiców Barcy.
Krystian
Na co dzień latam japończykiem 87KM . W zeszłym roku miałem okazję przelecieć się Virago250 mającą ok.15 kucy. Byłem zachwycony ,ponieważ poczułem ogromną radochę z jazdy. Przy tej mocy silnika nie musimy niczego udowadniać -cieszymy się jazdą. Pozdrowienia dla wszystkich fanów 125 itp. i do spotkania na trasie.
Dominik Tomczyk
W prezentacji na kanale Moto koło Red pojawiła się informacja, że ten model na Polski numer Vin. Ktoś coś więcej słyszał albo jest to w stanie potwierdzić? Czyżby almot zaczął montować samemu tak jak kiedyś to było z Rometem?
Anonim
Zwykły złom
NIE POLECAM
bsw
Budująca recenzja – a więcej szczegółów?
Anonim
Mam obawy co do mocy i prawka kat b.W przepisach jest do 11Kw,a on przekracza
jas13
Zależy co jest napisane w homologacji. Kilka razy widziałem co innego w katalogu/folderze reklamowym, a co innego w homologacji (zwykle w homologacji było poniżej z zapasem)
Basior
Hej. Właśnie się zastanawiam odnośnie SC 125. To będzie mój pierwszy motor. Po dotarciu się i zrobieniu prawka zostawię go Żonie. Która też chcę wejść w Moto Świat… Panowie, oprócz kilku bardzo słabo uargumentowanych komentarzach typu „słabe” i „złom”, wszystkie inne opinie o tym motocyklu są naprawdę dobre. Pytanie do tych którzy już mają doświadczenia z np. Hondami, Yamahami ITP. Otóż zależy mi by motor był dość duży i ta opona z tyłu 140mm robi robotę. Czy w segmencie 125 oprócz SC znajdę coś co ma „większy” wygląd i gabaryty? Że 2 lata pojeżdżę a mam 188 i 95 kilo.
jas13
Varadero 125, ale ceny dostępnych na rynku są chore
Sa lub Sa500
Na wszystkim jak na kocie będziesz wyglądał. Nawet jak będzie Ci się wydawało że masz coś pod siebie to po kilku tygodniach sam dojdziesz do takiego wniosku. W tej klasie pod Ciebie przychodzi mi M16, ale to raczej taki se jest motor no i trzeba lubić ten styl. Viadro też spoko, ale to już mało intratna okazja. O SC zapomnij, jak jeszcze jest coś takiego jak Junak RSX to wydaje się to też jakaś opcja. Ja miałem Kreidler Street no i fajny był dla wyższych. Nie ukrywam jednak że postrzeganie dużo mi się zmieniło po przejściu na klasę A.
daw
Zontes G1
Duży i ma ABS.
jas13
Idź do salonów i się przymierz do motocykli, z własnego doświadczenia wiem, że to co na obrazku wygląda fajnie, na żywo może okazać się tragedią. albo zawodem
Sa lub Sa500
Zgadzam się w 1000 procentach.