Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

Junak RX One 125 Pro (Ciecz)

Dodaj do porównania
Junak RX One 125 Pro (Ciecz)

Junak RX One to znany w Polsce i na świecie motocykl produkowany w Chinach przez firmę Zongshen. Jest to dosyć popularny motocykl wśród chińskich marek premium, używany prawdopodobnie również przez Chińską milicję do zastosowań miejskich (wersja 200cc). Do 2021 w Polsce oferowany był z silnikiem, chłodzonym powietrzem, o mocy nieco ponad 10,34 KM. Taka moc przy niemałej wadze motocykla była jedyną chyba wadą tego motocykla, choć w pierwszych sztukach tego modelu pękały spawy główki ramy. W Wielkiej Brytanii wymieniano całe motocykle na nowe, u nas Romet, ówczesny importer tej marki wymieniał ramy w motocyklach.

W 2021 pojawiła się w salonach długo wyczekiwana wersja 125cc chłodzona cieczą. Nowy model RX-a dysponuje mocą 12,6 KM. Wraz z wzrostem mocy nieznacznie, bo tylko o 13kg, wzrosła również jego waga.  Większa moc to lepsze osiągi, powinniśmy spokojnie utrzymać w trasie prędkość licznikową na poziomie 100km/h bez żyłowania silnika. Oczywiście nie spodziewałbym się tutaj jednak spektakularnych osiągów, w przypadku 125tek na prędkość maksymalną wpływają różne czynniki, przede wszystkim wiatr i nachylenie terenu. A nawet w 15 konnych motocyklach zwiększona moc odczuwalna jest głównie w dynamice – przyspieszeniu i łatwości pokonywania wzniesień niż w prędkości maksymalnej.

Jeżeli chodzi o dostosowanie motocykla do turystyki motocyklowej, to nie zmieniło się tutaj nic – to dobra wiadomość!

Nadal w standardzie otrzymujemy kufry, a pozycja za kierownicą umożliwia pokonywanie większych odległości bez zbędnego zmęczenia. W nowym modelu obniżono siedzisko oraz jednocześnie podniesiono prześwit motocykla poprzez wyższą oponę tylną. Niżej umieszczone siedzisko powinno ucieszyć osoby dla których Junax RX pierwszej generacji okazał się za wysoki.

 

Tak samo jak w modelu bez chłodzenia zadbano również o orurowanie zabezpieczające  motocykl podczas parkingowej przewrotki, oraz lekkiego szlifu.

Producent podaje wagę motocykla na 175kg – przy tej wadze prowadzenie motocykla nie powinno sprawiać problemu początkującym motocyklistom, także przetaczanie w garażu czy na parkingu powinno być względnie łatwe. Choć trzeba przyznać że nie jest to mało jak na motocykl klasy 125, sytuację ratuje nieznacznie moc 12,6KM, bo spotyka się w Polsce cięższe 125tki z mniejszą mocą.

Od dłuższego czasu przyzwyczajony jestem do powiedzenia że w Polsce w średniej klasy motocyklach 1KM kosztuje 1tyś. zł. Tutaj ten rachunek się jednak nie sprawdzi. Motocykl o mocy 12,6KM można kupić za 14299zł – Natomiast warto zauważyć że dostajemy motocykl z orurowaniem oraz kompletem kufrów. Pamiętajmy też że motocykl pochodzi ze znanej z dobrej jakości fabryki Zongshen – obecnej na rynkach całego świata – również w USA pod marką Cyclone.

Chińskie motocykle agresywnie wchodzą na rynki Europejskie, zwiększają moc oferowanych motocykli, poprawiają jakość, szkoda tylko że z oferty zniknęły najtańsze chińskie jednoślady – które co prawda wymagały trochę ręki właściciela ale za to można było je kupić za jedną średnią krajową… I jak to mawiają Czesi: „To se nevrati…”

 

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
9.3
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
12.64
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
175
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.053
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
4 (DOHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna licznikowa
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
790
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
865
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2090
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
100/80 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
120/80 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Share This Post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Związany z produkcją dla motoryzacji od 2007 r. Na co dzień pracuje jako kierownik zakładu produkcyjnego. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

44 komentarze

  1. Jeśli spojrzeć dzisiaj na sytuację w Polsce to cena naprawdę jest w porządku.
    Opłaca się też dla tych którzy sami chcą zwiększyć moc wersji podstawowej.
    Wracając do sytuacji w Polsce. Wszyscy widzimy to co się dzieje na granicach do tego inflacja i ogólnie covidowa gospodarka.
    Jest to zapalnik na którego wielu się spodziewała.
    Jedynym ratunkiem jest mieć coś co możemy wziąć do ręki.
    Niedługo będziemy mieli kredytowych zlotowkowiczów , inflację bardzo wysoka .
    Większą niż 15%. Ponieważ nasza sytuacja doprowadzi dodatkowo do ceny dolara 4,60 a wielu mówi 6zł.
    Złotówka pędzie papierem z nadrukowana liczbą.
    Kupowanie teraz nie jest złym wyjściem, bo inaczej nie będzie nasz stać na ten produkt.
    Ale ogólnie nabędzie to inflację bo inflację napędza obieg pieniądza i koło się zamyka.
    Najlepsza opcja ochrony swoich pieniędzy i też naszego kraju jest kupowanie fizycznego złota. Monety bulionowe 1oz.
    Tylko że już ich dostępność jest bardzo ograniczona. Zaczyna mocno brakować.
    Zabezpieczanie się na przyszłość.
    Może nawet ta przyszłość to jutro.
    Czemu nie ma złota na rynku. Jest papierowe którym się handluje na giełdach.
    Fundusze w złocie,udziały papierowe itd.
    Tego złota według szacunków jest 10 a nawet 1000 razy więcej niż kiedykolwiek wydobyto z ziemi.
    Więc fizycznego złota brakuje.
    Co jeśli ta bańka pęknie ?

    Reply
    • OPEC musi się odkuć, dlatego kurki mają nadal zakręcone, mimo wzrostu popytu.
      Gracze na giełdzie towarów w NY też muszą się odkuć, itd. Do tego nieporadność NBP.
      I braki towarów na rynku.

      Reply
  2. Ja już tylko z zaciekawieniem obserwuje co się dzieję z tymi cenami chińskich sprzętów „premium” no ok, 14 klocka, ale dalej to małe i dalej to wolne. O dziwo czasami widzę jakiegoś przystojnego jegomościa na tym cudzie, ale raczej taki to widok w stylu „jazda na kocie”. Ciekawi mnie co będzie za rok? 20 klocka za rx? Dyskusyjna była cena 9 tys dwa lata temu, tera 14, no no, ładnie lecą. Ale cena ceną, ja bym nie dał 1/3 tego, ktoś może i by dał nawet dwa razy więcej, ale ja to patrze pod względem gabarytów i możliwości, której no wiadomo w tej klasie się raczej nie uświadczy (z kilkoma wyjątkami jeśli chodzi o rozmiar), to co jakość aż tak dobra? Otóż nie, chyba ten transport, cła i nie wiadomo co tam jeszcze. Ciekawe jest to dokąd to wszystko zmierza.

    Reply
    • @Sa zobacz jak dzisiaj dolar, euro, złoto, złoto w PLN się zachowuje. To zobaczysz kierunek.
      Jednym zdaniem odpowiadając – zmierza to w kosmos.
      Tylko mnie zaczyna zastanawiać czy to jest wina Chin i ich plan by zagarnąć świat.
      Bo to był plan na kilkanaście przyszłych lat.
      Czy to raczej jest obrona przed chińskim planem.
      Bo komutacja i tempo negatywnych czynników jest zbyt duże.
      Nasuwa się druga odpowiedź.
      Doprowadzi to do otwartej wojny.

      Reply
      • Jak nie można grać na towarach, to grają na walutach. To wbrew pozorom nie jest efekt jakiegoś spisku Chin, tylko zabawa dużych graczy giełdowych na giełdach NY, Londyńskiego City, itp..

        Reply
  3. Rieju Aventura 125 2022
    Podobny czy nie ?

    Reply
    • Wg motorida.online to Rieju jest siostrzane do Mortona X-Nord od KSR, a X-Nord wygląda identiko Rx-One cieczowym. Cena X-Nord bez kufrów 3299Eur. Rieju Aventura w ofercie na Europę ma być w 2 połowie roku 2022, ale podejrzewam, że drożej niż Junak.

      Reply
      • Czyli (ch)iszpański 😉

        Reply
      • Nie, według motorida Aventura będzie konkurowała z X-Nord, tam jest słowo join.
        Co znaczy w dosłownym tłumaczeniu dołączy.
        W kontekście całego tekstu trzeba by rozpatrzyć że w tym segmencie do Aventura dołączy do X-Nord-a.
        Aktualnie badam temat, jak będę miał dosyć informacji to opiszę i Avenutrę. Już zapisałem się na testy :-).

        Reply
    • No i w sumie to nikt się nie wypowiedział na temat tej maszyny.

      Reply
  4. I jak tam wasze opinie o tym motocyklu?
    Napisze coś ktoś?
    Pytam, bo jestem nim mocno zainteresowany (jego wygląd oraz to, że jest dobry dla wysokich – mam 190cm).
    Będę wdzięczny za rzetelne opinie.
    Dziękuję.

    Reply
    • Tutaj opis wyprawy poprzednim modelem, przez tybet i Gobi, ale z silnikiem 200cc.
      skorzystaj z przeglądarki Google, i prawym przyciskiem wybierz tłumacz na język Polski. Myślę że bedzie dosyć zrozumiałe.
      Biorąc pod uwagę awaryjność, weź pod uwagę w jakich warunkach motocykl był eksploatowany.
      http://www.360doc.com/content/19/0406/18/16534268_826830605.shtml

      I jeszcze tutaj mały test w Chinach:
      https://www.2smoto.com/m_news.asp?id=53996

      Reply
      • Ten motong mi się podoba.
        Patrząc na normalną eksploatację to – myślę -, że nie powinien sprawiać problemów.
        Zamówiłem więc tego chłodzonego cieczą.
        Mam tylko nadzieję, że nie będzie problemów z częściami serwisowymi (filtr oleju, itp.). Dzięki

        Reply
      • Motocykl RX One Ciecz zamówiłem, zaliczkę rano wpłaciłem….
        Teraz – wieczorem – sobie sprawdziłem i nigdzie w necie nie widzę dostępnego filtra oleju do tego motocykla!
        Lekki niepokój się wkrada..

        Reply
        • Może on nie ma filtru oleju? Czemu najpierw kupujesz a potem sprawdzasz dostęp części? Chociaż z serwisem nie powinno być z nim problemów, ale to Chińczyk to nie wiadomo.

          Reply
          • Kupiłem bo:
            – mi się podoba
            – wygodna pozycja
            – duży
            – poprzedni model chłodzony powietrzem ma dobre opinie
            – miałem Junaka S125 i byłem z niego zadowolony (ZERO problemów)

            Napisałem do Junaka i czekam na info zwrotne.

            Teraz mam jeszcze pytanie z innej bajki:
            Gdyby się okazało, że będzie problem to czy warto kupić Zontes Z2 (mam 190cm)?
            Cena podobna, ale inna sylwetka.

        • Najlepiej napisz do Junaka, zapytaj o części zamienne. Sam jestem ciekaw co Ci odpiszą. Akurat zawsze uważałem że Junak stara się mieć części na stanie.
          Do niedawna głównym kanałem sprzedaży części były punkty serwisowe. Teraz pojawił się sklep, sklep.jednoslad.pl, na którym też nie ma tego filtra.

          Reply
          • @Artur P. Ja dzwoniłem bezpośrednio do junaka. Kupiłem kilka części których nie mieli autoryzowani dystrybutorzy tej marki. Niby nie osiągalne.
            Z tego co pamiętam były to pierścienie i tłok do junaka 123 tylko że wersja silnika 150cm. U autoryzowanych handlowców dostawałem odp. że jest tylko kpl. z cylindrem i głowica.
            I pytałem u kilku i wszyscy odpowiadali że taką informację mają od junak. A po wymiarach tłoka znaleźli bez problemu oddzielnie.
            I kupiłem dużo drobnostek ,ale po sklepach też niby niedostępnych.

          • Junak odpisał, że filtry oleju się skończyły w styczniu i aktualnie czekają na dostawę. Dostawa ma być dopiero z końcem marca. Przepraszają za kłopot, itp.
            Z kolei w serwisie mi powiedzieli, że pierwsza wymiana jest po 300km. To trochę wcześnie, no nie? Można to gdzieś sprawdzić?
            Po 300 km to miałem wymianę w Junaku S125 gdzie nie ma żadnego filtra papierowego.

            W salonie, gdzie zamówiłem tego Junaka RX One Ciecz mi powiedzieli, że ewentualnie mogę go zamienić na inny motocykl. Zastanawiam się jeszcze nad Zontes Z2. Tylko, że on jest mniejszy wizualnie od RX One. Średnio bym wyglądał 🙂 No i musiałbym dokupić osobno kufer i szybę.. Warto zamieniać?

          • Zontes Z2 mocniejszy troszeczkę, ale wygląd też całkiem inny.
            Jeśli chodzi o jakość wykonania, to stawiam że oba są porównywalnie dobrze wykonane.
            Ogólnie obie marki to chińskie marki premium (Zongshen i Zontes). Jakościowo można porównać je do Keewaya, czy CF-Moto.
            Junak S125 był też koncernu Zontesa, ale z segmentu średniego (kiden).
            Jeśli chodzi o pierwszą wymianę oleju po 300km, to nawet gdyby było w instrukcji że po 1000 km pierwsza wymiana, polecałbym po tych 300km wymienić.
            W tym okresie najwięcej opiłków się pojawia w oleju dla dobra łożysk warto olej przy tym przebiegu wymienić.

        • Za nowy motocykl, ASO musi zarobić na obsłudze 😉
          Prędzej po numerze silnika i po tym szukać, Morton X-nord to chyba to samo,
          Ewentualnie spytaj w Lux-Mot

          Reply
          • FILTR jest siateczkowy , a mozna go zmienic na papierowy, ja zmieniłem po 1500 km, a przy 300 km tylko siateczkowy umyłem,

        • @Artur P. Filtr kup według numeru lub po wymiarach. W tym junaku jest ten filtr.
          https://allegro.pl/oferta/filtr-oleju-honda-cb-250-nd-11539366632

          Reply
          • Dzięki.
            Z Junaka mi przed chwilą odpisali, że oryginalny filtr ma wymiary:
            – średnica zew. 38mm
            – średnica wew.14mm
            – długość/wysokość 42mm.
            Numeru oryginału nie posiadają.

            Filtr, który mi podałeś ma inne wymiary.

            Komu wierzyć? 😉

          • Artur spytaj Langera albo do Kamila z fotomotoblog.
            Kwestia interwałów przeglądowych to zalecenia importera teoretycznie w oparciu o oryginalną instrukcję.
            Z kuframi to jest jeszcze Byneco Tekken vel Barton Hyper vel ZIPP VZ-5. Ewentualnie szukanie Varadero lub Derbi Terra vel Malaguti Dune.

          • Dzięki @jas13.
            Temat już chyba ogarnięty.
            Po konsultacjach z bardzo pomocnym Panem Karolem z Junaka już wszystko wiem. Filtry oraz inne części znalazłem na Aliexpress. Mają tam czasy dostaw również ok.2 tyg. W razie potrzeby tam można zamawiać.
            A odnośnie filtrów w tym RX One Ciecz, to są one z Cyclone Rx1 o pojemności 150ccm.

            Natomiast jeśli chodzi o wymienione motocykle to się wcześniej za nimi rozglądałem.
            Barton Hyper – dla mnie trochę niewygodna pozycja, za blisko kierownica, niewygodna kanapa.
            Malaguti Dune – dostępność części podobna do tego Junaka ale drożej.
            Varadero 125 – w tej cenie są pełnoletnie egzemplarze po 10 właścicielach – wg.mnie to nie warto w tych cenach.
            Zatem czekam na dostawę zamówionego Junaka RX One Ciecz. Myślę, że będzie OK.
            Dziękuję za wszelkie porady i pomoc.
            Miłego dnia życzę.

    • Ok to raczej dla wysokich jest taki sobie, jak zresztą każda 125. Dalej się na nim jak na kocie wygląda niestety, zwłaszcza w Twoim przypadku, ale to już takie uroki tej klasy.

      Reply
      • Do 185 cm jest ok

        Reply
      • A jest jakiś motocykl w serii dobry tylko dla wysokich? Jak jest się naprawdę wysokim, to chcąc jeździć motocyklem, albo trzeba iść na kompromisy i pogodzić się z ostrzejszym kątem ugięcia nóg, albo kombinować z raiserami, podnóżkami, kanapą, etc.

        Reply
  5. Rozumiem że masz na myśli np. taki motocykl: https://www.honda.pl/motorcycles/range/125cc/monkey/Overview.html

    Reply
  6. Nie, nie stać mnie, ale myślę że chyba wybrałem już coś dla siebie. Co myślisz o ER6N po 2012, moc i spalanie ma takie jakie chciałbym mieć.

    Reply
    • No wiesz Sa, trochę się zawiodłem na Tobie.
      Wymiary tej Kawy to: dł. x szer. x wys.
      2110 x 760 x 1110, rozstaw osi 1410 mm, wysokość siedziska 805 mm
      To popatrz choćby na te trzy 125. Wymiary wg opisu j.w.
      Malaguti Dune – 2180 x 795 x 1445, osie – 1425, siedzisko – 820
      Keeway TX 125 S/M – 2090 x 830 x 1140 , osie – 1340, siedzisko – 830
      Honda Varadero XL125 – 2150 x 850 x 1250, osie – 1450, siedzisko – 800
      Z powyższego widać, że będziesz wyglądać na nim gorzej niż gdybyś dosiadł te trzy wymienione 125.
      Nie odbieraj tego jako złośliwość, ale chyba trochę się zamotałeś w swoich wypowiedziach typu „na 125 to się wygląda jak na psie”. Z tego co pamiętam to jesteś słusznego wzrostu, a ta Kawa to trochę mała niestety.

      Reply
      • Walić to, ale moc jest. Widać nie można mieć wszystkiego, kiedyś Trk 502 lub cb500x rozważałem ale to nie jedzie więc z dwojga złego wolę moc niż wymiary.

        Reply
        • Właśnie dziś się dowiedziałem ze jeden z moich znajomych motocyklistów, sprzedał kilkuletniego Kavasaki Versys 750… i kupił poręczniejszego Dominara 400.
          To kolejny wyjątek, coraz częstszy zresztą, że ludzie doceniają średnie pojemności.

          Reply
          • Ja nie mówię że nie, jak będę koło 50 to pewnie coś takiego będę rozważał, znaczy turystyka, teraz to dla mnie te motory to nie jada i nie wyglądają, ale nie mówię że mi się zmieni na stare lata.

          • No wiesz Sa. Ja jestem już 55+ i wcale nie czuję się stary. Powiem więcej. Mam kolegę z którym znam się od przedszkola i jak się jeszcze spotkamy to moja córcia mówi, że jak tata z wujkiem się spotkają to przypomina mi się gimnazjum.

          • Przeczytałem swoją powyższą wypowiedź i trochę poważnie to wyszło a miało być 🙂

          • Dominar ma świetną jakość do ceny. Jesienią u dealerów były jeszcze dostępne fabrycznie nowe egzemplarze z 2019 roku (sprzed liftingu) w cenie 14.000-14.500 (po negocjacjach). Dominar jest dobrym, kolejnym krokiem po „125”- tce albo krokiem wstecz z większej pojemności.
            Sam wybrałem na drugi motocykl Suzuki SV 650 (głównie ze względu na silnik V2) i jestem zadowolony. Ale pierwszy sprzęt – Bajaj Pulsar Ns 125 zostaje, bo to doskonały sprzęt na pojazdy do pracy w mieście, a także na szutry i polne drogi.
            Generalnie choć Pulsar nie jest za piękny (oględnie rzecz ujmując), to w relacji cena do frajdy z jazdy bije opisywanego Junaka na głowę! Zresztą, jeżeli sprzęt daje dobrze radę w indyjskich warunkach to polskie drogi mu niestraszne!

          • Wadą wg grupy na facebook-u Dominara jest przedstawiciel na Polskę i jego obsługa posprzedażna.

    • ER6 jest zajebista

      Reply
  7. „Ja nie mówię że nie, jak będę koło 50 to pewnie coś takiego będę rozważał, znaczy turystyka, teraz to dla mnie te motory to nie jada i nie wyglądają, ale nie mówię że mi się zmieni na stare lata.” – A jesteś pewien że dożyjesz?

    Reply
    • Tak

      Reply
      • Chłopaki koło 50-ki to jeszcze śmigają i plastikami, wszystko zależy kiedy się kręgosłup zacznie uprzykrzać. Wiek 65-70 to się zaczyna być ciężej, ale też Panowie jeżdżą 🙂

        Reply
        • Masz rację kolego

          Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>