Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

Junak M16 125

Dodaj do porównania
Junak M16 125

Junak atakuje! Model M16 w wersji 125ccm otwiera peleton nowości na rok 2015. Chociaż kształt tego motocykla nie jest szokiem, bo znamy go z wersji o pojemności 320, oraz z hiszpańskiego Leonart’a Daytona to z całą pewnością nadal jest to cenny kąsek. Wygląda znakomicie, dojrzale, a to za sprawą podwójnej ramy kołyskowej. Mówiąc prościej, charakteru nadają dwie stalowe rurki, które idą od kierownicy, pod silnikiem, kończąc przy tylnym kole. W klasie chińskich 125-tek, przywykliśmy co najwyżej do pojedynczego łącznika idącego od kierownicy, do silnika. Wielkości dodaje także 21-calowe koło z przodu i gruby laczek z tyłu.

Można by się rozpisywać jaki to on jest niewygodny za sprawą niemalże sztywnego zawieszenia tylnego koła, jednak nie będziemy go oceniać w ten sposób. Dlaczego? Ponieważ moc i prędkość maksymalna właściwie wyklucza ten motocykl na trasy. Jeżeli potraktujemy ten sprzęt jako sposób na krótkie odcinki, dojazdy do pracy, to jest po prostu super! Masa chromów, wielka kanapa, nogi wyciągnięte do przodu, nisko położona kierownica, czego chcieć więcej od przejażdżki?

Jakie są Wady? Cena? Na pierwszy rzut oka tak, bo za 13 tys mamy przecież przyzwoity środek transportu posiadający 4 koła ogrzewanie w środku i dach nad głową. Jednak porównując cenę z Daytoną, nie jest taka zła.
Moc? Właściwie tak, przy tej masie, moc wygląda mizernie, ale tu rozwiązaniem jest wspomniana 15 konna Daytona. Tyle tylko, że musisz dysponować dodatkową kasą w wysokości 5tys zł.
Reszta wad to drobiazgi. Irytujące jest to, że nie można zalać do pełna zbiornika paliwa, a to za sprawą wlewu. Niektórzy mogą też narzekać na niskie zawieszenie. Przechylając motocykl na rondzie masz wrażenie, że zaraz czymś zahaczysz. Poza tym nie zapominajmy że mamy do czynienia z chińszczyzną. Zdarzają się problemy z elektryką. Skąd ta opinia skoro to nowość? Nie zapominajmy, że model M16 istnieje na rynku już od kilku lat zatem zdążył wyrobić sobie opinię.

Podsumowując Junak M16 to najfajniejszy chopper od Almotu w pojemności 125. Ma swoje drobne wady, ale czego się nie robi by mieć legendarne logo na zbiorniku?

Film

Film prezentuje fajnie zmodyfikowaną wersję z przelotowym tłumikiem.

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
7.8
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
10.6
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
180
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.043
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
3L
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
2 Cylindry w układzie rzędowym
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna licznikowa
90
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
80
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
675
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
930
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
3210
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
90/90 R21
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
160/80 R16
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Share This Post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.

REKLAMA

54 komentarze

  1. Chyba jedyny chopper 125cc dla wysokich motocyklistów. Jak ktoś lubi szybkość to nie kupuje choppera, chociaż prędkość przelotowa 80 to trochę mało.

    Reply
    • Powiem krótko to są kpiny że w 2020 roku za taka kasę trzeba to kupić nie jest wcale wart tych pieniadzorow i nie posiada on 15 koni czyli 11w komuś się chyba włączył kolorowy Senso wypiciu SZTOKA pozdrawiam serdecznie

      Reply
      • Nie, nie trzeba go kupować, a jedynie można jeśli ktoś lubi prawie sztywny tył. Można poszukać jego kopii od LeonART. Lub GV125, Shadow 125, etc.

        Reply
  2. Moim zdaniem będzie fajniejszy niż Daytona. Może i ma mniej koni, ale będzie to na pewno elastyczniejszy silnik bo 2 cylindrowy. Mam nadzieję że będzie fajnie brzmiał.

    Reply
  3. No M16 jest bardzo ładny stylistycznie własnie sie zastanawiam czy nie postawic na niego tym bardziej ze to bedzie moj pierwszy motor

    Reply
  4. Mam go, jeżdżę. Jest super.

    Reply
    • witam,
      a jak osiagi? jaką stałą prędkość można utrzymać? jak sprawa z jakością części ( szczególnie łańcucha i świec? czytałem, że słabo i od razu trzeba kupić markowe). pozdrawiam

      Reply
      • Wszystkie chińskie łańcuchy się rozciągają szybciej niż markowe. Natomiast jeżeli są smarowane olejem przekładniowym (np. Hipol) to wytrzymują nawet 20tyś.km. Jeżeli już jednak będziesz chciał zmienić łańcuch to proponuje kupić markowego DIDa bez oringów za 100zł.

        Co do świec to też są groszowe sprawy, jedne chińskie świece padają szybko inne wytrzymuja dosyć długo.

        Reply
        • Trwałość chińskich łańcuchów jest adekwatna do trwałości chińskiego motocykla. Natomiast łańcuch japoński będzie trzykrotnie trwalszy, tak jak i japońskie moto zrobi trzykrotnie większy przebieg od chińskiego.

          Reply
          • W moim starym ws 50 łańcuch nigdy nie był czyszczony ani smarowany a mimo to po 7 latach i 5 tys km jeszcze nie trzeba go wymieniać. Pewnie jeszcze z 2 tys km wytrzyma. Więc jednak nawet chiński łańcuch o który się nie dba jest w stanie coś wytrzymać. W keewayu czyszcze i smaruje łańcuch co około 350-400 km. Na początku rozciągał się jak guma z majtek ale teraz już aż tak bardzo się nie rozciąga. Przy moim jeżdżeniu pewnie z 2-3 pełne sezony wytrzyma.

      • Ja mam M16 320 cm z 2011 roku. Zrobiłem nim 15.000 i świec jeszcze nie wymieniałem, ale łańcuch właśnie na ten sezon wymieniam i zastanawiam się jaki założyć.

        Reply
  5. W trasie jeżdżę przelotowo 80-90 km/h, mierzone gps, bo licznik zawyża. Prędkość max 100 km/h. Bez problemów można jeździć w mieście i poza. Oczywiście to parametry po starannym dotarciu.
    W planach mam wymianę zębatki z tyłu na mniejszą, co powinno pozwolić zwiększyć prędkość max, a przede wszystkim umożliwi jazdę z prędkościami przelotowymi przy niższych obrotach silnika.

    Problemów technicznych nie ma na razie żadnych, chociaż kilka rzeczy wymagało dokręcenia. Łańcuch naciągnąłem po przejechaniu 1000 km.

    Reply
    • dzięki za odp. to pocieszające dane. waże ok 80kg i mam 175cm wzrostu, więc nie sądzę, abym przeciążył ten motor zbytnio, nie będę też na nim wyglądał jakbym jechał na psie 🙂

      Reply
  6. lelum polelum…. 🙂

    Almot zawalił sprawę i muszę czekać dalej. Mała chwila zawachania nad hyosungiem GV 125cc ale już mi przeszło.

    dostałem info, że m16 mają być 10 czerwca, dzwoniłem wczoraj do Almotu i powiedzieli, że nie 10 czerwca, a koniec czerwca, być może 10 lipca…. więc kolejny miesiąc czekania …. a sezon ucieka…. ech.

    mam nadzieję, że przynajmniej serwis będzie działał sprawniej niż dział informacji.

    Reply
    • A nie zabolała Cię akcja Almotu z podniesieniem cen na 125-tki? W przypadku M16 125 to aż 1000zł ? Zmiana kursu dolara (za Bankier.pl) w ciągu ostatnich trzech miesięcy – 4,13%. Ta kreseczka to nie myślnik tylko minus. Osobiście , bardzo nie lubię pazerności.

      Reply
      • Dla prawdziwego fana chińskiego Junaka nawet jakby cena skoczyła o 2000 złotych, to też będzie do zaakceptowania ;).

        Reply
        • Pod warunkiem, że w tej cenie będą dobrze dokręcone śrubki, dobre opony i porządne przewody oraz kostki połączeniowe.

          Reply
  7. Kur… Zapłaciłem 28 kwietnia i nadal czekam!!! Długo jeszcze???????? Litości!!!

    Reply
  8. Mam pytanko jaki z trzech motorków byście wybrali Junaka M 16 125cc, Leonard Daytona125cc, czy Hyosung GV 125 oczywiście pytam jako zwykły laik który chce coś kupić, jak z serwisami do nich z góry dziękuję.

    Reply
    • Żadnego z tych co wymieniłeś. Zamiast kupować jakieś chińskie złomy, poczekaj 2-3 lata na reaktywację Wueski. To dopiero będzie maszyna! Wszystkie chinole mogą się schować. A do tego czasu kup sobie Vespę 946 Emporio Armani 125 i.e, żebyś miał czym tyłek wozić.

      Reply
      • Hyosung jest koreański i polecam GV125 z czystym sumieniem. Przez 2 lata jeździłem GT650P i byłem z niego mega zadowolony. GV125 jest najmocniejszą 125 na rynku, a po modyfikacjach, o których możesz poczytać na polskim forum Hyosunga, zyskujesz super elastyczność w całym zakresie obrotów.

        Reply
        • Skoro tak byłeś zadowolony, to dlaczego tylko dwa sezony nim jeździłeś, a później sprzedałeś z dużym upustem?

          Reply
      • WSKi nigdy się nie doczekasz, tak samo jak nie doczekaliśmy się Syrenki. To wszystko tylko pozory, aby wyciągnąć dotacje unijne!

        Reply
        • E… dlaczego ? Mamy Rometa i Junaka. Jest też miejsce na WSK :-]

          Reply
          • Raczej mamy chińczyki ze znaczkiem rometa i junaka. Wsk mogłaby wejść raczej tylko na takich samych zasadach. To co próbują zrobić od paru lat z wsk to raczej tylko próba wyciągnięcia kasy. Bo jak inaczej nazwać próbe zrobiena motocykla z silnikiem dwusówowym. Czy da się w ogóle sprawić by taki silnik spełniał euro 4?

    • Hyosung jest koreański i polecam GV125 z czystym sumieniem. Przez 2 lata jeździłem GT650P i byłem z niego mega zadowolony. GV125 jest najmocniejszą 125 na rynku, a po modyfikacjach, o których możesz poczytać na polskim forum Hyosunga, zyskujesz super elastyczność w całym zakresie obrotów.

      Reply
  9. Mam pytanko do osób znajdujących się na tym forum czy opłaca się kupić nowego Junak M 16 125cc wygląda fajnie ale jak z jego wykonaniem to nie jakaś tandeta naczytałem się na różnych forach ze wszystko takie marne w nim i wogóle nadmieniam ze jestem zainteresowany nim bo nowy i cena odpowiada nie posiadałem motoru jeszcze z góry dziękuje i pozdrawiam Wszystkich

    Reply
    • Czy opłaca się kupować motocykl? Przeważnie nie, jak już to używkę do jazdy do pracy. Jak masz kasę i naprawdę Ci się podoba – bierz, na początku może nieco trzeba będzie pogrzebać – później już będzie ok. Sam za te pieniądze wolałbym Hyosunga GV125 – dla mnie półka wyżej ale jeśli chorujesz na M16 to kupuj.

      Reply
      • Też uważam że Hyosung GV 125 C byłby lepszym wyborem za taką kasę. Ale o gustach się nie dyskutuje.

        Reply
  10. Kupitem Junaka M16 125 tydzień temu, To moj pierwszy motocykl w życiu i cieszyłem sie jak dziecko mimo że mam 60 lat. Po tygodniu nie mogę go odpalić. Tak z dnai na dzień coś się zepsuło. Świece, akumlator słaby , czy cokolwiek to jest, nie wiem , ale jestem zawiedziony. I co dalej? Na pych też nie chce zaskoczyć. Dzwoniłem do serwisu…dobre rady psu na budę,

    Reply
    • W zasadzie nie opisałeś problemu. Co się dokładnie dzieje? Jakieś objawy? Światła są? Rozrusznik kręci? Kranik odkręcony?
      Stopka złożona? Na prawej manetce masz (?) czerwony przycisk, w jakim jest położeniu. Jest to awaryjny wyłącznik motocykla, czasem poprzez powieszenie kasku przełączymy go a potem nie umiemy odpalić motocykla. Spotkałem się już z sytuacją gdzie wieloletni motocyklista targał motocykl do serwisu lawetą, żeby zobaczyć jak mechanik przełącza ten guzik i kasuje 50zł :-). Najpierw sprawdź te rzeczy o daj znać.

      Reply
  11. A co powiecie na starą Hondę shadow ??? 125 oczywiście

    Reply
    • Powiedziałbym, że jest STARA.

      Reply
      • Rawla, sam bym tego lepiej nie ujął

        Reply
      • 🙂 dobre 🙂

        Reply
      • Genialne!

        Reply
      • O gustach się nie dyskutuje.
        Jeden woli niewinne dziewice a drugi te „doświadczone” 😉

        Reply
  12. Miałem okazję porównać Daytona Leonart 125 i widać że jest dużo lepiej wykonany, poza tym części pasują idealnie tak że wolał bym Daytone Leonart z uwagi na lepsze wykonanie i dobry serwis Junaka.

    Reply
  13. Mam Junaka M16 320 cc z 2011 r przebieg 15 tyś. Zero problemów, ale teraz bede wymieniał łańcuch (i tak sukces, że tyle wytrzymał – dbałem o niego) i oczywiście koła zębate. Jak myślicie pozostwić zebatki standardowe czy bawić się z innymi np. mIniejsze/wieksze. I oczywiście wymieniam opony, bo co roku sobie to obiecuje. Przyznam szczerze, że to skandal z tymi oponami, one są chyba z plastiku! Z tego co wiem wiele osób monitowało ten problem do Almotu i łańcuch i hamulce, ale oni nie reagują nic z tym nie robią.

    Reply
    • A co mają robić ? Przecież oni tego nie wyprodukowali.
      Takie jak dali Chińczyki to takie jest – nie pasuje to sobie zmień albo kupuj co innego…

      Reply
    • Gumy zdecydowanie warto wymienić- Michelin Pilot Street są bardzo dobre.

      Reply
      • Co do hamulców i łańcucha to pewnie dało by się załatwić by były lepsze montowane fabrycznie ale kosztem ceny. Z oponami już tak ciekawie nie będzie. W chinach takie opony się sprawdzają bo tam inny klimat i inne drogi są. Chińczycy po prostu montują to co mają. Nie będą przecież sprowadzać do siebie opon europejskich by później je montować do motorków idących na nasz rynek. I tak chińskie opony teraz są o wiele lepsze od tych montowanych parę lat temu. Może za pare lat się doczekamy porównywalnych z europejskimi.

        Reply
        • Jedna z europejskich marek samochodów bardzo popularna na polskim rynku, do aut klasy B montuje opony wyprodukowane w Chinach. Czy kierowcy tych aut panikują?…Nie, pewnie wielu nawet nie spojrzało na miejsce produkcji opon 😉

          Reply
          • Jakieś 20 lat temu miałem Skodę z oponami marki Matador – po najmniejszym deszczu czułem się jak na corridzie.

            Samochód ma cztery szerokie koła, a motocykl dwa wąskie. To jdst delikatna różnica.

          • Jakby nie patrzeć samochód to nie motocykl i raczej ci się nie wywróci się jak jedna opona straci przyczepność. Porównanie więc raczej kiepskie.

          • Matador to Czeska marka opon… ale faktycznie są lipne

          • Zależy od stylu jazdy, jednym Matadory wystarczą inni muszą mieć Conti.

  14. Tak na marginesie dyskusji. W tym roku (wiosna 2019) kupiłem M 16 125 rocznik 2016 z przebiegiem 400 km. Do chwili obecnej tj sierpień 2019 zrobiłem nim ok 3 500 km. ok 2000 km podczas wyjazdu na wschodnią granicę i Podlasie i ……… nic, żadnych usterek, awarii itp. średnia prędkość to 80-90 km. Czemu to piszę? W 2018 roku podobną trasę zrobiłem Yamahą Drag Star 125 rocznik 2002 i różnica jest prawie żadna. Nie ma różnicy w prędkości, nie ma różnicy w awaryjności (tzn w jej braku) jedyna różnica no może dwie to:
    1) było mi wygodniej
    2) ludzie częściej nawiązywali rozmowę
    Tak więc wg mnie rozważania dotyczące „chińczyków” i motocykli markowych, wyższości jednych nad drugimi należy przenieść do lamusa. Po zakupie mojego Junaka miałem zamiar pojeździć jeden sezon i sprzedać ale już teraz wiem sezon 2020 będzie na Junaku M 16

    Reply
    • To lepiej junak czy stary drag

      Reply
  15. Mam pytanie do ludzi , którzy przejeździli przynajmniej jeden sezon na M16.Przystawiam się do zakupu i chodzi mi przede wszystkim czy jakość serwisu się poprawiła.Mam bardzo złe doświadczenia w tym temacie jeszcze z mojego 122.To że będą usterki to wiadomo ok. mozna jakoś zdzierżyć.Ciekawe jak jest z dostępnością części zamiennych na gwarancji ? Czy postój w serwisie 2 tygodnie nadal jest normą ?

    Reply
    • Wbij na forum junak-daytona.pl
      Tam jeżdżą/jeździli głównie M16 i M11 więc informacje z pierwszej ręki

      Reply
  16. Jeździłem M11 trzy sezony-było super. Teraz mam M16 i też jest ok.
    Co do części to wszystko chyba można dostać na alegro lub w almocie.
    Serwis z reguły robię sam, bo nie ma tam nic czego się nie da zrobić-
    (dokręcić śrubkę, wymienić olej, czy ustawić zawory). Serwis w ASO to strata pieniędzy i czasu.

    Reply
  17. Może ktoś z was może powiedzieć czy to normalne, że powyżej 50km/h czuję lekkie bujanie przód/tył?
    Mam wrażenie jakby przedni amortyzator był bardzo miękki.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>