Po Romecie i Bartonie także i Junak sięga po motocykle z chińskiej fabryki Senke. Senke zasłynęło z produkcji takich motocykli jak Romet K125, Division 125, Barton TZ 125 czy Romet R150 (125). O tym że CR pochodzi właśnie z fabryki Heshan-Nanlian(Senke) mówi nam początek numeru VIN czyli LGV.
Motocykle Retro stają się coraz bardziej popularne, więc nie dziwi fakt iż Junak postanowił zaoferować także i coś w tym segmencie. Szkoda że nie udało się wprowadzić pokazywanego w zeszłym roku Cafe Racera z fabryki Longjia. Obiecywano nam 125ccm w układzie V mający 14KM, ale już na targach w Kielcach rzeczony Cafe Racer miał wsadzony jednocylindrowy silnik Jianshe 154FMI klon Yamahy YBR. Być może to Longjia nabiła Junaka w butelkę obiecując gruszki an wierzbie, nawet bym się nie zdziwił.
Wróćmy jednak do finalnego modelu CR 125, wygląda na to iż design motocykla jest inspirowany Ducati GT 1000. Za taki wygląd odpowiada chińska firma Somoto. Firma ta nie zajmuje się produkcją motocykli a raczej ich projektowaniem i oferowaniem na rynkach światowych.
Model oferowany jako Junak CR 125, to nic innego jak Somoto Crown Cafe B. W odróżnieniu od Crown Cafe A, posiada amortyzatory z przodu w układzie up-side-down, co pozwala na lepsze „wybieranie” dziur ze względu na niższą masę resorowaną.
Za zatrzymanie motocykla odpowiada solidnej wielkości tarcza hamulcowa z przodu, oraz mniejsza z tyłu. Motocykl produkowany przez Senke jest napędzany nietypowym jak dla tej firmy silnikiem czyli klonem yamahy YBR. Ale to dobry krok w stosunku do standardowo oferowanych przez Senke klonów Hondy CG. Klon YBR ma już wałek wyrównoważający, oraz całkiem przyjemnie dobrane przełożenia. Jest to silnik o takiej samej konstrukcji jak ten z Junaka RS 125.
Wielka szkoda, że nie zdecydowano się na motocykl retro bazujący na takiej samej ramie, a pochodzący z fabryki Qingqi. Mielibyśmy wtedy do dyspozycji jeszcze bardziej dynamiczny silnik, klon Suzuki GN 125. Bliźniaczy motocykl, również projektowany przez Somoto, jest oferowany również na rynku Francuskim jako Orcal Astor.
Aktualizacja: ten model nie wszedł do sprzedaży.
zdjęcia: www.somoto.cn
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 7.13 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 9.7 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 132 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.054 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | Gaźnik |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | 2 (OHC) |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
Skrzynia biegów | Manualna 5 biegowa |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Powietrzem |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | |
Prędkość maksymalna licznikowa | |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | 780 |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 790 |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 110/70 R17 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 130 /70 R 17 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
MF
Przyglądałem mu się dziś na targach. Ładne (subiektywnie), ale małe (subiektywnie), drogie (subiektywnie) i … słabe (obiektywnie).
Beniamin Mucha
Silnik z GN 125, dałby trochę wigoru, choć ten z który testowałem w Junaku RS 125, był niczego sobie. Ja wiem, cały czas marzymy jeszcze że ktoś wreszcie sprzeda nam 15-konnego chińczyka w pojemności 125cc.
Ale z tym będzie bardzo ciężko…
Już 12 konny RS 125 Pro jet dużym postępem.
Kuba
Spory zawód, zapowiadał się hit a wyszedł.. Średniak. Gdyby choć kosztował tyle co np 131 to byłoby ok, a tak to.. Ratuje go tylko wygląd. Szkoda..
slawek
Wyglądem przypomina Cpi Xr 125.
slawek
Na rynku niemieckim dostępny jest motocykl Kreidler DICE CR 125 w stylu retro a całość smaku dopełnia przednia owiewka
http://www.kreidler.com/en/katalog/dice-cr-125.php
Somoto Crown Cafe przypomina bardziej
Royal Enfield Continental GT.
Beniamin Mucha
Kreidler właśnie pochodzi z fabryki qingqi i ma silnik klon suzuki gn (taki jak Keeway rkv/rks). Qingqi produkowało kiedyś dla suzuki.
jas13
Oglądałem na targach, mały i lekki jak przysłowiowy rower, w porównaniu z RS robi wrażenie piórka.
Niestety design na Cafe Racera, ale podnóżki są zdecydowanie za blisko przodu i cała pozycja jest do luftu. Drugi bezsens to podnóżki pasażera, przy tym kształcie i wielkości kanapy.
Dawid Parus
Widzę postęp, tarczowe hamulce z tyłu.
jas13
Handlowiec w salonie Junaka twierdził, że to jest francuska marka na kupionej od chińczyków ramie, i że jest to alternatywa w ofercie Junaka, dla osób które mają problem z chińską motoryzacją pod znakiem Junak.
jas13
Beniamin: Może wiesz co to jest za nowy twór w palecie Rometa Legend 125?
Kuba
Bardzo ładny motocykl! Szkoda, że (patrząc na wyposażenie) będzie kosztował z 8 tys…
Rush
2.6k zł więcej i macie Astor Orcal o niebo lepsze wykonanie oglądałem w Francji mały sklepik przy Niemieckiej granicy.
Husyta
Motor piękny i praktycznie niedostępny. W Poznaniu dealerzy rozkładają ręce.
Ktoś coś wie gdzie go można nabyć?
ARBA
tu masz od ręki z mocniejszym silnikiem tylko trochę drogo. https://www.kreidler-motorrad.com/de/katalog/dice-cr-125 lepiej poszukać używki. tu masz nówkę ale tańszą http://suchen.mobile.de/motorrad-inserat/kreidler-dice-cr-125-cafe-racer-l%C3%BCbeck/229214944.html . w polsce pewnie tylko na zamówienie.
ARBA
trochę się pospieszyłem. widzę że ktoś już wrzucił. ale napiszę tylko że dice ma silnik lepszy od junaka i nie ma tej brzydkiej kopki. ta druga opcja wydaje się ciekawą propozycją.
Husyta
Dzięki wielkie.
Charlie
Dziwna ta polityka Almotu… Szukałem motocykla w Poznaniu – w żadnym salonie (dyst. Junaka) go nie było. Zadzwoniłem nawet do „producenta”, a tam informacja, że „nie było zainteresowania” stąd brak motocykla w sprzedaży. Jak ma być zainteresowanie, skoro go fizycznie nie ma, a co za tym idzie, brak recenzji, filmów użytkowników, testów z jazdy itp.
jas13
W Pruszkowie stał jeszcze w maju, zadzwoń może mają.
jas13
http://pierwszymotocykl.pl/pl/p/JUNAK-CR-125/53
tu też wygląda, że mają
Charlie
No właśnie też z nimi rozmawiałem i okazuje się, że tylko mają ofertę na stronie, ale fizycznie nie ma w Almocie… BTW dzięki za odpowiedź… widać nie jest mi dane 🙂
and
podobno nie otrzymali homologacji (informacja z salonu firmowego pod Warszawą)
SkuteryMotocykle.pl - VISATEX
Dlatego nie handlujemy Junakami 😛 Dziwną politykę mają.
de_lord
Podobno 1 sztuka w Polsce do kupienia jest w „Moto-Set” w Skórzewie pod Poznaniem