Nareszcie Junak odsłania karty z propozycjami na rok 2016. Z nowych propozycji moją uwagę przykuł motocykl z silnikiem w układzie V i uwaga 14,5 KM. Zwiastowałoby to nareszcie odwrócenie trendu wprowadzania na potęgę 10-12 konnych motocykli w tym segmencie. Na razie oprócz zdjęcia niewiele możemy powiedzieć o tym motocyklu oprócz tego co widać. Mam nadzieję że niedługo zgłębimy i tę zagadkę i damy wam więcej danych niż konkurencja :-).
09.09.2015
Dzięki koledze Alo14, który wrzucając linka oszczędził mi sporo poszukiwań, dowiedzieliśmy się że motocykl prawdopodobnie będzie pochodził z fabryki longjia. Idąc tym tropem okazuje się że firma Longjia, produkująca głównie skutery, nawiązała w 2014 roku współpracę z włoską firmą Italjet. Ta ostatnia zleciła im zbudowanie motocykla nawiązującego do znanego we Włoszech ItalJet Buccaneer 125 z lat 70tych (na zdjęciu po lewej).
Owocem tego zlecenia jest Buccaneer 250i (na zdjęciu po lewej).
Na zdjęciu udostępnionym nam przez Almot widzimy silnik w układzie V, który do złudzenia przypomina kopię silnika Yamahy Virago. Silniki Yamahy Virago są chętnie przez chińczyków kopiowane i występują w szeregu chińskich motocykli, jednakże zawsze są to silniki o pojemności 250cc. Przypuszczam że umieszczenie mniejszych tłoków nie będzie jednak stanowiło dla chińczyków większego problemu.
Śledztwo na temat tego tajemniczego Junaka trwa nadal…
10.09.2015
Czyżby Romet chciał wprowadzić ten sam model?
26.10.2016
Niestety wychodzi na to iż Almot jednak zrezygnował z wprowadzenia tego modelu.
Najprawdopodobniej Longjia nie zaoferowała 125-tki w układzie V lub była ona za droga.
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 10.66 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 14.5 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 2 Cylindry w układzie widlastym |
Skrzynia biegów | Manualna 5 biegowa |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Powietrzem |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | |
Prędkość maksymalna licznikowa | |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 100/90 R18 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 140/90 R15 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
alo14
http://www.longjia.com.cn/en/product/BUCCANEER/6.html
Nowywbranży
Gdyby tylko nie był jednoosobowy… A tak w ogóle to czemu umieszczane są opisy dopiero nadchodzących Junaków a nie ma niektórych obecnych na rynku motocykli jak FC 125 Loncin albo Kymco Pulsar?
Beniamin Mucha
1)Aby opisać FC 125, ktoś musiałby podać pierwsze trzy znaki numeru vin. Niestety żaden ze sprzedawców tego nie chce zrobić bo wtedy wydało by się że to nie jest Loncin. Jak znam się na chińskich sprzetach to to coś nawet kolo Loncina nie stało…
2) importer kymco w Polsce nie był zainteresowany udzieleniem jakichkolwiek informacji ani użyczeniem motocykla na testy. Spróbuję jednak temat opisać.
Beniamin Mucha
Nie jest jednoosobowy. Posiada dwa sety podnóżków.
Nowywbranży
Ok, rozumiem, dziękuję za błyskawiczną odpowiedź. Podnóżki są, to prawda ale kanapa wydaje się za krótka i nie ma żadnego uchwytu dla pasażera. Jakoś nie umiem sobie wyobrazić dwóch osób na nim ale to się okaże.
Janusz Pawulon
Jeździłbym takim Junakiem, ale w wersji 250cc…
jas13
Janusz Pawulon: to idź do Rometa, mają go mieć w ofercie na 2016
pomaranczowy
Myślę że 2 osoby zmieszczą się ale będą nieźle ściśnięte
Olek
Jak myślicie ile to cudo może kosztować? Mam dziwne przeczucie, że będzie drogo.
fil
za 5000 będzie hit. jak za 8000+ to nawet nie ma co z tym wchodzić na rynek bo taniej wychodzi zbudowanie prawdziwego scrambla/cafe z jakiegoś starego japonca.
Nowywbranży
Właśnie wróciłem z targów w Kielcach. Zasmucę niejednego ale egzemplarz, który był tam pokazany ma JEDEN cylinder i standardowy, chiński silnik. Niestety nie dostrzegłem żadnej tabliczki ze specyfikacją. Tutaj link do zdjęcia koszmarnej jakości ale cylinder widać.
http://zapodaj.net/cd346a2c9f55e.jpg.html
@JanuszPawulon – na targach był pokazany niemalże identyczny motocykl w wersji 250ccm.
Beniamin Mucha
To nie jest standardowy chiński silnik. Tylko silnik jianshe, znany z rs 125. Czyli silnik Yamahy ybr 125. Przynajmniej z tej strony tak wygląda.
Natomiast ja również się rozczarowałem. Choć doskonale wiedziałem iż silnik 125 w układzie V w Chinach to rzecz niespotykana. Liczyłem że może skorzystają z dostępnej V-ki 250 lifana i wrzucą mniejsze tłoki… No ale niby podali że ma to mieć 14KM. To może jednak longjia ten silnik chce wyprodukować…
Nowywbranży
Jeśli mówisz, że silnik z YBR, to pewnie tak jest, facet z obsługi się tym nie pochwalił. Co do kanapy, usiadłem na nim. Mam 190 cm i dla mnie ten motocykl jest jednoosobowy, siedziałem na skraju kanapy, podnóżki pasażera to dekoracja. Trzeba by się niesamowicie uprzeć, by jechać we dwójkę.
jas13
wg artykułów na Visordown Chińczycy na tą V-kę 250 mają europejski patent, jako swoją konstrukcję.
MF
Aleź paskudnie wygląda ta pusta przestrzeń, pomiędzy bakiem, a ramą. Jeśli to w takiej formie ma trafić do sprzedaży, to nie wróżę sukcesu. Z orbity moich zainteresowań wypada definitywnie. Żenada!
Maniek
Wszystkie te 125 to szajs . Porazka straszna. Rieju , WR ,hyosung gt to jeszcze ok ale reszta wyglada beznadziejnie , probuja cos udawac ale niewiadomo co. W klasie 125 chyba najlepiej kupic kibel .
Piter
Ja w sprawie FC 125 Loncin , właśnie go kupiłem mam go od 3 dni. Jego prawdziwa nazwa Guowei GW125-D . Jak go dotrę to napiszę coś o nim. Pozdrawiam.
Beniamin Mucha
No, nareszcie !
Prosze podaj pierwsze trzy numeru VIN! Być może uda mi się dotrzeć do informacji w Chinach. I napiszę jakąś recenzję. Dziękuję.
Piter
Oto pierwsze trzy numery: LMH. Jak chcesz więcej to daj znać. Czekam na recenzję.Pozdrawiam!
Beniamin Mucha
Dzięki za info !. Trochę poszukałem, troszkę pociągnąłem znajomych w chinach za języki i coś niecoś skrobnałem. Nie wiem czy Ci się spodoba to co przeczytasz. Mam nadzieję że jak będziesz dbał, to nic nie powinno sie dziać. Pozdrawiam.
http://www.motocykle-125.com.pl/lista-prawo-jazdy-b/loncin-fc-125-guowei/
McKrecki
No to wygląda, że jest jeszcze gorzej niż w Kielcach. Na stronie Junaka pojawił się w końcu CR125 ale jak dla mnie dużo słabszy projekt jak pierwotnie go pokazywano.
jas13
CR125 to kompletnie inny model, rama taka sama jak w 121
Arkhaine
Ech, właśnie na stronie Junaka jest opis Caffe racer. Dali ogółem straszną lipę, ponieważ z początkowego założenia miał mieć silnik typu V, który miał mieć moc zbliżoną do 15 KM, tymczasem ma jedynie 10 KM. Cóż 1/3 mocy mniej, to pewnie nikt nie zauważy… Ponoć elementy karoserii miały być metalowe, ale zrezygnowano i wrzucili plastiki. To jeszcze nie potwierdzona wiadomość.Ponadto cena 10000 złotych jest zbyt wysoka, wywindowana, sądzę że caffe jeździ na tych samych częściach co np. Junak 121 (wartość 5000 zł), także cena jest zbyt wysoka! Firma straciła w moich oczach, gdy się o wszystkim dowiedziałem. Ale na pewno nie wydaruję im tego, że zdjęli kratkę z reflektora. Moja ocena tego jest taka; Junak + Caffe racer = wielka lipa. Robią to samo co trzy lata temu, tylko cena wzrosła dwukrotnie. Pozdrawiam.
Kristo
Dokładnie tak wychodzi. Sugerowana cena to 9999 PLN, ale na Allegro znalazłem za 9699, co nie zmienia faktu, że jest to drogi grzmot o mocy 10,2 KM i masie aż 160 kg. Stosunek mocy do masy to 0.049 kW/kg, czyli połowę mniej niż jest dopuszczane.
Powinien być zrobiony taki przelicznik: cena w tysiącach / stosunek mocy do masy x współczynnik chińskości. Im wyższa wyjdzie ta wartość, tym mniej atrakcyjny sprzęt do kupienia. Współczynnik chińskości byłby od 0,5 (model japoński produkowany w Chinach) do 2 (chiński niemarkowy model). 🙂 🙂
Przykładowo powyższy model miałby współczynnik 9,699/0,049×2 = 395,9.
Junak 121: 4,499/0,078*2 = 115,4.
Sami sobie odpowiedzcie, czy warto przepłacać?
Roert
Świetny wzór, tylko ten współczynnik ciężko określić.
Langer
Ten model nie wszedł do sprzedaży, więc wszystkie dywagacje mają znaczenie wyłącznie teoretycznie.
pysiu
Z silnikiem od m11 to konkurencja dla rometowskiego RCR-a. Parametry zbliżone. Cała reszta zepsuta maksymalnie. Na nie: wygląd chłodnicy i kształt baku, kanapa jedno czy dwuosobowa, tłumiki, silnik w chromie a głowica czarna, no i ta zaporowa cena.
Jest lżejszy od Rometa ale tym czasem 1:0 dla RCR-a.
zi
No i jest, ale nie 125 a 250 i nie Junak a Romet 😛 heheh
http://www.romet.pl/Moto,SCMB_250,20,635,14503,2015.html