Junak 711 125

Dodaj do porównania
Junak 711 125

Junak 711 125 to skuter, który nie tylko godnie będzie nas reprezentował na miejskich ulicach. Tym skuterem można z powodzeniem wyjechać za miasto, daleko za miasto. A nawet za granicę. Jest ultra wygodny, wygodniejszy nawet niż Junak RX One, który posiada zbyt twardą kanapę – a który przecież jest dedykowany tym którzy mają aspiracje wybrać się w trasę. Miałem możliwość porównać oba motocykle w trasie do Czech.

Mam w pracy kolegę, który podczas zakupu swojego auta, kieruje się w 80% tym jak dany pojazd wygląda w środku. Uznał że auto ma służyć jemu a nie ludziom na zewnątrz i kokpit był najważniejszy. Zapytałem go więc, czym by się kierował gdyby chciał kupić motocykl? Odparł, że trudny wybór, bo motocykle nie mają środka czyli wnętrza. Właściwie to tak, w większości modeli nie da odczuć, że siedzimy w środku, natomiast Junak 711 ma namiastkę tego. Ten skuter cie otoczy swoją przyjacielską aurą, a przy tym nie zabije tego co w motocyklu jest najważniejsze – emocji.

Technicznie ten sprzęt jest bez zarzutu. Godziwie przyspiesza, znakomicie hamuje i przyjemnie pochyla się w zakrętach. Zero wibracji czy chińskiej tandety. Jest to następna generacja modelu, który znamy pod takimi markami jak Zipp QR-MAX czy Barton B-Max. Poprawiono nieco aerodynamikę (i design). Wszystko wskazuje także na to, że silnik także został poprawiony, ponieważ deklaruje nieco więcej mocy. Da się też to odczuć. Junak 711 w przeciwieństwie do poprzedników, osiąga licznikowe 90km/h, a w sprzyjających warunkach dobija do 100km/h. Ze stromej górki licznik wskazał 110. Przy tych prędkościach motocykl był bardzo stabilny i budził zaufanie, nie myszkował ani trochę, jak to bywa lekkich w naked’ach.

Dziwi mnie tylko, że nie poprawiono odlewu konstrukcji nośnej kanapy. Nie dość że słabo się otwiera, to jeszcze w środku są „stopki” które nie opierają się o nic – zupełnie bez sensu. Gdy do bagażnika włożysz kurtkę, utrudniają one zamykanie kanapy. Ilości miejsca na nogi także nie zwiększono. Zmieniła się natomiast wysokość kierownicy, jest ciut wyżej. To dla europejskich wyżłów dobra wiadomość. Nie będziesz trącał manetkami o kolana.

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
6.18
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
8.4
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
145
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.043
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Automatyczna
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna licznikowa
100
Prędkość maksymalna GPS
90
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
85
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
760
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
765
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2120
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
120/80 R14
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/60 R13
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Udostępnij ten post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.

REKLAMA

16 komentarzy

  1. Na wchodzące do wnętrza schowka plastikowe ,,rogi,, mam prosty sposób: ucinam je.

    Odpowiedz
  2. nie polecam dziwi mnie to ze tak jest chwalony kupiłem go pod emocjami waszego filmiku i wyprawy do Czechosłowacji i to był mój wielki błąd zakupiłem junaka 711 dwa dni temu po dostarczeniu go przez sprzedawcę niestety nie sprawdziłem czy wszystko działa dobrze bo dla mnie było ważniejsze iść i zarejestrować junaka bo jak nowe to powinno być ok niestety okazało się gdy skuter jest odpalony świeci kontrolka żółta błąd silnika wspomnę tylko ze jest po przeglądzie zerowym i ma zero kilometrów przejechane i zamiast cieszyć się nowym nabytkiem i jazdą to uśmiech zniknął i znowu rozczarowanie co do dzwoniąc do sprzedawcy powiedział ze po przejechaniu 15 kilometrów kontrolka zgaśnie stanowczo odmówiłem jazdy motocyklem nie sprawnym i dzisiaj po diagnostyce przez sprzedawcę stwierdził ze do wymiany jest sonda lambda jestem bardzo ciekawy kiedy junak przyśle cześć nową i czy skuter będzie pełnosprawny pewnie znów się rozczaruję ponieważ 2017 roku zakupiłem junaka m 12 i był wielki problem z komputerem czekałem bardzo długo na komputer i się nie doczekałem i go sprzedałem jako motocykl niepełnowartościowy z przebiegiem 200 kilometrów czyżby historia miała się powtórzyć czas pokarze dlaczego zawsze jak dostajecie motocykle to są dobre opinie może warto poszukać takich ludzi jak ja i pokazać ich nie dosyt i rozczarowanie ja zamiast cieszyć się jazdą to się denerwuję [ żałuję ze znów mam kredyt man kredyt na nie udany zakup pozdrawiam

    Odpowiedz
    • Po prostu miałeś pecha. Kolega Junakiem zrobił kilka tysięcy kilometrów i jest zadowolony. Niedługo sam kupuję sprzęt i jedziemy nad morze (ok. 350-400km). Też myślałem nad 711 – na żywo zrobił niezłe wrażenie, wykonanie jest dobre. Jeżeli serwis jest w porządku to ogarnie temat. Sonda to nie jest jakiś kosmos.

      Odpowiedz
    • Nie rozumiem, nie sprawdziłeś bezpośrednio przy dostawie towaru i masz pretensje do autora testu?
      Czy nowego Junaka kupiłeś od tego samego sprzedawcy, co starego Junaka?

      Odpowiedz
    • Masz pretensje do junaka, że motor nie sprawny, ale nie pomyślisz, że to wina serwisu i przeglądu zerowego. Taki pojazd nie powinien być w ogóle wystawiony do sprzedaży. A swoją drogą, to mogłeś chociaż odpalić motor przed zakupem, a nie teraz wylewać gorzkie żale na producenta, który z bublem wykonanym przez sprzedawcę nie ma nic wspólnego.

      Odpowiedz
      • Jak ja kupowałem swojego keewaya z dostawą pod dom to kierowca przy mnie odpalił motocykl i posprawdzał jeszcze czy wszystko działa i pokazywał gdzie co jest i jak się wszystko włącza. Po to sprzedawca robi przegląd żeby kupującemu dać w pełni sprawny motocykl. Szkoda tylko że ciągle są sprzedawcy którzy olewają przegląd zerowy i klienta.

        Odpowiedz
  3. Przykro mi kolego że dałeś się tak nabrać.
    To bardzo przykre, a jeszcze bardziej przykre jest to że osoby prowadzące tą stronę w ten sposób wpływają na decyzję swoich czytelników. Jednym słowem jest to podłe. Kiedyś zwracałem na to uwagę że testy są podkolorowane, prędkości zawyżone jakość nie tak wysoka jak jest to opisane. Wszystkie testy są robione po myśli importerów i na niekorzyść kupującego .
    Zobacz sam przyjacielu prawdę o swoim 711.
    Testowa 711 była specjalnie przygotowana do testów.
    Około 5 min jest to omówione.
    Ponowie prowadzący ten portal powinni wyłapać takie zabiegi importerów wczasie testów.
    Wydał byś pewnie wtedy lepiej swoje 9000zł.

    https://youtu.be/HmPTq-uAhDw

    Dla mnie takie zachowanie to jest jedno wielkie oszustwo.
    Kiedyś zwracałem na to uwagę tutaj, ale dałem sobie spokój bo moderatorzy jechali ze mną jak ze stara szmatą.
    Oraz ich wierni sekundanci, ale oni to już całkiem od rzeczywistości odlecieli.
    Chwalili by nawet jakby się szkłem podcierali. Lizusy.

    Odpowiedz
    • Jak Ci się nie podobają użytkownicy, to po kiego się nadal udzielać?
      W przypadku 125-ki każda górka, czy przedni wiatr potrafią zniweczyć wymęczoną prędkość maksymalną.
      Jakość wykonania to ocena czysto subiektywna i indywidualna.

      Odpowiedz
  4. Nie miałem zamiaru odpowiadać bo od kilku miesięcy nie udzielam się na tym forum.
    Odpisałem tylko koledze który znowu się nabrał na chińczyka pod wpływem testów.
    Poprostu zrobiło mi się go szkoda.
    I nie wiem po co tobie się z tego tłumaczę. Komuś kto powtarza
    bzdury a nawet nie chciało ci się zobaczyć linki który dałem.

    Linku w którym Kamil, jedyny niezależny recenzent chińskich motocykli. Taki który nie zaklamuje rzeczywistości mówi jasno że ten model przeznaczony do testów był przez junaka podrasowany .
    Co w testach zmieniło prędkość i przyspieszenie.
    Testy innych stron zajmujących się chińskimi 125 krótko mówiąc to oszustwo z powodu niewiedzy lub z premedytacją .
    Zrobią wszystko dla kasy.

    Odpowiedz
    • Tu by należało się raczej wytykać junakowi takie praktyki bo miał ich chyba już dość dużo w swojej historii. W sumie to każdy mający jakieś pojęcie szybko zorientuje się że 145 kg skuter z najsłabszym 8 konnym silniczkiem raczej nie będzie demonem prędkości. Lżejsze 125 z 10-11 konnymi silnikami ledwo przekraczają 100km/h i to w sprzyjających warunkach. Kiedyś widziałem kogoś na podobnym skuterze na trasie i jechał on jakieś 80 km/h licznikowe bo to pewnie ich przelotowa bez męczenia silnika. Żeby taki skuter był dobry na jakieś dłuższe trasy to musiałby mieć z 12-13 konny silnik.

      Odpowiedz
      • Duuużo wcześniej pisałem, że ośmio, dziesięcio konne silniki nie dają żadnych możliwości rozpędzenia motocykla ważącego więcej niż 80 km/h. I zawsze napotykałem na opór ze strony wielu, bardzo wielu. A wystarczy tylko pomyśleć. Teraz po kilku latach wielu, bardzo wielu odkrywa tę oczywistą oczywistość.Lepiej późno niż wcale.
        Prawda jest bardzo smutna. Chcesz jechać 90 – 110 w porywach 120 km/h musisz mieć silnik 15 kM, a masa motocykla powinna wahać się maksymalnie w okolicach 150 160 kg. Ale i tu jeżeli motocyklista waży coś około 100 kg i ma dwa metry wzrostu nie liczyłbym ba 120 km/h. Praw mechaniki nie oszukasz.
        Niemniej cieszy mnie to, że coraz więcej ludzi zaczyna myśleć i podejmować swoje decyzje zakupowe rozumem, a nie emocjami.

        Odpowiedz
  5. Junak już od dawna jest z tego znany, że do „testów” podstawia podrasowane motorki oraz swoich redaktorów. Pozostali też nie napiszą złego słowa, bo wiadomo, że takie strony i portale żyją z „recenzji” . Słabe dla importera recenzje, to brak podstawiania im następnych motocykli, a to z kolei powoduje brak artykułów. A jak nie ma nic ciekawego do poczytania, to ilość odwiedzin spada, a wraz z nią ilość reklam. No i kółko się zamyka. A wracając do samego skutera, to kiedyś raz wybrałem się w trasę (200 km) takim chińskim skuterem 125, ale ważącym dużo mniej od tego Junaka, bo 115 kg. O ile przyśpieszenie do 60 km/h było w miarę ok. To już prędkość max według GPS 80-83 km/h, a zwłaszcza ciągłe jej utrzymanie byłoby niebezpieczne dla tego silnika, a taka bezpieczna dla tego chłodzonego powietrzem silnika przelotowa 70 km/h jest po prostu zbyt niska na naszych drogach. Oczywiście każda większa górka, czy wiatr, i pocimy się spoglądając nerwowo w lusterka wsteczne, co zrobią ci którzy są za nami.

    Odpowiedz
  6. Witam.
    Czy ktoś wie gdzie można kupić, dostać, zrobić stelaż pod kufer do Junaka 711.
    Proszę o informację.
    Pozdrawiam.

    Odpowiedz
    • Kupiłem nową 711 i raczej system zadowolony. Jest parę mankamentów ale da się żyć. Włącznik kierunków, w zwykłych rękawiczkach jeszcze jakoś daje się rade ale już w zimowych porażka. Kanapa , tyle boli po paru km. Otwieranie kanapy to też loteria. Ile razy można przyciskać przycisk żeby ten poddupnik się otworzył to nie będę wspominał. Wielkość schowka , może być ale 2 kasków nie schowasz. Przecieranie się skali siodelka o boczne uchwyty to chyba standard . Próbowałem regulować bez efektu. Wskaźnik paliwa. Zalany po korek a na wyświetlaczu 80 %. Brak możliwości ściemnienia zegarów. Jazda z pasażerem 80 kg daje znać o sobie zawieszenie tyl i stabilność jazdy. Za niska owiewka, wiatr prosto w twar przy 195 cm wzrostu. A po zatym jak na samotne wyjazdy całkiem spoko motorek dla kogoś kto lubi spokojna jazdę.

      Odpowiedz
  7. Kupiłem nowego skutera junak 711 125poj., niestety po przejechaniu pierwszych 170 km zapaliła się kontrolka silnika ☹️

    Odpowiedz
    • Widać miałeś pecha w losowaniu, z Chińczykami tak już jest. Oddaj na gwarancji, może zrobią.

      Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>