Ta nowość w ofercie Junaka produkowana jest przez koncern TAYO, koncern ten posiada co najmniej trzy marki pod którymi produkuje motocykle, są to Zontes, Tayo i Kiden. Z oferty tego ostatniego właśnie, pochodzi właśnie Junak 125 Racer, w Chinach oferowany jako Kiden KD150-H w cenie 5999 Yuanów (3566PLN), warto zaznaczyć ze tej cenie otrzymamy w Chinach zasilany gaźnikiem silnik 150, a motocykl w tylnym kole będzie miał bębęn hamulcowy. Model sprzedawany w Polsce ma kosztować więcej, ale będzie wyposażony w obowiązkowy wtrysk paliwa oraz kombinowany system hamulcowy CBS oparty na tarczach hamulcowych.
Przednia lampa motocykla została wyposażona w lampę halogenową, która zapewni nam dobrą widoczoność podczas jazdy nocą, jak również w światła do jazdy dzienniej wykonane w technologii LED. Tylna lampa jak i kierunkowskazy zostały oparte wyłącznie na LED-ach.
Zestaw wskaźników jak na motocykl o zacięciu sportowym przystało mocno eksponuje analogowy obrotomierz, ale nie pozwoli zapomnieć o codzienności oprócz standardowego prędkościomierza i licznika kilometrów, mamy tutaj coś dla początkujących czyli wskaźnik używanego właśnie biegu oraz coś dla spieszących się czyli zegar. Nie zabrakło też wskaźnika poziomu paliwa.
Motocykl napędzany jest silnikiem TYS, Silnik ten ma odchudzone korbowody, większe łożyska, płynniej działającą skrzynię biegów, system zapłonu DC oraz lepsze smarowanie. A producent podaje, że na przejechanie 100 km będziemy potrzebowali zaledwie 2,2 litra. Co w połączeniu z przepastnym bakiem o pojemności 19,5 litra pozwoli na przejechanie prawie 900km bez tankowania. Almot podaje moc maksymalną 10,88 KM co przy stosunkowo niskiej wadze 115 kg da nam prawdziwą frajdę z jazdy. Kiden na swojej stronie zapewnia też że podwójny tłumik został zaprojektowany aby cieszyć użytkownika mocnym dźwiękiem a jednocześnie nie męczyć hałasem.
Motocykl podobnie jak pochodzący z tego samego koncernu Junak 123 wyposażony jest w amortyzatory gazowe, zapewniające większy komfort podróżowania. Moim zdaniem motocykl będzie plasował się jako pojazd ze średniej półki jakościowej, choć technicznie nie będzie można mu nic zarzucić.
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 8 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 10.88 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 115 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.07 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | Wtrysk |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | 2 (OHC) |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
Skrzynia biegów | Manualna 5 biegowa |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Powietrzem |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | Tak |
Prędkość maksymalna licznikowa | |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | 780 |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 766 |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | 1928 |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 90/90 R17 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 130/70 R17 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
misza
Jak to jest że na stronie Junaka ten model , czyli Junak 125 Racer na zdjęciach ma hamulec bębnowy , a w opisie wyraźnie napisane jest że ma hamulec tarczowy. Kto odpowiada w firmie Almot za politykę wprowadzania potencjalnych klientów w błąd.
Beniamin Mucha
Nawet na stronie Kidena nie ma wersji z hamulcami tarczowymi. Skoro Almot nie ma ani sztuki u siebie na stanie to skąd ma wstawić zdjęcia?
Anonim
na zdjęciach na stronie jest model z 2016 jeszcze na gaźniku nowy 2017 ma tarczowe 🙂
Langer
Pisałem już kilka dni temu, że zdjęcia na stronie Junaka są poglądowe (to jest wersja np. na Chiny), a w motocyklach sprzedawanych w Polsce hamulec tylny będzie tarczowy. Nikt nikogo nie wprowadza w błąd – w opisie jest informacja prawidłowa. Poza tym – większość producentów w katalogach prezentuje wersje najbogatsze, a eksponuje cenę wersji najuboższych/najtańszych. Raczej za chwalebne należy przyjąć fakt, że za te same pieniądze klient kupujący Junaka ,,oczami” otrzyma pojazd lepiej wyposażony niż na zdjęciach.
Evi
A czy wersje na wtrysku będą posiadały starter nożny, tak jak to było w YBR Custom?
MatizMat
Tak
jas13
Ciekawe czy Keeway pod skrzydłami nowego importera, zacznie być wreszcie konkurencją dla Junaka i Rometa?
Maniek
Wtryski w tych motocyklach zapewne będą te chińskie (FAI) bo i co się spodziewać po tej kategorii cenowej. Podobnie zresztą w modelu RZ. Nawet nowy Division od Rometa ma mieć wtrysk FAI. Ciekawe natomiast co w przypadku RS’a i RS’a Pro, Delphi? Są takie informacje?
Anonim
Wtrysk jest japońskiej firmy Mikuni.
Marek
Cześć. Chcę sobie kupić motocykl junak 125 Racer ale mam też na oku Keeway Superlight 125. Czy może ktoś pomuc w wyborze.
bsw
Przecież to dwa zupełnie różne pojazdy. Racer to zgrabne jeździdełko a Superlight wbrew nawie to toczydło do lansu…
Ile masz wzrostu/wagi?
Do czego będziesz używał motorka?
Rafał
czy wiadomo coś na temat dostaw Junaka 125 Racer? Dealer w Szczecinie nie bardzo interesuje się tematem …
Rafał
jak w końcu wygląda kwestia zakupu „chińskiego” motocyklu – w tym wypadku Junaka? Dziś oglądałem hondę CBF125 która jest prawie 2x droższa ale wiadomo pewna marka. Czy Junaki są awaryjne i czy jest problem z częściami zamiennymi/serwisem?
Langer
Części do Junaków są dostępne na bieżąco, każdy diler ma pełny dostęp do nich ,,od ręki”. O jakości nawet nie ma co pisać- jest z reguły rewelacyjna. Jedynie niechlujny montaż końcowy u dilera i słaby przegląd zerowy mogą zmącić tę pozytywną opinię.
Beniamin Mucha
Po pierwsze jeżeli chcesz chinczyka i masz kasę na hondę to bierz markę premium. Obojętnie czy Romet, Junak lub Barton. Weź Zongshena, Keewaya lub Jianshe (który model jest od kogo znajdziesz u nas na stronie). Po drugie znajdź dobrego dealera który wie co robi bo montaż końcowy to podstawa.
Wszystkie Romety z nowej kolekcji które widziałem sa na wytrysku Delphi, przypuszczam że Junak też ma nie gorsze wtryski w modelach Premium, więc tutaj bym się nie obawiał.
grzesiek 41
Własnie kupiłem i dzisiej go mi dostarczyli na strzał juz zrobiłem 40 km fajna maszynka narazie wszystko ok działa narazie jezdze spolojnie bo docieram zwraca uwage !!! Polecam kolor pomaranczowy rzuca sie w oczy !!!
grzesiek 41
Panie Beniaminie według certyfikatu który mam masa wynosi 130kg spalanie 2,6l na 100km moc silnika 8kw numer silnika KD156FMI-E a producentem jest tak jak Pan napisał Tayo Motorcycle Technology
bsw
Jest już pierwsza wideorecenzja – nawet się prezentuje ten moto:
http://www.jednoslad.pl/junak-125-racer-2017-duzo-za-malo/
jas13
Ja bym tego ani testem, ani recenzją nie nazwał, jest to co najwyżej rozszerzona prezentacja modelu. Niestety ale jednoślad.pl po ostatniej zimie strasznie zdziadział.
bsw
Ok – racja. Ale detale z bliska można pooglądać. Zawsze to coś więcej niż na photo-shopowanych zdjęciach. A tu inny film:
https://www.youtube.com/watch?v=1Ixx4xia1Co
– to nie reklama ale pomarańczowy ładniejszy 🙂
bsw
Jest następna recenzja:
https://www.youtube.com/watch?v=H2HR7G6CSno
Zing2
Z filmiku jednoślad.pl wydaje się być bardzo cichy a ta odcina tylko pyrka, ciekawe jak z przyspieszeniem i vmaxem po dotarciu oraz spalaniem bo wygląda bardzo fajnie pomarańczowy i cena kusi
grzesiek 41
Przejechałem nim już ponad 200km, dźwięk jest fajny, nie jest wcale za cichy . Motocykl dzieli podzespoły z Junakiem RZ i 121 FL: ten sam silnik , zegary, wtrysk , hamulce itd.
Zing2
A jak przyspieszenie lub prędkość przelotowa? Czy można jechać 90 dłuższą trasę? Czy nie sprawdzałeś takich rzeczy bo na dotarciu
grzesiek 41
Predkosci max jeszcze nie sprawdzałem bo docieram ale moim zdaniem niezle sie zbiera ! wczoraj jezdziłem z żoną i dawal rade haha
grzesiek 41
Mam juz przejechane ok 500km i jestem po 1 przegladzie wymiana oleju i rególacje spowodowały według mnie ze dostal lepszej dynamiki !! Narazie jestem bardzo zadowolony nic sie odkreciło nic nie odpadło haha.
gonzo
Napisz grzesiek41 ile masz wzrostu. Nie za mały trochę na 185 cm ?
grzesiek 41
ja mam 175 i jest spoko najlepiej jakbys mógł do niego przymieżyc. Na motobandzie jest fajny test RACERA i porównanie z RS 125
Tomek
Witam, czy są obecnie dostępne części do tego modelu?? chodzi o owiewki bo podzwoniłem miesiąc wstecz i nie ma w Polsce nic, a to jest jednak problem, jak to reklamować? jak to naprawić? Kupie go ale tylko w tedy jak będą części
Beniamin Mucha
Zaciekawiłem się twoim wpisem i zapytałem Almot jak to jest z tymi częściami.
Otrzymałem odpowiedź że powszechną praktyką dealerów jest nie posiadanie dużego składu magazynowego, bo i modeli jest wiele na rynku i nie wiadomo co się sprzeda.
Natomiast w momencie jeżeli klient chce kupić to dealer zamawia w Almocie i w ciągu trzech dni ma wszystko na miejscu. Wywnioskowałem z tego że, Almot ma części na stanie.
Langer
Trzy dni to taki termin bardzo asekuracyjny. Bliższy prawdy to termin 16 do 20 , ale… godzin.
grzesiek 41
Ja już Racerem przejechałem ok 750km gdyby nie pogoda byłoby wiecej hahah i narazie jestem bardzo zadowolony. Z każdym km docierania jezdzi lepiej i ja czuje sie pewniej na nim !!!! Jedyne co mnie wkurza troche to kłopot przy wrzucaniu luzu przy pracujacym silniku ,przy zgaszonym niema problemu !!!
Langer
Wyreguluj prawidłowo luz na dźwigni / lince sprzęgła.
grzesiek 41
po długim nie jezdzeniu odpaliłem motor i stwierdziłem ze obrotomierz nie pokazuje obrotów choc po załaczeniu licznika wskazówka przeskakuje na 12tys i wraca na zero ale po zapuszczeniu silnika obrotów nie pokazuje przechowywuje go nie ogrzewanym garazu blaszanym czyzby zaszkodziła mu niska temperatura
Wonrz
Niska temperatura mu raczej nie zaszkodziła, przejrzyj złączki elektryczne prowadzące do obrotomierza/licznika, złączki lubią nie kontaktować czasem. Najlepiej kupić w sklepie z antenami, elektroniką spray „kontakt” albo „kontaktol” i tym zapsikać złączki, kostki połączeniowe, u mnie są dostępne po otwarciu obudowy reflektora (Barton Clasiic 125). To powinno być proste do poprawienia. Sama reakcja na włączenie zapłonu nic do tego i nie ma, ale wskazuje, że obrotomierz jest sprawny.
grzesiek 41
Dzieki za podpowiedz bede musiał przejrzec te złaczki
grzesiek 41
Byłem na przegladzie powiedziałem mechanikowi o kłopocie z luzem przy pracójacym silniku powiedzial ze to da sie zrobic i juz nie mam problemu .
Langer
Obrotomierze w 125 Racer i 125 RZ mają taką właśnie ciekawą słabość: w niskich temperaturach odpoczywają sobie, a po paru minutach lub gdy jest ciepło – pracują bez zastrzeżeń.
Ja_Wiatr
grzesiek 41 – też jestem posiadaczem Racera i u mnie też po dłuższym postoju stało się to samo, obrotomierz wykonuje tą „animację”, ale potem już obrotów nie pokazuje. Sam nie próbowałem nic z tym robić bo po zimie pierwszym przystankiem jest przegląd na 3000 km więc mam nadzieję, że mi to zrobią na miejscu. Ciekawe czy tak we wszystkich się dzieje.
grzesiek 41
Ja ostatnio odpaliłem moto i postukałem reką po obrotomierzu i zaczął działac hahaha
Patryk
Czy będę za wysoki na ten motor mam 190cm wzrostu
grzesiek 41
Ja mam 175 cm i tak dla mnie jest sam raz tobie bym bardziej polecał RS 125 jest wiekszy a najlepiej to przymiesz sie do niego sam stwierdzisz czy ci odpowiada !!!
Bartek
Ja mam przejechane na 1100 po poczatkowych problemach okazalo sie ze w kompie musieli cos poprzestawiac jest ok . Predkość maksymalna jaka osiagnolem jest 100 km myślalem że bedzie lepiej bede wymienial zębatki na mniejsze zeby predkość przelotowa byla okolo 100km
Beksa
Ja na przelecie wyciągam 90km czytałem komentarze że można wyciągnąć nawet 130 km/h a v-Max 150 km ale szkoda motocykla i tak jest mistrzem w swojej klasie przejechałem Jankiem 3000 km poluzowała się jedną śrubka i zbiera się jak się zbierał mało tego wszyscy mówią że wygląda jak 250cm3 fajny motocykl dzisiaj usłyszałem od starszego pana po co kombinować i poprawiać coś co nieźle wygląda dobrze brzmi i fajnie jeździ no i cena też spoko
Beksa
Jak ktoś jest nie wysoki to nawet na wycieczkę 300 km śmiało można jechać powiatowymi bądź wojewódzkimi drogami fajnie i przyjemnie i tanio polecam
grzesiek 41
Ja juz przejechałem ponad 1500km i na razie odpukać wszystko ok . Motocykl typowo miejski szczególnie jak chodzi o przełożenia jaki i prędkosc max. mnie udało się osiągnąć 95km/h
grzesiek 43
Panie Langer czy są juz jakies kufry dedykowane do Racera ????
Przemysław
W przypadku recera zostaje chyba tylko zlecenie komuś zrobienia stelaża pod kufer. Wątpie by gdzieś dało się taki stelaż kupić. U mnie w keeweayu rkv też nie ma stelaża ale akurat są dostępne do kupna.
Langer
Racer jest modelem bez stelaża, więc nie ma do czego ewentualnego kufra zamocować. W bagażnik za to zaopatrzony fabrycznie jest 125 RZ.
grzesiek 43
czyli musiałbym najpierw zamocowac jakis bagażnik
Przemysław
Nie jakiś a dopasowany do racera. Z tego co widzę racer ma dość nietypowo montowane uchwyty więc zostaje ci chyba tylko zlecenie komuś wykonania takiego stelaża.
Beniamin Mucha
Taobao + CSSbuy. Masz przecież czas. Zima idzie, to akurat na święta powinno dojść.
https://item.taobao.com/item.htm?spm=a230r.1.14.15.34d115e0AhHwDu&id=541096623564&ns=1&abbucket=19#detail
Wpisz w Taobao KD-150 F lub KD-150 -H i patrz co ci się przyda.
grzesiek 43
Dzieki za podpowiedzi bede miał nad czym myslec !!!
Michał
Czy ktoś z kolegów ogarnął problem z tym obrotomierzem? Mam to samo w Junak 125 RZ.
Langer
Obrotomierze w 125 Racer i 125 RZ mają taką właśnie ciekawą słabość: w niskich temperaturach odpoczywają sobie, a po paru minutach lub gdy jest ciepło – pracują bez zastrzeżeń. Więc nie wpadaj w panikę – obrotomierz sam z siebie ,,odżywa”.
W sporo droższych modelach, chociażby np. w Kawasaki Athlete za 8 tys zł nie ma obrotomierza ani nawet wyświetlacza załączonego biegu, a nie widziałem by ktoś narzekał na taki brak. W tanich chińczykach jest z reguły i obrotomierz, i wyświetlacz – doceń to.
Olek
Po prostu, jak to w podrobce motocykla; tu cos nie dziala, tam odpada, silnik pracuje jak mu sie widzi, lancuch sie mota na jajowatych zebatkach, a po kilku latach rdza utylizuje sprzeta.
Michał
Nie panikuję, spokojnie 🙂
Tak tylko zapytałem bo być może ktoś znalazł patent na tą bolączkę.
Jak na razie nie narzekam i jeździ się bardzo fajnie.
Wkurzony
Junak racer to beznadzieja, gaśnie i wrócił zepsuty z serwisu gwarancyjnego
grzesiek 43
Ja go mam już pomału 2 lata i nie mam z nim żadnych poważnych problemów !!! Znowu trzeba powtórzyć dewizę pana Langera ” Nieważne co, ważne gdzie ” !!!!!
Paweł
Ile robicie kilometrów na pełnym baku ?
Konrad
pod korek zalany ok. 650-700, wszystko zalezy jak jezdze 🙂
grzesiek 43
Po zimie okazało sie że nie działa wpełni CBS naciskając przedni hamulec działa ale naciskając nożny motocykl nie hamuje czyżby sie zapiekł dziwne ???????
Marcin
Podobnie miałem w bliźniaczym Zippie VZ-6. Po zimie hamulec nożny nie działał (ani tył ani przód CBS). Odpowietrzenie nie pomogło, Zbiornik wyrównawczy w połowie pomiędzy min a max. Padło na uszkodzoną pompkę. Mechanik jednak się nie poddawał i rozkrecilł prawie wszystkie podłączenia. Zalał płynem hamulcowym pompkę oraz zacisk. Po ponownym odpowietrzeniu wszystko działa. Mam obserwować i w razie czego wrócić. „Naprawa” w ramach gwarancji.
Langer
Czy pedał hamulca tylnego ,,wpada” w dół bez oporu?
grzesiek 43
Raczej tak za bardzo nieczuje oporu !!!
Langer
Naprawa jest prosta ( ale czasu może zająć sporo): wystarczy odpowietrzyć przewód prowadzący do środkowego tłoczka w przednim zacisku. Nie trzeba tykać tylnego zacisku, tylko przedni. Nie dopuść przy tym do opróżnienia zbiorniczka płynu hamulcowego, jaki zamontowany jest w okolicach prawego podnóżka pasażera.
grzesiek 43
ok dzieki za rade spróbuje
grzesiek 43
Wczoraj odpowieczałem ten hamulec dosc długo nawet płynu hamulcowego dolałem żeby nie brakło ale dalej CBS nie działa !!! Niby tylny tłoczek sie porusza ale jakby miał za słaby docisk czyżby to była wina pompki ?????
klient
Jeżeli przewód hamulcowy ma jakieś zagięcia, albo podwinięty góra, dół, to klasyczne odpowietrzanie będzie mało skuteczne i będzie to robota głupiego. Trzeba pod odpowietrznik podpiąć pompkę odsysająca. Ewentualnie jeszcze możesz poluzować przewód przy danym zacisku i wtedy przelać przez niego płyn hamulcowy, żeby usunąć powietrze, które przy klasycznym odpowietrzaniu jest tylko przepychane w przewodzie.
Langer
Nie, to nadal masz za słabo odpowietrzony przewód prowadzący do środkowego tłoczka przedniego zacisku. Pompuj do skutku, najlepiej korzystając przy tym z pomocy drugiej osoby, która w odpowiednim momencie będzie odkręcała i zakręcała odpowietrznik.
scsdvs
Mam ten model z 2019 roku. Nie ma on takiego bajeranckiego zbiorniczka wyrównawczego na kierownicy :/ Pali około 3.5 na mieście.
scsdvs
W poprzednich wersjach był ładny zbiorniczek, przykład tu: https://www.youtube.com/watch?v=OurnKc_5W1U
mich
scsdvs mam pytanie . Jaki masz układ wtryskowy. Mikuni czy Yeson. Ja mam racera z 2018r i układ wtryskowy to Yeson.
Konrad
odnosnie odpowietrzenia hamulcow, miałem rowniez taki problem, wez duza 100ml strzykawke i rurke, podlacz rurke do odpowietrznika przedniego zacisku, podpompuj hamulec nozny, wcisnij go do oporu i luzujac odpwoietrznik utworz podcisnienie strzykawka. trwalo to u mnie sporo czasu ale podziałało.
Zastanawiam się nad zrezygnowaniem z CBS, pytanie tylko jak po wymianie pompy na 1 zacisk, wykorzystać srodkowy tłoczek w przednim hamulcu
Edward
Odgrzeje temat. Jestem posiadaczem Racera od sierpnia 2018, mam przejechane ponad 4 tyś km. Hamulec nożny faktycznie po zimie są problemy. Jest zapowietrzony, u mnie zwykłe odpowietrzanie przyniosło efekt połowiczny. Dopiero po użyciu urządzenia do odpowietrzania hamulców przez podciśnienie i przetoczenia przez układ świeżego płynu hamulcowego dało efekt i w tej chwili działa bezproblemowo. Z usterek, które mi się przytrafiły to również wyciek oleju z prawej pokrywy silnika. Okazało się, że śruba dolna, do której przymocowany jest wspornik, który podtrzymuje dolny pług jest poluzowana. Dokręcenie nic nie dało, gdyż śruba pękła xd Nowa śruba + pasta uszczelniająca dały radę. W tej chwili jest szczelnie, ale pług zdemontowałem całkowicie bo okazało się, że śruby z lewej strony również są poluzowane (te które podtrzymują wspornik). Mogę jeszcze się odnieść do obrotomierza. Ja w swoim miałem taki efekt tylko raz i było to po umyciu. Wystarczyło ruszyć kostką przy silniku i hula.
grzesiek 43
Mam takiego do sprzedania prawie nówka o bardzo niskim przebiegu
Baxter
Ja też posiadam Racera z 2019 z małym przebiegiem. Niestety jakość wykonania a dokładnie ramy motocykla pozostawia dużo do życzenia. Połączenia spawane są wykonane niechlujnie. Tzn jest wiele nieodczyszczonych odprysków. Spoiny są z porami i dziurami. Są też podtopienia materiału. Ogólnie taka „jakość” spoin nie powinna przejść kontroli jakości. Wiem coś o tym bo jestem certyfikowanym kontrolerem właśnie od połączeń spawanych. Do tego na powierzchni ramy pojawia się korozja. Powierzchnia stalowej ramy była źle przygotowana do malowania. Po kilku latach trzeba będzie zdemontować części i oddać ramę do piaskowania i poprawy spoin, po czym ponownie poprawnie pomalować. Chyba następnym razem nie skuszę się na Chińską jakość albo dokładnie obejrzę dany egzemplarz tym razem już bez emocji 😉
A tak ogólnie to fajny motorek, idealny na rozpoczęcie przygody z jednośladem.
rawla
Dałeś za motocykl nie całe 8000 zł. Czemu więc się dziwność? Płacisz chińczykowi za jego pracę grosze a oczekujesz jakość na poziomie 20 000 zł? Płacisz mało- masz mało.
Anonim
Jakość spoin takiego chińskiego pracownika powinna decydować o tym czy w ogóle będzie pracował przy spawaniu ram motocyklowych. Jeżeli źle spawa to powinien zostać odsunięty od takiej pracy. Spawacze w Polsce przechodzą testy na tzw. próbach przedprodukcyjnych gdzie dobiera się załogę do konkretnych zleceń i nie ważne ile zarabiają. Jak źle spawasz to możesz wcale nie zarobić. Tutaj zawiodła kontrola jakości która zgłasza takie niezgodności.
grzesiek 46
hej mam zamiar wymienic sam olej w racerze jaki polecacie taki nie drogi a dobry i na co zwrócic uwage przy wymianie ???
bsw
Ja używam od lat Valvoline SynPower 4T 10W-40
To dobry olej i tańszy od Motula.
jas13
A ja eksperymentuje, oczywiście każdy z tych które używam spełnia API i Jaso, aktualnie mam Motul 5000 10W40. Sprzęgło klei, nie grzeje się
Sa lub Sa500
Ja Ci powiem ze swojego doświadczenia. Lepszy będzie pełny syntetyk, lepiej odprowadza ciepło i tak się nie degraduje szybko jak mineralny. Inaczej, zachowuje właściwości na dłużej. Racer to tani chiński motor chłodzony powietrzem, więc taki olej moim zdaniem bardziej wskazany. Ja lałem kiedyś motula 7100 ale jest on często podrabiany, więc trza uważać i kupować z pewnego źródła.
Sa lub Sa500
Ale generalnie chodzi o to żeby olej był, bo jak nie ma to bida (mnie to spotkało, ale w sumie dobrze bo bym siedział pewnie do teraz w tej drogiej dychawicznej klasie). Generalnie olej to istotna rzecz, w zależności od jakości lepiej motur działa, lepiej wchodzą biegi, nie grzeje się, mniejsze wibracje itp. Sa bawi i uczy.
Anonim
Chłopie, po tym co napisałeś widzę, że nie masz zielonego pojęcia o tym co piszesz.
Anonim
Nikt na tym portalu tego kolesia ( Sa lub Sa500 ) nie traktuje poważnie, to jest frustrat który co rusz udowadnia światu, że ma problemy mentalne z samym sobą i innych chce przekonać że białe jest czarne lub na odwrót, co na to samo wychodzi…
jas13
@Anonim, każdy ma prawo do swojej opinii na blogu, zarówno Anonimy, jak i Sa500. Do zwykłej 125-ki półsyntetyk wystarczy. Pełny syntetyk jest drogi, ma sens w bardziej wyśrubowanych silnikach i długich interwałach serwisowych, a przy wymianach co 3tys. km, 10W40 dowolnej marki, byle był motocyklowy z uwagi na mokre sprzęgło.
Sa lub Sa500
Popieram
Sa lub Sa500
Patrz a jeżdżę bezawaryjnie już tyle sezonów.
jas13
@Sa500 motul 7100 10W40 kosztuje 20pln na litrze drożej niż motul 5000 10W40, silnik na obu będzie chodzić taka samo, więc czy jest sens płacić więcej? Przy interwale do 3tys. km, wybieram tańszą opcję 🙂
Anonim
Do jakiej ceny za 1L „taki nie drogi” ? Chyba lepiej 4l opakowania kupować przy częstych wymianach.
Anonim
W tej chwili najlepszy jest shell. Oczywiście jeśli chodzi o olej w rozsądnej cenie.
Polecam samochodowe i motocyklowe z tej serii których baza jest oparta na gazie, a nie ropie.
Sa lub Sa500
A w czym jest lepszy od innych? Skąd czerpiesz dane?
grzesiek 46
dziekuje wszystkim za porade napewno skorzystam
Grzegorz
Mam zamiar wymienic samemu olej w racerze na co zwrócic uwage przy wymianie !!!
bsw
Odkręcasz korek (od spodu), spuszczasz stary olej, przykręcasz korek (to akurat istotne), nalewasz świeży olej (przez korek z bagnetem) i to wszystko – 5 minut roboty. Możesz ewentualnie spojrzeć na magnesik w korku spustowym czy nie ma na nim grubszych opiłków – drobne w nowym motku są akceptowalne.
Sa lub Sa500
Czynność prostu jak dup… Robisz tak:
– najlepiej wymienić po przejechaniu kilku kilometrów, zostawiasz motor aby trosze ostudzić olej, by się nie poparzyć, ciepły olej łatwiej spływa,
– podkładasz miskę pod korek od spustu oleju, odkręcasz korek,
– jak scieknie odrecasz filtr oleju i bujasz motorem trochę aby wszystko wylać (to jest rower więc nie będzie problemu z jego utrzymaniem na pochylach),
– wymieniasz filtr oleju (chyba że jest to siatka to tylko czyscisz)
– czyscisz i zakrecasz korek oleju, zobacz w jakim stanie jest podkładka, powinna być dobra, ja tam od lat nie wymieniam i jest git, niektórzy zalecają wymianę co wymianę oleju :D, dokrecasz „z czuciem”
– wlewasz ile fabryka zaleca, ewentualnie do pozycji max na wyprostowanym motorze na wzierniku lub na bagnecie jak masz
– jeździsz wesoło i kontrolujesz po kilku jazdach czy nie ma jakiś wycieków od strony filtra i korka.
Olej wymieniony. Opiłkami się nie przejmuj, raczej normalne że są (zwłaszcza przy pierwszych kilku wymianach), ja nie mam magnesu więc czasami jak zlewam olej to sobie patrzę czy na dnie miski coś się nie zebrało.
Beniamin Mucha
Z tymi kilkoma kilometrami to bym uważał.
Motocykl na pierwszy montaż jest zalewany tanim olejem slnikowym – celowo.
Po to aby okres docierania trwał 1000km a nie 2000km.
Dalego pierwszą wymianę należy zrobić, albo tak jak wskazuje producent, albo po przejechaniu 500km wymienić olej na taki ze średniej półki.
A dopiero po 1000km przejść na olej z wyższej półki.
grzegorz
dzieki za rady