Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

Junak 123 XMoto

Dodaj do porównania
Junak 123 XMoto

Na pewno już czytaliście wpis na blogu o nowościach Junaka, i poczytaliście o tym motocyklu. Jednak ja pozwolę się nie zgodzić z moim kolegą Dawidem (a co nie mogę?).

Nie tak dawno, w wideorecenzji Zippa VZ-2, wspominałem, że Zontes (a dokładnie Guangdong Tayo Motorcycle Technology) ma w swojej ofercie również motocykle typu Cross/Enduro których to na naszym rynku brakuje. Mamy tylko do wyboru drogiego wyczynowego Kawasaki  oraz Rometa ADV, który co prawda zapowiadał się bardzo fajnie a okazał się modelem który do bezproblemowego działania wymaga sporej ingerencji w mocowanie zabieraka zębatki.

No i wreszcie ktoś, czyli Almot, zdecydował się sprowadzić od Zontesa coś na kształt supermoto. Oczywiście nie możemy go przyrównać do typowego supermoto, bo rzeczywiście nim nie jest, ale chyba żadna 125tka nie może za nie uchodzić. Jednakże po zmianie tylnej opony  spokojnie możemy się w teren nowym Junakiem wybrać. Łatwo  też zauwazyć, że prześwit ramy motocykla jest większy niż np. w Junaku 123.  Aby jeszcze lepiej przystosować motocykl do pokonywania trudnego terenu Zontes zastosował do produkcji przedniego błotnika niełamliwy plastik, który po odkształceniu wraca do swojego pierwotnego kształtu.

Z jednej strony rozumiem Almot, że chce nawiązać tym modelem do  sprawdzonego Junaka 123, ale przecież tutaj mamy całkowicie inną konstrukcję oraz co ważne całkiem inny silnik. Jedyne co łączy te motocykle to ten sam chiński producent.

Silnik który montowany jest w Junaku 123 Xmoto to najpewniej kolejna wariacja na temat silnika Hondy CG, w chinach nazywa się go „CG-S”. Jest to silnik na popychaczach a nie jak w 123 z łańcuszkiem rorządu, jednak posiada kilka modyfikacji w stosunku do standardowego OHV 156FMI :

  1. Zapłon DC umożliwiający łatwiejszy start w niskich temperaturach.
  2. Wałek wyrownoważający o odmiennej konstrukcji, umożliwiający umieszczenie go bliżej wału korbowego. Taki układ daje nam duże mniejsze wibracje niż standardowy silnik z wałkiem kolonowany z Hondy CG.
  3. Większe łozyska wału korbowego, co ma zapewnić ich dłuższą żywotność oraz możliwość użytkowania motocykla przy większym obciążeniu, np. do wspinaczki po górach.

Motocykl oczywiście nie powala mocą (11 KM) jednak stosunek mocy do masy nie jest taki najgorszy. Motocykl jest dosyć lekki 115kg.

A choć ceny w Polsce jeszcze nie znamy, to cena w Chinach, która wynosi niecałe 5 tyś. PLN pozwala sądzić że i u nas nie będzie ona wygórowana.

Aktualizacja: model ten w Polsce nie wszedł na rynek pod marką Junak, jednak wprowadził go Zipp jako Zipp Tracker 125 (2016), na dotatek z silnikiem typu TYS, na łańcuszku rozrządu.

Banner125J9

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
8
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
10.88
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
115
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.07
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Gaźnik
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (OHV)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna licznikowa
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
780
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
783
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
3.00/ R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
110/90 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Share This Post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Związany z produkcją dla motoryzacji od 2007 r. Na co dzień pracuje jako kierownik zakładu produkcyjnego. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

11 komentarzy

  1. Beny, nie broń tego motorka :), wszystko było by ok gdyby producent nie nazwał tego sprzętu supermoto. Wszystko ok, ten sprzęt jest warty uwagi ale nie cierpię gdy ktoś nam wciska suchego wafelka pod nazwą snickers i mówi że wafelek był „inspirowany filozofią batonika”.

    Irytuje mnie że w tylnym kole nie ma agresywnego bieżnika. Trzeba sobie dokupić? Beny, co ty?! To marketingowa klapa. Ja nie chcę niczego dokupować. Moim zdaniem uratowało by go to gdybym w sklepie mógł wybrać z pośród 2 wersji. Albo z konkretnymi oponami, przygotowanymi np do pracy dla leśniczego, albo z oponami szosowymi. A nie, jedna taka druga taka.

    Większy prześwit? Może kilka centymetrów, nadal słabo. A umiejscowienie tłumika wyraźnie świadczy o tym, że to nawet nie stało obok supermoto.

    Co z tego że mam miękki chlapacz? Na to może polecą dzieciaki z A1, mnie on nie chwycił za serce, to jest bajer a nie konkretna funkcjonalność.

    Się pytam gdzie są tarczowe hamulce? Gdzie aluminiowy wahacz z profilu? Gdzie monoshock? Gdzie ostro zadarta w górę kanapa?

    Reply
  2. To nie jest marketingowa klapa, wzięli go takiego jakiego oferuje go producent chiński…przecież miliony chińczyków nie mogą się mylić…

    Reply
  3. Autorze zapomniałeś, że na rynku z Enduro/Supermotoczy masz jeszcze z tańszych Keeway TX 125, z droższych Rieju Marathon, Rieju Tango.

    Reply
  4. Szkoda , że Junak nie proponuje motocykla podobnego do tego
    https://www.youtube.com/watch?v=pYcKzOi5VEk
    Jak mówi właściciel z filmiku, takie „supermoto” na ryby dla ciut starszych .

    Reply
  5. W nowym katalogu na 2016 r , na razie nie ma tego motorka a zapowiadał się na jeden z tańszych ze stajni Junaka.

    Reply
    • Junak może i go nie ma w ofercie ale ZIPP już tak,występuje pod nazwa TRACKER.Widzę że ktoś tu komuś gra na nosie:)Konkurencja jest zdrowa

      Reply
  6. Witam dlaczego nikt nie przetestuje keewaya tx 125 enduro , piszecie ze nie ma tanich motocykli tego typu na rynku ,rks , rkv byly testowane a z tx 125 jest jakas zmowa milczenia , sam chce kupic ten motor ale nie ma nigdzie żadnego testu natomiast jest jedna bardzo negatywna opinia i praktycznie zadnych innych .

    Reply
    • To nie zmowa milczenia. Po prostu Keewayu /Romet nie udostępniają tego modelu na testy. Rozmawiałem na targach z dealerem który twierdził że sprzedał ich 20sztuk i nie ma z nimi żadnych problemów.

      Reply
  7. Witam czy ktoś wie kiedy ten model będzie w sprzedaży ?

    Reply
    • Nie wiadomo czy Junak go wprowadzi. Natomiast w tej chwili ten sam motocykl sprzedaje u nas Zipp.

      Reply
      • Dzięki wielkie 😉

        Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>