Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

Junak 122 SPORT

Dodaj do porównania
Junak 122 SPORT

Wersja SPORT to tylko zwykły chwyt marketingowy. Wersja ta niczym się nie różni pod względem technicznym od zwykłej 122. Nie posiada ani mocniejszego silnika, ani lepszych właściwości jezdnych. A bębnowe hamulce w tylnym kole, to już kpina z elektryzującego słowa SPORT, które przywodzi nam na myśl technologie zaczerpnięte ze sportów motorowych jak Moto GP czy Superbike. To już Zipp okraszając swój model mianem „PRO” miał więcej tupetu, bowiem w Zippie masz zawieszenie typu monoshock, odwrócone widelce i hamulce tarczowe. A w Junaku? Producent dołożył w tym modelu dodatkowe owiewki i inne światło z przodu. Czy te modyfikacje, warte są wydania dodatkowych 700 złotych? Naszym zdaniem nie. Tym bardziej, że ten model, cierpi na te same wady co cała seria 122, czyli problemy elektryką, cieknącym paliwem, słabe opony i rozciągający się łańcuch. Lepiej jest kupić tańszą wersję (np RS), a za różnicę w cenie, wyposażyć ją w nowe, markowe opony i dobry łańcuch. Już samo założenie opon, takich jak np Michelin, do zwykłej 122, spowoduje, że będziemy znacznie bardziej „SPORT”-owi, niż prezentowana wersja.
Przed zakupem, zapytaj sprzedawce czy egzemplarz, który chcesz kupić, posiada już mocniejszy silnik. Na początku 2015 roku cała seria 122 otrzymała ulepszony silnik.

W katalogu na rok 2016 model ten  już nie występuje.

Film

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
8.53
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
11.6
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
136
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.063
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
3
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Gaźnik
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (OHV)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Nie
Prędkość maksymalna licznikowa
95
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
80
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
780
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
745
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2060
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
2,75/ R18
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
3,25/ R18
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Share This Post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.

REKLAMA

10 komentarzy

  1. Ale się Pan redaktor wyżył na tym modelu 😀 Czego byście chcieli od motocykla w cenie dobrego roweru?

    Reply
  2. Poza owiewkami widać też gumowe osłony na lagach które wydłużą ich żywotność. W zwykłej 122 tego nie ma. Wydaje mi się też że jest ciut większa tarcza hamulcowa ale nie dam sobie palca uciąć …

    Reply
  3. Po chińczyku nie można się spodziewać za wiele ale prezentuje się fajnie!!! Wygląda na porządną maszynę…..a, że taką nie jest to nie wszyscy muszą wiedzieć:P grunt, żeby można było poszpanować haha no bo chyba o to w tym „motocyklowym świecie” chodzi nie?:)

    Reply
    • Ja jestem za chnolkami tanie części teraz to w miarę chodzi jestem za

      Reply
  4. @Tedi – nie, nie o to chodzi w motocyklowym świecie, a 125ki to nie motocykle.

    Reply
    • Peter Fonda powiedział kiedyś, że nie ważne czym jeździsz, wystarczą dwa koła i silnik.Tutaj chodzi o styl życia i poczucie wolności.

      Reply
  5. Juliusz czyli Twoj 125mm penis to nie penis… a pan Mucha ma absolutna racje.

    Reply
  6. Jak bym miała do wyboru właśnie tego Junaka 122 sport a Zippa to co radzicie wziąć proszę o pomoc

    Reply
  7. jeżeli to ma być zipp pro 125 to bierz zippa. sprawdzona konstrukcja, dwa hamulce tarczowe… 🙂

    Reply
    • Możesz też przemyśleć
      Romata Arrow Fly lub Bartona FR. Ten sam motocykl, z tej samej fabryki. Ważne kto ma taniej i ładniejszy kolor :-).

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>