Oto najtańsza pozycja ze stajni Junaka. Rama tego motocykla to sprawdzona konstrukcja z modeli 901 które napędza pięćdziesiątka 4T. Ze względu jednak na większą moc silnika o pojemności 125 została dołożona poprzeczka, łącząca część silnika z ramą, u zbiegu z kierownicą. Ten model posiada wiele wad. Z punktu widzenia bezpieczeństwa za wadę uznajemy to, iż z tyłu posiada hamulec bębnowy, który jest mniej skuteczny od hydraulicznego hamulca tarczowego. Przednie hamulce też jakby ciut za słabe. Użytkownicy narzekają także na rozciągający się łańcuch i słabej jakości ogumienie które zupełnie nieradzi sobie z mokrą nawierzchnią. Także konstrukcja owiewek pozostawia wiele do życzenia. Ze względu na drgania, lubią pękać i odpadać. W pierwszych egzemplarzach montowano zbiornik z którego wyciekało paliwo.
Spalanie oscyluje w granicy 3l / 100. Za to wielką zaletą jest cena, która miażdży markowe motocykle. Ten model kupimy za jedyne 4499 PLN. Nawet jeżeli doliczmy do tej ceny zakup nowych lepszych opon i konkretny łańcuch i 3 zbiorniki paliwa, i tak koszt całości będzie bił na łeb Aprilię, Yamahę i Hondę.
Jak się mawia: coś za coś! Mimo wad, naprawdę da się pokochać tego „Chinczyka”, za jego fajny dźwięk, łatwe, wygodne prowadzenie, wysoką pozycję kierowcy i … o dziwo, za markę która zwraca na siebie uwagę. Napis Junak, widoczny jest z chodnika :).
Producent podaje, że w 2015 roku, silnik przeszedł lifting, który zwiększył moc o 20%. Z tej okazji Junak 122 otrzymał literkę F w nazwie. Trudno jednak powiedzieć ile teraz koni posiada ten Junak, ponieważ dane techniczne na stronie nie uległy zmianie. Poprzedni Junak deklarował 11.6 KM. F-ka także podaje 11.6.
Przy okazji zmian zmodyfikowano także przód motocykla. Usunięto nieskuteczną lampę, zastępując ją okrągłą klasyczną lampą. Dotychczasowi posiadacze serii 122 a także 901 często dokonywali tej zmiany na własną rękę. Porównując oba modele dostrzegamy także większą tarczę hamulcową w przednim kole.
W katalogu Junaka na rok 2017 model 122 / 122F już nie występuje.
Filmy
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 8.53 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 11.6 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 130 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.066 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | 3 |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | Gaźnik |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | 2 (OHV) |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
Skrzynia biegów | Manualna 5 biegowa |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Powietrzem |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | Nie |
Prędkość maksymalna licznikowa | 95 |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | 80 |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | 880 |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 745 |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | 2060 |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 2,75/ R18 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 3,25/ R18 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
Tytus
Jak ten model ma koła siedemnastki to jakim cudem zakładałem na te felgi opony 18 calowe?
Dawid Parus
Prawda, błąd, poprawione 🙂 dzięki Tytus.
tomaszxxx@gmail.com
Witam. Napewno 901 ma 4 biegi?
Tytus
901 czyli 50cc ma 4 biegi , z tym że czwórka to trochę nadbieg. Służy głównie do oszczędzania paliwa , gdy jeździmy po płaskim asfalcie. Motorower na najwyższym biegu jest dość słaby. Po dopieszczeniu tłumika , dźwięk silnika jest poważniejszy niż w większości 125tek. Grubsze opony bardzo poprawiają i trakcję i wygląd.
milion
Hej. Dziś byłem u jednego dilera w KRA przymierzyć się do J121, 122, 123. Zapytałem też o 122F – zmienia się tylko lampa, moc ta sama, tarcza z przodu ta sama. Jednak jeszcze żaden z dealerów nie dostał go jeszcze, miały być w lutym/marcu, ale jeszcze nie ma i nie wiedzą kiedy przyjdą. No i na stronie Junaka też podają błędy, więc najlepiej pójść do dealera i wszystko zobaczyć na żywo, zapytać, a nie ślepo wierzyć cyfrom na stronie 😉
Mój wybór raczej skłania się ku 122. Z tą mini owiewką przy lampie jak dla mnie nie wygląda źle. Z nową lampą ma być tak jak jest/było w ’50’-tach (nie wiem czy nie 901F mi pani pokazywała stojącego w kącie).
LuCq
Czy Junak 122F z 2015 roku dalej ma 4 biegową skrzynie czy już jest 5 biegów?
kojak
Witam, posiadam junaka 122f i jestem zaskoczony jakością co do ceny, przejechałem 100 km i póki co sprawuje się dobrze, silnik chodzi równo i zbiera się już od niskich obrotów, jedyna nie przemyślana rzecz to dźwigienka zmiany biegów, nie ma opcji na to żeby piętą przełączać biegi, mała wada konstrukcyjna ale nie przeszkadza. Moim zdaniem warto go kupić, no i jedna dziwna rzecz to zaślepka w wydechu, pozbyłem się jej i dźwięk lepszy i przepustowość. Pozdrawiam miłośników dwóch kółek
Artur
Maj Janka 122 przejechałem na nim 2000 kilometrów i nic wbrew sceptykom się nie zepsuło ani urwało. Wygląd kwestia gustu moim zdaniem całkiem ładny jednoślad. Motocykl dobry na początek – łatwy w prowadzeniu. Prędkość maksymalna ponad 100 km/h. Napis na zbiorniku bezcenny. Spalanie 3 litry paliwa na 100 km. I ten banan na twarzy radość z jazdy bezcenna. Dużo przechodniów pyta czy to ten junak i patrząc mają wątpliwości ale tylko do momentu odpalenia silnika bo brzmi naprawdę rasowo. Naprawdę fajny sprzęt za śmieszną cenę. Nie jest to japoński jednoślad co widać po jakości wykonania i cenie zakupu ale daje dużą przyjemność z jazdy. Najdłuższa trasa 300 km. Polecam jako pojazd służący do miasta i krótkie wycieczki za miasto sprawdza się znakomicie. Można kupić używanego kilkunastoletniego Japończyka albo nowego junaka na gwarancji.
Anonim
ja już 3 sezony smigam i nic jeszcze nie wymieniałem z częsci chyba że olej haha
Megido
A ja mam podrasowaną do 10koni 901 zrobiłem 4000 i chyba popsuło się wszystko co mogło. Pękł zbiornik, ciekło paliwo i wysuszyło owiewkę, która potem też pękła. Zbiornik przy małej ilości paliwa od drgań wydawał fatalny dzwięk, jak wuwuzela. Wpakowałem rozpórkę. Od drgań pękła tylna owiewka przy kanapie. Pękło przednie nadkole przy śrubach, wstawiłem do środka kawał blachy i poskręcałem to jakoś. Brak filtra paliwa, regularnie zapychała się dysza. Przedziurawił się pływak i paliwo ciurem leciało na chodnik. Więcej paliwa się wylało niż przejeździłem. Tylne nadkole się odkręciło. Kierunkowskazy się luzują i fajtają. Zegary i ich podświetlenie już dawno nie żyją. Lampa wymieniona na okrągłą z żarówką H4. Przednie uszy przy kanapie okalające zbiornik porysowały mi go, tak że zdarła się farba do blachy. Rama i kierownica pordzewiała. Rura też już malowana bo zardzewiała jak rudy 102. Odkręciła się zembatka od zabieraka podczas jazdy. Łańcuch wymieniony. Opony do wymiany ale nie dlatego że zdarłem, tylko dlatego że są plastikowe. Gdybym je zdarł po 4 tys km to bym się cieszył bo to by oznaczało że są miękkie i dbają o moje dupsko. Nie wiem czy zmienię je szkoda mi już kasy. O dziwo silnik chodzi. Trochę się poci, ale działa.
Mimo wszystko, nie wiem jak to się dzieje, ale nadal tego gnoja lubię i nim śmigam.
waldi
Witajcie ja moim junakiem 122 przejechałem już około 14tys km na tym samym łańcuchu i mam jeszcze 1/3 regulacji .Fakt bak cieknie i wydaje dziwne dźwięki ale po założeniu poduszki i wywaleniu czujnika -na diabła w takim motorku,jest cicho.Co do opon to fakt za 250zł kupiłem firmowe i motorek śmiga i trzyma się drogi.
Za takie pieniądze (3600zł) za nowego w 2014
mam kupę frajdy i transport do pracy taniej niż w MPK
Dodam że olej wymieniam co 1500 km 10w40
i silnik nie ma żadnych znamion zużycia .Duży kufer z tyłu pozwala na fajne zakupy i co tu więcej chcieć.
sloiveg
Waldi a gdzie kupiłeś opony i czy sa troche szersze niz ori ?
Przemek
To nie opinia lecz zapytanie.Mam zamiar kupić 122f cena 4000pln .To mój pierwszy motor.Nie chce używanego bo nie wiem co trafię a po drugie jak mnie poniesie to sprzedam na zimę zrobię A i kupie Hondę czy inną 600.A wiec jak polecacie?Dużo nie stracę na cenie te motocykle trzymają i jest ich na rynku używek baaaardzo malo.Po trzecie może się okazać ze powiem eee to nie dla mnie.Kupować ?
Maniek
To może lepiej Bartona N125? Tańszy, a jakościowo może być podobny lub ciut lepszy. Skoro i tak bierzesz moto bez wałka…
Hanna
Kup online to będziesz mógł zwrócić do 28 dni.
Grzech
Mam taki problem: myjąc motorek zauważyłem ślady na błotniku. Bliższe oględziny wykazały że to ślad od trąbki. Pomyślałem że mam mało oleju w lagach bo w trakcie hamowania dość mocno nurkuje w 1 momencie (ale w zasadzie nie zauważyłem żeby dobijał). Ktoś potwierdzi moje przypuszczenia żebym nie rozbierał ? A jak tak to jaki olej tam idzie i ile go trzeba wlać? Mam mały zapas (ok 500ml) ATF 220 albo 320
alchemik
Ten sprzęt sprzedawany jest pod różnymi markami (Barton, Romet, Zipp i inne). Interesuje mnie zakup nowego motocykla i zastanawiam się czy napis na baku ma jakieś znaczenie? 🙂 Jeśli tak, to który wybrać?
Nowywbranży
Napis na baku nie ma znaczenia. Znaczenie ma to, kto motorek składał czyli konkretny serwis, w konkretnej miejscowości. Poszukaj okolicznych sprzedawców i opinie o nich. Ogólnie(nawet bardzo ogólnie, na podstawie forum i opinii) wydaje mi się, że Barton skręca motocykle najlepiej i ryzyko usterek jest najmniejsze. Później Romet i Zipp. Ale to minimalna wskazówka, poza tym nawet jak dobrze skręcą, to jeszcze nie ma gwarancji, że wszystko będzie ok.
Anonim
Ja kupilem 1 rok temu i sugerowalem sie wygladem dzisiaj wiem i ostrzegam przed kupnem sprawdz dostepnosc czesci i poznaj serwisy ale naocznie nie w teorii kupujac np.zipp jestes zdany na siebie
Jaś
Romet?
Zbyszko
polecacie ten motorek
Janek
Polecam Ci Zbyszku,jest to na prawdę fajny motorek
Janek
Ja mam junaka 122 i nie narzekam,nie pali dużo,dość miło się prowadzi.Są-rzecz jasna mankamenty,ale bądźmy szczerzy-w tej cenie-nie ma co narzekać.Ogólnie-polecam
kedar
czy ktoś miał problem z przednim hamulcem w Junaku 122F – polega to na tym , że cały drży jakby wyrobiły się gumowe tuleje przy śrubie mocującej korpus hamulca do widelca i przy trzpieniu przechodzącym przez okładziny
krzysztof.polchlopek@onet.pl
WITAM ,ma Junaka 122 i mam brak iskry nie wiem od czego zacząć ???Proszę o pomoc.
Anonim
Przyczyn braku iskry może być wiele, od przełącznika na kierownicy w nieprawidłowym położeniu i wadliwego czujnika stopki bocznej poprzez usterki instalacji po niesprawność cewki, modułu lub stojana.