Junak 121 FL

Dodaj do porównania
Junak 121 FL

Pod koniec roku 2015 Junak przedstawił nowości na rok 2016, jedną z tych nowości był Junak 141. Miał on zastąpić Junaka 121, pisaliśmy wtedy, że co prawda silnik został wyposażony w wałek wyrównoważający oraz większe i mocniejsze łożyska a także w nowszy rodzaj zapłonu (DC) to jednak konstrukcja silnika była archaiczna bo na popychaczach. Uznaliśmy to za krok w tył, bo 121 miał silnik OHC i dysponował nieco większą mocą od następcy.
Na całe szczęście Almot nie zdecydował się na wprowadzenie modelu 141. Zamiast tego wprowadzono model o nazwie 121 FL (Face lifting). Junak 121 FL produkowany jest przez firmę Tayo. Fabryka ta jest znana w Polsce z modelu Junak 123, Zipp VZ-2 czy właśnie Junak 121, które uznawane są za najlepsze jakościowo motocykle w swojej klasie cenowej. Tayo motor jest właścicielem co najmniej trzech marek motocykli. Są to Zontes, Tayo i Kiden. Z oferty tego ostatniego właśnie, pochodzi nowy 121 FL.

Junak 121 FLOferowany w Chinach Kiden KD150-E o pojemności 150cc osiąga moc 10kW czyli 13,6KM, Almot podaje dla 125cc wartość z homologacji 8kW czyli 10,88 co wydaje mi się wartością zaniżoną. Tak samo ma się sprawa z prędkością maksymalną, Kiden 150 osiąga wg. producena 125km/h a „nasza” 125 tka tylko 90km/h. Coś mi się wydaje że homologacja otrzymana przez Almot od producenta była wystawiona na model z silnikiem OHV.
Junak 121 FLMotocykl wyposażono przecież w zmodernizowany silnik, nie jest to już typowy klon japońskiego silnika hondy. Dość powiedzieć że nowy silnik o nazwie TYS, któremu poświęciłem osobny artykuł, ma odchudzone korbowody, większe łożyska, płynniej działającą skrzynię biegów, system zapłonu DC oraz lepsze smarowanie. A producent podaje że na przejechanie 100 km będziemy potrzebowali zaledwie 2,2 litra. Takie zużycie paliwa w połączeniu z bakiem o pojemności 18 litrów daje nam zasięg ponad 800 km.

Za oświetlenie drogi przed motocyklem odpowiada lampa wyposażona w żarówkę halogenową. Tylna lampa wykonana w technologi LED zadba o naszą widoczność i bezpieczeństwo podczas hamowania. Co ciekawe w motocyklu na pierwszy montaż stosuje się opony marki CST (Cheng Shen Tire), są to jedne z lepszych Chińskich opon. Na pierwszy montaż stosuje je większość Chińskich marek premium, oraz np. Honda w modelu CBF 125.

Moim zdaniem właśnie dzięki silnikowi o nowej konstrukcji Junak 121 FL będzie silnym konkurentem dla Bartona Classica czy Rometa Soft.

Zdjęcia kiden.cn

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
8
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
10.88
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
129
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.062
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Gaźnik
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (OHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna licznikowa
90
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
745
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
762
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
1990
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
80/90 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
110/90 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Udostępnij ten post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Związany z produkcją dla motoryzacji od 2007 r. Na co dzień pracuje jako kierownik zakładu produkcyjnego. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

114 komentarzy

  1. Rzeczywiście motocykl ciekawie się prezentuje, lecz wprowadzając go na rynek europejski chyba już powinni wyposażyć go w układ wtryskowy.

    Odpowiedz
    • W zasadzie jeszcze nie muszą ściągać wtryskowców, jeżeli ściągną te motocykle do końca roku to mogą sprzedawać jako końcówkę serii lub zarejestrować na siebie i potem sprzedać. Szczerze mówiąc bardzo jestem ciekawy jakie to silniki Tayo ma w zanadrzu dla Europy….

      Odpowiedz
      • Czy w tym silniku jest możliwa modyfikacja na 150cc przy użyciu gotowego KITu głowica+tłok+zębatka?

        Odpowiedz
        • Możliwa raczej będzie, bo przecież to jest 150-tka pomniejszona do 125.
          Natomiast obawiam się że na początku sprzedaży nie będzie dostępnych zestawów. Handlarze będą musieli ściągnąć je z Chin i tu już koniecznie z Tayo, bo to ich silnik i inne marki go nie oferują.
          To co było standardem dla silników klonów hondy, można było kupić w dowolnej hurtowni, bo silniki były takiej samej konstrukcji od Tiandy po Senke (były dwa wymiary sworznia tłoka 13 i 15mm).
          Teraz zaczyna się specjalizacja.

          Odpowiedz
  2. Ja mam w keewayju opony CST i da sie na tym normalnie jezdzic w kazdych warunkach

    Odpowiedz
  3. Dzięki za wpis o Junaku 121 FL. Bardzo mnie interesuje ten model (wiadomo kasa 😉 ), a nigdzie nie ma o nim żadnych informacji.

    Odpowiedz
  4. Witam mam pytanie czy to jest ten sam silnik co w angielskim odpowiedniku czy tez to jest cos innego bo sam motocykl sie troszke rozni http://www.lexmoto.co.uk/HJ125-K.php. Pozdrawiam Marcin

    Odpowiedz
    • Lexmoto oregon również pochodzi z fabryki tayo. Marka nazywa się haojiang. Od FL-a różni się silnikiem, oregon ma silnik który znamy z junaka 123 lub jego niedaleką pochodną. Lexeter podaje 156fmi. Po zdjęciach wnoszę że nie jest to silnik TYS.
      Czasem zastanawiam się która marka tego producenta to marka główna tayo czy haojiang własnie.

      Odpowiedz
      • Bardzo dziekuje widze ze najblizsze siebie sa chyba junak 131 i lexmoto arizona i wlasnie nad tym modelem sie zastanawiam.

        Odpowiedz
  5. Posiadam ten egzemplarz około miesiąca i potwierdzam ze producent chyba zaniżył moc w katalogu bo motocykl bardzo ochoczo przyspiesza powyżej 100km/h 🙂 aktualnie mam przejechane 1000km i jazda jak narazie przebiegala całkowicie bezproblemowo, zero wibracji i odkrecania się czegokolwiek. Polecam ten model z czystym sumieniem

    Odpowiedz
  6. fajny motocykl szkoda że nie ma systemu ABS mam model 121 mogły by być trochę mocniejsze hamulce i światło jest dość dobre ale bez rewelacji

    Odpowiedz
  7. Szkoda-nie szkoda. Gdyby Twój motocykl miał ABS, byłby droższy. A tak masz bardzo dobry motocykl za cenę lepszego roweru. Światło tanio można ,,polepszyć” montując zamiast seryjnej żarówkę Revo Xenon ( np. tu: https://www.smugi.pl/search.php?text=revo+xenon). Poza tym- ABS NIE skraca drogi hamowania, tylko zapobiega zablokowaniu koła. Krótko mówiąc: DOBRY kierowca zahamuje na krótszym dystansie niż ABS, słabemu kierowcy ABS może uratować życie.

    Odpowiedz
    • Ja również posiadam go od niedawna, kupiłam z synem końcem sierpnia, ale wrzesień był paskudny więc nie dało się za bardzo testować. Pomimo że nigdy nie jeździłam na motorze, tylko autami i skuterem radzę sobie bardzo dobrze. Biegi banalnie proste tylko zmieniliśmy stopkę bo była palce pięta i nam to nie odpowiadało. Junaczek wybacza też pomyłki z biegami, dla nowicjusza zdaży się błąd. Trzeba się nauczyć że pomiędzy 1 a 2 biegiem wbija się luz lekko podnosząc dźwignie. A kiedy robi się to zdecydowanym ruchem to po kolei biegi wchodzą elegancko. Ale wystarczą, 2 lub 3 przejażdżki i stopa zapamiętuje ruchy. Jeździ się płynnie, fotel wygodny, Junak ma też zryw. Trzeba uważać przy ruszaniu z dodawaniem gazu. Syn też zaczął jeździć i jesteśmy zadowoleni obydwoje z wyboru.
      Nie mogę się doczekać nowego sezonu.

      Odpowiedz
    • Wie ktoś może czemu licznik się zawiesza i włącza sam

      Odpowiedz
  8. witam gdzie można dostać do junak 121 bagażnik chromowany nigdzie nie znalazłem pozdrawiam

    Odpowiedz
    • Ja też szukam bagarka i lipa

      Odpowiedz
  9. Do 121 nie ma dostępnych bagażników innych oprócz seryjnych (czarnych).

    Odpowiedz
  10. Witajcie
    Czy ktoś sie orientuje czy w tym moto mozna zamontować dźwignię ssania przy manetce? Czy będzie pasować jakis konkretny model dźwigienki?

    Odpowiedz
  11. Ja montuję na kierownicy dźwignię do sterowania przerzutką rowerową. Gaźnik wymaga lekkiej modernizacji, a pancerz i wkład linki – docięcia na wymiar.

    Odpowiedz
    • Witam a jaki koszt takiej przeróbki u ciebie

      Odpowiedz
      • Nie powinien przekroczyć 50 zł. Ale lepszym rozwiązaniem jest zamontowanie lewego kompletnego przełącznika z Bartona Classic (gaźnikowego), gdyż od razu jest dźwignia ssania i przełącznik kierunkowskazów samopowrotny.

        Odpowiedz
  12. DIsiaj zrobil mi psikusa. Rano spiesze sie do pracy a on nie raczy odpalić. Rozrusznik w ogole nie kreci, na kopke tez nie reaguje. Czy on ma ten wyłącznik w bocznej nóżce? Nie sprawdzałem wczesniej czy takie są właśnie objawy ze nie kreci rozrusznik gdy stoi na bocznej?

    Odpowiedz
    • Ma wyłącznik w stopce, który odcina zapłon nawet na N. Sprawdzone empirycznie.

      Odpowiedz
    • Tak jest tam blokada motorek nie odpali gdy nóżka będzie wyciągnieta

      Odpowiedz
      • A jeśli silnik jest odpalony to gdy opuścisz nóżke to powinien automatycznie zgasnąć

        Odpowiedz
        • Tak jest tam blokada motorek nie odpali gdy nóżka będzie wyciągnieta

          Odpowiedz
        • A ile powinien wycisnąć junak121 na Maxa 100 czy więcej

          Odpowiedz
    • W bocznej nóżce jest blokada jak nóżke otworzysz to ci nie odpali takie zabezpieczenie

      Odpowiedz
  13. Jeśli akumulator jest w pełni naładowany, sprawny bezpiecznik (np. klakson trąbi), czerwony wyłącznik pod prawym kciukiem we właściwej pozycji i stopka boczna złożona – powinno wszystko działać. Nawet z pustym aku odpali (zaleta gaźnika), byle boczna podpora była złożona a wyłącznik zapłonu wciśnięty tylną stroną. No i oczywiście kluczyk we właściwej pozycji, benzyna w gaźniku i, w razie potrzeby, włączone ssanie.

    Odpowiedz
  14. Zegary i swiatlo swieci, aku raczej w pelni naładowany bo wczoraj normalnie śmigałem, nóżka złożona, ale slyszalem ze ten wyłącznik moze szwankować, no i pytanie co sie dzieje gdy nóżka jest rozłożona lub gdy wyłącznik zostanie w tej pozycji? Czy rozrusznik bedzie kręcić? Czy nie?
    Nie jestem pewien wylacznika awaryjnego, czy on jest dwupozycyjny? Czy tylko dzwonkowy? Jesli dwupozycyjny to mozliwe ze przez przypadek zmienil pozycje. Jesli dzwonkowy to niemożliwe aby odcinał zapłon.
    A kluczyk? Kurcze no tam są tylko 2 pozycje, wyłączony lub włączony, nie mozna sie pomylić…

    Odpowiedz
    • Wyłącznik jest kołyskowy, dwupozycyjny. Czujnik podpory bocznej możesz wyłączyć, rozpinając kostkę pod lewą pokrywą boczną.

      Odpowiedz
    • Może ten włącznik się zablokował czyli został w środku i dla tego nie odpala nawet gdy nóżke otwierasz lub zamykasz

      Odpowiedz
  15. No to krotkie podsumowanie objawów :
    Jesli prad jest, a rozrusznik nie kreci i na kopke tez nie zagada to znaczy ze masz przełączony wyłącznik awaryjny
    Jesli prad jest, rozrusznik kręci ale nie odpala to moze byc wyłącznik nóżki bocznej, wciśnięcie sprzęgła nic nie daje.
    Pisze o tym bo okazuje sie ze różnie jest to rozwiązane w innych motocyklach.

    Odpowiedz
  16. W Motośladzie odc. 87 , tutaj https://www.youtube.com/watch?v=jJKlHYFxIks
    Od 14minuty i 35 sekundy jest opinia o Junaku 121FL .
    Już wcześniej pisałem, że b. mi się podoba i pewnie kupiłbym go gdyby byłą potrzeba, ale moją uwagę zwrócił fragment w ( 15:45 ) gdy pokazują zegary , bo są zupełnie inne niż np. u tego posiadacza https://www.youtube.com/watch?v=lv01rnSKv4Q w 47 sek. ( 0:47 )
    Zwróćcie proszę uwagę że są inne zegary , czyżby te w Motośladzie były do wersji z wtryskiem a te z kwadratowym mniej czytelnym obrotomierzem do gaźnikowych wersji ???
    Wie ktoś jaki typ silnika posiada ten model i czy jest to klon jakiegoś modelu japońskiego ?? Chodzi mi o to czy można pobawić się w przeróbkę silnika.

    Odpowiedz
    • Obecny Junak 121FL to ten sam motocykl co 125 Racer i 125 RZ. Różnią się tylko „dizajnem”. Najbardziej odmienny jest chyba Racer, bo ma niższą kierownicę i amortyzatory gazowe z tyłu. Obecnie to wg mnie bezkonkurencyjne maszyny. Nic lepszego za 6 tysięcy się nie kupi, a wydawanie większej kasy na 125… no cóż, bogatemu nikt nie zabroni 🙂

      Odpowiedz
  17. Sebastian Wave mam do ciebie pytanko, interesujesz zakupem 121fl?
    ja nie wiem, który wybrać czy gaźnik czy wtrysk.
    co do zegarów to tak jest inne są.

    Odpowiedz
  18. Czy ktoś jeździ już 121 fl na wtrysku, z tymi fajnymi zegarami, obrotomierz analogowy, prędkościomierz cyfrowy, inny tłumik, z tyłu tarcza… Jeszcze niewiele o nim można znaleźć. W sklepach przewidują dostawę na połowę września, ale pierwsza dostawa chyba była w połowie roku.

    Odpowiedz
  19. też się chce dowiedzieć o tym wtrysku ale na razie nic.

    Odpowiedz
  20. jestem zainteresowany kupnem tego modelu. stąd moje pytanie – który sklep z motocyklami na terenie Warszawy i okolic jest wg was godny zaufania? Na stronie junaka są wypisane dwa: GO4MOTO oraz Skuter-Serwis. Ma ktoś z was z nimi jakieś doświadczenie?
    pozdrawiam

    Odpowiedz
    • Zajrzyj jeszcze do LUX-MOT w Kobyłce

      Odpowiedz
    • Zajrzyj jeszcze do LUX-MOT w Kobyłce.

      Odpowiedz
    • Opinie i o Modlińskiej i o Go4moto różne, acz na Modlińskiej większy wybór. Go4moto wystawowy RS miał krzywo zamontowane przełączniki na kierownicy, reszty już mi się nie chciało oglądać, natomiast za każdym razem jak u nich byłem, wychodzili z siebie, żebym tylko u nich nic nie kupował. W okolicach Warszawy najlepsze opinie ma Lux Mot

      Odpowiedz
    • Ja kupiłem Auto Kowalczyk z Józefowa. Mam już przejechane 500 km i jestem zadowolony. Pozdrawiam

      Odpowiedz
  21. Michał na wtrysku czy na gaźniku, 121 fl?

    Odpowiedz
    • Na wtrysku. Tegoroczny model

      Odpowiedz
  22. Witam.
    Jestem posiadaczem nowego Junaka 121fl (wtrysk), rok. prod. 2017. Zakupionego w styczniu tego roku. Przejechałem 463 km. Nic się nie zepsuło i nie poluzowało. Prędkość (na razie), to 85 – 90 km/h. Jak będzie w pełni dotarły, spróbuję pojechać na maxa. Póki co, to jestem zadowolony.
    Pozdrawiam.

    Odpowiedz
  23. Witam,
    zastanawiam się nad kupnem junaka 121 fl. Czy ktoś jest w stanie powiedzieć gdzie można kupić najlepiej tak jak kolega wyżej rok. prod 2017?

    Odpowiedz
  24. Witam, kupiliśmy takiego junaczka mojej Lubej na pierwsze moto i na razie wrażenia z jazdy są bardzo pozytywne, silnik chodzi kulturalnie, nie telepie się nie trzęsie, jakość wykonania w porządku, wyświetlacz czytelny.
    Są natomiast pewne mankamenty:
    1) czy ten motocykl powinien mieć czujnik stopki bocznej, nasz egzemplarz nie ma, ale za to schemat elektryki w instrukcji podaje jak wół że jest w wiązce
    2) czy normalnym jest to że w zakresie biegów 1 N 2 wyświetlacz i kontrolka luzu pokazują bardziej co chcą niż to co jest wbite
    3) strasznie ciężko przebija się bieg z 1 na 2, wręcz trzeba go „przekopać” w życiu czegoś takiego nie miałem w żadnym innym moto czy to normalne w chińczykach.
    z góry dzięki za odpowiedzi.
    Pozdrawiam

    Odpowiedz
    • Witam.
      U mnie, czujnik bocznej stopki jest. Skrzynia biegów chodzi dokładnie, z wyświetlaczem też wszystko ok. Musisz pojechać do serwisu, bo coś z Waszym „Junkersem” jest nie halo.
      Pozdrawiam.

      Odpowiedz
  25. Montaż końcowy motocykla odbywa się u sprzedawcy. Skoro nie masz czujnika, to znaczy że diler go nie zamontował i tyle. Jeśli z biegami są problemy, to znaczy że źle też wyregulował silnik / linkę sprzęgła. Podjedź do sprzedawcy, usunie usterki.

    Odpowiedz
    • dzięki za podpowiedź będę cisną sprzedawcę

      Odpowiedz
  26. O ile sprawne przełączanie biegów to konieczność, o tyle istnienie czujnika stopki bocznej jest dyskusyjne, aczkolwiek wymuszone przez przepisy. Wielu użytkowników motocykli / skuterów te czujniki wyłącza.

    Odpowiedz
  27. Czujnik stopki też się przydaje, zwłaszcza na początku przygody z motocyklami kiedy jeszcze mamy niewyrobione odruchy, a człowiek jest zaaferowany wieloma innymi rzeczami od zapięcia kieszeni, kasku, schowania kluczy do mieszkania, itp. Nawet jak po czasie praktycznym jest wyłączyć taki czujnik, to jednak w nowym motocyklu powinien być, jeżeli sprzedawca nie dał nam go z premedytacją bo uważa że to zbędny element jest to analogiczne do wycięcia,przez sprzedawcę, FAPa w nowym aucie, bo „a bo Panie z tym i tak są same problemy” 😉

    Odpowiedz
  28. Witam . Posiadam go o 30 kwietnia b.r. prowadzi się świetnie wszystko gra , lecz ma problemy z obrotomierzem , wskazówka powyżej 6 tys wariuje jednak po przejechaniu ok 10 km uspokaja się . W serwisie stwierdzili że te modele ” tak mają” małe problemy z wyluzowaniem biegu pozdrawiam martinez

    Odpowiedz
  29. Śmigam Junakiem drugi sezon i nie mam z nim żadnych problemów. Irytują mnie tylko dwie sprawy: po pierwsze przy dodawaniu gazu manetka od zera występuje takie szarpnięcie, zeby płynnie przyspieszyć trzeba bardzo delikatnie manetką operować, po drugie przy puszczeniu manetki slychac strzelanie w kolektorze wydechowym. Serwisuję go zgodnie z zaleceniami producenta i mechanik twierdzi ze szarpanie jest typowe dla jednocylindrówki. Z kolei gdy podregulował go tak zeby nie strzelał w wydech to zaczął przerywać na wyzszych obrotach i w ogole nie dalo sie normalnie jeździć. Panowie czy to normalne?

    Odpowiedz
    • Jeżeli masz gaźnik, to szarpanie nie jest winą jednocylindrówki tylko raczej braku pompki przyspieszacza w gaźniku.

      Odpowiedz
      • Miałem takie szarpanie przy pszyśpieszeniu zawsze musiałem dać na ssanie i było ok tylko więcej paliwa wciągnął więc zmieniłem gaźnik na nowy i jest super

        Odpowiedz
    • Ten oryginalny gaźnik – PZ26 – jest badziewny. Trochę ratuje sprawę wymiana dyszy głównej na większą oraz podniesienie iglicy.
      Alternatywą jest wymiana gaźnika na taki z pompką przyspieszającą – Mikuni VM22 – problem w tym że ciężko kupić oryginał…

      Odpowiedz
  30. A to strzelanie w kolektor?
    Tak ma byc?

    Odpowiedz
    • Strzelanie po odpuszczeniu gazu nie jest normalne. Miałem podobny problem w Bartonie N, ale po regulacji zaworów (jeden z nich był podparty) strzelanie zniknęło.

      Odpowiedz
  31. Czy ktoś może mi powiedzieć czy warto robić przeglądy gwarancyjne w 121 fl kiedy za pierwszym przeglądem za samą wymianę oleju zaplacilem 180 zl a gdzie tam reszta i przypuszczam ,że na tym samym się zakończą …proszę o opinie na ten temat pozdrawiam wszystkich użytkowników.

    Odpowiedz
    • To zapłaciłes drogo ja za przegląd Racera na wtrysku zapłaciłem 150 zł

      Odpowiedz
  32. U mnie przez półtora sezonu wymieniany na gwarancji byl tylko przycisk startera bo sie czasem zacinał. I to wszystko z usterek jesli pominę to nieszczęsne strzelanie po odpuszczeniu gazu, wlasciwie nie strzelanie tylko takie stukanie w kolektorze wydechowym. Majac taką wiedzę na temat awaryjności półtora roku temu nie robiłbym płatnych przeglądów gwarancyjnych, ale cóż… Byl pewien strach przed chińczykiem który okazal sie calkiem niezłym nabytkiem.
    Panowie prosze napiszcie jeszcze czy u was tez slychac takie stukanie po puszczeniu manetki bo nie daje mi to spokoju. Jesli u Luka byl podparty jeden zawór to oprocz strzelania musialy też byc inne objawy i pewnie silnik pracowal nierówno moze byl problem z odpalaniem, a u mnie jest niby ok, odpala bez problemu, rozpędza sie bez szarpania, nie gaśnie, tylko stuka w kolektor… No i ssanie jest nie do ogarnięcia, na pelnym ssaniu nie ma szans odpalic ani jechac, jak jest zimno to odpalam na polowie ssania i krotko po ruszeniu je wyłączam bo sie zalewa.

    Odpowiedz
    • Odwiedziłem serwis w sprawie tego strzelania w wydech. Pan powiedział ze to normalne bo tłumik z czasem sie wypala. Ma rację?

      Odpowiedz
      • Na mechanice się nie znam ale jako że poza junkersem mam dwa inne duże moto, obydwa z 2006 roku, powiem tak… chyba cię zbywają bezczelnie, bo w życiu czegoś takiego nie zaobserwowałem, pojedyncze strzały bardzo sporadycznie przy nagłym odpuszczaniu gazu do pozycji że jest go na tyle, że moto ani nie hamuje ani nie przyspiesza

        Odpowiedz
  33. Regulacja zaworów w innym serwisie przyniosła poprawę. Czyli jednak gosc ściemniał. Dzięki Luke i PeterP za podpowiedzi.

    Odpowiedz
  34. Co do tego super chińskiego silnika TYS, to tutaj jest wszystko w temacie: https://www.youtube.com/watch?v=pnkCluMgWL4 … Bez komentarza

    Odpowiedz
    • Chyba nie obejrzałeś do końca tego filmiku. Motocyklista powiedział że popsuło się jakieś zabezpieczenie sprzęgła, co jest chyba elementem przeniesienia napędu a nie samego silnika. W dodatku jeszcze dalej powiedział że o własnych siłach dojechał do do domu. Całość wskazuje na to że to raczej dobra konstrukcja, tyle że akurat coś się popsuło. Myślisz że silniki samochodowe uznane generalnie jako trwałe i bezawaryjne w ogóle się nie psują. Doszło do zwykłej awarii urządzenia mechanicznego i nie szukałabym tu sensacji.

      Odpowiedz
      • Akurat poszło coś w środku silnika i narobiło takiego bigosu, że gdyby nie naprawa gwarancyjna, to by musiał gość kupować połowę nowego silnika. Poza tym licznik, przełącznik, i jeszcze inne problemy. Uzupełnił to gównianym kufrem Awina, który mu odpadł w trakcie jazdy i mógł doprowadzić do sporego zamieszania na drodze, a nawet wypadku.Taka to czajna-technologia https://www.youtube.com/watch?v=9vmix50SKXY

        https://www.youtube.com/watch?v=vWHYYPORkQI

        Odpowiedz
        • Jak ktoś zamiast zapłacić 200pln za Givi/Kappa, płaci 100pln za Awinę, to sorry ale pretensje niech ma do siebie. Kupując kufer zastanów się ile wart jest Twój bagaż i czy wolisz go mieć w kufrze, czy zbierać z drogi.
          Kosze sprzęgłowe w Hondach grzechoczą i nikt nie robi z tego problemu.

          Odpowiedz
          • Kosze sprzęgłowe słychać też w starych XJ 600, ale się nie rozpadają, jak w tym Junaku. Ja to miałbym traumę wypuszczać się takim ulepem dalej, jak 5 km od domu. Kupując używany, ale markowy sprzęt, wymieniasz tylko części eksploatacyjne i sobie śmigasz bez obawy, że coś odpadnie w środku silnika.

          • Dodaj jeszcze zadbany bo jak kupisz ulepa po 10 szlifach z prostowaną lub nawet spawaną ramą, bądź jeżdżonego tylko w czerwonym polu obrotomierza to też może coś paść. Nawet japonie można zarżnąć zaraz po kupnie. Chińczyki są gorsze jakościowo i to każdy wie ale przecież gdzieś te oszczędności muszą być bo innaczej miałbyś chińczyki w cenie markowych motocykli. Chyba nie myślisz że chińczyk zrobi taki sam jakościowo motocykl jak japonia za połowę tej ceny.

          • Zwykły slogan handlowy..
            Skoro tak wiele znaczy dla ciebie to wszystko, to powinieneś jeździć opancerzonym Maybachem a nie zwykłą pierdziawką 125.
            Skala piany w naszych mózgach wywołana przez reklamy jest niestety przeogromna.

          • @klient, Nie wiesz co tu dokładnie padło, a robisz lament na pół kraju.Jeśli byłaby to awaria 100/100 Junaków, to można zarzucać słabą jakość, jak mamy 1/100, to jest to wyjątek. W nowych Swiftach sprzęgło sypie się po 30-50tys. km, i jakoś ludzie kupują.

  35. Panowie jaką świece właściwie montować w tym silniku? W instrukcji jest NHSP D7RTC, której odpowiednikiem chyba będzie NGK DPR7EA-9 ale sprawdziłem moja montowana na przeglądzie gwarancyjnym i jest to NGK CR9E. Czy ktoś wie i podpowie?

    Odpowiedz
  36. Do Kidenów 125 stosuje się świece CPR6E np. Denso U20EPR9 , NGK CPR6EA9.
    Świece CR9E montuje się głównie w silnikach chłodzonych cieczą, np. w Junaku Jetmax 250, RS125PRO.

    Odpowiedz
    • CPR6EA9 jest za gorąca. A jeździmy głównie letnią porą. Najlepsza jest CPR9EA9

      Odpowiedz
  37. Witam.
    Nie wiecie może, czy na rynku są owiewki dedykowane do 121fl ? Czy dobierać z uniwersalnych ?

    Odpowiedz
  38. Cześć.
    Przy tak małym motocyklu, który osiąga niewielkie prędkości nie ma możliwości dobrania owiewki tak by zwiększyła ona komfort podróżowania poprzez osłonę przed wiatrem.Praw fizyki nie zmienisz. Co najwyżej skerujesz cały pęd powietrza na kask i będzie ci dudniło w głowę, na szyje, lub na klatkę i się rozchorujesz. A bez owiewki siła wiatru rozchodzi się równomiernie. Lepiej zainwestować kasę w dobry, cichy kask.
    Zresztą przecież o to chodzi w motocyklach by czuć wiatr. A nie izolować się jak w puszce.

    Odpowiedz
  39. Dzięki wielkie za radę. Jednak chodzi właśnie o to, że klata robi za żagiel. Chciałbym aby strumień powietrza skierować nad głowę.
    Pozdrawiam.

    Odpowiedz
  40. To musisz tak dobrać szybę by strumień powietrza trafiał chociaż ponad wizjer. Ewentualnie jeździć w sportowej pozycji. Teoretycznie taka szyba musiała by być mego wysoka. Lub niższa ale zamocowana jakieś 20-30 przed przednią lampą. Obie opcja raczej nie do przyjęcia z względów estetycznych a efekt żagla będzie jeszcze większy. Duża szyba przy małej masie motocykla jest niebezpieczna. Przy mijaniu się z tirem możesz poczuć duże szarpnięcie kierownicą.

    Odpowiedz
    • Ok, dzięki za odpowiedź.
      Pozdrawiam.

      Odpowiedz
      • Jeszcze warto zapoznać się z opinią Pana Przemysława Mamota.
        Kanał na YT:

        https://m.youtube.com/channel/UCRFsz2GVlqUKGoPqHWVYIAw

        Na jednym z pierwszych filmów jest przedstawiony problem z ustawieniem szyby którą poleca bsw. Oraz jej przeróbka.

        Odpowiedz
        • Moim zdaniem wiele zależy od tego na czym jest taka owiewka zamontowana i jak wysoki jest kierowca.

          Odpowiedz
          • Na filmie jest źle ustawiona szyba, niezgodnie z instrukcją. Autor filmu zrobił sobie daszek na zegary, a nie szybę dla ochrony kierowcy. Zresztą jak szyba nie wystarcza, zawsze można dołożyć deflektor.

        • Autor tych filmideł to straszna pierdoła jest…
          U mnie nie żadnych turbulencji – jest OK.

          Odpowiedz
    • Nie prawda – ja założyłem małą szybkę Puig i efekt jest ogromny:
      https://www.puig.pl/owiewki_uniwersalne/male-naked/owiewka_uniwersalna_puig_naked_lekko_przyciemniana-p545.html

      Odpowiedz
      • Prosiłbym Pana bsw o nie krytykowanie w ten sposób innych opinii od własnych. Ponieważ Pan Przemysław Mamot to nie pierdoła. Robi filmy nie filmidła. Ma tylko inne zdanie niż Pan. Również ja mam tylko inne zdanie od Pana. Nie znaczy to że piszę nieprawdę. W takiej sytuacji nawet Panu nie można odpowiedzieć ponieważ jest się narażonym na opinię że znowu niezarejestrowany rozpoczyna kłótnię.

        Odpowiedz
        • Nie spinaj się, mam dokładnie ten sam model co bsw i robi robotę, tylko trzeba dobrze ustawić kąt. Tyle, że to szyba do okrągłej lampy, więc do 121FL się nie nada

          Odpowiedz
        • Drogi Anonimie – nie wiem którym słowem uraziłem bardziej filmidłem czy pierdołą – zatem wyjaśniam:
          film – ma jakąś tezę, scenariusz, akcję a filmidło to utwór audiowizualny który jest przydługi, nudny i przegadany.
          pierdoła – człowiek nadmiernie rozwodzący się nad sobą i swoimi dokonaniami.
          Oczywiście to moja subiektywna opinia ale
          mamy wolność słowa (jeszcze) i każdy może wypowiedzieć swoje zdanie. A ja jestem znany tutaj z wyrażania się bez ogródek.
          Co do logowania – jest wiele forów których nawet przeglądać nie można bez logowania – mam nadzieję że tutejsi admini nie posuną się tak daleko…

          Odpowiedz
          • Panie bsw, jeśli mogę odpowiedzieć?
            Nie wiem gdzie Pan mieszka, ale sjp-pwn.pl podaje inną definicję słowa pierdoła .
            znaczenia:
            rzeczownik, rodzaj męskoosobowy lub żeński

            (1.1) wulg. człowiek mówiący bzdury, niedorzeczności[1][2][3]
            (1.2) pogard. człowiek niedołężny, niezdarny, ślamazarny, zwykle stary[4]
            (1.3) przest. posp. ktoś, kto często pierdzi[3]
            (1.4) przest. wulg. lichy robotnik[3]

            A cytując Pana ” nieprawda” to nie jest określenie innego zdania w dyskusji.
            Raczej jest to zarzucenie komuś że mówi nieprawdę, kłamie.
            Powołując się na wolność słowa przytoczę przykład :
            Jeśli ktoś deklaruje rozpoczęcie budowy skutera elektrycznego, a jednak nic w tej sprawie nie robi i skuter taki nie powstanie to kłamie i jest pierdołą.

          • W moich stronach (południe) określenie „pierdoła” pejoratywnie oznacza zgreda, nudziarza, upierdliwca – ale też drobnostkę, byle co. Oficjalny słownik podaje etymologię od wulgarnego słowa „pierdolić” – zatem jeśli zostałem opacznie zrozumiany przepraszam.

            Nieprawda dotyczyła tezy o mega dużej szybie której przedstawiłem moje doświadczenie z małą szybką.

            O skuterze skończyłem w innym wątku a w tym kończę dyskusję o pierdołach.
            Howgh

          • U mnie pierdoła to potocznie drobnostka lub zasłyszana od kogoś informacja(niekoniecznie prawdziwa) albo osoba która rozpowiada takie informacje. W sumie osobę mówiącą bez sensu o wszystkim i o niczym dla samego mówienia też można pod to określenie dodać. Ale ja jestem ze Śląska a tu się mówi innaczej niż słownikową polszczyzną.
            Temat skutera może lepiej przemilczeć bo to już upierdliwość poziom zaawansowany. A żeby nie robić totalnego offtopu to jakoś ludzie jeżdżą na małych motorkach z szybami a chyba masochistami nie są więc to tziała w mniejszym lub większym stopniu. Poprawnie zamontowana powinna spełniać swoją funkcje o ile nie będzie to jakiś tani szmelc z bardzo cienkiego materiału.

  41. Ja założyłem do 121 Fl taką szybę:
    https://allegro.pl/oferta/szyba-motocyklowa-uniwersalna-jasna-owiewka-naked-7360764643
    a do tego takie osłony rąk:
    https://allegro.pl/oferta/owiewki-oslony-na-rece-handbary-uniwersalne-nowosc-7297486353
    i na prawdę fajnie to wszystko pasuje, owiewka wpisuje się w załamania i krzywizny czachy jak fabryczna

    Odpowiedz
    • Dziękuję bardzo wszystkim za informację. Napewno coś znajdę.
      Pozdrawiam i LWG !

      Odpowiedz
  42. Witam,
    Mam okazje wziąć za około 4 tysiące takiego Junaka, jednak w gażniku. Warto w to iść, czy jednak poszukać na wtrysku?

    Pozdrawiam

    Odpowiedz
  43. Padnie wtrysk to koszty naprawy mogą przekroczyć 1000zł.
    A padnie na pewno prędzej czy później.
    Padnie gaźnik to wymiana na nowy. Koszt nie powinien przekroczyć 100 zł.

    Odpowiedz
  44. Czy ktoś z was wie może gdzie można kupić owiewkę przednią do Junaka 121 z 2018r? Allegro, olx oraz wszelkie inne sklepy z cześciami zupełnie milczą, jeśli ktoś mógłby poratować linkiem będę ogromnie wdzięczny.

    Odpowiedz
  45. Chodzi ci o daszek nad okrągłym reflektorem ze 121 czy o jakąś szybę – owiewkę akcesoryjną?

    Odpowiedz
  46. Hej,
    Czy ktoś może wie lub robił zmianę lampy przedniej na jakąś inną? Ta fabryczna psuje efekt wizualny całego motorka.
    Pozdrawiam

    Odpowiedz
    • Bankowo można przeszczepić z zippa caferacer wszystkie kideny to jedna i ta sama rama, tylko plastiki inne, w PL te motocykle chodzą jako zipp (4 modele), junak (3 modele), przez ebaya szukaj gratów do odpowiednich modeli um moto albo po prostu kiden

      Odpowiedz
      • Ale tu chodzi o przez tylko jeden rok dostępny model z Euro-3 z hamulcem bębnowym z tyłu. Z nowymi częściami do wszelkich motocykli z Euro4 nie ma problemu.

        Odpowiedz
  47. Czy ktoś może wie gdzie można dostać części do 121 FL w gaźniku? Szukam dokładnie dźwigni hamulca nożnego bo lekko się wygięła przy wstydliwym szlifie, albo od którego modelu będzie pasować. Ogólnie od 2 sezonów nic się nie popsuło i śmiga idealnie ale z częściami z tego co widzę to trzeba kombinować.

    Odpowiedz
  48. Mam dźwignię z Bartona Classic 125 z hamulcem bębnowym. Może będzie pasowała?

    Odpowiedz
  49. Witam.
    Spieszę z wiadomością , że Junak 121fl wrócił do sprzedaży. Do wyboru są trzy kolory : czarny , czerwony , niebieski . Cena 6499zł . Moim (skromnym) zdaniem , motocykl wart tej ceny .
    Pozdrawiam.

    Odpowiedz
  50. Witajcie,
    Nie mogę znaleźć informacji jaki luz zaworów powinien być ustawiany w tym silniku. Czy ktoś ma wiedzę na ten temat?

    Odpowiedz
  51. „Moim zdaniem właśnie dzięki silnikowi o nowej konstrukcji Junak 121 FL będzie silnym konkurentem dla Bartona Classica czy Rometa Soft.”

    Zapomniałeś dodać konkurenta Zipp VZ-1 Pro, co dla mnie dziwne…
    Poza tym, jak dla mnie jakościowo i wykonawczo wygląda lepiej niż te wymienione przez Ciebie Beniamin. Długo wybierałem przed zakupem i każdy z nich oglądałem dokładnie na żywo.

    Odpowiedz
  52. Mam pytanie, konkretnie jaką świecę montujemy do tego silnika ? Mam wersje FL z gaźnikiem i wstawioną C7E czyli z gwintem 10mm. W instrukcji napisane jest D7RTC, ktora ma 12 mm gwint!!!
    Chcę wstawić fajkę NGK i świecę CR7EK bo ma opornik przeciwzakłóceniowy i odpowiedni odstęp elektrody 0,7mm.

    Z kolei na gmoto podane jest, że so Junaka 121 125 itp nadaje się swieca NGK CRP9EA-9.

    Ktoś pomoże?

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>