Hyosung Cruise 125 nie jest już produkowany, dlatego można nabyć tylko używane egzemplarze. Ten chopper występował w 2 wersjach oznaczonych I i II. Występuje także w dwóch wersjach silnikowych, 4-zaworowy, oraz 2-zaworowy. Zarówno jeden jak i drugi silnik jest kopią silnika Suzuki. Z czego ten 4-zaworowy prawdopodobnie jest kopią mało znanego motocykla Suzuki GS 125 dysponujący mocą 14 koni – co uważam za największą zaletę tego sprzętu. Natomiast 2-zaworowy jest bardzo podobny do silnika Suzuki GN 125 (lub też Maraudera).
Cruise nie jest bez wad, chociaż to koreańska firma, to jakością nie przebija chińczyków, no może poza chromowanymi rurami, które faktycznie nie rdzewieją. Mamy tu niezbyt precyzyjną skrzynię biegów. Bywa też że Hyosung ma kłopoty z elektroniką, często pada zapłon, a jeszcze częściej wskaźniki. Kanapa chociaż bardzo wygodna, to rozgrzewa się w słońcu do 358 stopni a w miejscu gdzie są guziki na siedzeniu zbiera się woda. Bywają też trudności z dostępem do części.
Z zalet, jak już wspominałem ma bardzo dobry stosunek mocy do wagi i trwały lakier, 20 letnie egzemplarze całkiem nieźle się trzymają. Podróżuje się wygodnie, mając wyprostowaną pozycja za kierownicą, wygodnie pojedzie też pasażer, w standardzie jest sisi bar, którego chociaż da się odkręcić, to nie polecamy tego robić bo będzie widać że czegoś tam brakuje. Mamy też ssanie przy kierownicy, co jak się okazuje, nie wszystkie nawet nowe motocykle posiadają w standardzie.
Design, nie zachęca. Szczególnie tył motocykla jest jakiś taki nie proporcjonalny – w końcu mamy tam mniejsze koło. Malowanie też jakby trochę leciwe. Model Cruise ma swojego odpowiednika w firmie Daelim, który jest równie brzydki.
Największą jednak ciekawostką w tym modelu jest cena. Zanim weszła ustawa o motocyklach 125, można było kupić taki motocykl za 2 tysiące. Natomiast dzisiaj ceny oscylują wokół 5 tysięcy. Czyżby Hyosung Cruise był jak wino? Im starszy tym droższy? Nie, to po prostu popyt wywindował cenę aż o 100%. Zatem przepraszamy naszych polskich importerów nowych motocykli, za to że wzburzyliśmy się po podwyżce cen o zaledwie 5-10%.
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 10.52 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 14.3 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 142 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.074 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | 3.1 |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | Gaźnik |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | 4 (SOHC) |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
Skrzynia biegów | Manualna 5 biegowa |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Powietrzem + chłodnica oleju |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | Nie |
Prędkość maksymalna licznikowa | 111 |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | 90 |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | 740 |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 90/90 R18 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 110/90 R16 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
Krzysiek125
Przymierzałem się do tego motocykla.
Po pierwsze, jak napisałeś, mega wygodny, po drugie, lakiery i chromy w niezłym stanie nawet w starszych egzemplarzach, po trzecie, genialny stosunek mocy do masy! Motocykl jest lekki a w połączeniu z mocnym silnikiem bardzo ładnie zbiera się na drodze.
Dodatkowo, jest zatrzęsienie tych motocykli za naszą zachodnią granicą w cenach od 200 euro wzwyż. Niestety, zadbane egzemplarze oscylują w okolicach 700 euro, co jest według mnie sporą przesadą, jeszcze rok temu ich wartość nie przekraczała 300-400 euro…
Woyciech
„kanapa (…) rozgrzewa się w słońcu do 358 stopni”. Naprawdę? 358 stopni w skali Celcjusza? A może w skali Kelwina? 😉
Żartuję oczywiście, ale tak czy siak, nie wierzę, aby wartość była prawidłowa. Toż w pobliżu tak rozgrzanej kanapy, na przykład na baku, łuszczyłby się lakier….
Krzysiek125
Sarkazm – znasz takie słowo? Ciężko złapać żart w opisie?
Woyciech
No właśnie kolego 🙂 przyganiał kocioł garnkowi rzec by się chciało. Tym bardziej, że ja, dla ułatwienia dodałem emotikon 😉
Pozdrawiam
Dobrze rozgrzana kanapa byłaby niezwykle przydatna, taki motocykl miałby dodatkowe funkcje, gotowanie wody, smażenie jajek… kurzych rzecz jasna.
Anonim
Mam model1996 i super maszyna
Tytus
W stajni Hyosunga bardzo brakuje opisu jeszcze jednego modelu. Myślę o maszynie nazywanej funbike. Hyosung Karion to naprawdę ciekawy motorek.
Kristo
Zgadzam się, rozważałem jego kupno. No i jest jeszcze Yamaha TW125, też nieobecna w katalogu. Tylko VanVan występuje, ciekawe byłoby porównanie tych 3 modeli.
KiK
gdzie można kupić filtr powietrza do tego hyosunga?
Anonim
Sklep internetowy posiada wszystkie części do tego typu
Anonim
Na eBay dużo części ale ceny kosmos ja za kolektor ssący (kruciec)dałem 500 zł z przysyłką
mackoGD
Witam.
Czy egzemplarze z Niemiec też są blokowane?? Ewentualnie jak wygląda jego odblokowanie???
na dwoje babka
Osobiście nie polecam, przynajmniej mój egzemplarz przysparza mi tylko zmartwień. Części drogie i trudno dostępne, kiedy chce się taniej to import z Chin około 3 miesięcy. Wygodny to on może i jest, ale za tą cenę są lepsze, wygodniejsze i mniej awaryjne maszyny.
Zibi
nie wiem gdzie napisać, żeby dodać do strony taki motorek, bo znalazłem jeszcze jeden chopperek 125ccm którego tutaj nie ma. Ciekawe jak się to coś sprawuje. http://www.ajsmotorcycles.co.uk/eos-125 Pozdrawiam.
Langer
W Polsce bardzo podobny model do Regala Raptor Eos 125 sprzedaje Almot jako Junak M16. Model z Euro4 kosztował będzie zaledwie 13 tys. zł . Na stronie, którą podesłałeś, motocykl ten kosztuje 3000 £. Identyczny jak M16 jest AJS Daytona 125, też w cenie 3000 £. Nie mam pewności, czy ta cena dotyczy modeli na wtrysku (na zdjęciach są gaźniki).
Evi
Bardziej Junak M11 jest w stylu choppera i wyglądem przypomina Hyo Cruise. M11 jest zresztą wygodniejsza od M16, który jest twardy jak wóz drabiniasty.
jc hunter
Mam takie cacko 20 letnie z przebiegiem 27 tys. km. Sam przejechałem ok. 9 tys. km. Bez specjalnych problemów. Jedyny problem, który miałem to zanieczyszczony gaźnik (przygasanie) po tankowaniu na stacji no name. Oczyszczony działa bez zarzutu. Nie podzielam w dużej części opinii autora artykułu, przede wszystkim motorek jest ładny, dynamiczny i nieawaryjny, bardzo oszczędny. Ważny jest coroczny serwis. Jedyny mankament wizualny to niezbyt elegancko wykończony tylny błotnik (plastik). Zaznaczę, że mam pełną wersję z kufrem, gmolami i owiewką. Nie oddam go za 5 tys. ani nawet za 6.
Paweł
Witam. Posiadam obecnie taki egzemplarz, mam problem z serwisem w okolicach Trójmiasta, jak by ktoś mi polecił dobrego fachowca od tego modelu bardzo byłbym wdzięczny. Pozdrawiam
Pol
Też nie zgadzam się z opisem. Bo jest na prawdę piękny. Mam godz od tygodnia i nie szukałem innego. Na razie jest super. ♂️
Xray
Mam i sobie chwale komfort i osiągi. Jest brzydki, wygląda jak garbaty pies. Gdyby nie mocny silnik to raczej byłby przepis na gniota. Trafił mi się czarny i ledwo go akceptuję jak na niego patrzę. ALE jak jadę to daje przyjemność z jazdy. Na te fioletowe zielone i bordowe nie da się patrzeć nawet w nocy.
Anonim
Mam crusera II 97 rocznik smiga jest super
Kresio
Witam. Wie ktoś jak zdemontować liczniki. Mam brud pod szybkami i nie wiem jak zdemontować.
mayday2001
Też nie zgodzę się z opisem autora recenzenta. Motocykl bezawaryjny i ładny. Posiadam wersję całą ,,ubraną” gmole, sakwy, szyba przednia wygląda jak rasowy chopper. Polecam .
Jchunter
A ja bardzo sobie chwalę. Przejechałem 18 tysi i jedyny feler jaki miał super oszczędny mtorek to regulator napięcia. Mam pełną wersję z gmolami i kufrem. Wyceniam go na 7 tysi. Serwisowany.
Prosze
Anonim
Też zakupiłem 97r.21 tyś km super maszyna