Hyosung Cruise II 125

Dodaj do porównania
Hyosung Cruise II 125

Hyosung Cruise 125 nie jest już produkowany, dlatego można nabyć tylko używane egzemplarze. Ten chopper występował w 2 wersjach oznaczonych I i II. Występuje także w dwóch wersjach silnikowych, 4-zaworowy, oraz 2-zaworowy. Zarówno jeden jak i drugi silnik jest kopią silnika Suzuki. Z czego ten 4-zaworowy prawdopodobnie jest kopią mało znanego motocykla Suzuki GS 125 dysponujący mocą 14 koni – co uważam za największą zaletę tego sprzętu. Natomiast 2-zaworowy jest bardzo podobny do silnika Suzuki GN 125 (lub też Maraudera).
Cruise nie jest bez wad, chociaż to koreańska firma, to jakością nie przebija chińczyków, no może poza chromowanymi rurami, które faktycznie nie rdzewieją. Mamy tu niezbyt precyzyjną skrzynię biegów. Bywa też że Hyosung ma kłopoty z elektroniką, często pada zapłon, a jeszcze częściej wskaźniki. Kanapa chociaż bardzo wygodna, to rozgrzewa się w słońcu do 358 stopni a w miejscu gdzie są guziki na siedzeniu zbiera się woda. Bywają też trudności z dostępem do części.

Z zalet, jak już wspominałem ma bardzo dobry stosunek mocy do wagi i trwały lakier, 20 letnie egzemplarze całkiem nieźle się trzymają. Podróżuje się wygodnie, mając wyprostowaną pozycja za kierownicą, wygodnie pojedzie też pasażer, w standardzie jest sisi bar, którego chociaż da się odkręcić, to nie polecamy tego robić bo będzie widać że czegoś tam brakuje. Mamy też ssanie przy kierownicy, co jak się okazuje, nie wszystkie nawet nowe motocykle posiadają w standardzie.

Design, nie zachęca. Szczególnie tył motocykla jest jakiś taki nie proporcjonalny – w końcu mamy tam mniejsze koło. Malowanie też jakby trochę leciwe. Model Cruise ma swojego odpowiednika w firmie Daelim, który jest równie brzydki.

Największą jednak ciekawostką w tym modelu jest cena. Zanim weszła ustawa o motocyklach 125, można było kupić taki motocykl za 2 tysiące. Natomiast dzisiaj ceny oscylują wokół 5 tysięcy. Czyżby Hyosung Cruise był jak wino? Im starszy tym droższy? Nie, to po prostu popyt wywindował cenę aż o 100%. Zatem przepraszamy naszych polskich importerów nowych motocykli, za to że wzburzyliśmy się po podwyżce cen o zaledwie 5-10%.

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
10.52
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
14.3
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
142
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.074
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
3.1
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Gaźnik
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
4 (SOHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem + chłodnica oleju
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Nie
Prędkość maksymalna licznikowa
111
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
90
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
740
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
90/90 R18
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
110/90 R16
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Udostępnij ten post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.

REKLAMA

24 komentarze

  1. Przymierzałem się do tego motocykla.

    Po pierwsze, jak napisałeś, mega wygodny, po drugie, lakiery i chromy w niezłym stanie nawet w starszych egzemplarzach, po trzecie, genialny stosunek mocy do masy! Motocykl jest lekki a w połączeniu z mocnym silnikiem bardzo ładnie zbiera się na drodze.

    Dodatkowo, jest zatrzęsienie tych motocykli za naszą zachodnią granicą w cenach od 200 euro wzwyż. Niestety, zadbane egzemplarze oscylują w okolicach 700 euro, co jest według mnie sporą przesadą, jeszcze rok temu ich wartość nie przekraczała 300-400 euro…

    Odpowiedz
  2. „kanapa (…) rozgrzewa się w słońcu do 358 stopni”. Naprawdę? 358 stopni w skali Celcjusza? A może w skali Kelwina? 😉
    Żartuję oczywiście, ale tak czy siak, nie wierzę, aby wartość była prawidłowa. Toż w pobliżu tak rozgrzanej kanapy, na przykład na baku, łuszczyłby się lakier….

    Odpowiedz
    • Sarkazm – znasz takie słowo? Ciężko złapać żart w opisie?

      Odpowiedz
      • No właśnie kolego 🙂 przyganiał kocioł garnkowi rzec by się chciało. Tym bardziej, że ja, dla ułatwienia dodałem emotikon 😉
        Pozdrawiam
        Dobrze rozgrzana kanapa byłaby niezwykle przydatna, taki motocykl miałby dodatkowe funkcje, gotowanie wody, smażenie jajek… kurzych rzecz jasna.

        Odpowiedz
    • Mam model1996 i super maszyna

      Odpowiedz
  3. W stajni Hyosunga bardzo brakuje opisu jeszcze jednego modelu. Myślę o maszynie nazywanej funbike. Hyosung Karion to naprawdę ciekawy motorek.

    Odpowiedz
    • Zgadzam się, rozważałem jego kupno. No i jest jeszcze Yamaha TW125, też nieobecna w katalogu. Tylko VanVan występuje, ciekawe byłoby porównanie tych 3 modeli.

      Odpowiedz
  4. gdzie można kupić filtr powietrza do tego hyosunga?

    Odpowiedz
    • Sklep internetowy posiada wszystkie części do tego typu

      Odpowiedz
    • Na eBay dużo części ale ceny kosmos ja za kolektor ssący (kruciec)dałem 500 zł z przysyłką

      Odpowiedz
  5. Witam.
    Czy egzemplarze z Niemiec też są blokowane?? Ewentualnie jak wygląda jego odblokowanie???

    Odpowiedz
  6. Osobiście nie polecam, przynajmniej mój egzemplarz przysparza mi tylko zmartwień. Części drogie i trudno dostępne, kiedy chce się taniej to import z Chin około 3 miesięcy. Wygodny to on może i jest, ale za tą cenę są lepsze, wygodniejsze i mniej awaryjne maszyny.

    Odpowiedz
  7. nie wiem gdzie napisać, żeby dodać do strony taki motorek, bo znalazłem jeszcze jeden chopperek 125ccm którego tutaj nie ma. Ciekawe jak się to coś sprawuje. http://www.ajsmotorcycles.co.uk/eos-125 Pozdrawiam.

    Odpowiedz
  8. W Polsce bardzo podobny model do Regala Raptor Eos 125 sprzedaje Almot jako Junak M16. Model z Euro4 kosztował będzie zaledwie 13 tys. zł . Na stronie, którą podesłałeś, motocykl ten kosztuje 3000 £. Identyczny jak M16 jest AJS Daytona 125, też w cenie 3000 £. Nie mam pewności, czy ta cena dotyczy modeli na wtrysku (na zdjęciach są gaźniki).

    Odpowiedz
    • Bardziej Junak M11 jest w stylu choppera i wyglądem przypomina Hyo Cruise. M11 jest zresztą wygodniejsza od M16, który jest twardy jak wóz drabiniasty.

      Odpowiedz
  9. Mam takie cacko 20 letnie z przebiegiem 27 tys. km. Sam przejechałem ok. 9 tys. km. Bez specjalnych problemów. Jedyny problem, który miałem to zanieczyszczony gaźnik (przygasanie) po tankowaniu na stacji no name. Oczyszczony działa bez zarzutu. Nie podzielam w dużej części opinii autora artykułu, przede wszystkim motorek jest ładny, dynamiczny i nieawaryjny, bardzo oszczędny. Ważny jest coroczny serwis. Jedyny mankament wizualny to niezbyt elegancko wykończony tylny błotnik (plastik). Zaznaczę, że mam pełną wersję z kufrem, gmolami i owiewką. Nie oddam go za 5 tys. ani nawet za 6.

    Odpowiedz
  10. Witam. Posiadam obecnie taki egzemplarz, mam problem z serwisem w okolicach Trójmiasta, jak by ktoś mi polecił dobrego fachowca od tego modelu bardzo byłbym wdzięczny. Pozdrawiam

    Odpowiedz
  11. Też nie zgadzam się z opisem. Bo jest na prawdę piękny. Mam godz od tygodnia i nie szukałem innego. Na razie jest super. ‍♂️

    Odpowiedz
    • Mam i sobie chwale komfort i osiągi. Jest brzydki, wygląda jak garbaty pies. Gdyby nie mocny silnik to raczej byłby przepis na gniota. Trafił mi się czarny i ledwo go akceptuję jak na niego patrzę. ALE jak jadę to daje przyjemność z jazdy. Na te fioletowe zielone i bordowe nie da się patrzeć nawet w nocy.

      Odpowiedz
  12. Mam crusera II 97 rocznik smiga jest super

    Odpowiedz
  13. Witam. Wie ktoś jak zdemontować liczniki. Mam brud pod szybkami i nie wiem jak zdemontować.

    Odpowiedz
  14. Też nie zgodzę się z opisem autora recenzenta. Motocykl bezawaryjny i ładny. Posiadam wersję całą ,,ubraną” gmole, sakwy, szyba przednia wygląda jak rasowy chopper. Polecam .

    Odpowiedz
  15. A ja bardzo sobie chwalę. Przejechałem 18 tysi i jedyny feler jaki miał super oszczędny mtorek to regulator napięcia. Mam pełną wersję z gmolami i kufrem. Wyceniam go na 7 tysi. Serwisowany.
    Prosze

    Odpowiedz
  16. Też zakupiłem 97r.21 tyś km super maszyna

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>