Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

Husqvarna Svartpilen 125

Dodaj do porównania
Husqvarna Svartpilen 125

Laik motocyklowy na wieść o tym że, w Polsce są dostępne motocykle 125cc marki Husqvarna, może pomyśleć że znany producent sprzętu ogrodowego widząc boom na motocykle 125 postanowił rozpocząć ich produkcję. Nic bardziej mylnego.

Husqvarna jest jednym z najstarszych producentów motocykli na świecie. Pierwszy motocykl wyprodukowała już w 1903 roku, 3 miesiące przed Harleyem-Davidsonem(!). Był to co prawda rower z 1,5 konnym silnikiem, ale takie były początki motocyklizmu na świecie.

Aktualnie właścicielem Husqvarna Motorcycles jest ta sama firma która jest właścicielem KTMa. – PIERER Mobility AG.

Skoro Husqvarnę i KTMa łaczą powiązania biznesowe nie powinien dziwić nas fakt że, zastosowany w Svartpilen 125  silnik jest takiej samej konstrukcji jak w KTM Duke 125. Oczywiście produkowany przez Bajaj.

Nazwa opisywanego modelu przetłumaczona na język Polski, oznacza Czarną strzałę. Jak na „strzałę” przystało do dyspozycji  kierującego jest pełne 15 koni mechanicznych. Więcej na Kategorię prawa jazdy B lub A1 mieć nie można. Te 15 koni mechanicznych możecie wykorzystać zarówno na szosie jak i w lekkim terenie – opony montowane seryjne są oponami typu Crossover (szosowo-terenowe).

Motocykl nie jest lekki bo w pełni zatankowany waży około 155kg. Ale jeśli sobie przypomnieć że chińskie cruisery mają koni 10 i potrafią ważyć więcej to ta masa nie jest jakimś złym wynikiem, szczególnie że w przypadku husqvarny masa wynika z dobrej jakości zastosowanych materiałów. O tym że, husqvarna jest marką premium, świadczy też dobre wyposażenie:

  • ABS produkcji Bosch
  • Hamulce ByBre – linia układów hamulcowych od Brembo, przeznaczona do małolitrażowych motocykli.
  • Amortyzatory przednie Upside-down marki  WP APEX, używanej również w KTM
  • Tylny amortyzator monoschock również WP APEX
  • Pełne oświetlenie LED.
  • Opony Pirelli

Jedynym minusem jest bardzo małe siedzisko pasażera, odpadają więc dalekie wyprawy we dwoje. W pojedynkę można się spokojnie spakować, choćby korzystając z bagażnika umieszczonego na baku.

Czy warto kupić Svartpilen-a ? Nie wiem. Zawsze powtarzam że, motocykl powinno kupować się sercem. To ma być miłość od pierwszego wejrzenia. Pod kaskiem usta mają wam się same uśmiechać, macie mieć z tego frajdę. I tego się trzymajcie, zaraz potem trzymajcie się za portfel, bo za jakość trzeba często zapłacić.

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
11.03
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
15
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
155
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.071
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
4 (DOHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 6 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna licznikowa
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
835
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
110/70 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
150/60 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Share This Post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Związany z produkcją dla motoryzacji od 2007 r. Na co dzień pracuje jako kierownik zakładu produkcyjnego. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

30 komentarzy

  1. Nie podoba mi się ten bak połączony z boczkiem. Choć kto ich tam wie co on ma w środku? Może bak pod siedzeniem a w miejsce baku akumulator?
    Ale na dole wszystko na wierzchu a góra okryta – taki bottomless 😉
    Nie podoba mi się i już.
    Ale to nie dlatego że nie podobają mi się future-nakedy – wręcz przeciwnie. Np. dla mnie bomba to koncept Malaguti Draken 125. Ale pokazali go 2 lata temu i nic… Wcześniej fajnym konceptem był Keeway TX ADV 125 – ale tamten był sporo zmieniony. A w tym Malaguti rama, zawias i silnik od MontePro – szkoda że go nie wdrożyli… Tylko cena powinna być tak na poziomie 12-13k bo teraz to Zontes pozamiatał…
    BTW: Jest teraz wyprzedaż MontePro z rocznika 2019…

    Reply
    • Fajne to moto, ale zastanawiam się czy junak nie wsadzi do któregoś ze swoich motocykli 15 konny silnik. Wie Pan coś na ten temat ?

      Reply
      • Almot, właściciel marki Junak ma w sprzedaży Zontesy.

        Reply
        • Dzięki, pomyślę o Zontesie, ale jak komuś podoba się Junak to chośby nie wiem jaką moc miał Zontes to go nie uwiedzie 😉 a tak poważniej, kiedy zobaczę osobiście Zontesa to może mi urwie 4 litery i go kupię, ale na chwilę obecną myślę o Junaku i tuningu bądź swap na silnik 125 cm ale od jakiegoś japończyka i będę miał 15 KM. Muszę tylko znaleźć firmę która mi się tego podejmie

          Reply
          • A nie prościej MontePro wyprzedażowe z 2019 stoją koło 11-12tys. i 15KM w standardzie

  2. Rozmiar opony przedniej wkradł się błąd.

    Reply
  3. Jedna z ładniejszych 125 jak dla mnie, szkoda że kompletnie nieopłacalna.

    Reply
  4. Husqvarna.
    Były lata ’80 i chodziłem wtedy do technikum. Gdzieś na bazarze kupiłem niemieckojęzyczną gazetę Bravo – oglądało się kolorowe obrazki z tzw. zachodu – i znalazłem reklamę motocykla crossowego właśnie Husqvarny. Był podany adres firmy w Szwecji więc napisałem do nich. Dość modne było wtedy wśród moich kolegów wysyłanie takich prostych w j. angielskim pytań o możliwość przysłania folderów reklamowych. Przysłali mi też i z Husqvarny. Jakież było moje zdziwienie, że wśród katalogu motocykli załączyli katalog z kosiarkami i piłami łańcuchowymi. 🙂
    Tak mi się trochę wspomnieniowo zrobiło.

    Reply
    • Wojtek aż łezka się zakręciła 🙂 z Husquarny to jest NUDA 900 zaje…. piekny motor.

      Reply
      • Nooo – nie powiem. Mimo awangardowego wyglądu nadal przypomina motocykl a nie robota typu Transformers.

        Reply
    • Tak dla jasności Husqvarna to marka sama w sobie. Zdobywała wiele mistrzostw w wyścigach crossowych i na żużlu. Jak to jednak dzieje się w ostatnich czasach – globalizacja!

      Reply
      • Husqvarna motocyklowa podobnie jak Husaberg, zostały kupione przez KTM-a i nie ma to nic wspólnego z globalizacją, tylko skupywaniem bankrutującej konkurencji, przez silniejszego gracza.

        Reply
        • Gdybyś odpowiedział, że to co napisałem trochę odbiega od pojętej globalizacji to bym przeszedł nad tym nie reagując. Pisząc natomiast, że „nie ma to nic wspólnego z globalizacją” – muszę zareagować.
          Nie wiem jak odbierasz globalizację, ale w moim odczuciu jest to ogół czynników i czynności, które powodują przejmowanie lub łączenie się podmiotów w większe grupy i są to procesy, które w jakiś sposób współuzależnioną produkcję i handel na świecie. Mówimy tylko o globalizacji ekonomicznej czy gospodarczej oczywiście. Nie ma przy tym znaczenia, czy jest to połączenie niezależnych podmiotów cały czas współistniejących, czy przejmowanie podupadających firm z całym ich „Know How” lub tylko środkami produkcji. Reanult łącząc się z Nissanem dalej działają jako niezależne podmioty. Coś jak Chrysler i Fiat. Renault przejmując Dacię, przejął głównie środki produkcji ale zapewnił sobie następny kawałek torciku w rynku samochodów. Nie ma tu znaczenia, czy kupuje się tylko logo czy całą technologię. Patrząc na to całościowo – żeby nie powiedzieć globalnie, dąży to do globalizacji. Mówisz, że Husqvarna została kupiona przez KTM. Prawda, ale czy wiesz za czyje pieniądze? KTM bardzo romasuje z Bajajem i głównie za pieniądze Bajaja. Czy to nie dąży do globalizacji?

          Reply
          • A Ty zmusiłeś mnie do poszukania i troszkę się zdziwiłem. Otóż Husqvarnę motocyklową w 1987 kupiła Cagiva, potem w 2007 od Włochów kupiło ją BMW, które w 2013 sprzedało do KTM-a. Jakby to było kupowane za moje pieniądze bym się przejmował, a to czy kasę wyłożył Bajaj, czy KTM AG, jest mi kompletnie obojętne.

  5. Tu by się przydało porównanie cb125r 2018 i cb125r 2021.
    Bo innej konkurencji nie widzę.

    Reply
    • Może jeszcze Aprilia CR125

      Reply
    • Przyglądam się jeszcze tym motocyklom i pod względem stylu i mocy silnika, to jeszcze w szranki może stanąć Zontes 125 g1

      Reply
      • Niby ta, ale taniej wyjdzie prawo jazdy i większy motocykl a i trochę siana zostanie

        Reply
        • Zrozum w końcu że nie każdy może…

          Reply
        • Zakładając 2-3tys. na prawko, to na tę większą pojemność zostaje coś koło 17-18tys. Z większych pojemności w tych pieniądzach w tym stylu to tylko Leoncino 251. Ewentualnie leżaki CB300R, G310R, Zontes 310V, Romet 400Cafe.

          Reply
          • aha, majac 17-18 to bym dwa sobie chyba kupił, ale w nowych nie gustuję, z nowych to już BN251 za 11-12, coś zontesa, wiadomo Japonia swoje kosztuje.

          • @Sa, BN251 to nie ten styl, z używek może coś w typie Monstera

        • @Sa Ty chyba czegoś nie rozumiesz, postaram się Tobie to wytłumaczyć na przykładzie samochodów.
          Jak Tobie któryś motocykl nie odpowiada to nie znaczy że dla innych nie jest idealny.
          To jak z samochodomi.
          Golfem 7 kombi 13 ton kartofli nie przewiezieś, Tirem na wakacje do Hiszpanii itd, itp….
          Teoretycznie się da, ale po co?

          Reply
          • czasami te posty to mnie przerażają, tutaj już nie pomogę.

      • KTM Duke
        Yamaha MT
        a z tańszych Malaguti MontePro

        Reply
  6. @jas13 Monte pro hahaha jak masz 160 w kapeluszu to warto hahaha

    Reply
    • W cenie koło 12tys. chodzą też Mondial HPS i Mondial Pagani z starszych roczników. Chyba ten sam silnik i podobny styl.

      Reply
  7. Błąd – to jest moto na kat. B. „B uprawnia do kierowania motocyklem o pojemności skokowej silnika nieprzekraczającej 125 cm3, mocy nieprzekraczającej 11 kW” – 11kW czyli 15 KM.

    Reply
  8. Ciekawe czy części mają drogie. Czy np droższe niż do Montesa G1.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>