Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

Honda Wave 110i

Dodaj do porównania
Honda Wave 110i

Honda Wave to taki trochę dziwoląg, którego można by postawić w jednym szeregu z Kawasaki Athlete. Podobnie jak Kawasaki, posiada pół automatyczną skrzynię biegów. Wygląda też podobnie. Ni to skuter ni to zwykły motocykl.

Z największych zalet, to waga i śmiesznie niskie spalanie, największa wada to chyba niepozorny wygląd, a skoro już mamy coś co przypomina skuter, to schowek też mógłby być większy.

Nie jest to zbyt popularny motocykl, dlatego nie poświęcimy mu dużo czasu. O jego jakości, awaryjności, czy możliwości tuningu, musicie sobie poszukać informacji na niemieckich forach dyskusyjnych, bo w tam Honda Vawe jest popularniejsza. Poniżej znajdziecie bardzo dobrą i treściwą videorecenzję Sebastiana, który zmodyfikował swoją Hondę wstawiając między innymi silnik o pojemności 120ccm.

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
6.25
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
8.5
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
99
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.063
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
2
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (OHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Półautomatyczna
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna licznikowa
100
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
70
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
760
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
709
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
1870
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
70/90 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
80/90 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Share This Post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.

REKLAMA

18 komentarzy

  1. Wideorecenzja Sebastiana odnośnie Hondy Wave 110i bardzo mi się podobała. Rzeczowa, lepsza jest nawet od Beniamina.
    Szkoda tylko, że nie powiedział jaka jest prędkość maksymalna tej Hondy przed i po tuningu, najlepiej mierzona GPS-em. Za te pieniądze to warto nabyć.
    Niektórzy nabywają chińskie sprzęty niewiele taniej, a potem narzekają na usterki trapiące chińszczyznę i fatalne serwisy.

    Reply
    • Dzięki Olaf.
      Przed tuningiem z górki max to 100km/h.
      Teraz jeszcze jej nie cisnąłem bo cały czas jest na dotarciu. Raz coś mnie podkusiło i na II biegu do odcięcia było ponad 70km/h.
      Wczoraj znów wyprzedzałem na prostej na równym więc osiągnął 100 km/h w „lepszym stylu”
      Silnik się układa jeżdżę nim 80-85km/h , oczywiście 90km/h też , a czasami i 60 km/h żeby coś pooglądać.
      Ale też nie oszczędzam go jakoś specjalnie.
      Robię nim w upał jakieś 70 km jednorazowo, i chodzi dalej. Przed jazdą sprawdzam olej i smaruję łańcuch.
      Po dotarciu, wymienię olej i sprawdzane będą zawory, bo po wymianie głowicy okazało się że pod innym kątem, wieć serwis kazał mi po 1000-1200 km przyjechać na ustawianie zaworów.
      Z moich obliczeń wynika że powinna być szybsza od serii o jakieś 16 % więc licznikowo to 116 km/h , ale zobaczymy.
      Być może okaże się że trzeba wymienić zembatkę na 15 żeby szybciej dochodził np.do tych 110 km/h.
      Oczywiście będzie filmik może nawet z GPS.
      Pozdrawiam.

      Reply
    • Olaf, nie przesadzaj 🙂 … Beny musi w tydzień-dwa, bo tyle wynosi okres testów, zebrać całą pulę informacji którą normalnie Sebastian zdobywał w kilka miesięcy, i to jeszcze musi być tak zakręcony na punkcie swojej dziecinki, jak właśnie Sebastian.

      Reply
  2. Nowa wariacja na temat Hondy Cub 90.

    Z ciekawości ile kosztował tuning?

    Reply
    • Koszt to 2500,- do 2800,- zł
      Tyle że cena tej Hondy w 2015 roku była niższa niz obecnie , a jeszcze skorzystałem z promocji.

      Reply
  3. Śmiem twierdzić że jest to najbardziej niezawodny motocykl w tym zestawieniu. Bardzo prosta konstrukcja pamięta kultową Honda Cub, (może poza wtryskiem) a nie było konstrukcji która odniosłaby większy światowy sukces niż właśnie Honda Cub i jej pochodne.
    Polecam – jako użytkownik oczywiście.

    Reply
  4. mam honda innova 125 jezdze nią 50-60 km/h i pali 1.5 na 100km super konstrukcja, mam też cub honda to super sprzęt

    Reply
  5. Bardzo fajny motorek, lekko się prowadzi. Zaletą jest spalanie poniżej 2l/100km. Przy mojej wadze (75kg) i bez kufra na liczniku pojawiło się 105km/h przy pozycji wyprostowanej, a w pochyleniu 110. Prędkość maksymalna okazała się minimalnie wyższa od prędkości Junaka, z którym miałem okazję się zmierzyć.Teraz wady – użytkowo, największą jest pojemność zbiornika paliwa, którego wystarcza na ok. 150km. Denerwujące jest podejście dystrybutora do tego modelu, który nie oferuje nawet tak potrzebnego akcesorium, jakim jest bagażnik. Nie był to duży kłopot, bo sprowadziłem go sobie z Grecji. Problem wystąpił, gdy po stłuczce poszedłem do serwisu w celu zdobycia podnóżka. Pan stwierdził, że serwis nie jest w stanie załatwić mi tej części. Pozostawię to bez komentarza. O ile motocykl gorąco polecam, o tyle przestrzegam przed możliwymi problemami serwisowymi.

    Reply
  6. Słuchajcie,
    Czy wiecie może jakie maksymalne rozmiary można założyć na przednie koło (standardowo jest 70/90r17, felga ma wymiary 1.40×17)?
    Z moich obliczeń wynika że powinno się tam zmieścić 2.75r17 lub 80/90r17. Czy ktoś z użytkowników ma w tym temacie jakieś doświadczenia? Dodam że standardowy wymiar jest dość słaby jeżeli mamy do czynienia z grząskim piachem na drodze.

    Reply
    • Opony w tym modelu są do kitu nie ze względu na rozmiar, a na ich jakość – na mokrym asfalcie przyczepność jest zerowa. Niestety przekonałem się o tym dość boleśnie. Każdemu polecam zmianę na jakieś markowe opony – pasujące rozmiary produkują firmy takie jak Michelin, Pirelli, czy Continental. Z doświadczenia wiem, że dobre opony są warte zapłacenia wyższej ceny i stanowią podstawę bezpieczeństwa każdego pojazdu.

      Reply
  7. Moja przygoda z Hondą dobiegła końca . Idzie na sprzedaż . Jednej rzeczy nie zrobiłem – nie uwolnilem wydechu…. Hmm ale to może zrobic nowy właściciel . Optymalna średnica wydechu (tej rury od kolektora bo nie mowię o końcówce )to 24mm.Po dotarciu osiągi są nastepujące przy wadze mojej 90-95 kg . V-max 115km/h przy 16t zembatce. Teraz na trasie spokojnie mozna wyprzedzać pojazdy które jadą 80-90 km/h. Generalnie im większe miasto typu moj Wrocław lub Kraków tym lepiej dla tego pojazdu.
    Jesli ktoś myśli ze cena jest wysoka to chce wam powiedzieć ze wave w UK kosztuje 1999,- funtów 😉
    Pozdrawiam
    Sebastian

    Reply
  8. Hi, how much new Honda Wave 110i in Poland? Is possible buy this one from you?
    Thank you.
    Maksim. (Russia)

    Reply
  9. Witam, posiadam honde wave 110i r.2016 , w niecałe 4. miesiące przejechałem 1800km. do tej pory nie miałem żądnych problemów, spalanie około 2l ( w trasie przy prędkości 70-80 wyszło mi 1.9), v-max jeszcze nie sprawdzałem, ale jechałem już 100km/h (wg. prędkościomierza), moja waga to 75kg.
    Motorek najlepiej się czuje do prędkości 80km/h powyżej jazda staje się mało przyjemna. Za 6500zł (w promocji ) naprawdę warto!! co do plusów i minusów zgadzam się z poprzednikami – na miasto idealny:) .pozdrawiam Kamil

    Reply
  10. Ja mam honde innovą to jest praktycznie to samo większy vmax bo 110 ale sprzęcior jest niezniszczalny teraz przekroczyłem 70 tys kupiłem rozchechłaną miała 40tys wymieniłem w niej uszczelke pod głowicą łancuch rozrządu i uszczelniacze zaworów koszt 200plnów terz czeka mnie podobna wymiana te kaczuchy to naprawde idioto odporny sprzęt lejesz olej bęzynke i latasz.POZDRO

    Reply
    • A jaki olej lałeś do silnika

      Reply
  11. Cześć 🙂
    Kupiłem to maleństwo w 2016 by tanio jeździć „nówką z salonu” i sprawdzić czy da się przejechać motocyklem 100km na 1,00 litrze benzyny. Docierałem 12 godzin na biegu jałowym (od zerowego stanu licznika) od razu z dodatkiem najlepszego na świecie, genialnego reduktora tarcia „Metalon M”, a potem jeszcze 500km z ograniczoną mocą i prędkością. Na zębatkach fabrycznych 14/37 przez kilka lat nie udało mi się zejść do oczekiwanego 1,00l/100km – osiągałem w użytkowej, turystycznej jeździe „rekreacyjnej” przy licznikowej „40”km/h 1,2 litra, „50”km/h ok. 1,3-1,4l, „60”km/h ok.1,5l, „70”km/h ok. 1,6-1,7l oraz w „przelotach międzymiastowych” „80”km/h 2,00l/100km. W tym roku na zębatkach 16/34 uzyskiwałem bez trudu 1,02-1,07 l/100km, a na skrajnym przełożeniu 17/34 ubiłem wreszcie magiczny rekord 0,97 litra / 100km !!!
    Warunki uzyskania takiego wyniku to: stosowanie Metalonu M, wydłużenie przełożeń o ok.25%, mała prędkość „40”km/h (wg GPS ok. 36km/h) na gładkim asfalcie bez górek wymuszających redukcję z najwyższego biegu, stosowanie możliwie najlepszej benzyny (np. Shell VPR100), temperatura powietrza powyżej 25 st.C i wskazany brak wiatru oraz najtrudniejsze – jazda w pozycji niemal leżącej na kierownicy przez ok. 2/3 kilkugodzinnego testu 150-200km.
    Pomijając sprawę rekordu to „Czerwona Pszczółka” jest niepozorną, niezawodną, dość dynamiczną i przyjemną maszynką do łatwego przemieszczania się z kompromisową, w miarę bezpieczną prędkością 50-60km/h – w wygodnej, prawie wyprostowanej pozycji za cenę półtora litra benzyny na 100 kilometrów 🙂
    A gdy kończy się paliwo lub złotówki w kieszeni można się ratować „ekojazdą” ze zużyciem 1,1-1,2/100.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>