Honda Pantheon 125 raczej nie uwodzi swoim wyglądem, bo design zalatuje raczej minioną dekadą, ale myślę warto się nad nim chwilę zastanowić, ze względu na kilka czynników. Po pierwsze ta Honda daje ogromną frajdę nie tylko w mieście, ale i w dalszych trasach. Śmiało możesz wypuścić się nim w wycieczkę do 100 km. Nie odczujesz zmęczenia. Mając na tylej części siodła długonogą pasażerkę, spokojnie rozpędzisz się do stówki, mając przy tym jeszcze niewielki zapas mocy by żwawo pocisnąć nawet 115 kmh. Przyjemność z jazdy wynika przede wszystkim z bardzo mocnego silnika. Wręcz bym powiedział, nienaturalnie mocnego. Te odczucia pewnie są spowodowane tym że przywykłem do chińskich 11-konnych, testówek które z trudem osiągają 100. Honda chociaż nie deklaruje pełnych 15 koni, to czuję się tak jak by właśnie tak było, po prostu idzie jak burza. Wyraźną różnicę wyczuwałem właśnie przy przy większych prędkościach.
Kolejna zaleta tego motocykla to wielkość. Mam 184 cm i jest elegancko, może nóg nie mogłem super wyprostować, ale jest spoko. Nie czułem się ograniczony, może to za sprawą wysoko postawionej kierownicy. Pasażer także ma wygodnie. Wiele używanych egzemplarzy posiada oryginalny, dodatkowy kufer z miękko obitym oparciem. Pełna wygoda.
Trzecia zaleta tego skutera to cena. Używane Hondy Pantheon 125 zaczynają się od 3 tys zł, to za sprawą rocznika. I faktycznie, te Hondy nie wyglądają najpiękniej, sprowadzone ze słonecznych krajów najczęściej mają wyblaknięte plastiki, ale to nic, za tę kasę, można mu to wybaczyć. Psikniemy trochę Plakiem i możemy bez wstydu jechać do miasta na starówkę.
Pantheon nie jest jednak bez wad. Największa to niemożność zmieszczenia pełnego kasku. Ja wiem, że na skuterze lepiej wygląda się w kasku otwartym, ale ja lubię te z otwieraną szczęką, czuję się w takim kasku bardziej osłonięty od wiatru. Otwarte kaski się mieszczą, ale trzeba je upchnąć dociskając kanapę na siłę. Druga wada to brak „kopki”. Spójrzmy prawdzie w oczy, stary skuter traktuje się już trochę przedmiotowo, służy najczęściej jako dodatkowy środek transportu, a akumulatory w motocyklach wytrzymują zwykle jeden, góra dwa sezony. Gdy nam się rozładuje akumulator, niestety nie pojedziemy dalej. Nie da się go zapchnąć. W starej elektyce lubi też coś czasem zaszwankować, wystarczy że padnie czujnik temperatury i motocykl dostaje muła, a ty spędzasz godziny na szukaniu po forach co to może być, a tych zbyt wiele nie ma.
Podsumowując uważam że warto kupić tą Hondę, jest śmiesznie tania, a daje kupę frajdy doputy, dopóki nie siądzie aku, lub coś w elektryce :).
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 13.5 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 18.35 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 140 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.096 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | Wtrysk |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | 2 (SOHC) |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
Skrzynia biegów | Automatyczna |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Cieczą |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | Tak |
Prędkość maksymalna licznikowa | 120 |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | 100 |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | 770 |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | 2090 |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | / R |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | / R |
jas13
Oj David, David, a rękawiczki to wiatr porwał?
Kolega na plastiku ubrany, a Ty na zdrapkę.
Popraw moc w tabelce, 10kW czyli 13,6KM w modelach po 2003 roku
Dawid Parus
Nie rozpędzajmy znowu tej dyskusji :). Niech każdy jedzie jak chce. Zwróć uwagę, że bez rękawic jadę tylko po mieście, od świateł do świateł. Potem na trasie już mam rękawice. Taka zresztą jest idea skutera, wsiadasz i za 5 minut jesteś na 2 końcu miasta. Celebrowanie za każdym razem wszystkich elementów stroju mija się z celem.
jas13
Wiesz każdy odpowiada za siebie i jest wybór. Wolę w w razie czego pościerać odzież, niż swoją skórę.
Pani z linka też przez chwilę myślała, że nie trzeba, a życie zweryfikowało 🙁
https://www.facebook.com/podrozetess/posts/1358148000985561
wojciech789
Ten skuter ma 13,6 KM a nie w jak opisie 18.35 KM bardzo dobry skuter. Polecam 🙂
Opony przód 110/90 R13 a tył 130/70 R12.
Anonim
Super maszyna kupiłem z grosze frajda jak huj
Edie
Mam ten skuter i zapewniam, że mieści się pełny kask pod siedzeniem, trzeba tylko użyć mózgu o ile się go wogole ma.
Zetros
Dokładnie popieram
pantheon
zajebisty kupiłem za 2,5 tyś włożyłem tysiaka i maszyna nie do zdarcia każdy chinol siada na dupe!!!
Anonim
no ja tez tyle dałem i tyle wjebałem ale teraz mucha nie siada
Anonim
Na
Duke seb
jazda Pantheonem 125 to czysta przyjemność,jak przesiadlem się ze swojego Piagggio 2T 70cc to tak jakbym się przesiadł z malucha do limuzyny z zajebistym kopem i komfortem jazdy,wtrysk robi swoje na starcie,pieknie pali od pierwszego a silnik mruczy cichutko i pięknie
Gabi
Jeżdżę od 3 lat jest super pod każdym względem a duża kanapa otwierana to idealne rozwiązanie jak i na kilkudniowy wypad jak i zakupy
Damian
A z jaką prędkością przelotową się nią poruszacie?