Honda Forza 125 to górna półka skuterów miejskich. News o tym motocyklu pojawił się na rynku pod koniec 2014 roku i od razu przypadł do gustu tym, którzy oglądali zdjęcia z zapowiedzi. Od tego czasu upłynęło już trochę wody w Wiśle i Honda Forza stała się bardziej popularna, znajduje już nabywców wśród Polaków, zatem najwyższy czas dodać ją do naszego katalogu 125-tek.
W porównaniu do Hondy PCX, Forza jest cięższa, ale też mocniejsza, więc z pod świateł zbiera się podobnie, a nawet ciut wolniej. Ze względu na większą wagę, też więcej pali. Podobnie jak PCX ta honda posiada system Idle Stop, który wyłącza silnik w czasie gdy stoimy na światłach. Ideą tego systemu nie jest oszczędzanie, bo koszty zużycia rozrusznika i akumulatora będą dużo większe niż zaoszczędzone paliwo mieszczące się kieliszku. To ma na celu ograniczenie ilości spalin i hałasu w dużych miastach takich jak Tokyo. W motocyklu za taką kasę nawet nie oceniamy takich rzeczy jak hamulce, opony, przekładnię CTV. To po prostu ma być na najwyższym poziomie, wierzę że marka Honda nie pozwoliła sobie tu na lipę.
Honda Forza ma twarde zawieszenie, ale za to nadrabia miękką kanapą. Osoba mierząca ok 170cm może rozprostować kolana na przednich podnóżkach. Powinna też dosięgać do asfaltu. Mamy też regulowaną wysokość przedniej szyby, co uważam, że powinno wejść w standard każdego większego skutera. Niestety nie wysuwa się ona na tyle wysoko aby chronić głowę przed zawirowaniami powietrza. Szkoda.
Honda Forza ma duży schowek, mieszczący dwa kaski, ma duże lusterka i dużą kanapę. Cenę też ma dużą. Każdy kto porównuje taką hondę do np Zipp QR-MAX, zastanawia się skąd ta cena. Wynika ona z kilku rzeczy: 1) płacimy prestiż marki Honda, 2) za zaawansowaną technologię silnika 3) za przemyślaną budowę plastików 4) ABS. Jest to sprzęt, który polecamy osobom zamierzającym wejść w dłuższy romans ze 125-tką. To jest skuter dla tych, którzy nie zamierzają iść na prawo jazdy A.
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 10.52 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 14.3 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 162 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.065 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | 3 |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | Wtrysk |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | 4 (SOHC) |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
Skrzynia biegów | Automatyczna |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Cieczą |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | |
Prędkość maksymalna licznikowa | 125 |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | 90 |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | 780 |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 748 |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | 2134 |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 120/70 R15 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 140/70 R14 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
adam
Ładny sprzet watpie zeby bylo sie doczego przyczepic ewentualnie problemy moga wyjsc z korozja ramy bo honda kiepsko maluje proszkowo inny model hondy mial z tym problem cena powinna byc na poziomie uwarzam max 15 tys bo 20 tys to kosztuje yamaha mt03 no i duza konkurencje robia bardzo przyzwoite skutery Kymco
jas13
Xmax125 też kosztuje coś koło 20tys., Burgman oraz Kawasaki J125 podobnie i to jest konkurencja dla Hondy.
zorro
20 tyś za 125 cm osobiście bym nie dał ,za te pieniądze można mieć coś mocniejszego a choćby wymieniane wcześniej np: Kymco, model- NEW DOWNTOWN 350I ABS lepiej zrobić prawko „A”,prywatna opinia [pzdr…
jas13
Płacisz za markę Premium, w Hondzie płacisz za znaczek.
Anonim
Zgadzam się w pełni. Kymco New Downtown 350i to znakomity, bardzo wygodny, bardzo szybki i przestronny skuter o znakomitej jakości wykonania. Przejechałem nim 7500 km w tym sezonie. Miałem kilka maksiskuterów i ten jest ewidentnie najlepszy
Edward_po_kilku_piwach
Tak się zastanawiam, czemu Chińczycy nie mogą stworzyć podobnego skutera?
Zamiast brzydkiej stylistyki, niedopracowanych detali, tandetnych plastików, niedoskonałego montażu (nieposkręcane), przestarzałego silnika o mocy góra 10KM, zbudować coś co by się równało z produktami Piaggio, Hondy, Suzuki etc.
No żeby chociaż dorównało Downtownowi czy jakiemuś SYM lub Dealimowi, którym do ideału daleka droga.
Co stoi na przeszkodzie? Budują stacje kosmiczne, myśliwce stealth, kolej superszybką, lotniskowce, całe metropolie. Nie potrafią więc stworzyć porządnego skutera?
jas13
Edwardzie: Chińczycy na swój rynek produkują te pojazdy z silnikami 150-200cc o osiągach tych lepszych 125-ek. Powód tego jest banalny, wysilone 4 zaworowe konstrukcje są bardzo wrażliwe na kulturę serwisową, a w kraju gdzie świadomość techniczna jest niska, zbyt mają konstrukcje proste. Podejrzewam, że kopia Forzy jest już dawno na chińskim rynku (podobnie jak MSX), ale nikt nie jest na tyle głupi, żeby 100% kopie sprzedawać poza Chiny.
Felipe
Potrafia tylko po co jak maja i tak pelne rece roboty…
Piotr
Witam czyvosoba o wzroście 186 cm się zmieści ?
Piotr
Mam 190 cm wzrostu i jeździłem Kymco New Downtownem. Jest podobnej wielkości i spokojnie się mieściłem. Musisz sam usiąść na skuterze i sprawdzić, czy ci pasuje.
Foo
Autorze, czy nie masz błędu w: „z pod” na rzecz „spod”?
ab
Jako użytkownik tego cuda, od siebie dodam tylko … jedyna rzecz na której Honda przyoszczędziła, to opony. Na lekko mokrej nawierzchni Idealne do łyżwiarstwa figurowego. Pierwsza inwestycja po zakupie, bądź co bądź sprzętu za 20k, to wymiana opon
Paweł
Użytkuje to od tygodnia po przejechaniu 1100 km. Lewe lusterko luz- do dokręcenia, szyba wibruje i stuka, muszą też odkręcić, luz na manetce około 10 mm do poprawy. W dwa dni zrobiłem 815 km- wygodnie i z przyjemnością. Po odebraniu z serwisu czas na większe prędkości i przebiegi
PACO
Jakie koszty serwisu takiej Hondy 125 ?
Wacek
Kupilem miesiąc temu 1200km przejechane Zalety bardzo niskie srednie spalanie 2,3 l /100km moja waga 105kg ABS v max 120 km/h wielofunkcyjny wyświetlacz na którym nawet w największe slonce wszystko widać elektrycznie regulowana szyba bezszelestne odpalanie prześliczne swiatla LED doskonałe prowadzenie w zakrętach Wady przede wszystkim cena twarde zawieszenie mimo możliwości regulacji wykonanie niektórych elementow obręcze kol odlewy nie doszlifowane zadziory napis honda a obok made in china pewnie dlatego wstyd brak podświetlanego schowka pod siedzeniem ruszanie przy prawie 5000 obr/min waga 162kg na skuter to naprawdę dużo suzuki gsx-r 1000 z 2006r wazy 166kg 1 serwis 220 zł za wymiane oleju ogolne oględziny których przeważnie niema i pieczatke
zwiadowca88
I jak jesteś zadowolony ? 5.000 obr/min do startu to bardzo dużo !! Sam biorę ten model jako wariant do nabycia. Bardzo drogi, ale za taką kasę oczekiwałbym czegoś luksusowego. Zawieszenie twarde jak mówisz…
jas13
właśnie dlatego nie powinno być obrotomierza w CVT, jak kierujący mniej świadomy to lepiej śpi. Skuter+kierujący 270kg, żeby taką masę ruszyć to trzeba mieć kawałek momentu na kole, a przy silniku który się kręci do 9tys., 5tys.obr/min nie jest jakąś wielką wartością.
zwiadowca88
Ten obrotomierz to może traktować jako wskaźnik ekonomicznej jazdy. W klasycznej skrzyni to 5.000 obr/min to tużo jeśli chcemy wolno się toczyć. W skuterze ciężko wolno jechać bo napęd się rozłącza i trzeba trzymać te obroty. Forza zaczyna ciągnąć gdy obrotomierz wybije 4.000 obr/min. Może łapać zaczyna w około 3.500 obr/min. Jak pamiętam wolne przejażdżki przy 2.000 obr/min, takie powolne przejażdżki po lesie. To skuterem taka rzecz niewykonalna. Minimalna prędkość to chyba 25 km/h ?!? Przy wolniejszej rozłącza sprzęgło.
VIPER
„Ten obrotomierz to może traktować ..” -.Zwiadowca88 nie bierz Forzy pod uwagę,. To cacko nie jest dla ciebie. No chyba , że podciągniesz się z wiedzy technicznej -> taka drobna zależność obroty – prędkość – spalanie (wiesz Forza ma wskaźnik spalania) daje obraz np. stanu napędu. Tym samym nie trzeba czekać aż się rozpadnie 🙂
„W skuterze ciężko wolno jechać bo napęd się rozłącza i trzeba trzymać te obrot…” – No masz, a Forza potrafi jeździć bez szarpania 6km/h i kręcić ósemki – pytanie czy kierownik potrafi.
Wacek
Jestem zadowolony ale nie zmienię zdania co do twardości zawieszenia noi ta kosmiczna cena ale kto bogatemu zabroni
Wacek
Jestem zadowolony ale nie zmienię zdania co do twardości zawieszenia noi ta kosmiczna cena ale kto bogatemu zabroni
jas13
Chcesz jeździć Hondą, to płacisz za kilkudziesięcioletnią legendę Hondy.
Piotr
Gsx-r z płynami waży około 203 kg a ty podałeś wagę na sucho. Na tej stronie każdy sprzęt ma podaną wagę z płynami jak byś nie zauważył.
Arek-xT
Mam taki skuter, kilkaset km, jeżdżę długo i wszystkim. Skuter może i drogi, ale porównywalny z konkurencją tej klasy. Błędem jest porównywanie go innych pojemności, bo wybór 125 ma swoje uzasadnienia, wadą jest waga reszta to niemal same zalety. Zawias kanapy jest zbyt delikatny, fajnie byłoby podświetlić schowek, fatalnie pomyślany schowek przy kierownicy z lewej strony, otwiera się i zamyka jak w najgorszym „chińczyku”. Szkoda, że nie ma takiego z prawej strony (na co dzień jeżdżę Goldwingiem i taki mam na kluczyk). Szyba nie jest regulowana elektrycznie, ale to żadna wada, jest też mała, ale opory powietrza też niewielkie. Zawieszenie bardzo precyzyjne i wcale nie takie twarde, zresztą to cena za stabilne prowadzenie. Dynamika jak na 125 bardzo przyzwoita, hamulce ok, ale nie ma szału (małe tarcze, a masa duża) Opony (mam Michelin) nie są złe, światło bardzo dobre i drogowe i krótkie adekwatne do prędkości, Spalanie od 2,5 do 4 l, ale średnio poniżej 3 bez ciągłego „gniecenia” na trasie, czyli też w normie jak na osiągi. Silnik kręci się wysoko (powyżej 9,5 tys Rpm, ale to cena za małą pojemność. Plastiki ładne, dobre i poza schowkiem ładnie spasowane.
Anonim
posiadam pierwszy wypust polski 2015 dziala bez zarzutu jedyny mankament to korodujace odlewy alu i mozliwosc wpadniecia korka od zbiornika plynu chlodzacego pod obudowe masakra to wydostac
VIPER
No co ty. Nie masz klucza do odkręcenia obudowy , zdaje się to dwie śruby. Nie siej defetyzmu. Zrobiłem na forzie 17000km i kręcę dalej (mam jeszcze moto 1000cm i 1200cm – ładne),. siadam na forzę i jakoś wad nie widzę, na co dzień extra. Zasięg na zbiorniku 450-480 km.- koszt 8 pln/100km.
mckornik.com
proponowałbym zmienić zdjęcie w nagłówku,
bo przedstawia poprzednią generację FORZY
a opis dotyczy aktualnej
Astrogator
Dodajmy, że prezentowana na miniaturce generacja Hondy Forza nie występowała z silnikiem o pojemności 125cm3.
Honda76
Ale tamta forza na zdjęciu to 300
Chryciuk
Ale z tymi lusterkami to Autor trochę przesłodził.