Jestem już trochę wiekowy, bo z rocznika 1982. Muzycznie siedzę jeszcze wcześniej niż moi rówieśnicy, bo uwielbiam winyle. Nie powinno was więc dziwić że, pierwsze skojarzenie motocyklowe ze słowem Rockstar to okładka płyty Prince’a. Wydawałoby się że motocykl ten nie jest podobny do motocykla Daytona Rockstar. Ale wystarczy zdemontować owiewkę i widzimy klasyczny motocykl z lat 80-tych.
Właśnie w klimaty retro uderza producent motocykla Daytona Rockstar. W ostatnich latach znajduje się wielu nabywców na motocykle o klasycznej linii sprzed lat. Oczywiście to, że motocykl jest w stylu retro nie oznacza, że mamy tutaj do czynienia z archaicznymi rozwiązaniami. Przede wszystkim producent oferuje nam 14-konny silnik, co połączeniu z wagą 160 kg, daje nam rozsądny kompromis.
Tak kompromis, bo motocykl oferowany jest w Chinach z pojemnością 200cc. Oznacza to, że na taką pojemność i moc była liczona rama i wszystkie systemy motocykla. Nie jest to typowy lekki motocykl pod pojemność 125, więc ma grubsze amortyzatory, bardziej wytrzymałą ramę, oraz co ważniejsze mocne hamulce. Oferowany w Polsce wariant 125 posiada układ hamulcowy oparty na dwóch tarczach. System CBS dba o prawidłowy rozkład sił podczas zatrzymywania pojazdu.
Oczywiście jak na współczesny motocykl retro mamy tutaj oświetlenie w technologii LED. Nowoczesność widać też na prędkościomierzu. W motocyklu neoretro nie ma miejsca już na okrągłe zegary, trendem jest montaż nowoczesnych kolorowych wyświetlaczy LCD. Taki wyświetlacz ma też zaletę, że pokazuje wszystkie potrzebne informacje. W przypadku modelu Rockstar oprócz podstawowych: prędkości i obrotów silnika, mamy również stan paliwa, temperaturę silnika, aktualnie zapięty bieg, jak i zegarek. Po lewej stronie licznika znajduje się też port USB do ładowania telefonu czy nawigacji.
Całość sprawia wrażenie bardzo przemyślanego motocykla w stylu Retro. Jeszcze więcej uroku możemy motocyklowi dodać ubierając go w sakwy boczne. Na uwagę zasługuje też zawieszenie. Przednie amortyzatory w układzie up-side-down, lepiej radzą sobie z nierównościami nawierzchni. Wydawałoby się, że w motocyklu klasycznym powinny być amortyzatory po obu stronach motocyklach. Styliści z fabryki Dayang zdecydowali jednak użyć pojedynczego amortyzatora centralnego -monoshock. To rozwiązanie nie rzuca się tutaj w oczy, a powoduje większą stabilność motocykla w zakrętach.
Motocykl Rockstar jest produkowany przez chińska firmę Dayang. Fabryka ta uchodzi za dobrą jakościowo, chińscy użytkownicy tych sprzętów stawiają je na równi z Qjian Jing (Keeway). Jeżeli Polski importer zadba o szeroką ofertę części zamiennych oraz porządną opiekę posprzedażową motocykl może namieszać na rynku. W cenie* poniżej dwóch średnich krajowych pensji wydaje się łakomym kąskiem, dla których wszystkich docelową pojemnością jest 125cc.
*cena 12999 zł w 2024 roku.
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 10.37 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 14.1 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 160 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.065 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | Wtrysk |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | 4 |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
Skrzynia biegów | Manualna 6 biegowa |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Cieczą |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | Tak |
Prędkość maksymalna licznikowa | |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | 790 |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 818 |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | 2051 |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 110/70 R17 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 140/70 R17 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
bsw
„Purple rain” – niezła płyta i bardzo fajny film muzyczno – motocyklowy:
https://www.youtube.com/watch?v=KEtEsBf3iRg