Daytona Dymoto 125 ABS

Dodaj do porównania
Daytona Dymoto 125 ABS

Model Daytona Dymoto (nie mylić z modelem Explorer) może nieźle namieszać na rynku.  14-konny motocykl w cenie 12 konnego? 

Marka pojawiła się dopiero co na rynku (2024) więc jeszcze nie wiemy, jaką oferuje jakość, biorąc jednak pod uwagę, że firma Dayang  wśród motocyklistów chińskich jest  stawiana na równi z Qjianjang (Keeway) to spodziewam się całkiem dobrych motocykli. Dodatkowo importer zapewnia, że istnieje europejski magazyn części zamiennych. Start obiecujący?

Sam motocykl jest na rynku chińskim oferowany z silnikiem 200cc, oczywiście w Europie silnik ten zastąpiono 125 tką. Taki układ zwykle oznacza, że mamy tutaj do czynienia z mocną konstrukcją i dobrymi hamulcami. Zwykle minusem jest masa takiego motocykla, choć tutaj 160 kg przy 14 KM powinno nie być bardzo odczuwalne.

Motocykl jest typowym szosowym turystykiem, konstrukcja umożliwia wyposażenie go w kufry turystyczne. Sam wygląd jest nowoczesny. Mnie bardzo podoba się to, że „dziób” nie jest przesadzony. Motocykl jest tylko 13cm krótszy od Hondy Varadero 125 – może kolejna 125tka dla wysokich? Siedzisko na wysokości 775 mm też by za tym przemawiało.

Motocykl wyposażono w przednie zawieszenie typu up-side-down, co oczywiście zapowiada dobre radzenie sobie z nierównościami nawierzchni. Tyle zawieszenie oparte jest na pojedynczym amortyzatorze centralnym (monoschock). Zastosowanie takiego układu zwiększa stabilność w zakrętach oraz poprawia optykę pojazdu. Za zatrzymanie motocykla odpowiada dwutarczowy układ hamulcowy z ABS. Swoją drogą ciekawe czy importer zaproponuje pojemność 200cc w Polsce. ABS jest wymagany dla motocykli o pojemności większej niż 125.  Motocykl wyposażono również w pełne oświetlenie LED.

Nie zapomniano też o rozbudowanym wyświetlaczu. Ten oprócz obrotomierza, prędkościomierza, stanu paliwa w baku, pokazuje również niskie ciśnienie powietrza w oponach. Mamy też oczywiście wskaźnik aktualnie zapiętego biegu. Brakuje jedynie zegarka.

Słowem w tej cenie importer proponuje dosyć sporo. Ciekawe czy marka przyjmie się w Polsce. Szkoda że motocykl będzie oferowany jedynie w szarym i czarnym malowaniu. Producent oferuje model Dymoto w 6 kolorach. Zakładam, że importer wziął na początek mniejszą ilość w bezpiecznych kolorach.

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
10.37
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
14.1
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
160
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.065
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 6 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna licznikowa
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
775
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
812
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2125
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
110/70 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
140/70 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Udostępnij ten post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Związany z produkcją dla motoryzacji od 2007 r. Na co dzień pracuje jako kierownik zakładu produkcyjnego. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

18 komentarzy

  1. Wydaje mi się, że jeżeli nie zaliczą falstartu pod względem jakości, awaryjności czy dostępności części to model ten nieźle może namieszać w segmencie 125 cm.
    Jeżeli uda im się uniknąć ww. problemów to patrząc na parametry techniczne można przypuszczać, że Junak Rx One (ciecz) w sezonie 2024 będzie miał godnego konkurenta:
    12,7 KM vs 14,1 KM
    CBS vs ABS
    175 kg vs 160 kg
    Cena
    zdecydowanie na korzyść Daytona Dymoto…
    Osobiście powiem, że przekonany już byłem do kupna Rx One ale teraz mocno zastanawiam się nad Dymoto i czekam żeby obejrzeć go „na żywo” w salonie.
    PS.
    Tak przy okazji… porównując dane z Twojego artykułu z danymi na greckiej stronie widzę, że wysokość siedziska jest inna.
    Piszesz, że wysokość siedziska 775 mm natomiast na greckiej stronie podają 805 mm 😉

    Odpowiedz
  2. Nie podniecajcie się tak. Okaże się że „importer” sprowadzi 4-12 szt. które będą kwitły u niego przez kilka lat.
    Przy tej wadze motocykla silnik zdecydowanie zasłaby. To będzie męka tym jeździć.

    Odpowiedz
    • Jakoś zontesom nie przeszkadza.

      Odpowiedz
  3. Można już cenę uzupełnić.
    Teoretycznie 16499.

    Odpowiedz
    • Importer twierdzi, że 14299. Cen nie wpisujemy już od dawna, bo trzeba by aktualizować co pół roku ponad 200 pozycji…

      Odpowiedz
  4. 14299 ? Jak kilka pierwszych sztuk będzie w tej cenie to warto kupić. Bardzo atrakcyjna cena.
    Ja mam taki swój przelicznik do modeli które nie są jeszcze w cenniku. I zawsze trafiałem w widełkach. Ten mi wychodzi 15999-16499.

    Odpowiedz
    • 14299 Ja też wczoraj taką informację dostałem w salonie, gdy zapytałem ile będzie kosztował

      Odpowiedz
  5. Przy obecnej cenie malaguti dune 125 (130 kg – duży motocykl ) dymoto nie ma szans ( 160 kg – jamnik )

    Odpowiedz
    • Ja wiem czy nie ma? Malaguti raczej kwitnie w salonach i ma średnią opinię, także szans Daytony bym nie przekreślal

      Odpowiedz
  6. Cześć.
    Szukam silnika 250 do Barton Hyper 125 z 2023r. Najlepiej na wtrysku, 6 biegów i co najważniejsze aby został od razu zainstalowany w moto.
    Nigdzie nie mogę znaleźć takiego zestawu.

    Odpowiedz
    • @Barton HypeR jesteś bardzo dobrym przykładem tego że nie ma sensu do ciężkiego motocykla władać silnika 125.
      Silnik 125 w tak ciężkim motocyklu to w każdych warunkach męka i brak przyjemności z jazdy.

      Odpowiedz
  7. Jakiś teścik? . Wygląda ciekawie a kupować w ciemno lipa.

    Odpowiedz
  8. Problem 125, szczególnie tych z Azji, polega na tym, że są one niewielkich rozmiarów. Szokiem jest, ze wyżsi kierowcy w poszukiwaniu pasującej 125 muszą do dziś spoglądać w kierunku, przestarzałej Varadero. Ta luka w podaży jest tak wielka, że Varadero nie traci na wartości, a rynek nie ma czym jej zapełnić. Drodzy producenci, potrzebny jest turystyk 125 dla wysokich o mocy dokładnie 15 KM i wadze do 140 kg.

    Odpowiedz
    • Po co? wiesz jak to będzie zamulać? idź na A i miej problem z głowy.

      Odpowiedz
      • Dziwne pytanie „Po co?” Ano po to, że jest zapotrzebowanie na takie motocykle, a przykład Varadero ewidentnie to potwierdza. Poza tym, nie każdy chce robić kat. A. Są ludzie, którzy zamiennie do auta, chętnie jeżdżą lekkimi motocyklami, czy to w zatłoczonym mieście, czy też poza nim na przejażdżkę. A motocykl musi być dopasowany do wysokiego kierującego, i nie tylko o wygląd tu chodzi.

        Odpowiedz
        • Wiadomo że jest zapotrzebowanie, 99% ludzi narzeka na wielkość, tylko że już te motorki ledwie jeżdżą a jak dasz do tego jeszcze większą budę to jedyne co będzie można wyprzedzić to niezbyt szybkiego rowerzystę. Ale abstrachując te motory to jest zbyt india/china więc europa to jakiś nadrzędny cel nie jest, a tam wiadomo jacy ludzie są. Dla takich co chcą wieksze jest A robisz i jeździsz, gdzie tutaj problem?

          Odpowiedz
    • Nieprawda, jak ma się pojęcie o dosiadzie wybór motocykli dla wysokich jest spory. Zawsze można zrobić korektę kanapy lub set-ow

      Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>