Daelim VT 125 wzorowany był na Hondzie Magna 250. Największą różnicą pomiędzy tymi motocyklami jest jednocylindrowy silnik Daelima. Pomimo jednego cylindra i mniejszej pojemności, wysoki moment obrotowy silnika zapewnia wygodną jazdę ze sporym zapasem mocy, już od najniższych obrotów. Współpraca z Hondą zaowocowała doskonałym spasowaniem poszczególnych elementów, wysoką jakością wykonania oraz zastosowaniem podzespołów na licencji japońskiego producenta, co sprawiło iż Daelim VT słynie z bezawaryjnych przebiegów.
Motocykl może spodobać się chopperowym purytanom, ponieważ wyposażony został jedynie w prędkościomierz, umieszczony na zbiorniku paliwa. Obok prędkościomierza znajdziemy zaledwie podstawowy zestaw kontrolek. Dwa krótkie chromowane tłumiki, rozmieszczone symetrycznie po obu stronach motocykla dodają mu charakteru i wyglądu motocykla o zdecydowanie większej pojemności. Są naprawdę fajne, zadarte do góry. Szeroka kanapa i wygodna pozycja za kierownicą zachęca do pokonywania kolejnych kilometrów, a 12 litrowym zbiornik paliwa i oszczędny silnik gwarantuje niskie koszty wycieczek i rzadkie wizyty na stacjach paliw. To co wyróżnia ten sprzęt to także bezszprychowe tylne koło, oraz bardzo płaski zbiornik, który w połączeniu z wydechami dodaje zadziorności.
Model VT, podobnie jak VC i VS posiada ten sam mechanizm rozrządu (DOHC), który wymaga okresowych regulacji i częstych zmian oleju, zaniedbanie tych zabiegów może doprowadzić do szybkiego zużycia.
Dodatkowym problemem jest ubogi rynek części zamiennych. Te eksploatacyjne dostępne są od ręki, pozostałe tylko pod indywidualne zamówienie w Korei lub w internetowych sklepach zagranicznych, gdzie marka Daelim jest zdecydowanie bardziej popularna (Niemcy, Francja, Hiszpania). Pewną alternatywą jest nasz rodzimy rynek części używanych. Użytkowników Daelimów w Polsce wciąż przybywa, więc powoli można zaobserwować rozrost rynku części zamiennych.
Motocykl produkowany był w latach 1999 – 2001. Obecnie na rynku wtórnym znaleźć można wiele tych maszyn w doskonałym stanie technicznym, z niezłym wyposażeniem dodatkowym za relatywnie niewielkie pieniążki.
Dane i opis przygotowane przez użytkowników forum: www.daelimpolska.pl
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 9.56 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 13 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 152 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.063 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | 3,5l |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | Gaźnik |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | 4 (DOHC) |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
Skrzynia biegów | Manualna 5 biegowa |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Powietrzem |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | Nie |
Prędkość maksymalna licznikowa | 112 |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | 90 |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | 710 |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 90/90 R18 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 130/90 R15 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
Claptonatari
No nareszcie kolejny model Daelima.
Teraz jeszcze VC/VS a potem skutery.
Foveon
No i we jedynie właściwym kolorze 😀
Arutitu
Kurcze. DOHC jest tylko w VJF Roadsport. Tu jest SOHC (jeden wałek)
ale to tylko taka mała uwaga.
Gdzieś się wkradł błąd przy redagowaniu. Poprawcie proszę. 🙂
Anonim
No Foveon doczekał się recenzji swojej maszyny.
Kristo
Proste pytanie – dlaczego ten model został jednocześnie otagowany jako chiński i markowy? Oraz dlaczego nie jest z kategotii choppery, w której znajduje się za to np. Barton Classic i inne mało chopperowe konstrukcje?
xXx
Szczególnie że nie jest chiński tylko koreański ( tak samo jak Hyosung)