Miłośnicy Niemieckiej marki Kreidler, mają wreszcie powody do zadowolenia, nie będą musieli importować motocykli zza granicy, a i jest szansa na lepszy dostęp do części zamiennych w Polsce. Nasz rodzimy importer motocykli Arkus i Romet group zaproponował motocykl CRS FI 125 znany w Chinach jako QM125GY-G pochodzący z fabryki Jinan Qingqi Motorcycle Co.,Ltd produkującej między innymi motocykl Kreidler Supermoto 125 DD .
Motocykl jest napędzany klonem silnika Suzuki GN 125, taki sam silnik znajdziemy również w Keeway RKS/RKV oraz TX. Na duży plus zapisujemy też obecność normalnego papierowego filtra oleju, który zmniejsza zużycie silnika oraz zwiększa przebiegi między wymianami oleju. Sam Silnik uznawany jest za bezawaryjny i dosyć zrywny. Nie łatwo jest jednak znaleźć do niego kit tuningowy na pojemność 150cc. Niestety Ci co liczyli że, wraz z wprowadzeniem układu wtryskowego motocykl zyska na mocy rozczarują się. Romet podaje moc 8,3kW (11.28KM), producent podaje dla wersji gaźnikowej 8,5kW (11,56KM). W wersji enduro motocykl został wyposażony w przednie koło 21 cali które jest resorowane zawieszeniem typu typu up-side-down. Za amortyzację tylnego koła odpowiada centralny amortyzator. który zapewni nam stabilność w zakrętach i nieco niższą wagę.
Zgodnie z nową normą EURO IV motocykl posiada już kombinowany układ hamulcowy CBS. Kierujący pojazdem używając jednej z dźwigni hamulca uruchamia hamulce na obu kołach. System ma za zadanie odpowiednio dozować siłę hamowania na oba koła aby zminimalizować ryzyko poślizgu i skutecznie zatrzymać motocykl. Motocykl będzie też oferowany w wersji Supermoto, która różni się od wersji terenowej rozmiarem felg oraz oczywiście zastosowaniem opon szosowych.
Motocykl na pewno nie będzie należał do najtańszego segmentu rynku, ale firma Qingqi słynie z dobrej jakości motocykli w swojej klasie, zresztą wystarczy poczytać opinie o motocyklach Kreidler aby wyrobić sobie zdanie. Jako ciekawostkę można podać że, Qingqi jako jedna z pierwszych Chińskich fabryk produkowała dla Suzuki. Suzuki wprowadziło u nich własny system zarządzania jakością, zatem nie jest to firma krzak.
zdjęcia: http://en.qingqi.com.cn
Poniżej krótki film z Romet Event w Bieszczadach, oraz film z targów. Na filmie widać, że motocykli świetnie radzi sobie w lekkim terenie, i żwawo podjeżdża pod stromą górkę.
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 8.3 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 11.28 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 129 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.064 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | Wtrysk |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | 2 (OHC) |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
Skrzynia biegów | Manualna 5 biegowa |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Powietrzem |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | Tak |
Prędkość maksymalna licznikowa | 95 |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 1180 |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | 2200 |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 2.75/ R21 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 4,1/ R18 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
Nocek123
Beniaminie, nie mogę znaleźć na stronie jakiegos kontaktu do Ciebie (chociaż słabo mogłem szukać), ale chciałbym spytać czy byłbyś zainteresowany objeżdżeniem i nagraniem recenzji Daelima VJF 125? Jestem osobą prywatną, nie żadnym sklepem/salonem, ale bardzo podoba mi się idea waszej strony i edukowanie społeczeństwa na temat motocykli 125.
Pozdrawiam
Łukasz
Beniamin Mucha
Myślę że możemy się jakoś dogadać. W razie czego pisz na beniamin@motocykle125.pl.
Anonim
Nie ufam do końca pocztom elektronicznym, więc na wszelki wypadek tu poinformuje, że wiadomość poleciała na adres, który podałeś 😉
Nocek123
oczywiście powyższy wpis jest mój, tylko zapomniałem się podpisać…
Przemek
Dzień dobry, zakupiłem CRS FI 125 enduro i zastanawiam się, gdzie znajduje się kopnik. Wszędzie (tj. na stronie Romet i na opisie w salonie w Kielcach) widniało: rozruch elektryczny, nożny. Ja osobiście go nie widzę i myślę, że jest to wprowadzanie w błąd klienta. Dziękuję z góry za informację.
Makster
Wiadomo kiedy będzie do sprzedaży?
Pytajnik
Czy na wiosne 2018 bedzie juz w sprzedazy? i jaka moze byc cena, 8500?
Piotr
Hej,
Motocykl na rynku ale w internecie bardzo mało informacji o nim. Chociaż na youtube da się znaleźć kilka filmów z wysp. Tam funkcjonuje pod nazwą SinniS Apache SMR.
Czy wiadomo coś więcej na temat jakości, awarii itp?
Pozdrawiam,
Piotr