Benyco Rapid 125 to motocykl produkowany przez Foshan Nanhai Zhongmo Science & Tech jako Tianda TD125-33. Tianda jest małą, jak na chińskie warunki, firmą zatrudniającą 500 osób, produkuje 30 tyś. motocykli rocznie.
Nie jest to całkiem nieznany w Polsce model, gdyż był już dostępny w 2011 roku jako Zipp Manic. Rapid jest bardzo budżetową ofertą , kosztuje jedynie 3499 zł. Za zatrzymanie motocykla odpowiada hamulec tarczowy z przodu oraz bębnowy z tyłu. Do dyspozycji mamy również lekki bagażnik w standardzie.
Motocykl napędzany jest przez Silnik OHV 156FMI, kopiowany z Hondy CG, generujący 11KM, co przy jego niskiej masie da nam zadowalające warunki do przemieszczania się po mieście. Niska masa, może wskazywać na delikatną ramę, co mówi nam o tym, iż nie jest to sprzęt do przewożenia sprzętu wycieczkowego, a i pasażera warto zabierać tylko na krótkie przejażdżki. Za to 18 calowe koła będą dosyć dobrze radziły sobie z dziurawymi polskimi drogami.
Za te pieniądze nie możemy się spodziewać cudów, jakość zastosowanych plastików, sztywność ramy, jakość instalacji elektrycznej oraz jakość montażu będzie porównywalna z droższym o kilkaset złotych Rometem K-125 lub cenowo podobnym Shineray-em XY 125.
Moim zdaniem jeżeli rozważamy zakup budżetowego „chińczyka”, który ma służyć na dojazdy do pracy to warto dać temu motocyklowi szansę a za zaoszczędzone pieniądze wymienić opony na dużo lepsze czeskie mitasy.
Pytanie które zostanie bez odpowiedzi jeszcze przez kilka lat brzmi, która Chińska fabryka będzie oferowała lepszą jakość, potentat sprzedający 1 mln motocykli rocznie czy mała fabryka produkujaca ich zaledwie 30tyś.
Od 2017 roku model nie będzie dostępny w sprzedaży.
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 8.13 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 11.05 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 106 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.077 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | 2,7 |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | Gaźnik |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
Skrzynia biegów | Manualna 5 biegowa |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Powietrzem |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | |
Prędkość maksymalna licznikowa | |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 750 |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 2.75/ R18 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 3.0/ R18 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
szynek1985
witam czy mial ktos problem z nie wskazujacym paliwem
Paweł
A co paliwo powinno wskazywać? 🙂
nowy
jak ktoś posiada owy sprzęt niech napisze kila słow wady zalety i jak to się zbiera
nowy
do p.Dawida Parus może pan skomentować różnicę między ferro 125 a tym sprzętem który lepiej się zbiera żywotność spalanie ,byłbym wdzięczny
Piotr
Kupiłem wczoraj w media expert Toros el viento 125.Zaplacilem 1750…złotych polskich…Taka coroczna wyprzedaż.. Pozostaje nakleić napis benyco i mam drugie 1750 w kieszeni. Ps. Bardzo fajny motorek ten el viento..polecam
Piter
Gratuluję zakupu, niech się dobrze prowadzi.
A za taką cenę , to rzeczywiście super sprawa.
Piotr
…stał kilka dni za 2099 i nie było chetnych. Kiedy dorosłem do myśli ze nie przeszkadza mi nazwa toros..przewiesili zawieszke minus 30 %… i wtedy juz nic mi nie przeszkadzalo w tej nazwie wrecz ja polubilem.. Ot taka historia…pozdro
Piotr
Z ciekawostek dodam ze nazwa w karcie pojazdu to jakby trzy człony cytuje: Zipp , TD 125-33 , Manic 125. Nic nie mowy o torosie..
Langer
Barton Classic 125 jest pojazdem znacznie ,,dojrzalszym”. Ma tak wiele plusów, że nieco wyższy koszt zakupu jest usprawiedliwiony i warty poniesienia. Jeśli jednak dla klienta najważniejszym kryterium jest jak najniższa cena, to każdy importer ma w ofercie też pojazdy budżetowe, jak właśnie Rapid czy TZ. Tyle że te najtańsze ,,kończą się” teraz wraz z wejściem normy Euro4. Jeśli zdecydujesz się na jakiś motocykl – skontaktuj się ze mną , dane w moim profilu.
Anonim
Yamaha yzf r 125 2013. Co myślisz o tym motorze . Jutro chcę kupić. Proszę odpisz.
Langer
Poczytaj, co Dawid ( i komentujący) pisali o tym motocyklu w odpowiedniej zakładce. Po co się powtarzać.