Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

Benyco Rapid 125

Dodaj do porównania
Benyco Rapid 125

Benyco Rapid 125 to motocykl produkowany przez  Foshan Nanhai Zhongmo Science & Tech jako Tianda TD125-33. Tianda jest małą, jak na chińskie warunki, firmą zatrudniającą 500 osób, produkuje 30 tyś. motocykli rocznie.

Nie jest to całkiem nieznany w Polsce model, gdyż  był już dostępny w 2011 roku jako Zipp Manic. Rapid jest bardzo budżetową ofertą , kosztuje jedynie 3499 zł.  Za zatrzymanie motocykla odpowiada hamulec tarczowy z przodu oraz bębnowy z tyłu. Do dyspozycji mamy również lekki bagażnik w standardzie.

Motocykl napędzany jest przez  Silnik OHV 156FMI, kopiowany z Hondy CG, generujący 11KM, co przy jego niskiej masie da nam zadowalające warunki do przemieszczania się po mieście. Niska masa, może wskazywać na delikatną ramę, co mówi nam o tym, iż nie jest to sprzęt do przewożenia sprzętu wycieczkowego, a i pasażera warto zabierać tylko na krótkie przejażdżki. Za to 18 calowe koła będą dosyć dobrze radziły sobie z dziurawymi polskimi drogami.

Za te pieniądze nie możemy się spodziewać cudów, jakość zastosowanych plastików, sztywność ramy, jakość instalacji elektrycznej oraz jakość montażu będzie porównywalna z droższym o kilkaset złotych Rometem K-125 lub cenowo podobnym Shineray-em XY 125.

Moim zdaniem jeżeli rozważamy zakup budżetowego „chińczyka”, który ma służyć na dojazdy do pracy to warto dać temu motocyklowi szansę a za zaoszczędzone pieniądze wymienić opony na dużo lepsze czeskie mitasy.

Pytanie które zostanie bez odpowiedzi jeszcze przez kilka lat brzmi, która Chińska fabryka będzie oferowała lepszą jakość, potentat sprzedający 1 mln motocykli rocznie czy mała fabryka produkujaca ich zaledwie 30tyś.

Od 2017 roku model nie będzie dostępny w sprzedaży.

 

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
8.13
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
11.05
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
106
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.077
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
2,7
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Gaźnik
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna licznikowa
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
750
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
2.75/ R18
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
3.0/ R18
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Share This Post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Związany z produkcją dla motoryzacji od 2007 r. Na co dzień pracuje jako kierownik zakładu produkcyjnego. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

11 komentarzy

  1. witam czy mial ktos problem z nie wskazujacym paliwem

    Reply
  2. A co paliwo powinno wskazywać? 🙂

    Reply
  3. jak ktoś posiada owy sprzęt niech napisze kila słow wady zalety i jak to się zbiera

    Reply
  4. do p.Dawida Parus może pan skomentować różnicę między ferro 125 a tym sprzętem który lepiej się zbiera żywotność spalanie ,byłbym wdzięczny

    Reply
  5. Kupiłem wczoraj w media expert Toros el viento 125.Zaplacilem 1750…złotych polskich…Taka coroczna wyprzedaż.. Pozostaje nakleić napis benyco i mam drugie 1750 w kieszeni. Ps. Bardzo fajny motorek ten el viento..polecam

    Reply
    • Gratuluję zakupu, niech się dobrze prowadzi.
      A za taką cenę , to rzeczywiście super sprawa.

      Reply
      • …stał kilka dni za 2099 i nie było chetnych. Kiedy dorosłem do myśli ze nie przeszkadza mi nazwa toros..przewiesili zawieszke minus 30 %… i wtedy juz nic mi nie przeszkadzalo w tej nazwie wrecz ja polubilem.. Ot taka historia…pozdro

        Reply
  6. Z ciekawostek dodam ze nazwa w karcie pojazdu to jakby trzy człony cytuje: Zipp , TD 125-33 , Manic 125. Nic nie mowy o torosie..

    Reply
  7. Barton Classic 125 jest pojazdem znacznie ,,dojrzalszym”. Ma tak wiele plusów, że nieco wyższy koszt zakupu jest usprawiedliwiony i warty poniesienia. Jeśli jednak dla klienta najważniejszym kryterium jest jak najniższa cena, to każdy importer ma w ofercie też pojazdy budżetowe, jak właśnie Rapid czy TZ. Tyle że te najtańsze ,,kończą się” teraz wraz z wejściem normy Euro4. Jeśli zdecydujesz się na jakiś motocykl – skontaktuj się ze mną , dane w moim profilu.

    Reply
    • Yamaha yzf r 125 2013. Co myślisz o tym motorze . Jutro chcę kupić. Proszę odpisz.

      Reply
  8. Poczytaj, co Dawid ( i komentujący) pisali o tym motocyklu w odpowiedniej zakładce. Po co się powtarzać.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>