Targi EICMA 2022 zaskoczyły mnie ilością nowych 125-tek i futurystycznym wyglądem większości nowych modeli motocykli. Jak zwykle Włoskie marki wydają się najbardziej wyróżniać stylem, od zawsze tak było. W dobie świateł LED projektantów nie ogranicza nawet rozmiar czy wygląd lampy – tu możliwe jest wszystko. Spójrzcie na przód BKX 125 z rocznika 2023.
Naprawdę nie podoba wam się ta lampa? W zestawieniu z owiewkami daje wrażenie motocykla rodem ze świata Star Trek. Jak to w przypadku marki Benelli bywa nie zabrakło też dodatkowego smaczku, nawiązania do historii marki Benelli, modelu BKX 125 produkowanego w Pesaro w 1988 i 1989 roku.
Już na pierwszy rzut oka widać że, konstrukcja została przystosowana do jazdy w terenie. Zaczynając od 19 calowego przedniego koła, poprzez 25centymetrowy prześwit a na handguardach i osłonie silnika kończąc. Duże koło przednie wraz z amortyzatorami up-side-down będzie bardzo dobrze wybierać nierówności terenu. Osłona silnika ochroni go przed błotem i kamieniami wyrzucanymi przez przednie koło a handguardy ochronią nasze ręce przed wiatrem lub gałęziami. Pomyślano również o porcie USB do ładowania telefonu lub nawigacji.
Motocykl jest napędzany silnikiem o mocy 12,8KM i generującym 10Nm momentu obrotowego. Sądząc po parametrach technicznych jest to ten sam silnik który znamy z modelu Leoncino 125 i Keewaya RKF. Silnik ten jest montowany przez Benelli od kilku lat, jest to sprawdzona dynamiczna jednostka o niskim apetycie na paliwo.
Za zatrzymanie, ważącego jedynie 142kg, motocykla odpowiada układ hamulcowy ABS. Skok zawieszenia wynoszący zarówno dla przedniego jak i tylnego amortyzatora 180mm jest wystarczający do komfortowej podróży poza asfaltem. Jednocześnie motocykl wyposażony został w markowe opony typu Crossover, dzięki którymi można bezpiecznie podróżować również po drogach asfaltowych.
W standardzie brakuje tylko bagażnika, ale znając Benelli to już niedługo pojawią się w ofercie stelaże marki Shad.
Motocykl ma pojawić się w salonach w drugiej połowie 2023roku. Myślicie że ma szansę zaistnieć na naszym rynku i konkurować na przykład z Junakiem Rx-One Pro?
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 9.41 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 12.8 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 142 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.066 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | Wtrysk |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | 4 (SOHC) |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
Skrzynia biegów | Manualna 6 biegowa |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Cieczą |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | Tak |
Prędkość maksymalna licznikowa | |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | 835 |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 970 |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | 2068 |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 100/90 R19 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 130/80 R17 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
Sa lub Sa500
Najlepsze w tym tekście to jest „dynamiczna”. Ile razy to ja mam mówić że nie ma czegoś takiego w tej klasie, czy to będzie motor 10 czy 15 km. to różnica jest kosmetyczna. Dla reklamy bardziej i nieświadomego konsumenta, któremu można dobrze kit powciskac. Takto nawet fajny pod pewnymi kontami ale pewnie czar pryska jak się nato wisada.
Beniamin Mucha
Ten blog jest dedykowany motocyklom typu commuter bikes, najczęściej opisujemy motocykle klasy 125cc i jeżeli odnoszę się do dynamiki danego motocykla to ZAWSZE w odniesieniu do tej klasy. Wiadomo że Yamaha R1 będzie bardziej dynamiczna od Yamahy R6.
Różnica w przyspieszeniach w klasie 125 jest znacząca, zależy od masy motocykla i jeźdźca oraz od mocy silnika. Akurat silnik znany z Keewaya RKF z 6 biegową skrzynią biegów sprawia bardzo dobre wrażenie.
Gdyby nie było różnicy między 10konnym a 15 konnym motocyklem to te drugie by się nie sprzedawały, wolny rynek weryfikuje wszystko.
Figo-fago
Chłopie, że też chce Ci się odpowiadać komuś, kto nie ogarnia, że to stronka o maszynkach 125 ccm i od lat pitoli, pitoli i pitoli te same kocopoły ;). Szkoda prądu na takiego delikwenta.
Gal Anonim :)
To jest niesamowite jak komuś (SA lub Sa500) od wielu, wielu, wielu lat chce się tu wchodzić obstawiam codziennie i sprawdzać co tylko nowego wskoczyło do katalogu i co można zalać ciepłym m…. Jednocześnie łechtając sobie ego gdy pewnie jeździsz ETZ250 podniecając się swoimi 20 końmi XD.
ILE RAZY KTOŚ BĘDZIE CI MUSIAŁ POWIEDZIEĆ, ŻE JEST TO STRONA DLA MOTOCYKLI 125? Naucz się czytać bo sama nazwa strony powinna zdradzić „targetowaną” publikę dla tej strony.
Nie pozdrawiam 🙂
ceed
Opony Pirelli STR, wydech SC-project (to raczej nie są tanie rzeczy) ciekawe czy 125 również będzie w to ubrana.
Sa lub Sa500
Powiem Ci tak, opony markowe to świetna nowina, to najważniejszy element w motocyklu więc są warte dopłaty, ten tłumik raczej przy tej pojemności zbędny, nie poprawi to brzmienia, nie ta pojemność poza tym to jednocylindrowiec, będzie brzeczal głośniej tylko.
jas13
Ciekawe skąd te Pirelli, z Włoch, czy z Chin? Ciekawe czy mieszanka w gumy w fabrykach w Europie jest taka sama jak w Chinach?
bsw
Moje Pirelki są z Brazylii 😉
Sa lub Sa500
Moje z Chin i sobie chwale. Zobaczymy jak sezon 2023
Anonim
Hahahaha