Biorąc pod uwagę cenę, Barton Motors TZ to ostatni Mohikanin. Wszyscy importerzy chińskich motocykli, omamieni wielką popularnością 125-tek, drastycznie podnieśli ceny motocykli, w stosunku do tego co mieliśmy w połowie 2014 roku. Tylko Barton pozostaje wiernie przy idei nowego motocykla za dwie wypłaty. W związku z tym nie będziemy go surowo oceniać. Co tam bębnowe hamulce, co tam że z tyłu mam jakieś dziwne orurowanie kanapy, bulisz cztery kafle, i jedziesz dokładnie tak samo jak Junaki, Romety i inne chińskie 11-konne motocykle. A jak dopłacisz 1000 zł to u dealera wstawią ci silnik 150 i będziesz latał 120 km/h. Naturalnie jest to niezgodne z prawem.
Miejmy tylko nadzieję, że ta cena nie wynika z pominięcia kontroli jakości :).
A jeżeli jeszcze wahasz się czy kupić Rometa K-125 czy Bartona TZ, i wydaje ci się że Romet jest bardziej sprawdzonym motocyklem to zdradzę ci tajemnicę… części do obu motocykli produkowane sa w tej samej fabryce Senke.
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 7.52 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 10.22 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 106 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.071 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | Gaźnik |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | 2 |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
Skrzynia biegów | Manualna 5 biegowa |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Powietrzem |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | Nie |
Prędkość maksymalna licznikowa | 90 |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | 80 |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 750 |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | 1950 |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 2.50/ R18 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 2.75/ R18 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
garf
Mam takiego Bartka od miesiąca, kupiłem półroczną używkę zmodyfikowaną trochę przez poprzedniego właściciela (przednie zawieszenie z kołem i hamulcami od jakiejś Hondy). Jako, że motocyklista ze mnie bardzo początkujący, a sezon już zakończony – mamy grudzień – przejechałem może ze 20 km. Ale już go bardzo lubię…
Teraz uwagi. Nic się nie odkręciło, nie odpadło, nie brzęczy, nie lata. Podejrzewam, że poprzedni właściciel po prostu pousuwał wszystkie niemowlęce niedoróbki. Mam nadzieję, że dotarł go prawidłowo. Lusterka zdecydowanie zbyt wąsko rozstawione, widzę w nich głównie swoje rękawy, a duży nie jestem. Wajcha ssania przy gaźniku, nieintuicyjnie umieszczona. Konstrukcja jest równie skomplikowana, co śrubokręt, nie za bardzo ma się tam co popsuć. Trochę razi jakość wykonania – widoczne na tym orurowaniu kanapy chamskie spawy, wyłażąca miejscami rdza. Spasowanie plastyków akurat w moim egzemplarzu jest bardzo dobre, szczeliny boczki – kanapa – bak są równe, czego o niektórych nie da się powiedzieć – widziałem na jutubie. Za to bardzo pozytywne wrażenia mam z kontaktu z firmą Barton – widać, że pracują tam ludzie nastawieni jak to się mówi „frontem do klienta”.
Polecam ten film (znaleziony w sieci, nie mam z autorem nic wspólnego): https://www.youtube.com/watch?v=m-NJXUvP-us
Mohikanin
O, opis trafiony w punkt! Barton to chyba ostatni z importerów, który nie bawi się w janusza biznesu i nie łoi klientów z kasy tylko dlatego, że 125 stało się popularne. To prosty motocykl, idealny dla początkujących motocyklistów, więc w przypadku Bartona cena jest tutaj zupełnie adekwatna i atrakcyjna. Ja rozumiem, że jak jest duży popyt, to i można podnieść cenę, a nuż ktoś się trafi, ale klienci potrafią liczyć swoją kasę. Przeliczą, wybiorą takiego TZ. Swoją drogą bardzo fajny motocykl.
Marcin
Czy w tym Bartonie Tz 125
Jest ABSS.? Bo podobno jest obowiązek od kturegoś tam roku że każdy motocykl musi mieć ABSS co głupia Unia wprowadziła.? Jak ktoś wie to proszę napisać z góry dzięki.
Przemysław
A co to ABSS? Ja znam tylko ABS. I jest on wymagany tylko w przypadku motocykli o pojemności powyżej 125 ccm. W przypadku 125 od 2017 roku jest wymagany co najmniej CBS i spełnianie norm euro 4 czyli w zasadzie wtrysk paliwa. Ten barton tego nie posiada bo to sprzęt produkowany wcześniej. ABS masz w 125 za ponad 15 tys.
Kingpin
Swietna maszyna. W tym przedziale cenowym trudno znalezc cos lepszego. Szkoda tylko, ze te zdjecia nie oddaja jego wygladu, bo w rzeczywistosci wyglada naprawde duzo lepiej. Gdy zobaczylem go na zywo, bylem pozytywnie zaskoczony.
Tedi_19
Motorek świetny. Jak na pierwsze kroki z własnym motorkiem jak najbardziej polecam. Po 2 tygodniach zrobiłem już ponad 700 km i jestem bardzo zadowolony. Trasa 100 km ciągiem nie męczy itd. Bardzo wygodna kanapa jak na tej klasy motorek. Troszkę odkręcają się śrubki przez wibracje ale zastosowanie podkładek sprężynowych eliminuje problem. Zobaczymy jak będzie się sprawował dalej 🙂
damiDam
Prawda jest taka, że jak ktoś potrzebuje nieskomplikowany motocykl, bez zbędnych bajerów, to szuka właśnie takiego TZ. Jest tani, a oferuje to co wiele droższych konstrukcji. Silnik to prosta konstrukcja i mimo iż nie jest demonem mocy, to wcale nie musi – motocykl jest leciutki, waży ledwo ponad stówkę. Wystarczy wspomnieć, że podobna jednostka montowana jest w większych i cięższych motocyklach, udających bardziej dynamiczne… Mając budżet 4 tys. długo bym się nie zastanawiał.
Skunks
Kupiłem Urwisa (tak go nazywam) w styczniu a na pierwszą przejażdżkę ruszyłem w kwietniu. Do dnia dzisiejszego przejechałem ponad 500 km. Kilka śrubek trzeba było dokręcić ale jak na razie to tyle było mojej ingerencji. W korkach można nim spokojnie manewrować między pojazdami. Spalanie dotychczas wyniosło ponad 3 litry ale liczę na to, że z czasem bardziej się z Urwisem zgramy i spalanie się zmniejszy. Wibracje przy dużych prędkościach odczuwalne. Nocna jazda przy tym oświetleniu jakie ma ujdzie ale jeśli się da to ten parametr poprawię. Podsumowując to jestem zadowolony z Urwisa, jest wart wydanych 4 tys. zł.
garf
Po zapoznaniu się z moim Bartkiem, muszę prosić o sprostowanie. Mianowicie, prędkość podana jako maksymalna (90) bez problemu może być przelotową. Na 5 biegu wtedy jest ok. 7 tys. obr. Maks jest koło 100, albo i lepiej (niestety, pas startowy mi się skończył… :-P).
Mierzone GPS-em więc wiarygodne – licznik łże jak pies.
garf
Oj, przepraszam, ale troszkę niedopowiedziałem… Te 90 km/h jest sensowną przelotową, ale u mnie jest założona zębatka zdawcza szesnastka (oryginalnie jest 15z).
mjo12
A o ile licznik przekłamuje? Bo „łże jak pies” to dość fachowe, ale jednak mało precyzyjne określenie. 😉 Generalnie prawie wszędzie liczniki są tak ustawiane (samochody, motocykle), żeby zawyżać zazwyczaj o te 5 km/h. Chyba, że w przypadku tego motocykla są większe różnice? LWG:)
garf
Mój o jakieś 10 – 12% zawyża. Ale moja opinia jest niemiarodajna, bo mój bartek ma przód wymieniony i przełożenie na ślimaku jest nie od tego sprzęta.
damper
Czy w tym silniku jest walek wyrownazajacy? Bo Barton N125 walka nie ma.
garf
Nie ma.
Skiba
Kupiłem Bartona za 3700 PLN w marcu 2015, przejechałem 3300 km. Motocykl jest prosty i wiele rzeczy można zrobić samemu. Przy 90 km/h już wibruje co zmienia faktu, że jeszcze może przyspieszyć do nieco ponad 110 licznikowych (licznik przekłamuje o około 7 km). Za taką kasę motór godny polecenia.
Darek
Widzę, że tu dużo miłośników prędkości;) Ja osobiście kupując 125 nie myślałem nawet, żeby zbliżać się do granicy 100 km/h (no raz czy dwa testowo;)). Do jazdy po mieście ideał, wszędzie się zmieści. Dodatkowo mieszkam pod miastem i te kilka kilometrów trasy również pokonuje bardzo przyjemnie, nie będąc zawalidrogą. Jak wspomniał Skiba, prosty w budowie, czyli prosty w ewentualnej naprawie, ale tak naprawdę to tam nie specjalnie ma się co popsuć, raczej typowe zużycie eksploatacyjne materiałów.
Msc
Czy ktoś jest w stanie przedstawić porównanie bartona tz do zippanic i shineray 125 ?
Langer
Cóż tu porównywać? Wszystkie te modele są niemal identyczne, mają podobne silniki na popychaczach, parametry, wyposażenie, jakość, prostą konstrukcję i śmiesznie niską cenę. Różnią się detalami takimi jak lampa przednia czy tylna, obudowa zegarów, wzór malowania. Wspólne dla nich jest też to, że są to modele już wycofane z ofert importerów, gdyż nie spełniają wymogów Euro4.
Jeśli chcesz kupić któryś z nich (z rocznika co najwyżej 2016) to szukaj nie modelu, ale najbliższego dilera któregokolwiek z interesujących Cię motocykli. Nawet jeśli nie będzie miał na stanie takiego egzemplarza, przesunie go do siebie od innego sprzedawcy, u którego akurat jest taki na magazynie.
Msc
A hamulce (shineray ma abs), rama? Shineray i Barton tz mają „rurkowaty” wahacz tylny- jak to wpływa na trwałość? Nie jestem zbyt niski (190) i lekki(125) i nie chciałbym, żeby coś pode mną się połamało (niby homologacje mają do obciążenia 150…)
No jeszcze Barton n125… Ten podobno z lepszej fabryki…
Langer
ABS w Shineray to jest takie ustrojstwo, które ,,upuszcza” ciśnienie w przednim zacisku. Kiedyś to rozwiązanie było stosowane dość często, nawet w tanich skuterkach. Ale… więcej było do tego zastrzeżeń niż pożytku i od kilku lat już niemal zupełnie zniknęło.
Obawy o trwałość … No cóż, jeśli sprzęt kosztuje tyle co ciut lepsiejszy rower, to cudów nie należy od niego oczekiwać. Ale bezproblemowa jazda z prędkościami nieco wyższymi niż dopuszczalne na drogach pozamiejskich jest możliwa i to przez wiele lat i wiele dziesiątek tysięcy kilometrów, poddając oczywiście motocykl solidnemu serwisowi na bieżąco.
Jak na obecną datę w kalendarzu martwiłbym się bardziej o dostępność tych najtańszych, w zasadzie już ,,wymarłych dinozaurów” , niż o ich jakość i trwałość.
Co do Bartona N125. Wygląda na znacznie droższy, niż jest. Ale jest już raczej niedostępny. Chyba u żadnego dilera nie ma tego motocykla, ostatnie były z rocznika 2015. Może jeszcze gdzieś w Polsce są jakieś ostatnie sztuki. Ale do ciężkiej ,,orki” lepszy byłby wg mnie TZ – jest bardziej ,,toporny” a tym samym odporny i wytrzymały. No i TZ-ty z rocznika 2016 jeszcze bywają dostępne.
Msc
Dzięki wielkie
Xxx
Wie ktoś może czy ma on jakieś blokady ?
Beniamin Mucha
Nie ma żadnych blokad. Ten silnik jest konstrukcyjnie z lat 70tych. Za to jest bardzo wytrzymały.
Anonim
Ma kilka rzeczy do ustawienia i ewentualnie drobnej modyfikacji by silnikowi przywrócić nominalne wartości.
Do zyskania jest
1-2 KM.
Niby nic, jednak z drugiej strony +20%.
Różnica jest odczuwalna.
Te chińskie silniki są tak ustawione jeśli chodzi o moc żeby nie psuły się za szybko.
Jeśli chodzi o optymalne ustawienie by wykorzystać w pełni moc silnika to jest kilka spraw do zmiany.