Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

Barton Stratos 125

Dodaj do porównania
Barton Stratos 125

W zasadzie pisałem o całkiem innym motocyklu Bartona, ale zabrakło mi kilku szczegółów. Sięgnąłem więc po stronę internetową tego importera, żeby je uzupełnić. Moim oczom pojawiło się dziwo, przez które siedziałem przez jakiś czas z rozdziawioną gębą i zdziwionymi oczami. Ale Barton zrobił numer… Wydawało mi się, że ja już ten model gdzieś widziałem, ale jednak coś mi nie pasowało. I rzeczywiście motocykl jest podobny do Benelli Leoncino 125,  Husqvarny Svartpilen i do Brixtona Crossfire, ale jest od nich tańszy.

Kiedyś myślałem, że w Polsce mamy 4 gatunki mrówek: czarne, czerwone, złote i leśne. No, słyszałem jeszcze o faraonkach. O tym, że w Polsce żyje około 150 gatunków mrówek dowiedziałem się dopiero gdy mój syn zainteresował się tymi owadami. Dlaczego piszę o mrówkach na blogu motocyklowym? Ano dlatego, że kiedy już myślałem, że znam wszystkie rodzaje motocykli pojawiło się NOWE. I chyba tak to już jest, że człowiek w swojej kreatywności zawsze coś nowego wymyśli. Nie wiem, w który segment dokładnie francuski artysta Yacouba Galle celował rysując te piękne linie. Neoklasyk? Caferacer? Sam projektant jest pilotem testowym, dziennikarzem oraz zapalonym motocyklistą.

Barton Stratos jest więc motocyklem projektowanym dla motocyklistów przez motocyklistę. Mnie bardzo podoba się ukryty amortyzator tylny, przy pierwszym spojrzeniu odnosi się wrażenie motocykla ze sztywną ramą. Mimo ponad 2 metrów długości, motocykl ten wydaje się być kompaktowy. Zawdzięcza to krótkiej kanapie. Motocykl nie nada się więc na pewno na dalekie wyprawy, nie posiada bagażnika. Za to na pewno świetnie sobie poradzi w miasto i podczas podmiejskich wycieczek z lekkim plecakiem na ramionach. Gdyby zmienić mu opony na półterenowe mógłby z powodzeniem pokonywać lekki teren.

Motocykl z 14 konnym silnikiem 125 ccm waży 163 kg, co nie jest takim złym wynikiem biorąc pod uwagę, że motocykl oferowany jest Chinach z pojemnością 378 i mocą 36 KM. Przecież w Polsce mamy też 125-tki z taką masą napędzane silnikiem ledwie 10 konnym. Producentem 14 konnego silnika jest najprawdopodobniej bardzo dobra jakościowo fabryka Zongshen, za całą resztę odpowiada fabryka Taro. Fabryka ta powstała stosunkowo niedawno, bo w 2000 roku, ale dziś jest znana z dobrych jakościowo motocykli. Produkuje między innymi Junaka 711.

Jak na nowoczesny pojazd przystało, Barton Stratos ma pełne oświetlenie w technologii LED. Na szczególną uwagę zasługują „pływające: kierunkowskazy. Elektroniczny zestaw wskaźników zawiera wszystkie potrzebne informacje. Ma też dwa warianty kolorystyczne jasny i ciemny.

 

Do pełni szczęścia brakuje tylko hamulców z ABS i amortyzatorów up side down. Patrząc na to co oferuje ten motocykl, zaczynacie się pewnie zastanawiać ile to kosztuje? Nie będę podawał ceny, bo przy szalejącej inflacji i tak za „chwilę” ta cena będzie inna. Napiszę, tylko że kosztuje mniej niż mogłoby się wydawać.

Całość robi bardzo dobre wrażenie, myślę, że jadąc tym motocyklem będziemy obiektem zainteresowania nie tylko innych motocyklistów, ale również i przechodniów. Bo motocykle o takim wyglądzie dopiero pojawiają się na drogach.

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
10.52
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
14.3
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
163
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.065
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
2,6
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
4
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 6 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna licznikowa
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
790
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
800
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
20,65
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
110/70 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
140/70 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Share This Post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Związany z produkcją dla motoryzacji od 2007 r. Na co dzień pracuje jako kierownik zakładu produkcyjnego. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

4 komentarze

  1. Bagażnik założyć się da, kwestia czy będzie z nim równie ładnie wyglądać, w teren błotniki za blisko opon. Zdjęcie Taro C5 400 trochę myli, bo ten ma widelec up side down i dwa cylindry. Leo 125 idzie bez problemu znaleźć wyprzedażówki poniżej 15tys., praktycznie u większości dealerów.

    Reply
    • Po co zakładać bagażnik? Aby zepsuć linię?
      Jak ktoś koniecznie chce bagażnik to kupuje inny model.
      Namnożyło się tych chłodzonych cieczą chińczyków w tym roku…

      Reply
      • Na początku liczy się linia, potem dochodzisz do punktu, że jazda z plecakiem jest trochę niewygodna i przydałby się jakiś kufer. Stylowy motocykl jest fajny, jest 4-tym, czy 5-tym w garażu i używa się go tylko do lansu, ale jeśli to jest jedyny, z czasem właściciel zacznie szukać bagażnika, albo substytutu.

        Reply
  2. Czy aby na pewno wysokość siedziska to 79 cm? Gdzieś przeczytałem o 81 cm. Dzisiaj tego Bartona oglądałem w Lidzbarku Warmińskim. Wygląda naprawdę nieźle. Przedmówcy przyznaję rację. Co by nie mówić, kufer na motocyklu to rzecz wielce przydatna.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>