Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

Barton Primo 125

Dodaj do porównania
Barton Primo 125

Proponując wam standardowy prasowy opis musiałbym napisać, że to piękny pojazd utrzymany we Włoskim stylu, posiadający bagażnik w standardzie oraz dosyć dobre azjatyckie opony CST. Mógłbym napisać też, że ma kierunkowskazy oraz tylną lampę wykonaną w technologii LED, a za hamowanie odpowiada układ hamulcowy CBS, oparty co prawda na kombinacji tarczy z bębnem, ale przy mocy 7KM zupełnie wystarczający. Bak mieszczący 6,7 litra paliwa  przy deklarowanym spalaniu 2,7l/100km pozwoli na unikanie częstych wizyt na stacjach benzynowych, a podejście Bartona do kontroli jakości, na miejscu w Chinach jak również wsparcie klienta jest na dobrym poziomie. Zdaje się też, że nie słyszałem aby ktoś narzekał na brak części zamiennych do Bartonów.

I to wszystko prawda, a Primo naprawdę mi się podoba. Skuter to skuter, szczególnie miejski, nie ma co wymagać fajnego stosunku mocy do masy, czy 15 KM mocy. Ma być wąski żeby przeciskać się w korkach i przykuwać oko a tego ostatniego nie można mu odmówić. Warto też wspomnieć, że skuter dostępny jest też z silnikiem 49 ccm, dla osób nieposiadających prawa jazdy lub posiadających prawo jazdy AM.

I po takiej zajawce mógłbym skończyć, bo cóż więcej mogę napisać patrząc na zdjęcia i dane techniczne?

Ale, przecież nasi czytelnicy oczekują od nas czegoś więcej. Opisu awaryjności, informacji o fabryce w Chinach. I tutaj musiałem pobawić się w detektywa, oto co ustaliłem:

  1. Jeżeli obawiasz się, że kupując skuter Barton Primo zaszkodzisz środowisku naturalnemu, bo przecież Chińczycy trują na potęgę, to nie masz się czego obawiać, producent tego motocykla czyli JUNENG MOTORCYCLE TECHNOLOGY, posiada certyfikat 14004, czyli ma wdrożony system zarządzania ochroną środowiska.
  2. Jeżeli myślisz ,że ten Chiński skuter zaraz się rozpadnie, to powiem ci, że fabryka posiada również wdrożony system zarządzania jakością 9001. A na pojazdy produkowane na rynek wewnętrzny Chiński, daje 10.000 km gwarancji. Barton w Polsce daje 12 tyś.km lub dwa lata.
  3. Pojazdy z tej fabryki są sprzedawane w Niemczech, USA, Rosji,Ukrainie, Meksyku i Polsce, więc wszędzie tam możesz spokojnie jechać bez obawy o dostęp do części w razie awarii.
  4. Jeżeli będziesz jeździł tym sprzętem w zimie (brr, dlaczego miałbyś to robić?), to producent deklaruje że nowy układ wtryskowo-zapłonowy bez problemu uruchomi silnik do -20 stopni Celsjusza.

Czy po tym co napisałem macie ochotę na obejrzenie fabryki? Proszę bardzo (przeczekajcie reklamy, też nie wiem jak je pominąć 🙂 ).

http://player.youku.com/embed/XMzA0MzU5OTQxMg

A i jeszcze jedno, ja ten skuter już widziałem w ofercie innego importera, tylko w innym malowaniu i w innej cenie. Gdybyście jednak mieli wybierać między importerami to dobrze się popytajcie który z nich, w waszej okolicy ma lepszy serwis, czasem warto dopłacić trochę a mieć dobrze zrobiony przegląd zerowy i później zero problemów.

 

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
5.15
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
7
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
105
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.049
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
2,7
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Automatyczna
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem + wentylator
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna licznikowa
80
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
650
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
1780
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
/ R10
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
/ R10

Share This Post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Związany z produkcją dla motoryzacji od 2007 r. Na co dzień pracuje jako kierownik zakładu produkcyjnego. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

12 komentarzy

  1. Wyczyściłem wątek, bo zrobiliśmy konkretny off top. Ale wasze komentarze mam!
    Dyskusję o produkcji motocykli w polsce, i o zagrożeniach importem z Chin przeniosłem tutaj: http://www.motocykle125.pl/temat/dywagacje-o-polskim-motocyklu/

    Szmarju, Jas13 dziękuję za podsunięcie pomysłu.
    Rawla, tobie za chęć dalszego pisania, naprawdę mylę, że będzie to ciekawy temat do dyskusji.
    Bsw, i żeby nie było, porządek musi być, a cenzury u nas nie ma…

    Reply
    • He, He 🙂
      cyt. Beniamina z innej stronki: „Zipp LaVissa to też Barton Primo. Raczej typowy chiński skuter poniżej przeciętnej.

      Obejrzyj Keeway Zahara… rocznik 2017 za 5800, 2019 za 6700PLN. ”

      http://www.klub-chinskich-motocykli.pl/forum/viewtopic.php?f=8&t=3462&start=680

      Reply
      • Skoro już cytujesz moje prywatne wypowiedzi to proszę w całości.
        Bo podałem też kilka innych propozycji a nie tylko Keewaya.
        Osobiście wychodzę z założenia, że jak się ma określony budżet to trzeba sprawdzić co oferuje w tej cenie konkurencja.
        Zresztą jak ktoś czyta i ogląda moje materiały to wie że każdy pojazd ma swoje plusy i minusy, i przy pewnej cenie można co nieco wybaczyć.
        Generalnie od 1000zł można już spokojnie marzenie o 125tcke spełniać .

        A teraz kompletny cytat:

        Zipp LaVissa to też Barton Primo. Raczej typowy chiński skuter poniżej przeciętnej.
        Obejrzyj Keeway Zahara… rocznik 2017 za 5800, 2019 za 6700PLN.
        o Kymco Like II możesz też pomyśleć, ale to już drogo, nie wiem czy wersja za 10800 PLN ma ABS?
        Możesz też z używek poszukać LML Star 125, ale tam chyba ciężko o automat, i wypad do Czech by odpadał.
        A i żeby jeszcze zamieszać, Almot został importerem Lambretty na Polskę.

        Reply
        • Raczej chodzi mi o to, że w artykule powyżej zachwalasz tego Bartona Primo, a na innym forum twierdzisz, że jest to skuter poniżej przeciętnej. Ale ok. Tylko dopisujcie, że to są artykuły sponsorowane.

          Reply
          • Artykuły na tej stronie nie są sponsorowane i nie chcemy w to iść -choć moglibyśmy.
            Co do zachwalania, przecież nie napisałem, że jest poniżej przeciętnej JAKOŚCI. W wypowiedzi na forum napisałem że jest typowy chiński skuter poniżej przeciętnej.
            Większość chińskich skuterów teraz poprawiło swoją jakość w stosunku do tych marketowych sprzed lat 10-ciu. I ma też zwykle ponad 7KM i tarcze hamulcowe na obu kołach.

            W Artykule napisałem że ma 7KM oraz że ma bęben co jest – wystarczające.

            Artykuł jest pozytywny, tak, bo motocykl jakościowo nie był słabo wykonany. Ale pod względem mocy czy hamulców był wystarczający.

            Napisałem też że widziałem go u innego importera w innej cenie – ktoś komu chciało się poszukać znalazł by od razu LaVissę i to że była wtedy tańsza.
            Mam nadzieję ze teraz rozumiesz moje wypowiedzi.

  2. Patrząc na zdjęcia mogę powiedzieć że to bardzo udany wizualnie projekt bo jest to kopia Vespy Lx 125. Może za wyjątkiem „krawata” ale ogólnie wrażenie b. Pozytywne . Dodatkowo modne w tym sezonie malowanie. Jedna z ładniejszych propozycji „retro” jeśli nie najładniejsza.

    Reply
  3. Norma ISO9001 mówi o powtarzalności produkcji, więc jeśli produkt jest gniotem, to opierając się na tej normie producent potwierdza, że każdy kolejny egzemplarz jest takim samym gniotem jak ten pierwszy.

    Reply
  4. koła 10″, 7KM mocy i bęben za 6300zł. IMO ten skuter jest wart połowy tej ceny.

    Reply
    • Czepiasz się Bartona, a rzuć okiem na taką Vespę. Małe koła silniki zatrzymane w czasie, a cena kosmos w stosunku do konkurencji, bo jak mówi sprzedawca w 50% płacisz za legendę 😉

      Reply
    • Nikt nie broni kupić skutera za połowę tej ceny. Co wtedy się dostanie? Nie wiem. Dobry rower kosztuje 3000

      Reply
  5. Dla każdego coś miłego. Możesz za skuter dać kilkanaście tysięcy, możesz też kupić taki jak Primo za połowę mniejsze pieniądze, możesz również wybrać z oferty Bartona np. gabarytowo znacznie większego Falcona, z tarczą również z tyłu i na kołach 13” za 5700 zł.

    Reply
  6. „A i jeszcze jedno, ja ten skuter już widziałem w ofercie innego importera”
    Którego importera dokładnie? Ktoś jeszcze wprowadza ten model do Polski?

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>