Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

Barton N125

Dodaj do porównania
Barton N125

Barton N125, produkowany jest przez firmę Jinan Qingqi Motorcycle Co., jako QM125-9C. firma Qingqi produkuje motocykle od 1956r, od 1984 wprowadzała systemy zarządzania jakością stosowane w Suzuki, a od 1994 ściśle współpracuje z Suzuki, produkując dla nich silniki małolitrażowe. Suzuki zaprzecza takim informacjom, jednak nie wnosi skarg do sądu o kopiowanie.

Tak naprawdę o tym modelu nie ma co się rozwodzić, kolejny chiński sprzęt za małe pieniądze. Widziałem już tyle motocykli chińskich w stylu naked, że żaden kolejny bliźniak Rometa K czy Junaka 122,  nie jest w stanie mnie pozytywnie zaskoczyć. Choć może zyskuje po bliższym poznaniu?. A przecież Chińscy producenci oferują niezliczone możliwości tuningu wizualnego. No cóż, pewnie badania opini publicznej mówią, że takie sie najbardziej podobają…

Motocykl napędzany niezawodnym silnikiem 157FMI OHV kopiowanym z Hondy CG, generującym w tym modelu 10,5KM. Za zatrzymanie pojazdu odpowiedzialna jest tarcza hamulcowa z przodu i bęben hamulcowy z tyłu. Totalny standard i nic ponadto.

Plusem tego motocykla na tle innych podobnych jest rozmiar opon, są to tanie rozmiary w których łatwo kupić dobrego słowackiego Mitasa, oraz to, że firma Qingqi uchodzi za dosyć solidnego producenta motocykli. Według amerykańskiego portalu http://www.motorcycle.com/ jest jedną z niewielu chińskich firm która jakością już niedługo może dogonić wielką Japońską czwórkę.

Minusem jest brak silnika z wałkiem wyrównoważającym, jak już montują 157FMI to wypadałoby dołożyć wersję B z wałkiem.  Co do spalania podawanego przez producenta, to nie chce mi się wierzyć, że poczciwy 157FMI może łyknąć średnio 3,5litra na 100km, jeżeli rzeczywiście tak jest, to nie jest to dobra informacja. Standardowo te silniki żużywają przy takiej wadze motocykla 2,7 do 3,2 litra.

Firma Barton bardzo pozytywnie nas zaskoczyła, i w odpowiedzi na nasz artykuł dosłała nam kilka dokładnych zdjęć motocykla. Czy motocykl zyskuje przy bliższym poznaniu? Oceńcie sami.

Tutaj znajdziecie Facebookową stronę firmy Barton, może warto tam zaglądnąć?

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
7.72
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
10.5
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
116
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.067
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
3
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Gaźnik
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (OHV)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Nie
Prędkość maksymalna licznikowa
95
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
780mm
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
740
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2050
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
/ R2,75-18
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
3.00/ R18
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Share This Post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Związany z produkcją dla motoryzacji od 2007 r. Na co dzień pracuje jako kierownik zakładu produkcyjnego. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

23 komentarze

  1. Idealny pojazd dla kogoś, kto potrzebuje po prostu porządnej, taniej w utrzymaniu maszyny na niedługie dojazdy np. na uczelnię albo do pracy. W tej roli sprawdza się znakomicie. Tutaj wszystko jest zrobione w punkt, tak jak być powinno w motocyklu za tą cenę: Bez fajerwerków, do bólu poprawnie – żadnych rozczarowań. Jeśli chodzi o spalanie, to faktycznie podano zbyt duży margines błędu. W rzeczywistości trudno jest przekroczyć 3 litry 🙂

    Reply
    • Witam, w zeszłym roku też szukałem nowego motocykla dla siebie. Chciałem w końcu przesiąść się ze skutera na motocykl – by się nauczyć jeździć chciałem zacząć od rozsądnego 125. Sprzęt miał być nowy bo nie chciałem mieć problemów z zajechanym używanym Japończykiem. Sprzedawca namówił mnie na Bartona, zwróciłem uwagę na solidne wykonanie i to że w przeciwieństwie do innych chińczyków na wystawie był dokładnie zmontowany i sprawiał ogólnie dobre wrażenie. Póki co N125 sprawuje się doskonale – maksymalnie spalił mi 2,8 na 100 km (jechałem z pasażerem). W czasie codziennych dojazdów do pracy spalanie zamyka się w 2-2,5 litra. Dla mnie rewelacja, także wygoda jazdy zaskoczyła mnie pozytywnie.

      Reply
      • Identyczna historia jak moja,toczka w toczkę! Też polecił mi go sprzedawca. A najbardziej uderzyło mnie to co Ciebie, czyli to wrażenie na żywo. Na zdjęciach N125 prezentuje się tak sobie, niczym nie przyciąga, lecz na żywo wygląda bardzo dojrzale i solidnie. Wreszcie wygląda jak motocykl, a nie zabawka. Jeśli ktoś się waha, niech obejrzy go na żywo, naprawdę warto. Aż trudno uwierzyć, że jest tak tani.

        Reply
  2. Przejechalem juz ok. 3 tys km i jeszcze nie udalo mmi sie nawet zblizyc do 3,5 litrow. Spokojnie mozna zejsc ponizej 3, nawet jezdzac bardzo dynamicznie. Szkoda, ze nie wiedzialem, ze jest wersja w czerwonym kolorze, podoba mi sie bardziej niz niebieska.

    Reply
    • A jak z oponami zimą ok teraz mam wrażenie że troche plastikowe

      Reply
  3. Witam,
    Zastanawiam się nad kupnem tego motocykla – Proszę napiszcie jak jest z awaryjnością tego motocykla? Podczas jazdy trzeszczą plastiki? Jak z manewrowaniem i zwrotnością? Potrzebuję motorka łatwego w prowadzeniu do dojazdów do pracy 10 km po mieście w jedną stronę. Czy ten model jak najbardziej do takiej jazdy się nadaje? Czy polecieli byście coś innego?

    Reply
    • Biorę pod uwagę również Rometa Soft 125 ze względu na jego stosunek do masy do mocy, chociaż jego styl mi nie pasuje ale jeżeli lepiej by się sprawdził do jazdy po mieście…. to jestem skłonny przemyśleć

      Reply
      • Soft Chopper – fajny sprzęcik na dojazdy w mieście i na krótkie trasy.Zalety: zuzycie paliwa ok 2,5 l/100 km .B dobre przyspieszenie .Po niewielkich przeróbkach można osiągnąć 120 km/h (udany silnik OHC) . Dobre hamulce.Tanie części.Niska cena zakupu.Wady: twarde org opony , gumowy łańcuch,niezbyt wygodna kanapa (po 100 przejechanych km boli dupa).Wadliwe org uszczelnienie lag.Wiecznie niedziałający obrotomierz.Miałem go przez sezon – nigdy nie zawiódł – w zasadzie bez istotnych awarii.Nie kupuj nowego duża strata wartości.Najlepiej poszukaj fajnego 2-3 latka , w którym usunięto choroby wieku dziecięcego.Powodzenia na trasach.

        Reply
  4. Motorek wygląda bardzo podobnie do junaka 122 (F) Ciekawi mnie różnica w masie obu motorków (raczej nie bierze sie z bajeranckiej rury junaka czy innego uchwytu).

    Reply
  5. Czytalem o N125 i TZ125. Wygladaja bardzo podobnie i podobnie kosztuja. Wiec czym sie roznia? Inny producent? Inny silnik? Rama?

    Jesli ktorys kupic to ktory z tych dwoch?

    Reply
    • Oba motocykle są podobnie konstrukcyjnie, jak również będą oferowały podobne osiągi. Barton N125 jest produkowany przez Qingqi, które produkuje m.in kreidlera oraz produkowało kiedyś silniki dla suzuki. A TZ125 jest produkowany przez firmę Senke, znaną u nas z produkowania np. Rometa K125.

      Reply
    • Mam TZ więc powinienem za nim optować, ale…
      Jak planujesz jeździć z pasażerem, to wybierz raczej N.
      TZ ma podnóżki plecaczka na wahaczu.

      Reply
    • Też się nad tym zastanawiałem podczas zakupu, bo na pierwszy rzut oka różnice są niewielkie. Koniec końców na moją decyzję wpłynęła absolutnie drobnostka w postaci „gołych” lagów N125. TZ125 ma takie gumowe osłonki, które mi się po prostu nie podobają. Po przyjeździe do domu dopiero zauważyłem, że N125 jest popularniejszy i chętniej kupowany. Ale dlaczego to nie wiem, oba wyglądają bardzo dobrze.

      Reply
  6. Nie jeździłem TZ, ale N125 mogę z czystym sumieniem polecić. Ładnie się zbiera do ok. 70-80 km/h, maks. jechałem 110, ale moto jest na dotarciu, więc staram się unikać piłowania. Do tego pali poniżej 3l na setkę, nie wiem czemu importer podaje aż 3,5. Jakościowo, jak za te pieniążki jest naprawde ok. Silnik bez wałka wyrownoważającego, ale mimo to wibracje nie są specjalnie dokuczliwe. Jedyna usterka jaką miałem to odkręcenie się nakrętki od szpilki wydechu, i nie wiem czy to wina mojego niedbalstwa czy może serwisu który składał moto. Ogólnie fajne moto na dojazdy do pracy i małej rekreacji, o ile doposażymy go w kufer.

    Reply
  7. Czyli w zasadzie N i TZ to te same: hamulce, silnik, lampa przednia (tylnie sa inne), opony, spalanie itd. Jesli tak to w zasadzie sie zdecydowalem na N125.

    Pozostaje wybor ubioru. Myslalem o kasku takim jak na tej aukcji: http://allegro.pl/kask-cla-line-blenda-wbudowany-okular-sloneczny-i5311761245.html

    myslicie ze sie nada?

    Reply
    • Osobiście odradzam kupowanie kasku w sklepie wysylkowym. Jestem zdania, że sprzęt trzeba wcześniej przymierzyć, poczuć, dopasować tak by jeździło się wygodnie i bezpiecznie. Ale decyzja należy do Ciebie.

      Reply
  8. Witam, posiadam N125 od miesiaca i przejechalem 600km, na dotarciu spalanie wyszlo 2,9l/100km, jak narazie jedynym minusem byl zacisk hamulca przedniego w którym po 250km odkrecily się śruby w wyniku czego jedna zgubilem a druga trzymala sie na ostatnim zwoju gwintu (tutaj musze dodac i przestrzec przed kupnem w firmie TWIERDZA MOTOR, wkrecili te sruby bez kleju a druga sprawa to ulamany bolec w boczku pod siedzeniem i urwane trzymanie oczka w przednim blotniku przez które przechodzi linka, a po telefonie do wlasciciela usłyszałem ze to nie jego sprawa i podal mi numer do serwisu – tylko ze ten numer to do jakieś prywatnej osoby był która nie ma nic wspólnego z motorami, wiec tak traktują klientów).
    Mam pytanie dotyczące blokady w N125, jak on jest zblokowany?
    Bo moj rozpedza sie do 80km/h obroty utrzymują sie na 7000 i czuć ze jeszcze troche przyspiesza ale obrotomoerz stoi w miejscu a predkosciomierz dochodzi do 85km/h i zaczyna sie cofac do 75km/h. Wie ktos o co chodzi?

    Reply
    • Śruby w przednim zacisku nigdy nie były traktowane klejem w motocyklach, które widziałem w życiu i nie mówię tylko o Bartonie. Wątpię czy jest sens dawać tam klej do gwintów, jeżeli potem przy każdej zmianie klocków musisz się szarpać przy odkręcaniu. Pękanie plastików i mocowań ma u ciebie tę samą przyczynę jak się domyślam – wibracje przez brak wałka wyrównoważającego. Koledzy od chińskich maszyn coś pisali jak temu zaradzić (poszukaj). Oczka do linki dobierzesz od Junaka, Rometa czy nawet Ybr. Jeżeli masz manual ze sposobem regulacji to przesmaruj i wyreguluj linkę od sprzęgła bo wygląda na to, że się ślizga. Tzn. o ile odpuścisz sobie walkę o swoje ze sprzedawcą.

      Reply
    • A masz dobrze wyregulowany gaźnik? Może jest brudny? Mój Barton N125 bez problemu rozpędza się na płaskim do 100 km/h i powolutku idzie dalej. Takie 110 km/h spokojnie pójdzie, a gdyby zmienić zębatkę, to pewnie i więcej by się rozbujał. Jak robię nim trasy, to utrzymuję najczęściej licznikową stówę, żeby nie przeciążać silnika. Mam wtedy jakieś 8,5 tys i jeszcze zapas pod manetką. Koniecznie daj mechanikowi do obejrzenia, bo ci sprzedawcy naprawdę coś mocno namieszali z Twoją maszyną.

      Reply
  9. Plastiki nie pękły od wibracji poniewaz mial przejechane 200 metrów jak mi go przywieziono a ja na nastepny dzien to zobaczylem a oczko do prowadzenia linki jest wykonane z gumy a nie z plastiku wiec niema prawa pęknąć. Poprostu niedbalstwo ze strony sprzedajacego i tyle, wyznaja polityke sprzedac i zerwac kontakt z kupujacym.

    Reply
  10. Mały błąd w opisie . Opona tył 3.00-18.

    Reply
  11. Dorzuce dwa grosze od siebie, bo po dwoch sezonach moge juz co nieco powiedziec. Przede wszystkim duzy plus za to, ze byl praktycznie bezobslugowy, nic przez ten czas sie nie zepsulo, niczego nie musialem wymieniac ani naprawiac. Jedynie kilka razy regulowalem gaznik ale to doslownie chwila aby podkrecic lub odkrecic srubke od obrotow, normalna sprawa. Dla mnie jednak najwazniejsze jest to jak ten motocykl jezdzi, a jezdzi szybko. Dzieki temu ze jest lekki i ma male opory toczenia (opony), moge nim spokojnie rozpedzic sie do tych 100 km/h. Wedlug mnie to bardzo wazne, bo taka predkosc zapobiega sytuacji, w ktorej wyprzedzaja cie tiry, a wiadomo, ze to nic przyjemnego. Jezdzilem kilkoma „lepszymi” 125tkami ktore byly duze, ciezkie i szly maksymalnie 90 kmh a nawet i mniej. Moment gdy dogania cie tir jest bardzo stresujacy :):)

    Reply
    • Z tymi tirami to wiem coś o tym,niestety.

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>