Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

Barton Huragan 125

Dodaj do porównania
Barton Huragan 125

Huragan? 🙂 … raczej zefirek. Popularna na polskim rynku 50-tka (na zdjęciu), dostała silnik o pojemności 125. Co nam to daje? Trochę lepsze osiągi, jednak poza tym, nic więcej. To ta sama konstrukcja nadwozia. Czy warto kupić Huragana? W tej cenie, co byśmy nie kupili to właściwie bez różnicy. Wszystkie chińczyki cierpią na podobne wady. Tak i w tym skrzypią plastiki, rozkręca się od drgań i ma problemy z elektroniką, występują też problemy z przeniesieniem napędu. Zatem oceńmy go pod kontem funkcjonalności. Fajne w Huraganie jest to, że to dość duży skuter. Ma dużą kanapę zachęcającą do wycieczek, sporo miejsca na nogi i płaską podłogę. Jest większy od konkurencyjnego Keeway Hurricane. Huragan ma całkiem niezłe, przednie hamulce z dużą tarczą. Podobają się nam też kierunkowskazy w lusterkach. Przy lewoskręcie, warto być dobrze widocznym, ponieważ najniebezpieczniejszy manewr w miejskim ruchu. Standardowe koła 12 cali, godziwe przyspieszenie. To wszystko za co można go pochwalić.

Warto zwracać uwagę podczas zakupu z jaką wersją mamy do czynienia. Wielu sprzedawców oferuje przerobioną 50-tkę na 125. Gdy pojazd zejdzie z fabryki jako 50, to jest to już właściwie nie do odkręcenia w polskim prawie. A większy silnik w motorowerze to łamanie prawa. Więcej informacji na temat tego modelu można szukać pod prawdziwą nazwą producenta TaoTao.

W 2016 roku Barton proponuje wersję, która przeżyła poważny facelifting. Dlaczego poważny? Bo chociaż Barton nadal wygląda podobnie, to otrzymał większe koła, zatem konstrukcja musiała przejść jeszcze raz przez biuro projektowe. Nowa propozycja na Huragana posiada 13 calowe felgi.

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
5.46
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
7.42
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
113
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.048
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
3
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Gaźnik
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (OHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Automatyczna
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem + wentylator
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Nie
Prędkość maksymalna licznikowa
90
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
80
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
720
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
1980
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/60 R13
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/60 R13
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Share This Post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.

REKLAMA

15 komentarzy

  1. Lepszy jest chyba Barton Falcon, przynajmniej tak mi się wydawało jak pomiędzy nimi wybierałem. Posiada dwa hamulce tarczowe, a w tego typu skuterach to rzadkość. Choć są podobne, to właściwie takie drobnostki przesądziły od moim zakupie. Pamiętam, że dużą rolę odegrało też siodełko. To w Falconie było lepiej wyprofilowane, a przez to wygodniejsze.

    Reply
  2. Zgadzam się z tym , iż bardzo mocno piszczą i trzeszczą plastyki , i siedzenie jest źle wyprofilowane bo jak siedzi się na nim trochę odsuniętym od steru to zsuwa się ku przodowi , czyli żele jest wyprofilowane siedzenie. Ma przejechane 300 km więc więcej nić nie mogę powiedzieć trzeba testować.

    Reply
    • Po 1300 km jest tak samo 🙂

      Reply
  3. Większe kółka to bardzo dobra informacja. Może się wydawać, że jeden cal to niewiele, lecz nasz kręgosłup z pewnością nam za to podziękuje. Co do plastików to nie jest źle, na wybojach sobie potrzeszczy, ale ani przez moment nie wzbudziło to we mnie irytacji. Zresztą, cena wynagradza wszystko 😉

    Reply
  4. Po przejechanych 1300 km zgadzam się z Ryśkiem 🙂 Siedzenie nie jest wygodne – mam wrażenie, że zaraz spadnę i nie wiem, po co jest takie długie? Nie jeżdżę z nikim, więc to strata miejsca. Trzeszczy a i owszem, byłam z nim już kilka razy w serwisie; raz luźna główka kierownicy, innym razem klocki hamulcowe.
    Po 1300 km widzę kilka minusów. Prócz tych wspomnianych, niesamowicie człowieka wytrzęsie na wszelakich dziurach w drodze, non stop poprawiam lusterka bo się wykrzywiają!! (już raz dokręcałam imbusem) ale plusem są „wyraźne” lusterka- doskonale w nich widać odległość i w ogóle to co się za nami dzieje. Ma też świetne przyśpieszenie, dźwięk jak rasowy motocykl (nie żadne tam bzyczenie) doskonały do poruszania się po mieście, w korkach.
    Kuferek, który do niego dodają, pożal się Boże 🙂 Kask się tam nie zmieści, wymieniłam na większy.

    Reply
  5. przejechałem Falkonem 4000km
    silnik OK ale max szybkość 85 w porywach
    przednie teleskopy głośno chodzą,pali 3l/100
    oświetlenie i hamulce super
    kanapa na wybojach spadam do przodu.
    ogólnie za tą cene ok.

    Reply
  6. Plastiki trzeszcza lampa przednia na wybojach strasznie wali tak jakby uderzyła o ramę

    Reply
    • Wyreguluj luz na łożyskach główki ramy. Jeśli jest za duży- stuka przód przy hamowaniu i na dziurach, jeśli zrobisz za ciasno- jazda będzie niemal niemożliwa i niebezpieczna, bo skuter pojedzie ,,własną drogą” , a nie tak jak droga prowadzi.

      Reply
      • Posiadam.3.lata.przejechalem.okolo.20.000.km.osiaga.max.120.km.bez.awarii.serwisowany.tylko.salonie.Kowalczyk.w.Michalinie.k.Jozefowa.znam.ten.salon.od.15.lat.sświetna.ekipa.POLECAM

        Reply
        • max.120.słabo.w.wuj.

          Reply
  7. Huraganem przejechałem około 6000 km. Wrażenia z użytkowania pojazdu są następujące.
    PLUSY:
    – Cena – za niecałe 4000 zł trudno pewnie kupić coś lepszego wśród skuterów.
    – Przyzwoita prędkość (max około 100 licznikowe czyli pewnie około 90 w rzeczywistości – oficjalnie Vmax=82 km/h) w zupełności wystarczająca do poruszania się po mieście, nawet na szybszych trasach.
    – Dobre przyspieszenie do licznikowych 60 km/h, potem do już 80 gorzej, powyżej bardzo kiepsko (osiągnięcie wspomnianej setki możliwe było jedynie na długiej trasie, gdzie można było się spokojnie rozpędzać przez dłuższy czas). Czasami jednak „ścigałem się” na trasie z popularnymi Kymco Agility City 125 i nie ustępował im w zakresie prędkości i przyspieszeń (choć mógł mieć tu niewątpliwie znaczenie styl jazdy).
    – W miarę niezłe hamulce, choć mogłyby być mocniejsze.
    – Dość duże rozmiary skutera. W miarę spory bagażnik pod siedzeniem.
    – Średnie spalanie na poziomie 3,16 l / 100 km.
    – Koła 13″ w miarę przyzwoicie spisują się na warszawskich ulicach.
    MINUSY – szeroko rozumiana jakość wykonania:
    – Źle spasowane plastiki bardzo utrudniające rozłożenie/złożenie obudowy skutera np. przy wymianie żarówki w reflektorze.
    – Tragiczna jakość plastików i gumowej „wycieraczki” na podłodze – kilka elementów pękło (oderwało się) przy rozkładaniu/składaniu.
    – Bardzo słaba prądnica – włożenie żarówek o mocy wyższej łącznie o zaledwie 20 wat skutkowało ciągłym rozładowywaniem się akumulatora.
    – Lusterka zmieniające ustawienie (dało się to naprawić mocniej je dokręcając).
    – Spięcie w przełączniku świateł (wymiana na nowy za 5 zł załatwiła sprawę).
    – Luzy główki ramy (poprawione na pierwszym przeglądzie).
    – Obejma tłumika odkręciła się samoistnie.
    – Tylny kufer otworzył się podczas jazdy – trzpień o który zahaczał się zamek po prostu wypadł z obejmy go przytrzymującej (był prawdopodobnie włożony odwrotną stroną w obejmę).
    – Niewygodne siedzenie – osoba o wzroście niecałe 180 cm żeby wygodnie usiąść przy dłuższej jeździe powinna móc się odsunąć do tyłu, co jest bardzo utrudnione przez wyprofilowanie siedzenia, z którego się ciągle człowiek do przodu zsuwa. Z siedzenia oderwał się też pasek do przytrzymywania się przez pasażera (choć był nieużywany) i uszczelka spod spodu.
    PODSUMOWUJĄC:
    Jeżeli nie stać cię na nic droższego, skuter ten jest w miarę znośnym sprzętem do jazdy, jednakże nie sposób uznać go za pojazd niezawodny. Jeśli jesteś w stanie uzbierać trochę więcej pieniędzy (ponad 6000 zł) na zakup skutera, sugerowałbym coś bardziej markowego, np. Kymco albo Sym.

    Reply
    • Barton ma w ofercie jeszcze jeden skuter budżetowy z silnikiem 125 ccm- Falcon.
      Rozmiarami i sylwetką jest zbliżony do Huragana, ale pozbawiony został niektórych jego wad. Za cenę minimalnie wyższą otrzymuje się nowocześniejszą sylwetkę, dodatkowy schowek pod siodłem, hamulec tarczowy również z tyłu, lepsze plastiki i reflektor z żarówkami halogenowymi. Można ,,brać” w ciemno, warto.

      Reply
  8. A czemu w katalogu nie ma Bartona Falcona?

    Reply
  9. Falcon 125 to taka ,,cicha woda”. Media o nim milczą, importer nienachalnie oferuje, ale za to klienci świadomi swoich potrzeb i oczekiwań ,,walą drzwiami i oknami” do dilerów kupując te taniutkie, ale duże i dobrze zrobione, bezproblemowe i fajne skutery.
    W statystykach sprzedażowych też się Falcony ,,czają”, gdyż figurują w rubrykach ,,Znen” lub ,,pozostałe”.

    Reply
    • He! He! 🙂 Dobre 😀 Prawie, jak propaganda za komuny. To co? Trza się pewnie zapisywać na ten model, czy jak? Może jeszcze talony wprowadzą?! Łolaboga! Chińczyki nie nadążają z produkcją dla Polszy 🙂

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>