Właściwie nie wiadomo jak odbierać ten skuter. Z jednej strony okrągła przednia lampa nawiązuje do historii włoskich motocykli, z drugiej strony w wielu miejscach widać nowoczesne pociągnięcia designera. Skoro już zaczynamy od wad, to skuter ten też nie ma schowka pod fotelem! Starsze modele miały także wygarbiony przekrok, co uniemożliwiało wożenie zakupów, na szczęście nowy ma płaską podłogę.
Zalety? dobrze, że skuter ma duże 16 calowe koła, to ma ogromny wpływ na komfort jazdy na naszych polskich drogach. Poza tym nie straszne nam będą krawężniki. Za co jeszcze można pochwalić Scarabeo? Za przednią szybę i możliwość zamówienia dodatkowych kufrów które bardzo ładnie wpasowują się w design i spowodują że Skarabeusz będzie wyglądał jak dojrzały maxi-skuter. Osiągi są porównywalne z konkurencją. Najnowszy model posiada 4-suwowy silnik, chłodzony cieczą, z dwoma wałkami i 4 zaworami. Silnik generuje 14km, co daje nam prędkość maksymalną 110km/h.
Przyzwoity, używany model można nabyć już za 3-4tys zł. Niektóre starsze modele, były także wyposażone w legendarny silnik Rotax 2T. Ten sam który zasilał sportowe RS-ki.
Scarabeo jest łakomym kąskiem dla tych, którzy chcą oszukać przepisy. Na rynku wtórnym można nabyć silnik Rotax o pojemnościach 150 i 176 ccm, który pasuje do tej ramy. Przestrzegamy przed tym. Gdy spowodujecie wypadek, może wyjść na jaw, że motocykl jechał z prędkością większą niż podaje producent. 0 ile oczywiście przeżyjesz upadek przy prędkości 160kmh, to dostaniesz dodatkowy 200-złotowy mandat za brak uprawnień i pokryjesz straty, które spowodowałeś bo ubezpieczyciel z pewnością odmówi wypłacenia odszkodowania.
Film
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 10.52 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 14.3 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 157 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.067 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | 3 |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
Skrzynia biegów | Automatyczna |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Cieczą |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | |
Prędkość maksymalna licznikowa | 110 |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | 90 |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | 810 |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 725 |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 110/80 R16 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 130/80 R16 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |