Aprilia RS4

Dodaj do porównania
Aprilia RS4

Wszyscy fani Aprili oniemieli, gdy się dowiedzieli, że nowy model RS4 będzie posiadał silnik 4T. Od razu padły pytania typu: „ciekawe ile będzie miał mocy”? Jak wiadomo silnik cztero-suwowy od Piaggio jest słabszy od kultowego 2T Rotax. Widać, że jednak względy ekonomii wzięły górę. Nic dziwnego, w czasach kryzysu ekonomicznego wszyscy szukamy oszczędności. Tym bardziej, widząc ile wysiłku włożyli projektanci aby osiągnąć normę spalania Euro-3 w ostatnim modelu z 2-suwowym silnikiem – mianowicie Aprilia RS124. W silniku 4T o wiele łatwiej jest osiągnąć te normy. W fabrycznej konfiguracji silnik osiąga moc 15KM, rozwija prędkość bliską 120km/h, którego nie da się odblokować, ponieważ nie jest on w ogóle zablokowany. Za zasilanie odpowiada teraz elektroniczny wtrysk paliwa, a w głowicy są cztery zawory i podwójny wałek rozrządu (DOHC). W RS4 mimo mniejszej mocy, poprawiono hamulce. 4 tłoczkowe hamulce mają lepszy zacisk szczęk od Diabła Tasmańskiego.

Z pewnością wielu zagorzałych fanów uważa, że „to już nie to”. Gdzie ten zapach spalonego paliwa zmieszanego z olejem?! Przecież tego nie da się tuningować, traktor pojedzie szybciej, itp. Za to bardziej rozsądni kierowcy, nie koniecznie nastawieni na moc, uznają to za strzał w dziesiątkę, argumentując – właściwie, to po co mi w mieście 160kmh? Za to pojadę taniej! Spalanie nowej RS4 zaczyna się od 4L, czy to mało? Naszym zdaniem nie, bo inne 125 potrafią zadowolić się 3L, ale to i tak dużo lepiej niż poprzednie wersje (9L). Tak czy inaczej, era 2-suwów się kończy i przyjdzie nam to po prostu zaakceptować, a Aprilia RS4, jest tego najlepszym dowodem.

Natomiast jeżeli chodzi o wygląd, to motocykl jest przepiękny. Zastrzeżenia budzi tylko środkowa lampa, jako jedna z trzech. Do czego ona w ogóle służy?

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
11
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
14.96
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
140
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.079
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
4
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
4
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 6 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna licznikowa
127
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
100
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
820
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
740
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
110/70 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/80 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Udostępnij ten post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.

REKLAMA

14 komentarzy

  1. Jednym zdaniem porażka.

    Odpowiedz
  2. Za darmo bym jej nie chciał 🙂
    Masakra !!!

    Odpowiedz
    • Wal się

      Odpowiedz
      • Tylko nie „wal się”.
        Bo w ryj dać mogę dać.
        I w którym momencie swojego życia uznałeś że warto odpowiedzieć na komentarz sprzed ośmiu lat?

        Odpowiedz
  3. nie wypowiadajcie się na temat motocykla na którym nigdy nie siedzieliście, aprilia prowadzi się fantastycznie, żadna inna 125 się nawet nie zbliża. Dodatkowo bardzo agresywne oddawanie mocy w porównaniu do np cbr 125 i super dzwięk. Miałem, jezdziłem, zamykalem opony bez wiekszego problemu i na zakrętach objeżdżałem wszystkie rski w 2t. Motocykl genialny, polecam !

    Odpowiedz
    • polecasz na pierwsze moto??
      bo zastanawiam sie czy kupić w lutym 2017 kiedy zrobie a1

      Odpowiedz
      • Od KTMa Aprilia jest szybsza. Pali trochę więcej ale jest to do przeżycia bo i tak nie jest to dużo. Na pierwszy motor to całkiem dobry wybór żeby nauczyć się jeździć chociaż niektórym po pewnym czasie może brakować mocy. Ale trzeba pamiętać że to tylko 125ccm i wśród czterosuwów nie znajdziemy mocniejszych silników.

        Odpowiedz
    • mam KTM Duke 125, wciagam Aprilke nosem pomimo ze moj jest naked, jesli moj mialby owiewki tak jak Aprilka to tym bardziej nie mialaby szans…….ale wyglad ma przepiekny, na miasto taka pozycja kierowcy sie nie nadaje to raz, a dwa na trase sie tym bardziej nie nadaje bo maly wiaterek i ledwo zipie te 105 km/h i sie meczy, wiec jedynie do szpanu dla malolatow, poza tym spalanie duze, KTM srednie ma 2,2 wiec bez dwoch zdan

      Odpowiedz
  4. i opone KTM Duke z tylu ma 150, Aprilka tylko 130 wiec…..

    Odpowiedz
  5. poza tym przy tej samej mocy i wiekszej wadze na niekorzysc Aprilki wnioski sa proste, jesli ktos ma watpliwosci smialo pisze sie na test na trasie 🙂

    Odpowiedz
  6. Duke’a starzy mu kupili i kozaczy na necie.

    Odpowiedz
  7. Odnoszę wrażenie że klient zawsze musi się zderzyć ze ścianą. https://youtu.be/3stW9qUoL54

    Odpowiedz
  8. Mam aprilie 125 rs4 .fak ze z fabrycznym wydechem w dolnym zakresie obrotow slabo idzie ale tez to sie tyczy konkurencji ,zmienilem wydech na leo vince powiem tak ze moment zmienil sie nie do porownania w dolnym zakresie na orginalnym wydechu motocykl reagowal ospale, to n nowym wydechu roznica jest ogromna ,nastempnym plusem jest elastycznosc, naprawde polecam wymiane wydechu na sportowy dzwiek oceniam na bardzo dobry chodzi jak rasowy motocykl o wiejkszej pojemnosci, mniejsza koniecznosc redukowania wyszego biegu przniszej predkosci

    Odpowiedz
  9. Świetna maszyna.. Żaden japończyk nie dorasta jej do pięt, a Duk-a objeżdża nawet z pasażerem:)

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>