Cóż za niespotykane zjawisko! Chopper z silnikiem 2T. To naprawdę rzadkość, o ile nie jedyny taki model w klasie 125. Trudno jest go oceniać. Dźwięk kosiarki wydostający się z pojazdu który przyzwyczaił nas do dudnienia? Wielu uważa to za profanację choppera. W Classic’u występuje ten sam silnik Rotax 122, który zasila model RS125. W starszych egzemplarzach, często w dokumentacji widnieje większa ilość mocy, niż dopuszcza polska ustawa o 125-tkach. Dlatego przed zakupem koniecznie sprawdź homologację!!! Wersja o nazwie Red Rose została wydana na rynek USA. Po odblokowaniu ta „Apka” ma ok 30 koni, a po tuningu 40. Po zdjęciu blokad mocno rośnie zużycie paliwa, do 7l na 100hm, przy czym nieźle zapiernicza – nawet 150kmh.
Film
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 11 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 14.96 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 145 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.076 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | 4 |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 2 suwowy (2T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
Skrzynia biegów | Manualna 6 biegowa |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Cieczą |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | |
Prędkość maksymalna licznikowa | 120 |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | 100 |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | 720 |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 850 |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 90/90 R19 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 130/90 R16 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
ZnawcaChopperów
To nie jest chopper.
Chopper jak sama nazwa wskazuje dźwięk wydobywający się z silnika powinien gulgotać. W tym czymś dźwięk jest przerażający i lepej się nie chwalić takim czymś.
jas13
Przepraszam za wyrażenie, ale chrzanisz jak potłuczony. Chopper zgodnie z założeniem, jest to odchudzony cruiser z przedłużonym widelcem. Słowo chopper pochodzi od chop – siekać, odcinać. Chopper jest czymś między cruiserem i bobberem, jest lżejszy od tego pierwszego, ale w przeciwieństwie do drugiego, jeszcze skręca. Dźwięk wydechu to nie jest idea choppera, tylko efekt tego, że pierwsze choppery były budowane w USA w oparciu o H-D.
Sebastian - Blue Moon vlog
Za to jest szybki jest , ale fakt dźwięk nie pasuje do tego typu motocykla
jas13
Jedyna wada tego motocykla to trwałość jednostki. Co do gangu, żadna 4t nie gada na jałowym jak dwutakt, zwłaszcza w obecnych czasach coraz większa rzadkość. Widzę, że u nas nadal trwa choroba, z której na zachodzie się wyleczyli. U nich też długi czas oczekiwano, że jeśli klimat choppera, to musi być kopia H-D. Ale zarówno Rebel, Savage, Eliminator, Vulcan S, pokazują, że to bajka.
Sebastian - Blue Moon vlog
Mi nie chodziło o to że dźwięk musi byc jak w H-D tylko że moim zdaniem 2t nie pasuje do takiego typu motocykla. Włosi mają to gdzieś i za to ich lubię …. inna sprawa ze ta Aprilia ma często powyżej 15KM i nie nadaje sie na prawko B .
Szczerze mówiąc jedyny choper jakim kiedyś chciałbym jeździć ewentualnie bo to nie moja bajka to Honda super Magna vf750. Co powiesz o tym moto ?
jas13
Bo to był chyba silnik z RS, 2t to silnik dla pasjonata, pilnowanie sprawności dozownika albo zabawa z mieszanką i mgła niebieskiego dymu. Widziałem ostatnio odpalanie WSK-i po kilku latach stania, zasłona dymna że hej.
Honda Magna Vf750 śliczne V4 i kardan
Anonim
No
ziggy
Pooglądałem na yt. Faktycznie dźwięk ma z doopy. Jakbym słyszał starą Mzete
jaaanek
Ten motocykl jest DUŻY jak na 125. Ma 19″ z przodu , 16 z tyłu ( poprawcie opis). Długość ok. 2300…a virażka ok 200 mniej. Widać to po wysokości siedziska (720mm) i możliwości regulacji położeniem tylnych amortyzatorów. Mając 177cm nie narzekam na wysokość na połowie ustawień. Posiada wałek wyrównujący i chłodzenie cieczą więc lato mu niegroźnie. Moja sztuka spokojnie zamyka 140 – szybciej bałem się jechać na starych oponach.
Nie marudzić na dwusuwy! Dość prosty i tani w naprawie, części pasują od popularnego RSa.Ten specjalnie nie kopci, a 6 biegową skrzynią nieźle pomyka.
jas13
A w korku miny ludzi nie do powtórzenia, słyszą wycie dwusuwa, spodziewają się crossa albo skuterka, a tu mknie cruiser/chopper
codrive
Mam pytanie czy masz zawór wydechowy na cylindrze?
jaaanek
MAM!
codrive
Wychodzi na to że tylko Apka ETX jest zblokowana brakiem zaworu w Rotaxie 122. Dzięki.
Krys123
Czy byl rozblokowany a jak to zrobić?
piotr
zasowam taka podkrecona od 3 lat i jetem mega zadowolony.Pokarzcie mi 125 ktore przy 120km|h dalej przyspiesza…motory typu 125 wciagam nosem…predkosc przelotowa130 to nic dla tego motoru
nazteer
witam wszystkich
mam taki problem z moją aprilią clasic 125. Bardzo cieżko odpala, v-max to ok 70km/h. Podejżewam ze gdześ ciągnie lewe powietrze. Ogólnie motor nie do jazdy. Sam próbowałem coś zrobic i nic .Byłm u kilku mechaników i rozkłdają rece. I tu moje pytanie jaki silnik tam włożyc żeby jakoś szczeólnie nie przerabiac/ciąć ramy. Moze dać cos wiekszego na 250ccm
Anonim
pewnie silnik przytarty. sprawdz kompresje mam mieć 12,5 +- 0,5 bar.
jas13
Zrobić kapitalkę istniejącego, a nie bawić się w przekładki, ewentualnie kupić motocykl zgodny z potrzebami, a nie erzac.
czczopek1
Witajcie
Chrom na przednich resorach popekal i wycieka olej z teleskopu. Cz znacie kto by polozyl nowy chrom i zlozyl ponownie, lub moze ktos sprzeda przednie zawieszenie. Prosze o adres gdzie mozna kupic czesci i uszczelki. Czeslaw z Lubuskiego. Pozdrawiam
Kulfix
Totalne pitolenie, a najlepsze w tabeli liczba zaworów na cylinder 1 i wytłumaczenie co lepiej pracuje 4 zaworowy czy 1 no?!? Przeciez to jest dwusów i nie ma klasycznego zaworu ani jednego, a jak juz ma zawory to nie jeden – no chyba,ze tłok jest zaworemto i tak sa dwa – membarnowy i tłok…