Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Aprilia AF1 (1987 – 1992)

Dodaj do porównania
Aprilia AF1 (1987 – 1992)

Chociaż ten model nie spełnia warunków ustawy o motocyklach 125ccm, podajemy te dane jako ciekawostkę.
Aprilia AF1 pojawiła się na rynku w 3 generacjach, pierwsza w roku 1987. Jak na tamte czasy był to prawdziwy rarytas! Co ciekawe, do dzisiaj jego design nie budzi zastrzeżeń. Włoscy designerzy naprawdę robią ponadczasowe projekty.

Pierwsza generacja Aprilii została wydana z silnikiem Rotax 127 o mocy 27KM. Chłodzony cieczą silnik, posiadał także automatyczny mixer dozujący olej do paliwa. Już pierwsza AF1 posiadała jednostronny wahacz, hydrauliczy amortyzator oraz hamulce tarczowe z przodu i z tyłu. Jest to jeden z pierwszych motocykli w którym zastosowano siedzisko dla pasażera na wyższym poziomie. Pierwsza seria posiadała prostokątną lampę z przodu.
W roku 1988, na cześć zwycięstwa Loris Reggiani w Grand Prix San Marino, motocykl otrzymał nową stylizację o nazwie Replica. Udoskonalono także silnik co zaskutkowało zwiększeniem mocy do 29KM.

Druga generacja
Podobnie jak „Replica”, także druga generacja AF1 o nazwie „Sintesi” pojawiła się w 1988roku. Tym razem jednak zmieniono wielkość kół z 16 cali na 17 oraz wyposażono w nowy Rotax 123 w miejsce 127. Nowy silnik także posiadał 29KM, jednak posiadał lepszą charakterystykę pracy. Nie tylko pod względem technicznym druga seria się różniła. Dokonano także sporych zmian w kolorystyce oraz designie. Do roku 1990 pojawiło się jeszcze kilka nowych stylizacji, na cześć zwycięstw, oraz drobnych zmian w silniku.

Trzecia generacja
W 1990 roku pojawia się kolejny model Aprilii, o nazwie „Futura”. Zmiany jakie nastąpiły w konstrukcji tej generacji były niewielkie, natomiast motocykl otrzymał nowy design który przypomina późniejszą RS125. Poważniejsze zmiany nastąpiły w roku 1991. Zastosowano 40mm widelce, oraz nowy wahacz. Felgi natomiast otrzymały 5 ramienny wzór. Wszystko po to aby można było zastosować szersze ogumienie. W końcu w roku 1991 AF1 doczekał się ostatniej modyfikacji co dało mu nową nazwę „Futura Pro Sport”. Motocykl otrzymał nowy silnik, Rotax 123 V, który uznaje się za wydajny i niezawodny. W 1992 pojawia się następca AF1, Aprilia RS125 Extrema.

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
19.86
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
27
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
140
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.142
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
9
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
2 suwowy (2T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 6 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna licznikowa
150
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
100
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
/ R17
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
/ R17

Share This Post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>