Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl
Motovlog

Keeway’em na granicy Europy i Azji

Keeway’em na granicy Europy i Azji

W tym odcinku prezentuję mocno odświeżonego Keeway’a RKS oraz dawną granicę Carstwa Rosyjskiego i Prusów, która przebiegała przez środek Polski.

W miejscowości Łężec, między Wrześnią a Koninem, można natknąć się na dawny kamień graniczny. Dokładnie w tym miejscu przebiegała granica. Ciekawostką jest to że ta granica miała wpływ na zachowania ludności. Niektóre mentalności zachowały się do dziś. O tych różnicach opowiadam w filmie. Na miejsce zawozi nas Keeway RKS 125

Share This Post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.

REKLAMA

25 komentarzy

  1. Mam pytanie do autora; oglądałem wcześniej film z RKV. zwróciłem uwagę że podkreślałeś – RKV to dla ciebie zbyt mały motocykl. Czy na tle tego testu nadal twierdzisz że RKV jest małym motocyklem? Pytam bo mam wrażenie że RKV jest większym motocyklem od RKS, a jestem zainteresowany tym sprzętem, parametry jakby też o tym świadczą. Ja jestem niższy mam 180 cm, ty jechałeś obydwoma motocyklami więc możesz porównać. Proszę o komentarz .

    Reply
    • RKS jest większy. 180 powinno być ok, ale to górna granica. Na pewno był wygodniejszy niż RKV. W RKS masz dłuższą kanapę.

      Reply
      • Aha RKS większy ciekawe bo też oglądałem te dwa modele i moje odczucia były zupełnie odwrotne. I opony też większe w Rks.

        Reply
        • ale w RKV nie było szans żeby upchnął nogi pod zbiornik, a w RKS jak się uparłem to się zmieściłem. Ale to itak nie było super wygodne. Gdybym miał 180 wybrał bym RKS. Jakiś taki fajniejszy moim zdaniem jest.

          Reply
          • Zgadza się w RKV kanapa mimo że 10mm wyżej to troszkę krócej. RKV ma zbiornik na podobną modłe jak Gladiusie czy serii MT, czyli możliwie płaska i szeroka góra, pod łatwiejszy montaż tankbag-a. Dlatego mimo, że na papierze RKV jest większy, to przy bliższym kontakcie wygrywa RKS

          • Sorki pomyłka nowy RKS po modyfikacji w 2015-2016 jest większy od RKV o 20mm długości.
            Modele w salonach Rometa są z przed faceliftu, modele Motorlandu po.

  2. RKS jest mniejszy. Według danych jest krótszy o około 40mm i ma siedzisko na wysokości 76cm a RKV na 77 cm. Jest też lżejszy od RKV.

    Reply
    • I tu się w pełni zgodzę rkv jest większy no i to zadecydowało o zakupie tego sprzęciku. Co do wsadzenia nóg pod zbiornik to się zgodzę też ich za cholere nie wsadzę w wyżłobienia pod zbiornikiem. Ale Keeway to nie jest zły sprzęcik mam na gaźniku ciekaw jestem czy obecny importer ma możliwość przerobienia na wtrysk? Może Dawid by podpytał skoro ma kontakt z Motor land.

      Reply
      • Przerobienie na wtrysk?! Jest to możliwe, ale zupełnie bez sensu. Tak właśnie jest z ,,przerobieniem” gaźnikowca na wtrysk. Do wymiany jest dużo części, z reguły prostych i tanich na drogie. Począwszy od instalacji elektrycznej, jednostki sterującej, alternatora, zbiornika paliwa/pompy paliwa,zestawu przyrządów poprzez króciec ssący, wydech, sondę lambda, szereg innych czujników itd. Bez sensu. Po co zamieniać proste, tanie i bezawaryjne rozwiązania na drogie i ( w perspektywie dłuższej eksploatacji) problemowe ?

        Reply
        • Dzięki bo tu wszyscy zachwalają wtrysk super. A ja też tak myślę że lepsze jest wrogiem dobrego. I może te gaźnik nie do końca takie archaiczne.

          Reply
        • Langer zapomniałeś o najważniejszym, koszt robocizny w ASO po dodaniu części może przekroczyć aktualną wartość motocykla. Zresztą przeróbki raczej by się nie podjął Motorland, prędzej zaproponują zakup modelu z wtryskiem.

          Reply
          • Nie zapomniałem, ująłem ten aspekt słowami ,,zupełnie bez sensu”. A co do przeróbek – to spotykałem się z odwrotnymi zleceniami : ludzie posiadający wtryskowca (np. skuter Aprilia, Peugeot czy Piaggio, używka ) proszą o przeróbkę na gaźnik, bo jakiś drobiazg nawalił, a części brak albo kosmicznie drogie i motorek stał się nieruchomością. Wtedy jedyna droga do taniego uruchomienia ,,padła” to powrót do starej technologii.

      • No fakt, wymiary nie kłamią. Większy czy nie, nie zmienia to faktu że na RKS czułem się dużo lepiej. Wygodniejszy jest i tyle. Ma dość długą kanapę i można przesunąć tyłek.

        Reply
        • RKV jest bardziej streetfighterem, RKS miejskim nakedem

          Reply
  3. Ogólnie trudno dopasować chińskie125, ja śmigam romkiem rx tour, spoko sprzęt 2 sezony, przymierzałem się do kilku min; junak rs, żona robiła zdjęcia. Obije stwierdziliśmy że do mojej postury pasują dwa: benyco tyken i keeway tx. Może doskładam za rok na któreś z tych choć benyco może zniknąć? Jest jeszcze kymco ck, nie wiem czy będzie w sprzedaży? no i czy na 180 cm nie jest za mały? Dawid testował to chyba wie?

    Reply
    • CK1 był dla mnie bardzo wygodny. Będzie w sprzedaży. Dostanie Wtrysk i CBS. O Benyco zapytaj Beniamina, on lepiej zna tę markę.

      Reply
    • Dlaczego Benyco miałoby zniknąć. Mają dwa modele na wtrysku, Tekkena (od Fuego) i NKD od Tiandy. 125 to chyba przy okazji mają, oni skupiają się głownie na Quadach i motorowerach.
      Samego Tekkena od Fuego ma też Barton i Zipp. Nie sądzę żeby Fuego zniknęło z Europejskiego rynku, ten motocykl był współtworzony przez Davida Mc Mullana, a jego żona zasiada w zarządzie w firmy. Od samego Davida wiem,że motocykl był przemyślany głównie pod Europę, czyli EURO IV.

      Reply
      • Prawdopodobnie kolega ma obiekcje, czy taki mały importer się utrzyma w dobie spadku sprzedaży 125.

        Reply
      • Tekkena na wtrysku jeszcze w Polsce nie widziałem

        Reply
  4. Dziwi mnie trochę ta taktyka benyco/barton/zipp+kufry w mojej okolicy można kupić tylko benyco na gaźniku i bez kufrów ale w pomarańczu, sprzęt oryginalny na tle chińczyków i najlepiej się w nim czułem, może dlatego że pierwotnie pod 250-kę, nie wiem jakie osiągi v-max?? Test Kamila typowo terenowy, bo i motocykl tak stylizowany. Ja nie uprawiam cross-ów więc poruszam się lokalnymi drogami, gdzie jeździ mnóstwo TIRów. CK1 mnie korci tylko czy nie zamały na 180? choć klient z motogen ma 190 na teście, no i widać że jest za duży, jest jeszcze barton blade może coś o tym sprzęcie więcej, test Benjamina był na niedotartym silniku

    Reply
    • Jeżeli nie jeździsz w terenie to Tekken nie jest dla Ciebie, on ma inne przełożenia i będziesz trochę zawalidrogą. Lepiej poszukać czegoś lżejszego, szczególnie że jak piszesz okolica obfituje w TIR-y. Może właśnie Blade, czy jakiś Z-One. Z mojego punktu widzenia Blade będzie tak samo się zbierał jak Z-One (ten sam silnik, ta sama fabryka), zobacz video Dawida o Z-One R.

      Reply
    • Co to znaczy „ma 190 i widać że jest za duży”? Co to przepraszam rewia mody. To czy motocykl jest odpowiedni, to jest kwestia miejsca na nim oraz położenia podnóżków do kanapy i szerokości kanapy, oraz pozycji kierownicy. Jeśli mielibyśmy podchodzić duży człowiek ma mieć duży motocykl, to przy wzroście powyżej 190cm zostają tylko motocykle budowane na zamówienie, ewentualnie duże Adventure, a wszystkie 125 odpadają.

      Reply
    • CK1 testowali i David, i Leszek z Jednoślad, obaj mają coś koło 180cm, więc podejrzewam, że też się zmieścisz. Ale idź do salonu i się przymierz, a jeśli jest testówka, to się przejedź.

      Reply
  5. Czy ktoś wie czy benyco tekken/barton hyper będą dostępne w wersji na wtrysku?

    Reply
    • Dowiedziałem się że za ok miesiąc będą, niestety moc nadal taka sama a szkoda bo podobno tekkenowi brakuje tych dodatkowych kilku koni, a wersje efi raczej nieoplacalne w tuningu…

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>