Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl
Blog / Nowości

Junak prezentuje nowe 125-tki!

Junak prezentuje nowe 125-tki!

Wydawać by się mogło, że właściciel marki Junak przysnął trochę w walce o rynek motocykli z pojemnością 125ccm. A już zupełnym zaskoczeniem dla fanów była wiadomość, że model 124 został wycofany ze sprzedaży kilka miesięcy po wejściu w życie ustawy. Wszystko wskazuje na to, że to była cisza przed burzą.

Na stronie junak.com.pl pojawiło się aż 12 nowych modeli o pojemności 125. Mamy dwa nowe choppery, pięć nakedów, jeden klasyk i cztery skutery. Niestety fatalną wiadomością jest to, że wszystkie nowe modele dysponują mocą maksymalną oscylującą w granicy 11 koni mechanicznych w tym także ten, który najbardziej wpada w oko – model M16. Niech ktoś mi wytłumaczy, jak model M16 ma konkurować z Leonart’em Daytona, który posiada 15 konny silnik od Piaggio? Do znudzenia można powtarzać, że w trasie, te 4 konie, mają ogromne znaczenie! Do tej pory, niską moc chińczyków można było usprawiedliwiać tym, że to przecież są śmiesznie tanie motocykle, posiadające delikatną ramę, małe tarcze hamulcowe i cienkie oponki. Strach było by jechać więcej niż 90 kmh. Ale teraz, naprawdę trudno usprawiedliwić tak niską moc skoro mamy konkretną ramę, ogromne tarcze hamulcowe, grube laczki, wagę 180 kg, a do tego chłodzenie cieczą! Czyżby chińczyki nie potrafili wykrzesać więcej mocy z pojemności 125?

Trochę lepiej jest z naked’ami. Ddesign nowych pozycji jest fantastyczny. Są lżejsze i przy tej mocy, powinny zbierać się przyzwoicie. Wygląda na to, że część z nich, posiada znany nam już silnik z poprzednich modeli (HJ156 FMI-A), jednak na szczególną uwagę zasługuje model EVO który ma nowy silnik chłodzony cieczą. Wszystkie modele mają także dużo większe hamulce niż poprzednia seria 125-tek. Moim zdaniem EVO zawojuje rynek. Reszta wydaje się być tylko marginalną alternatywą. A który model Wam się najbardziej podoba?

Share This Post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.

REKLAMA

8 komentarzy

  1. „Niestety fatalną wiadomością jest to, że wszystkie nowe modele dysponują mocą maksymalną oscylującą w granicy 11 koni mechanicznych”

    To jest największy minus i moim zdaniem dyskwalifikujący go przy wyborze 125-tki
    Junak-a NK 125 z mocą 15 koni kupuję od ręki nawet 1000 zł drożej. Najbardziej przypadł mi do gustu a ma najmniejszą moc ;(

    Reply
  2. Dokładnie tak … Co za frajda jechać non stop za naczepą tira?! Aktualnie mam 10 konny motocykl i na trasy wcale się nie zapuszczam. A jeszcze jak żoneczka się dosiądzie to wogóle jedzie jak by … Kumpel ma 15-konne Varadero i śmiga z innymi na zloty … 11 koni to padaczka, ale zdaje się że właściwie nie ma chińskich silników o tej mocy.

    Reply
  3. Wystarczyło by pomyśleć i byście wiedzieli łącznie z autorem artykułu, ze 11km to są moce na blokadach! Odblokowane pewnie osiągają większe…

    Reply
    • SiwoL skąd posiadasz te informacje?

      Reply
    • SiwoL, raczej nie wydaje się, żeby 4-suwowe 125 były blokowane – pełno jest takich modeli, mają moce około 10-11 KM seryjnie i niewiele się z tego da wykrzesać więcej. Co innego 2-suwowe 125, ale tymi po odblokowaniu nie powinno się jeździć na prawko „B”. W końcu w 4 suwach chodzi głównie o ekonomikę jazdy. Sam właśnie szukam motocykla, ale jednak będę poszukiwał czegoś z mocą 13-15 koni (czyli markowe sprzęty).

      Reply
    • „Wystarczyło by pomyśleć i byście wiedzieli łącznie z autorem artykułu, ze 11km to są moce na blokadach! Odblokowane pewnie osiągają większe…”

      SiwoL wystarczyło pomyśleć i byś wiedział że 125cc mają limit mocy 15 km i gdyby tyle właśnie osiągały to zrozumiałbym blokadę.
      Nie ma po co blokować do 10 km. To są niestety jego maksymalne możliwości wynikające z konstrukcji silnika której nie zmienisz.

      Reply
  4. Nowe modele będzie można obejrzeć w sklepie i nabyć dopiero w lutym 2015

    Reply
  5. Można go będzie obejrzeć na wystawie motocykli 6-8 lutego w Warszawie …

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>