Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl
Blog / Ciekawostki

Ile motocykli sprzedali Chińczycy? Krótki przegląd statystyki…

Ile motocykli sprzedali Chińczycy? Krótki przegląd statystyki…

˙

Początek nowego roku zachęca do zerknięcia w statystki. Jako że lubię zajmować się chińskimi tematami na naszym blogu to wrzucę wam właśnie statystyki z tamtego zakątka świata. Wrzucę wam je prawie bez komentarza, same suche fakty. Jestem ciekawy waszych opinii.

.

Choć jeden komentarz ciśnie mi się na usta, cytując klasyka: „Mają rozmach s…y”, a czy to dobrze czy źle że, mają rozmach, to już inna para kaloszy.

Jak podaje Chińska Motocyklowa Izba Handlowa w okresie od Stycznia do końca Listopada 2020 roku w Chinach wyprodukowano 15,3 miliona motocykli i motorowerów. W tym 2,7 miliona elektrycznych.

Poniżej podział według pojemności, oraz procentowa zamiana rok do roku.

50cc 0,614 mln -2,59%

110cc 1,7 mln -13,48%

125cc 4,2 mln -9,71%

150cc 2,7 mln -9,46%

250cc 1 mln +0,23%

powyżej 250cc 187tyś +14,57%

elektrycznych 2,1 mln +26,61%

pozostałe czyli towarowe i trójkołowe 2,6 mln

Od stycznia do listopada w pierwszej dziesiątce firm (grup) zajmujących się produkcją motocykli znalazły się:

Dachangjiang (Haouje Suzuki) 1 733 110
Zongshen 1 045 900
Loncin976 000
 Lifan 800 800
Yinxiang 741 800
Wuyang Honda712 800
 Luoyang North664 500
 Lvyuan604 200
 Xinduzhou Honda 602 700
Xinri 498 100

Z firm wymienionych w tabelce po lewej w Polsce spotykamy aktualnie motocykle z fabryk:

-Zongshen (Junak RX One, RSX, M12)

-Dachangjiang (niektóre modele Suzuki, np. V-Strom 250)

-Wuyang Honda (np.Honda PCX)

-Loncin (w 2021 pojawią się modele Voge)

Wspomniane dziesięć firm sprzedało łącznie 8.377.900 pojazdów, co stanowi 54,49% całkowitej sprzedaży motocykli .

Co ciekawe do pierwszej dziesiątki nie załapał się ani Senke, ani Zontes, a te przecież firmy eksportują najwięcej do Polski, jeśli chodzi o segment 125cc. Gdy zaczynałem przygodę z chińską motoryzacją na Polskim rynku dobre opinie zbierał Lifan (Zipp Raven 250), i Loncin (Zipp Nitro), szkoda że nie mamy tych marek już u nas na rynku, ale Loncin wraca podobno w tym roku z modelami Voge (importer Barton).

Sytuacja eksportowa

W listopadzie chiński rynek motocykli za granicą nadal się ożywiał, eksport motocykli utrzymywał tendencję wzrostową. Oczekuje się, że wolumen eksportu przemysłu motocyklowego w tym roku będzie zasadniczo taki sam jak w roku ubiegłym.

Od stycznia do listopada wartość całkowitego eksportu motocykli i części zamiennych wyniosła 4,359 miliarda dolarów (USD), co oznacza spadek o 0,49% rok do roku. 

Wolumen eksportu kompletnych pojazdów wyniósł 6,3 miliona sztuk, co oznacza spadek rok do roku o 2,66%; Wartość eksportu motocykli wyniosła 3,594 mld USD, co oznacza spadek o 2,18% rok do roku. 

Eksport silników motocyklowych wyniósł 1,1 miliona sztuk, co oznacza spadek rok do roku o 5,99%;

Od stycznia do listopada w pierwszej dziesiątce firm eksportujących motocykle znalazły się: Loncin, Dachangjiang (Haouje Suzuki), Yinxiang, Zongshen, Lifan, Daye, Guangzhou Haojin, Dayun, Xinduzhou Honda, Luoyang North, wyżej. Dziesięć firm wyeksportowało łącznie 3,8191 mln pojazdów, co stanowi 60,8% całkowitego eksportu motocykli.

I co? Mają rozmach czy nie?

http://www.cccmp.com/yaowen.aspx?id=1185

Share This Post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Związany z produkcją dla motoryzacji od 2007 r. Na co dzień pracuje jako kierownik zakładu produkcyjnego. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

16 komentarzy

  1. Rozmach Chin, budzi mój niepokój- bo to kraj totalitarny. Chiny to kraj, w którym do dziś są obozy pracy (podobnie jak w Rosji czy Korei Północnej). Chiny, to kraj, w którym wykorzystuje się niewolniczą pracę ludzi. Chiny to kraj, w którym do dziś w kodeksie karnym zapisano karę śmierci. Dlatego właśnie pomimo, że podoba mi się Zontes, nie kupię. Nie dołożę swoje ręki do cierpienia ludzi.

    Reply
    • W takim razie niedługo już nic nie kupisz… Realia są takie że przemysł w części globu kontrolowanej przez „Rząd Światowy” upada na skutek rozmaitych działań (ekologia, klimat a teraz lockdown) podczas gdy Chiny tych ograniczeń na siebie nie biorą i przejmują co się da z tego tortu…

      Reply
      • Popieram bsw. Nie ma teraz praktycznie opcji żeby nie wspierać Chin. Chyba że jesteś bardzo bogaty i stać cie na rękodzieło.
        Nie jestem zwolennikiem komunizmu, ani chińskiego stylu rządzenia. Mnie najbardziej boli walka z chrześcijaństwem, a i u nas niedługo będziemy, my chrześcijanie piętnowani.
        Natomiast należy zauważyć że ogólnie dobrobyt chińczyków wzrósł. W jakim kierunku to pójdzie nie wiadomo.

        Reply
        • Cóż z tego poparcia… Tu nie chodzi tylko o religię. Chodzi o narzucanie pakietu jedynie słusznych ideologii, które są dużo gorsze niż chiński komunizm i muszą doprowadzić do upadku europejskiej cywilizacji jaką znamy. Tylko w Polsce w ubiegłym roku rząd „dobrej zmiany” pod przykrywką plandemii (uproszczona legislacja) rozpoczął procesy likwidacji hutnictwa, górnictwa, energetyki cieplnej oraz sporej części rolnictwa. Teraz likwiduje gastronomię i hotelarstwo. Tym razem to już naprawdę będzie „Polska w ruinie”…

          Reply
          • Cóż, demokracja. Ludzie wybrali i może kiedyś zobaczą. Osobiście po tych wyborach prezydenckich przysiągłem sobie nie angażować się emocjonalnie w politykę. Za dużo zdrowia mnie to kosztowało…

          • W Chinach demokracji nie ma. W reszcie świata też już praktycznie nie. Obowiązuje tzw. „polityczna poprawność”. Z mówienie prawdy grozi co najmniej zamilczenie (cenzura) a jak ktoś się nie uciszy to inne reperkusje od zwolnienia z pracy i innych szykan począwszy…

          • To narzucanie zachodnich lewackich ideologii jest wbrew pozorom bardzo niebezpieczne zarówno dla naszych rodzin, tradycyjnych wartości jak i nawet dla przemysłu i energetyki ( ekoterroryzm z CO2 itp.)
            Jeżeli się temu mocno nie sprzeciwimy będzie to stopniowy koniec niepodległości i prawdziwie europejskiej cywilizacji.

        • U nas to nie chrześcijanie są problemem, ale instytucja, która zamiast ich skupiać, to ich dzieli i to jest smutne.
          @bsw, Chiny też powoli dołączają do proekologicznych, co prawda nie na tą skalę, ale powoli trend jest zauważalny.

          Reply
          • Trzeba rozróżnić dwie rzeczy:
            – Troskę o czyste środowisko (ograniczanie produkcji śmieci, smogu, oczyszczanie ścieków)
            – Klimatyzm (zbrodniczy dwutlenek węgla >> całkowity zakaz spalania drewna i węgla, kary za emisję CO2)
            To drugie to czysty idiotyzm i doprowadzi do gospodarczej katastrofy

        • Dokładnie, walka z chrześcijaństwem i wartościami cywilizacji zachodnioeuropejskiej to teraz „priorytet” neobolszewizmu..

          Reply
          • Tak jest niestety. Zgadzam się

        • Słyszałem, że podobno wynagrodzenia w Chinach w większych miastach już są na poziomie polskich a nawet od nich wyższe. Tak więc ten kraj systematycznie rośnie w siłę

          Reply
      • No właśnie…

        Reply
  2. Usunąłem tutaj trochę komentarzy. Nikt nikogo tutaj nie faworyzuje i nie broni. Polska to duży kraj, wszyscy się zmieścimy. Musimy wznieść się ponad podziały bo sami się wykończymy. Ja wiem ze jest zima, ale nie dajmy się wkręcać w przepychanki. Kulturalna rozmowa to podstawa.
    I nie interesuje mnie co kto napisał na innych forach. Widzę i czytam to co tutaj.
    Uwazam że, kontrowersyjne zdanie ubogaca dyskusję byleby nikogo nie obrażało..

    P. S. Sa500, twój komentarz poleciał bo był odpowiedzią na inny który musiałem usunąć. Przepraszam. Proszę o powtórkę.

    Reply
    • Nie ma problemu, chociaż nie jestem za usuwaniem komentarzy to obecnie trochę ferment się wylał na forum. Także spoko.

      Reply
  3. Mają rozmach, nie da się ukryć. I dobrze że coraz więcej osób to rozumie.
    Myślę że niedługo coraz więcej osób zrozumie też że teraz Chiny rozgrywają tą globalną grę .
    Powiem że czekam na to z zainteresowaniem.
    Bo jak tak na spokojnie pomyśleć to może to pójść w złą stronę, a może też w dobrą.
    U nich rok to u nas dekada. Więc za kilka lat będziemy zaskoczeni , mam nadzieję że dla nas szaraczków pozytywnie.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>