Na całym świecie przybywa pojazdów elektrycznych, nie inaczej jest w naszym kraju. Są one
alternatywą dla silników na paliwa stałe. Znacznie obniżają koszt przejechania każdego
kilometra i nie zakłócają spokoju naszych sąsiadów. By jednak służyły nam jak najdłużej,
musimy pamiętać o odpowiedniej eksploatacji. Czy robisz to dobrze?
Koniec sezonu? Nie zapomnij o baterii
Dla większości motocyklistów wraz z pierwszymi przymrozkami sezon dobiegł końca.
Przerzuciliśmy się na cztery kółka lub wybraliśmy komunikację miejską. Musimy pamiętać
jednak o naszych jednośladach, które tak dzielnie nam służyły podczas sezonu. Dzięki
przestrzeganiu kilku zasad, wiosną unikniemy przykrych niespodzianek związanych z
niemożliwością uruchomienia naszych jednośladów. Wszystkie motocykle i motorowery
wyposażone są w akumulatory, o które musimy szczególnie dbać podczas zimowania.
Skupmy się jednak na pojazdach w 100% elektrycznych, bo w tym przypadku bateria jest
bardzo ważna, a jej ewentualna wymiana może wiązać się ze sporymi kosztami.
Przeczytaj, zapamiętaj, stosuj te zasady
Barton w swojej ofercie posiada kilka pojazdów elektrycznych i są to:
Barton Energy,
Barton Energy 2.0,
Barton E-max,
Barton E-max Li-ion,
Barton E-max One,
Barton Tres,
Barton Quatro
Podczas zimowania tych pojazdów, ale i sporadycznego używania należy pamiętać o kilku
bardzo ważnych zasadach:
- Stosuj oryginalną ładowarkę dołączoną do skutera. Ładowarka musi być ustawiona na
odpowiednie napięcie - Kiedy akumulator będzie naładowany należy go odłączyć od prądu. Nie dopuść do
przeładowania akumulatora. Szczególnie wrażliwe są na to baterie Li-on. - Przechowuj skuter w dodatnich temperaturach. Jeśli to niemożliwe, to zadbaj
przynajmniej o akumulatory. Idealną temperaturą jest temperatura pokojowa,
minimalna to 15°C. - Nie podłączaj skutera do ładowania bezpośrednio po jeździe. Daj mu ostygnąć.
- Nie pozwól, aby bateria została całkowicie rozładowana, a jeżeli taka sytuacja się
wydarzy zadbaj o jak najszybsze naładowanie baterii - Jeżeli skuter będzie nieużywany przez dłuższy czas, np. zimą – naładuj go do pełna i co
2 tygodnie sprawdzaj czy nie trzeba go naładować.
Jeśli powyższe punkty zostaną wdrożone, wiosną bez problemów będziecie cieszyć się z jazdy
swoimi jednośladami. W razie potrzeby zakupu nowego akumulatora odsyłamy na naszą
stronę www.morettiparts.pl
jas13
Jakieś dziwne mają te ładowarki, porządny prostownik z elektronicznym sterowaniem nie ma prawa przeładować baterii, jeśli jest inaczej to jakiś słaby ten prostownik. Najlepsze, że najdłużej w motocyklu 125 działa u mnie akumulator z korkami umożliwiający dolanie płynu. W skuterze bezobsługowe, wszystkie te zamknięte AGM, niezależnie od marki 2 lata i kosz.
bsw
W swoim J123 z 2015 roku mam wciąż oryginalny, fabryczny akumulator…