Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl
Informacje prasowe

Elektryczne skutery Barton – Zadbaj nim przyjdzie zima

Elektryczne skutery Barton – Zadbaj nim przyjdzie zima

Na całym świecie przybywa pojazdów elektrycznych, nie inaczej jest w naszym kraju. Są one
alternatywą dla silników na paliwa stałe. Znacznie obniżają koszt przejechania każdego
kilometra i nie zakłócają spokoju naszych sąsiadów. By jednak służyły nam jak najdłużej,
musimy pamiętać o odpowiedniej eksploatacji. Czy robisz to dobrze?

Koniec sezonu? Nie zapomnij o baterii

Dla większości motocyklistów wraz z pierwszymi przymrozkami sezon dobiegł końca.
Przerzuciliśmy się na cztery kółka lub wybraliśmy komunikację miejską. Musimy pamiętać
jednak o naszych jednośladach, które tak dzielnie nam służyły podczas sezonu. Dzięki
przestrzeganiu kilku zasad, wiosną unikniemy przykrych niespodzianek związanych z
niemożliwością uruchomienia naszych jednośladów. Wszystkie motocykle i motorowery
wyposażone są w akumulatory, o które musimy szczególnie dbać podczas zimowania.
Skupmy się jednak na pojazdach w 100% elektrycznych, bo w tym przypadku bateria jest
bardzo ważna, a jej ewentualna wymiana może wiązać się ze sporymi kosztami.

Przeczytaj, zapamiętaj, stosuj te zasady

Barton w swojej ofercie posiada kilka pojazdów elektrycznych i są to:
Barton Energy,
Barton Energy 2.0,
Barton E-max,
Barton E-max Li-ion,
Barton E-max One,
Barton Tres,
Barton Quatro


Podczas zimowania tych pojazdów, ale i sporadycznego używania należy pamiętać o kilku
bardzo ważnych zasadach:

  1. Stosuj oryginalną ładowarkę dołączoną do skutera. Ładowarka musi być ustawiona na
    odpowiednie napięcie
  2. Kiedy akumulator będzie naładowany należy go odłączyć od prądu. Nie dopuść do
    przeładowania akumulatora. Szczególnie wrażliwe są na to baterie Li-on.
  3. Przechowuj skuter w dodatnich temperaturach. Jeśli to niemożliwe, to zadbaj
    przynajmniej o akumulatory. Idealną temperaturą jest temperatura pokojowa,
    minimalna to 15°C.
  4. Nie podłączaj skutera do ładowania bezpośrednio po jeździe. Daj mu ostygnąć.
  5. Nie pozwól, aby bateria została całkowicie rozładowana, a jeżeli taka sytuacja się
    wydarzy zadbaj o jak najszybsze naładowanie baterii
  6. Jeżeli skuter będzie nieużywany przez dłuższy czas, np. zimą – naładuj go do pełna i co
    2 tygodnie sprawdzaj czy nie trzeba go naładować.

Jeśli powyższe punkty zostaną wdrożone, wiosną bez problemów będziecie cieszyć się z jazdy
swoimi jednośladami. W razie potrzeby zakupu nowego akumulatora odsyłamy na naszą
stronę www.morettiparts.pl

Share This Post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Związany z produkcją dla motoryzacji od 2007 r. Na co dzień pracuje jako kierownik zakładu produkcyjnego. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

2 komentarze

  1. Jakieś dziwne mają te ładowarki, porządny prostownik z elektronicznym sterowaniem nie ma prawa przeładować baterii, jeśli jest inaczej to jakiś słaby ten prostownik. Najlepsze, że najdłużej w motocyklu 125 działa u mnie akumulator z korkami umożliwiający dolanie płynu. W skuterze bezobsługowe, wszystkie te zamknięte AGM, niezależnie od marki 2 lata i kosz.

    Reply
    • W swoim J123 z 2015 roku mam wciąż oryginalny, fabryczny akumulator…

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>