Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl
Blog / Nowości

Daytona Motors- nowa marka motocykli w Polsce.

Daytona Motors- nowa marka motocykli w Polsce.

Nowa marka motocykli w Polsce, jest zawsze czymś ciekawym. Tym razem mamy szansę na zakup ciekawych motocykli w dobrej cenie. Ciekawi? Zapraszam do czytania.

Na początku roku 2024 na moją skrzynkę mailową wpadła poniższa informacja.

DAYTONA MOTORS
To europejska marka własna motocykli i skuterów, wywodząca się z Grecji. Od blisko dekady jednoślady DAYTONA są dystrybuowane na dużym i wymagającym rynku greckim, osiągając znaczący udział marki w rynku.
Za stworzenie marki odpowiada greckie przedsiębiorstwo motoryzacyjne GORGOLIS SA. założone w 1947 roku, które 14. rok z rzędu jest liderem rynku jednośladów w kraju. Doświadczenie, wiedza, specjalizacja oraz zaangażowanie zaowocowało stworzeniem szerokiego portfolio zaawansowanych technologicznie pojazdów, które są nieustannie testowane i udoskonalane. Marka posiada europejskie centrum dystrybucyjne części zamiennych.
Marka DAYTONA MOTORS debiutuje na rynku polskim w sezonie 2024, będąc dystrybuowana przez MYMOTO Polska, oferując na początek 2 modele motocykli oraz 1 skuter w klasie 125.

Dobierając pojazdy do oferty, przyświecał nam jeden główny cel – dopasowanie do preferencji polskich użytkowników zarówno pod względem ceny, popularności segmentu oraz designu jednośladów.

W związku z tym że tekst jest raczej suchy, postaram się go rozwinąć o przydatne informacje.

Marka jest Grecka, i co z tego wynika?

Dla mnie oczywiste jest, że, to czy marka jest grecka, polska, albańska, rumuńska czy jakakolwiek inna nie ma wielkiego znaczenia. Ważne jest producent danego pojazdu.

Tutaj mała dygresja – Jeśli ktoś nie wie, jaka jest różnica między marką a producentem to musi koniecznie przeczytać mój artykuł:

Czym jest marka? Jak nieświadomie kupić Chiński motocykl.

Nie są znane mi żadne fabryki motocykli w Grecji, które produkowałyby motocykle marki Daytona, rozpocząłem więc poszukiwania producenta i znalazłem go tam, gdzie się tego spodziewałem – w Chinach. Producentem oferowanych w Polsce 125tek tej marki jest chińska fabryka Dayang. Kto mnie czyta regularnie dokładnie wie, że to, że produkt jest chiński, wcale nie musi oznaczać jego słabej jakości. Motocykle marki Dayang były dostępne w Polsce w pierwszym dziesięcioleciu XXI-wieku, wtedy były to takie same średniaki jak brandowany marką Romet K125 z fabryki Senke. Nie były to bardzo słabej jakości jednorazówki, lecz średniaki mające swoje problemy. Wiemy, że Chińczycy nie śpią i z roku na rok podnoszą jakość, goniąc japońską konkurencję. Nie inaczej ma się sytuacja z fabryką Dayang

Dayang, a dokładnie Luoyang Northern Ek Chor Motorcycle Co, to firma, która powstała w 1992 roku. Posiada własny dział inżynieryjny oraz wzornictwa przemysłowego. Sam producent nie znajduje się w pierwszej dziesiątce eksporterów motocykli, za to jest znany wśród chińskich klientów. Motocykle Dayang są w Chinach uważane za jakościowo dobre, porównywalne z produktami QjianJiang (Keeway).

Rynek Grecki jest duży i wymagający?

Może tak może nie, nie jestem w stanie tego zweryfikować. Z drugiej strony w Grecji jeździ sporo małych motocykli. Kraj nie jest zbyt bogaty a pogoda zachęca do całorocznego korzystania z motocykli. Myślę, że skoro Daytona trzyma się tam od 10 lat, to oferuje to, czego klienci oczekują, inaczej „poszłaby z torbami”. To, że za dystrybucję motocykli odpowiedzialna jest Spółka Akcyjna Gorgolis, nie wnosi niczego. Ważne natomiast jest zapewnienie, że firma posiada centrum dystrybucyjne części zamiennych w Europie. Co prawda sytuacja z dostępnością części zamiennych do chińskich motocykl poprawia się z roku na rok, to jednak nie dogoniła jeszcze poziomu japońskiej obsługi posprzedażowej. Centrum dystrybucyjne to duży plus.

W Polsce motocykle marki Daytona będzie sprzedawała firma MyMoto!

To bardzo dobra informacja. Firma ta importuje do Polski motocykle marki SYM i Hyosung, a także sprzedaje ubrania i akcesoria motocyklowe. Portfolio produktów cały czas się powiększa. Każda konkurencja na rynku jest dla nas, konsumentów, dobra. Powoduje unormowanie cen i to, że pozostali bardziej starają się dbać o klienta.

Trzy nowe motocykle, które wejdą na Polski rynek pod marką Daytona, mają moim zdaniem konkurencyjne ceny przy bardzo dobrych parametrach i wyposażeniu. O tym jednak dowiecie się we wpisach do naszego katalogu motocykli. Na smaczek zostawiam kilka zdjęć.

Daytona Rockstar, lekki i mocny motocykl w stylu neoretro.
Skuter Daytona Mista – nowoczesnie wyglądający skuter.
Daytona Dymoto – turystyk jak się patrzy.

Share This Post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Związany z produkcją dla motoryzacji od 2007 r. Na co dzień pracuje jako kierownik zakładu produkcyjnego. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

39 komentarzy

  1. Zobaczymy co to takiego.Poobają mi się ich modele może warto będzie się nimi zainteresować.

    Reply
    • Ja też jestem ciekaw. Opinie, które znalazłem na Baidu są pozytywne. Motocykle są jakościowo porównywane do JIanshee (Junak RS Pro), Jialinga czy właśnie QjianJiang (Keeway). Jeśli tak będzie w rzeczywistości to dobrze.

      Reply
  2. Nie ważne jaka marka i tak w tym segmencie za wszystkim stoją chiny, tajwan etc. Na stronie tej greckiej firmy sprawdziłem że rocznie sprzedają oni około 20 tys nowych pojazdów taki np. Junak około 4 tys sztuk w Polsce. Wiec jak nie położą sprawy części i bedzie to sprawnie działać a oferta w Polsce się rozwinie bo 3 pojazdy to może przetrwają. Dla nas kupujących lepiej – większy wybór, konkurencja, lepsze ceny.

    Reply
  3. SYM i Hyo mają ceny rynku greckiego, innymi słowy są troszkę za wysokie, słaba sieć dealersko/serwisowa i mało tych sprzętów na mieście, po wprowadzeniu kolejnej marki wiele się nie spodziewam. Ciekawe, że często za granicą motocykle nowe z Azji potrafią być tańsze niż w Polsce 🙂

    Reply
    • Na odwrót kologo. Dla przykładu ZONTES 125 U1 – W polsce 17 499 zł, W grecji 3190 Euro 14 355 zł po kursie nawet 4,5 a po kursie z dziś 4,35 – 13876 zł. W Polsce drożej o 3600 zł!!!!!!! Wiec nie dziw się że inne marki też sa droższe – tam sprzedaja cały rok a w Polsce przez pół roku muszą zarobić na nas na na cały rok.

      Reply
  4. Ah i znowu to samo. Brak zrozumienia rynku, ekonomi i podstaw które które żądza globalnym rynkiem.
    Proszę poszukajcie informacji prawdziwej a nie powtarzajcie głupot w komentarzach.
    Ceny, marża, konkurencja. Zastanówcie się.
    Teraz wchodzą do Europy chińskie samochody elektryczne. Europejscy producenci nagle tną ceny o 25 procent na elektryki np. VW.
    DACIA SPRING sprzedawana jest nowa nawet za 52000 zł z dopłatą rządową. Przecena z 107 000zł w miesiąc.
    Cena w Chinach tego autka 34000 tys.
    Ceny aut nowych w USA.
    Teraz sami zastanówcie się kto na nas zarabia i wyciska z nas ostatni grosz.
    I kto dyktuje takie ceny i ruchy cen.
    I oczywiście do czego to doprowadzi i perspektywie kilkunastu lat.

    Reply
    • A gdzie płacisz akcyzę? W Holandii vzy Niemczech?

      Reply
      • A gdzie płacisz cło? W Holandii vzy Niemczech? Odpowiedź sobie dam

        Reply
    • Widziałeś to na żywo? To nie jest auto tylko jeździdło. Nie chciałbym tego nawet za darmo…
      Inna sprawa że za 11 lat nawet takich nie będzie…

      Reply
      • bsw, bo to takie same G jak twój chiński motorek. Za którego zapłaciłeś.
        Ale spoko , nie oczekiwałem że zrozumiesz .

        Reply
        • 8 lat temu kupiłem produkowane w Chinach Benelli. Jeżdzę dalej. Wymieniłem opony, zestaw napędowy. Leję, smaruję i jeżdżę.
          Usterki wieku dziecięcego usunięto na gwarancji- drobna nieszczelność układu chłodzenia plus czujnik temperatury.Po gwarancji miałem awarię pompy ABS, wydaje mi się, że serwis ją uszkodził, ale dowodów nie miałem. Wymieniłem na nową.
          Tyle usterek… O co tobie chodzi? Temat rzeka, są chińskie i są chińskie. Różna jakość z różnych fabryk…nie można tego tak spłaszczyć.

          Reply
          • To już 8 rok, jak ten czas leci

        • Mój motorek ma już 9 lat ( i nadal oryginalny akumulator) jeździ skręca a nawet trąbi

          Reply
          • W motocyklu oryginalny akumulator tylko dolewam wodę i doładowuje, trzyma 6 czy 7 rok, za to w skuterze 50cc bezobsługowe agm niezależnie od marki wytrzymują 2 lata, rekordzista Yuasa wytrzymał 1,5roku, obecnie jest chiński żelowiec ciekawe ile pożyje.

        • Mój Jetmax skończył 12 rok ,,życia”, a niedawno odsprzedałem chiński skuterek 50 ccm z rocznika 2006, w stanie nadal co najmniej dobrym. Więc tanie jeździdełka z Chin wcale nie są jakieś gorsze od tych droższych – jak dbasz tak masz.

          Reply
      • Za ta cenę można i kupić taki wyrób. Wszystko zależy do czego potrzebujemy samochotu/motocykla.

        https://salon2kolka.pl/product/samochod-elektryczny-sarini-m1-4-8kw-60v-kolor-bialy/

        Reply
        • Co ten ma do Daciai Spring za 52 000.

          Reply
  5. Beniamin, chodzi tobie o wypowiedź bsw? Bo Dacia Spring jest produktem chińskim której on nie chciałby za darmo. Za 11 lat nawet tego nie będzie ? To już chyba nikt nie wie o czym on pisze.
    Ja wiem że jest problem żeby zrozumieć moje wypowiedzi. Tu nie ma miejsca i czasu by to wytłumaczyć. Ja wrzucam tylko iskrę żeby może ktoś sam pomyślał.
    Powtórzę – jak jest to możliwe że można sprzedawać w listopadzie samochód za 107000 zł a w styczniu za 52000 i być na plusie ? Żeby to zrozumieć to napiszę w kolejnym komentarzu tytuł książki . Którą warto przeczytać. A na pewno ty powinieneś ja przeczytać .

    Reply
    • Jestem kierownikiem zakładku który produkuje części do automotive i taboru szynowego.
      Wiem jakie marże są w branży, bo widzę za ile od nas kupują, a za ile sprzedają części zamienne…król Midas to mało powiedziane.

      Reply
    • A tak że cena to nadal 107000 zł. maksymalne korzyści to 49 000 zł = 58 000 zł ( po dopłacie 27 000 z Mój elektryk). W dacia zostaje 85 000 zł za twój zakup ( Ty 58, reszta polaków 27) Realny rabat 22 000 zł za pojazd gotowy do odbioru czyli ekspozycyjny czyli marne 20 %. Cała matematyka której tu nie ogarniają i otwierają wielkie oczy 😀

      Reply
  6. Ja pracuję dla chińczyka w Polsce. Który produkuje w branży automotive dla największych w Europie.
    A i tak uważam że wiem nie więcej niż 1 procent tego co się dzieje pomiędzy dużymi firmami europejskimi a chińskimi.
    https://www.empik.com/chinczycy-trzymaja-nas-mocno-czubkowska-sylwia,p1318938610,ksiazka-p?cq_src=google_ads&cq_cmp=19576713828&cq_term=&cq_plac=&cq_net=x&cq_plt=gp&gad_source=1&gclid=CjwKCAiA75itBhA6EiwAkho9e2tfdr7u1HzFsncHGwpNQ-UuC22xVoNkv0-HCBZutYIQLVNS5qgpnxoCkT4QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

    Reply
    • Człowieku idź do salonu albo zadzwoń i zobaczysz że bez dopłat o cenie 50 tys możesz zapomnieć. W salonie u dilera zostawiasz 85 tys na samochodzie że starego rocznika. Płacisz ty i rząd czy tego nie rozumiesz ?

      Reply
      • Ani liczyć nie czytać nie potrafisz. Co ja napisałem w pierwszej wiadomości? „DACIA SPRING sprzedawana jest nowa nawet za 52000 zł z dopłatą rządową.” Poza tym nie chodzi o cyferki , a o to kto tym steruje i komu to się opłaca…. Dlatego link do książki. Której i tak ciasny umysł nie zrozumie.

        Reply
      • Ani liczyć nie czytać nie potrafisz. Co ja napisałem w pierwszej wiadomości? „DACIA SPRING sprzedawana jest nowa nawet za 52000 zł z dopłatą rządową.” Poza tym nie chodzi o cyferki , a o to kto tym steruje i komu to się opłaca…. Dlatego link do książki. Której i tak ciasny umysł nie zrozumie. Więc koniec rozmowy .

        Reply
  7. Daytona Dymoto może być ciekawą alternatywą do Junaka RX One. Jeżeli będzie miał więcej niż 12,7 kucyków ( z info do których udało mi się dotrzeć, mają mieć powyżej 14 koni) zapewne niejedna osoba zastanowi się nad jego zakupem.
    Sam jestem ciekawy jakości wykonania i tego jak będą sprawowały się te sprzęty sprzedawana na polskim rynku? Czy to będzie sprzęt porównywalny jakościowo np. z Zontesem, Vogem czy jednak „półeczka” niżej?

    Reply
    • @Rafi wystarczy wejść na stronę importera by nie pisać głupot.
      https://mymoto.com.pl/pl/p/Motocykl-DAYTONA-EXPLORER-125-CBS-czarny/1141

      Reply
      • Wystarczy czytać ze zrozumieniem żeby nie pisać głupot 😀

        Link, który podałeś dotyczy całkiem innego motocykla 😉
        Widzisz różnicę między Daytona Dymoto 125 ABS a DAYTONA EXPLORER 125 CBS ?

        Po Twoim komentarzu sądzę, że chyba jednak nie 😉
        A wystarczyło wejść na firmową grecką stronę i nie pisałbyś głupot w stylu „Nie wiem ale się wypowiem” :p
        Poza tym wystarczy też porozmawiać ze sprzedawcą w dobrym salonie (bo właśnie od jednego z nich dostałem te informacje). To też pozwoli nie kompromitować się 😉
        Pozdrawiam LwG

        Reply
      • Będę jeszcze tak uprzejmy i podeślę link do modelu, który w tym roku trafi do polskich salonów:
        https://daytonamotors.gr/model/dymoto-125-abs/

        Reply
  8. Haha to zobaczymy co będzie w sprzedaży.

    Reply
    • Rafi 😉 bierz szybko bo jest jedna sztuka w tej cenie.

      Reply
      • ” Jak się człowiek śpieszy to się diabeł cieszy” … ale dzięki za pomoc w podjęciu decyzji 😉
        PS.
        Masz nieaktualne info odnośnie 1 szt. (tak, tak wiem… na stronie importera widnieje 1 szt.) 🙂

        Reply
        • @Rafi Tak, są dwie. Druga na części

          Reply
          • No widzisz i znowu…. pudło 😀

  9. @Rafi nie martw się, może w końcu trafisz

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>