Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl
Blog / Porady / Prawo

Czy warto przerabiać skuter lub motorower na motocykl 125?

Od chwili w której usłyszeliśmy, że po polskich drogach można poruszać się motocyklami o pojemności 125ccm posiadając jedynie prawo jazdy kat. B, niejednemu przyszło do głowy aby kupić większy silniczek do naszego skutera bądź motoroweru.

Nic dziwnego, bo wielu z dotychczasowych posiadaczy pięćdziesiątek jest zgodnych co do jednego – poruszanie się z prędkością 45km/h po polskich drogach stanowi pewien problem. Otóż niezależnie od nas, większość kierowców w terenie zabudowanym, porusza się z prędkością w granicach od 50 do 70 km/h. Ileż to razy dochodzi do sytuacji w której skuter lub motorower jest wyprzedzany! Wystarczyło by jechać z podobną prędkością z jaką poruszają się inne pojazdy i było by bezpieczniej. Z technicznego punktu widzenia wszystko wydaje się proste, kupujemy mocniejszy silniczek z serii 4T, montujemy i jedziemy! Tym bardziej że, wiele ram motorowerów pozwala na taki montaż. Często na tej samej ramie producent „wypuszcza” motocykle w wersji z silnikiem 50ccm jak i 125ccm.

Niestety, problemem tkwi w polskim prawie i biurokracji. Nie da się tego tak po prostu „zgłosić” w urzędzie komunikacji. Aby zarejestrować nasz pojazd jako motocykl, a nie motorower, potrzebna będzie podstawa prawna którą wyda nam rzeczoznawca. Koszt rzeczoznawcy waha się w granicach 500zł-1000zł. Oczywiście biorąc pod uwagę wartość motoroweru, najczęściej jest to „cena zaporowa” . Dodatkowo, będziemy musieli przerejestrować nasz pojazd i otrzymać nowe tablice. To także kosztuje. Do tego wszystkiego potrzebny będzie kontakt z naszym ubezpieczycielem. Będziemy musieli anulować polisę ubezpieczeniową i otworzyć nową.

Jak widać problemów związanych z przeróbką, jest bardzo wiele. Wydaje się więc, że najrozsądniej jest, sprzedać naszą pięćdziesiątkę i kupić motocykl który posiada fabryczną homologację 125ccm.

Share This Post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.

REKLAMA

1 Comment

  1. Bardzo rzeczowy i pouczający artykuł, ot co.
    Możnaby go wręcz zatytułować: „Jak legalnie przerobić motorower na motocykl krok po kroku”.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>