Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

Wojtek_adv

Odpowiedzi forum utworzone

Przeglądają 20 wpisy - 1 przez 20 (z 20 w sumie)
  • Autor
    Wpisy
  • #39984 Reply
    Wojtek_adv
    Uzytkownik

    Sprawa z kuframi to trochę jak z wyborem motocykla. Ciężko coś doradzić na odległość nie znając preferencji. Piszesz, żeby się dobrze komponował z Twoim Bartonem. To trochę tak jakby ktoś poprosił o poradę co można zjeść w jakiejś restauracji tylko, żeby dobrze smakowało. O gustach się nie dyskutuje.
    To jest tylko moje zdanie ale zacząłbym od odpowiedzi na pytanie czy bardziej iść w kierunku praktyczności przed estetyką czy bezwzględnie estetyka przed praktycznością – i to Ty musisz sobie odpowiedzieć na to pytanie. Jak kiedyś kupowałem Rometa RX One fi pro to bardzo się cieszyłem, że moja torba z dużym niestety laptopem wchodziła do centralnego kufra. Zajmowała cały kufer bo pasowała tylko pionowo po przekątnej ale dla mnie była to duża wartość praktyczna. W zależności od tego co potrzebujesz wozić dobrze by było jednak pójść w jakąś proporcję między samym motocyklem a wielkością kufra. Z uwagi na to, że jest to Barton to spójrz na komplet kuferków do Bartona Hyper. W moim odczuciu na nim wyglądają całkiem dobrze więc i z Twoim GT nie powinno się gryźć. Wartością dodaną są kufry boczne i masz na nich logo motocykla. Jeśli jednak wolisz coś od niezależnych producentów to spójrz na te od 24 l. do 32 l. Oczywiście tu chodzi o kufry – nie o sklepy.
    https://www.czesci-moto.pl/p8712,kufer-awina-24l.html
    https://allegro.pl/oferta/markowy-kufer-centralny-shad-sh26-plyta-10825006253
    https://www.moto-marlon.pl/givi-c30n-kufer-z-plyta-monolock-30l-p-5433.html
    https://allegro.pl/oferta/kufer-motocyklowy-a11-32l-motocykl-skuter-quad-9640191320

    #37467 Reply
    Wojtek_adv
    Uzytkownik

    Nie przypuszczałem, że stanę kiedyś w obronie anonima, ale coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że za podpisem „Polak” (gdziekolwiek się pojawia) kryje się wpis szyderstwa i drwiny. Ta statystyka to jakaś z palca wyssana, ale ja w niej jestem w tych 10%.

    #37397 Reply
    Wojtek_adv
    Uzytkownik

    @jas13. Jeśli skłaniasz się do plecaka to poza sklepami motocyklowymi jest jeszcze niezły wybór w MediaMarkt, EuroAGD itp. Można stać i przebierać nawet ze swoim laptopem wejść i poprzymierzać. Ja tak właśnie kupiłem swój w MediaMarkt. Torbę później też.

    #37386 Reply
    Wojtek_adv
    Uzytkownik

    Nie wiem dlaczego ograniczać kat. B do jednej osoby skoro już w dawnych czasach motorowery Jawa czy nawet nasz Romet umożliwiały jazdę w dwie osoby i to w ogóle bez prawa jazdy, tylko na kartę rowerową. Co innego tatuś bez rozumu.

    #37382 Reply
    Wojtek_adv
    Uzytkownik

    Odpowiedź jest taka jak z doborem motocykla. Sprawdzić z przymiarką 🙂
    Ja muszę wozić takiego klamota 17″.
    Jak miałem Rometa ADV fi Pro z fabrycznymi kuframi to kupiłem torbę aby tylko się zmieścił i w centralnym kufrze stał po przekątnej na stojąco.
    Podłożyłem tylko małe bąbelki foliowe a z boku nawet nie musiałem go podpierać.
    Próbowałem w plecaku ale z różnych względów musiałem pokombinować z torbą i okazało się to dla mnie nawet wygodniejsze.
    Teraz kufer czy plecak.
    Jeśli masz odpowiedniej wielkości kufer to w moim odczuciu będzie z pewnością wygodniejszy bo plecak zawsze trochę krępuje ruchy. Myślę o dopasowanym plecaku co nie lata po plecach.
    W dodatku bez plecaka wygodniej będzie „plecaczkowi”.
    Jeśli natomiast trzeba by było zakładać bagażnik/stelaż, dokupić kufer a plecak nie przeszkadza to… plecak.

    #37222 Reply
    Wojtek_adv
    Uzytkownik
    #37221 Reply
    Wojtek_adv
    Uzytkownik
    #31956 Reply
    Wojtek_adv
    Uzytkownik

    Cześć
    Więcej podpowiedzi już chyba nie będzie. Dziękuję za wszystkie.

    #31435 Reply
    Wojtek_adv
    Uzytkownik

    Najpierw jątrzą i naśmiewają się z ludzi co to niby mają dwie lewe ręce i kwadratowe jaja, oraz ze skuterów że posiadają automatyczną skrzynię, a później dziwią się, że ktoś staje w obronie tych ośmieszanych. Dodatkowo nie potrafię zrozumieć ileż trzeba mieć jakiejś wewnętrznej złości lub jak ktoś tu napisał „smutnego życia” żeby podpisywać się cudzym pseudonimem i podjudzać do sporów.
    Przy okazji mam pytanie do @ColonelKurtz. Wybrałeś już coś sobie choćby wstępnie? Przejrzałem jeszcze trochę tę stronę pod kątem wysokości siedziska i znalazłem jeszcze

    Benyco Adventure 125


    Wg danych tylko 1,50cm wyższy w siodle od Bartona Classic, ale zupełnie inna linia.

    #31425 Reply
    Wojtek_adv
    Uzytkownik

    @Sa500 Podobno niedawno zrobiłeś uprawnienia na Kat. A. Szybko więc zapomniałeś przepisy z Prawa o ruchu drogowym. Tak jak napisał @bsw i @rawla, skuter w świetle prawa jest motocyklem!! W art. 2 wymienionej Ustawy jest napisane: „motocykl – pojazd samochodowy dwukołowy kategorii L3e albo dwukołowy z bocznym wózkiem kategorii L4e, albo trójkołowy kategorii L5e o symetrycznym rozmieszczeniu kół, …” dalej jest o homologacjach. Wymieniony artykuł głosi, że motocykl jest pojazdem samochodowym. To teraz co to jest pojazd samochodowy. W tym samym artykule: „pojazd samochodowy – pojazd silnikowy, którego konstrukcja umożliwia jazdę z prędkością przekraczającą 25 km/h;” Jest jeszcze osobna definicja dla motorowerów. Nie ma w prawie o ruchu drogowym definicji skutera. Teraz odpowiedz mi na pytanie czy skuter np. klasy 125 nie spełnia tych dwóch kryteriów? Spełnia oba, więc z punktu widzenia prawa jest motocyklem. Pewnie wszyscy się zgodzą, że skuter jednak trochę inaczej wygląda niż większość motocykli, ale mowa była o regulacji prawnej a nie podziale rynkowym.

    #31420 Reply
    Wojtek_adv
    Uzytkownik

    Jak już pewnie zauważyłeś tylko kilka wypowiedzi i już niekoniecznie zgodnych 🙂 Tak tu jest.
    Na pierwsze dwa punkty masz już odpowiedzi. Od siebie dodam, że 4 lata temu byłem w podobnej sytuacji co Ty teraz. Też wbiłem na tę stronę i jestem do dzisiaj. Oczywiście miałem podobny problem i jakoś chciałem choppera, bo to taka „wolność”. Mój sąsiad – bardziej doświadczony – powiedział mi wtedy że lepiej coś na początek bliżej klasyka, ponieważ z takiego motocykla szybciej zdejmiesz nogę próbują się podeprzeć niż z choppera, gdzie często nogi masz daleko w przodzie i rozstaw osi większy. Pamiętaj, że zaczynasz i jeszcze pewnych nawyków nie masz. Kupiłem wtedy Bartona Classic 125 i z dzisiejszego punktu widzenia był to bardzo dobry wybór. Ma ładny klasyczny wygląd i jest poręczny dla osób o niższym wzroście. Do tego rozstaw osi jest dość krótki, więc łatwiej się nim manewruje. Obecnie występuje również pod nazwą Romet Soft Chopper 2 125 EFI. Ja miałem jeszcze z gaźnikiem a teraz są na wtrysku. Podpowiadam Ci konkretny model bo ja nie miałem z nim większych problemów i właściwie mało kto się na niego żali. Trzeba jednak zwrócić uwagę na mocowanie podnóżków. Trochę cienka ta nagwintowana blacha i lepiej od razu zamocować na przelotowej śrubie z nakrętką samokontrującą. Poza tym wszystko było OK. Ma dobry silnik i kopniaczka do rozruchu. Obejrzyj film Beniamina z tej strony.

    Barton Classic 125

    Videorecenzja Barton Classic 125 EFI


    Czasami umieszczany jest w grupie chopperów ale pozycja bliżej klasyka.
    Dobrze, że chcesz wziąć kilka lekcji jazdy. Ja miałem to szczęście że mnie uczył kolega, choć fajnie również tłumaczy gość … wpisz sobie w googla „jak przetrwać pierwszy sezon na motocyklu”. Lekcje sprzed kilku lat.

    #29664 Reply
    Wojtek_adv
    Uzytkownik

    @Deqorek. Przyjrzyj się Bartonowi Classic. Sam miałem taki motocykl i sprzedałem go gościowi co szukał maszynki dla żony o Twoim wzroście i jak się przymierzyła to go kupił.
    Dla przykładu dwa linki
    https://www.otomoto.pl/oferta/barton-barton-classic-okazja-ID6D1xWK.html?
    https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-CID5-IDFU2rx.html#1d925bae60
    Bardzo zbliżone są Romet Soft Chopper oraz Junak 121 ale Barton ma silnik z wałkiem wyrównoważającym. Obejrzyj również na tej stronie recenzję Beniamina

    #29469 Reply
    Wojtek_adv
    Uzytkownik

    @bsw. Chyba jakiś hydraulik zrobił Ci kiedyś jakąś krzywdę, że tak tych rurek w motocyklach nie lubisz 😉

    #29159 Reply
    Wojtek_adv
    Uzytkownik

    Dosłownie 2-3 dni temu widziałem jegomościa na „prawdziwym” motocyklu. W koszulce na ramiączka, w dziarach i w … klapkach. Masz rację @zjyh – wszyscy na niego patrzyli.

    #9624 Reply
    Wojtek_adv
    Uzytkownik

    Jeśli jesteś z okolic Warszawy i nie siedziałeś jeszcze na Romecie ADV 125 fi pro vel Junak RX One, a chciałbyś to zrobić – to zapraszam. Co prawda najtańsze znalazłem w necie za 8000, ale jak Ci przypasuje to kto wie czy nie dołożysz odrobinę lub stwierdzisz że to nie ten. Będziesz mógł go sobie pomierzyć i będziesz miał jakiś poziom odniesienia.

    #9613 Reply
    Wojtek_adv
    Uzytkownik
    #8211 Reply
    Wojtek_adv
    Uzytkownik

    Przemysław: Ja odwrócę sytuację. Ktoś kupuje nakeda (czyli „nagi” lub „goły”), później dokupuje do niego jakieś sakwy, kufer, gmole, szybę etc. Tu już to wszystko masz i w dowolnym momencie montujesz co Ci pasuje.
    bsw: Jak to moja mama mawiała „nie to dobre co dobre, ale co się komu smakuje”. Można to dostosować do estetyki. Jednym się podoba innym nie. Ma człowiek dylemat to mu zaproponowałem jeszcze coś innego i nie mam zamiaru namawiać. Ja mam tez 180 cm i na KTM Duke siedziało mi się średnio żeby nie powiedzieć niewygodnie, zwłaszcza że jeździłem na Bartonie Classic i jak dla mnie to zdecydowanie wygodniejsza pozycja.
    Co do gwarancji to masz rację, że trzeba uważać, ale czy odkręcenie sakw z orurowaniem, zwłaszcza jak się to zrobi na przeglądzie, albo wręcz zamówi bez tego i odbierze z salonu jako gadżet, to od razu się wtedy ją utraci. Wszystko jest do dogadania z salonem/serwisem. Trzeba sobie jeszcze odpowiedzieć na jak długo go przewiduję.

    #8205 Reply
    Wojtek_adv
    Uzytkownik

    Mateusz, a ja jeszcze dodam coś od siebie. Nie do końca sprecyzowałeś budżet, ale zanim po przeczytaniu nazwy powiesz NIEEEE, to przeczytaj do końca.
    Romet ADV fi pro vel Junak RX One. Nie wiem czy Ci potrzebne są kufry lub aż tyle kufrów, ale jakiś jeden centralny do latania na zakupy może się przydać – pewnie z czasem będziesz chciał sobie dokupić do wymienianych już powyżej motocykli. W tych co ja proponuje możesz sobie zdemontować boczne lub centralny lub nawet wszystkie i trochę wytężyć wyobraźnię patrząc najpierw na zdjęcia jak by to wyglądało. Najlepiej oczywiście przejść się do salonu. Nie wszystkim podoba się również „dziub”. Skoro jednak można go dokupić jako element wymienny to pewnie można go w ogóle zdemontować. Znowu trochę wyobraźni – a dalej salon. Jak znikną kufry i dziub (indywidualna sprawa estetyki) to czym będzie się różnił od zwykłego nakeda? Niewiele, choć pewnie znajdzie się ich trochę dla ortodoksów. Obawiam się, że przy Twoim wzroście na RKF czy Duke będziesz miał za bardzo zgięte nogi w kolanach i szybko odczujesz dyskomfort przy dłuższej jeździe. Na proponowanym przez mnie pozycja jest bardziej komfortowa. Wybór oczywiście należy do Ciebie.

    #5203 Reply
    Wojtek_adv
    Uzytkownik

    Jeszcze raz do KrzyśkaZG.
    Pewnie próbowaliście już różnych kombinacji z poprawą prędkości, ale spróbuję od nowa.
    1.Regulacja gaźnika, dobra świeca, może przewód wysokiego napięcia.
    2.Nie wiem jak jeździcie – spokojnie czy dynamicznie – ale niech Twój kolega spróbuje na czwartym biegu pod czerwone pole, a przynajmniej ponad 9000 obrotów i dopiero włączy piątkę.
    3.Zmiana zębatki zdawczej z 15 zębów na 16. Ciut straci na przyspieszeniu i ciut zyska na prędkości.
    Nie przychodzą mi do głowy w tej chwili inne możliwości i jakoś ich więcej nie widzę.
    Jeśli natomiast wszystko jest OK z ustawieniami i dynamiką jazdy to niech mi ktoś wytłumaczy, co może być powodem takich różnic.
    Pozdrawiam

    #5200 Reply
    Wojtek_adv
    Uzytkownik

    KrzyśkuZG
    Skąd wiesz jaką prędkość przelotową ma Barton Classic. Jeszcze straszysz TIR-ami i autobusami. Ja nim jeżdżę codziennie do pracy i 90-95 km/h spokojnie sobie jedzie przy około 7000 obr/min, gdzie moc max. ma przy 9000.
    105km/h osiąga bez problemu, a jechałem już 115 i nie rozpędzał się przez całą obwodnicę. Poza tym Adig32 pisał o budżecie do 5000zł a Ty proponujesz, że od 6000 można już coś znaleźć. Obecnie Bartona Classica nowego kupisz za 4700-4900zł. Zostaje Ci jeszcze ponad 1000 zł na przyzwoity kask i kurtkę.
    Nie strasz Bartonem Classiciem bo nie masz racji.
    Przy okazji ja mam 179cm wzrostu i mi pasuje.
    Pozdrawiam
    Wojtek

Przeglądają 20 wpisy - 1 przez 20 (z 20 w sumie)